Wat vinden jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeI2

Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 22:42

Hoi Bokkers!
Ik krijg binnenkort mijn eerste eigen paard :D ,
maar nu twijfel ik een beetje.
Ik krijg goede begeleiding erbij, en ik weet genoeg om een paard te verzorgen, ik heb ook een verzorgpaard gehad. Ik twijfel een beetje of ik wel goed genoeg kan rijden :(:) ik heb 3 jaar geleden gestopt met rijlessen (wegens privé omstandigheden), maar toen had ik nog wel een verzorgpony, waar ik niet op reed. Ik heb het rijden sinds een halfjaar weer opgepakt, en ik krijg nu dus een paard. (ik kan altijd nee zeggen hoor, haha, het zijn mijn ouders). Ik twijfel zelf een beetje, maar zoals ik al zei krijg ik goede begeleiding dan. Mijn ouders zelf zijn geen paardenmensen maar willen wel leren rijden ;) . Ik wou graag weten wat jullie hier van vinden :j
Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-05-18 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: HELP SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:46

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:46

Als je goede begeleiding vindt (die je vertrouwt), je ouders je willen ondersteunen en een paard aanschaft wat past bij je ervaring, doen.
Je kunt ook overwegen om eerst een tijdje een paard te leasen, zodat je weet hebt wat er allemaal bij komt kijken.

JustMeI2

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 21:52

superbedankt senna21!, een rustig paard is idd wel handig, ik was niet van plan een volbloed arabier te koppen, maar gewoon een rustig tinkertje ofzo. en C_arola ik had zelf ook al gezocht maar ik kon niet echt een topic vinden die bij mijn situatie past...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:00

Volbloed arabier, of tinker. Dit zegt niks over het karakter van het paard. Ik heb zelf een tinker die sommige arabieren nog doet verbleken, en heb arabieren gekend waar je je kleuter mee het bos in kon sturen. Ga je dus niet blind staren op een ras, daarmee kun je heel veel leuke paarden missen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:36

Vooral een paard kopen op karakter. Niet blindstaren op een ras inderdaad. En neem zo vaak mogelijk les!
En uiteraard, een gezond paard.
Het liefst wat ouder vanaf een jaar of 10. Dan zijn de meeste streken er wel uit.

En bijna iedere verkoper zegt wel dat het een 'braaf' paard is. Dus altijd iemand voor laten rijden en nooit zelf zomaar er op stappen!

JustMeI2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 07:32

oke superbedankt! en Benfan dat is inderdaad wel een goede tip om mee te nemen dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:43

Minoes schreef:
En bijna iedere verkoper zegt wel dat het een 'braaf' paard is. Dus altijd iemand voor laten rijden en nooit zelf zomaar er op stappen!

Dit!!
12 jaar geleden ook wezen kijken voor m'n eerste pony. Ja hoor, ze is braaf, stap er maar op want er is niemand die voor kan rijden..
Vijf minuten later lag ik er af, pony bokte alles bij elkaar.
Ja nou ze is een beetje vervelend, al een half jaar niet gereden...
Pony kreeg ook 2 kg sportbrok per dag...

Bespaar jezelf dat, laat altijd eerst de eigenaar of wie dan ook rijden!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:21

Met het juiste paard en de juiste begeleiding is dit zeker mogelijk!
Iedereen moet tenslotte toch ergens beginnen?

Voor het juiste paard zou ik idd naar een iets ouder dier kijken en vooral op karakter af gaan.
Neem ook aankoop begeleiding mee wanneer je paarden gaat bezichtigen.
Een onafhankelijk persoon met veel verstand van paarden (zoals een instructeur). Jij zit mss teveel op een roze wolk wanneer een paard je echt aanspreekt en een onafhankelijk persoon kan dan nog kritisch kijken.