Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bowo schreef:Mensen kunnen zich inderdaad onterecht afreageren wanneer er iets mis gaat, maar ik heb zelf ook wel eens gehad dat er parcoursbouwers in de weg liepen en dat is echt poedersuiker, want dan ben je helemaal uit je concentratie.
Een parcours is vaak wel lang genoeg om helemaal niet in de buurt van een paard te hoeven komen, ook niet als deze een andere lijn maakt dan verwacht en dat kan altijd gebeuren. Door weigeringen inderdaad, maar ook als een ruiter verkeerd rijdt, een andere lijn dan gebruikelijk tot fijner vindt, het paard schrikt et cetera
dat is totaal niet aan de orde. Als je hier niet van houdt, kun je beter wat anders gaan doen. Joanne1997 schreef:Vooral goed opletten dat je de ruiters altijd voorrang geeft en nooit in de weg loopt.

)CharmingS schreef:Vraag me eerder af wat je in het parcour doet als iemand zijn rondje nog aan het rijden is, heb vaak meegeholpen op wedstrijd en ik wachte altijd netjes tot die persoon naar de laatste hindernis rijd,(dit werd ook altijd met iedere parcourhulp afgesproken.)Daarna heb je vaak nog even de tijd om snel de balk(en) terug te leggen, en mag toch aannemen dat er meerdere mensen waren om te helpen?

Amy schreef:We moesten meteen weer opleggen ivm de tijd.
Uiteraard keek ik goed uit en als er richting mij gereden werd bleef ik vlak naast een andere hindernis staan (degene waar ze niet op afreden).
Jammer dat fouten van ruiters zelf meteen op de parcourshulpen afgericht moet worden. Dingen als k*Th*er en vet wijf en f*Cking wijf vind ik niet normaal.
En ik hoef geen bedankje hoor na iedere ronde... Maar uitgescholden worden zegt wel weer wat over het niveau van desbetreffende ruiters.
Amy schreef:We moesten meteen weer opleggen ivm de tijd.
Uiteraard keek ik goed uit en als er richting mij gereden werd bleef ik vlak naast een andere hindernis staan (degene waar ze niet op afreden).
Jammer dat fouten van ruiters zelf meteen op de parcourshulpen afgericht moet worden. Dingen als k*Th*er en vet wijf en f*Cking wijf vind ik niet normaal.
En ik hoef geen bedankje hoor na iedere ronde... Maar uitgescholden worden zegt wel weer wat over het niveau van desbetreffende ruiters.
Amy schreef:Ik ben overigens niet de enige die uitgescholden werd, maar twee oudere mannen (60+) die dit al jaren doen ook...
Het heeft mij wel doen besluiten voorlopig maar weer lekker bij de dressuur te helpen ipv springen. Schrijven naast de jury is dankbaarder werk, krijg je tenminste geen grote bek.