Wat zijn we trots op kleine poowny, Z1 tussen de paarden!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Wat zijn we trots op kleine poowny, Z1 tussen de paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 15:46

Zo trots op die kleine pony en haar amazone Chantal, ze doen het toch maar ff .... Z1-dressuur tussen de paarden en het Z1-debuut ook nog winnend afsluiten <3 <3 <3

Paspoortje:

Naam: Arendsnest’s Caramella
Roepnaam: Caramel
Afstamming: Make My World x voorl.kroon pref. v. Carlo x prest. pref. v. Heihof's Primeur
Ras: New Forest
Kleur: donkere vos
Stokmaat: 1.44m

Op 10 juni 2009 werd bij ons op stal een prachtig voskleurig New Forestveulentje geboren. Haar moeder Caletta hebben we ook zelf gefokt uit mijn oude wedstrijdpony Arrabelle. Het veulentje kreeg de naam Arendsnest’s Caramella. Haar vader is de New Foresthengst Make My World.

Afbeelding

Helaas was Caramella te jong voor de veulenkeuring, toen was nog de regel dat veulentjes minimaal 6 weken oud moesten zijn voor deelname aan de keuring. Inmiddels is dit aangepast naar minimaal 4 weken.

Als 3-jarige heb ik Caramel klaargemaakt voor de keuring. Ze pakte het werk super op en ontwikkelde mooi. Op de Regionale Keuring in Sint-Oedenrode pakte ze de titel Beste 3-jarige merrie *\o/* en op de Centrale Keuring in Ermelo werd ze vlot ster en liep ze mee in de finale van de 3-jarige merries. Uiteindelijk werd ze hier 4e van Nederland <3

Afbeelding

Als 4-jarige is gedekt door de New Foresthengst Hobby des Marronniers. In 2014 schonk ze ons een prachtig voskleurig merrieveulentje, Arendsnest's Bellissima. Deze Bellissima is inmiddels een bijna 4-jarige stermerrie en is nog steeds in ons bezit.

https://myalbum.com/photo/pGUbwxIkD5DX/360.jpg

In april 2015 ben ik Caramel weer gaan trainen. Caramella was nog geen voorlopig kroon en daar wilden we een poging naar doen. Op de regionale keuring werd ze vlot 1e geplaatst in haar rubriek en uitgenodigd voor de Centrale keuring. Helaas werd ze op de Centrale keuring, tegen verwachting in, geen voorlopig kroon.

https://myalbum.com/photo/R1EL0yZoLAwD/360.jpg

Na de keuring ben ik met Chantal samen begonnen met het zadelmak maken van Caramel. Op 9 augustus 2015 had ze voor het eerst van d'r leven een ruiter op haar rug. Doordat ze hiervoor heel goed getraind was door middel van het longeren aan de dubbele lijnen, was het letterlijk opstappen en wegrijden. We hebben 1 rondje aan de longeerlijn gereden, daarna meteen los (stap, draf en galop).

Afbeelding

Caramel pakte het werk zo goed op dat we besloten om door te zetten en dit jaar de verrichtingsproef te rijden.

https://myalbum.com/photo/ztSTMByOS3Kw/360.jpg

Ze was slechts 2 maanden zadelmak toen ze de verrichtingsproef liep (dressuur, springen en cross). Ze slaagde met 72 punten (B-premie) en dit was zeker niet overgewaardeerd :x

Afbeelding
Chantal reed het dressuurmatige gedeelte

Afbeelding
En ik heb zelf het springen en de cross gereden

Na de verrichtingsproef heeft ze even een korte vakantie gehad. Daarna heeft Chantal haar opgepakt en doorgetraind. In november 2015 reden ze hun 1e oefenwedstrijd.

https://myalbum.com/photo/yPVCIrtsz2Q2/360.jpg

In januari 2016 zijn ze officieel gestart in de klasse B-dressuur tussen paarden! Daarna ging het snel, Caramel leert ontzettend snel en beschikt over enorm veel looplust. Ze staat goed haar mannetje tussen de grote paarden :o

Afbeelding
Enkele van haar protocollen in de B-dressuur

Afbeelding
Zomer 2016 L1 dressuur

Op haar fris en fruitig te houden werd er regelmatig een buitenritje gemaakt!

https://myalbum.com/photo/78EeW1Mq13Qc/360.jpg

https://myalbum.com/photo/GrIrRkr5DeB9/360.jpg

Begin 2017 werd de overstap naar het L2 gemaakt!

Afbeelding

Op 30 april 2017 heb ik met Caramel meegereden met een clinic van Dinja van Liere, mijn paard was geblesseerd dus vandaar dat ik de superpoowny meegenomen heb :o

Afbeelding

Outdoor 2017 werd de overstap naar het M1 gemaakt en reden ze mee in een clinic van Stephanie de Frel.

Afbeelding

En in september 2017 hadden ze hun M2-debuut op een 2-daags concours en ze schreven het overall-kampioenschap op hun naam!

https://myalbum.com/photo/Zus3BKAScLIZ/360.jpg

Afbeelding
New Forest Sportdag 2017 M2 dressuur

Na de sportdag hebben we haar rustig door getraind richting het Z1 en heeft ze een hele periode (door drukte op het werk etc) geen wedstrijden gelopen.

https://myalbum.com/photo/xOphI68By8a5/360.jpg

Ze hadden eigenlijk nog 1 wedstrijd staan in M2 maar die hebben we afgemeld vanwege het slechte weer (sneeuw, gladde wegen). Dus dan maar geen M2 meer, maar meteen over naar het Z1. Op 2 april 2018 hadden ze hun Z1-debuut. Dit resulteerde meteen in 2 winstpunten en een 1e en 2e plaats!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Ze zal dit jaar wederom voorgesteld worden op de keuring om alsnog een gooi te doen naar het kroon-predikaat. Het prestatie-predikaat is inmiddels al aangevraagd. Maar ik hoop zo dat ze die kroon ook nog krijgt .... dat heeft ze echt dubbel en dwars verdient!!!!!

Dit jaar wordt Caramel weer gedekt en de hengstenkeuze is al gemaakt. Ze zal binnenkort gedekt worden door de New Foresthengst Sulaatik's Vingino. Ik heb Vingino in training gehad, momenteel staat hij op het dekstation voor het dekseizoen, maar daarna komt hij weer terug bij!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 24-04-18 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Peelie

Re: Wat zijn we trots op kleine poowny, Z1 tussen de paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:51

Gave merrie!

Dien hengst waar ze door gedekt gaat worden spreekt me enorm aan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:52

Wat een leuke poown ! Mag je beslist apetrots op zijn ! :j
Waar kan ik zo ééntje in de grote maat bestellen ? :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:52

Wat een knap dier zeg! Mooie prestaties ook. Benieuwd wat er van de nakomelingen gaat worden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:53

Wat een plaatje! Prachtige kleur ook.

Nono1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:53

Wauw wat een power pony! Ontzettend leuk om te zien dat ze haar mannetje staat tussen de paarden. benieuwd naar het veulen volgend jaar! *\o/*

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:54

Wat een prachtige pony, gefeliciteerd met de resultaten!

De aanstaande vader is ook een knapperd, New Forest pony's zijn zo leuk :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 16:06

Peelie schreef:
Gave merrie!

Dien hengst waar ze door gedekt gaat worden spreekt me enorm aan.

Vingino is een geweldig dier met de looks, beweging en een top karakter. Hij is in Duitsland goedgekeurd en zijn verrichting werd beloond met een gemiddelde van een 8. Hij is tevens goedgekeurd voor het Duits Rijpony stamboek.

Pandora2 schreef:
Wat een leuke poown ! Mag je beslist apetrots op zijn ! :j
Waar kan ik zo ééntje in de grote maat bestellen ? :D

Die grote maat zou ik ook wel willen bestellen :D

Winged schreef:
Wat een knap dier zeg! Mooie prestaties ook. Benieuwd wat er van de nakomelingen gaat worden.

Haar dochter wordt dit jaar zadelmak gemaakt, helaas heeft Bellissima als jaarling een ongelukje op de wei gehad en is daarbij een oog verloren. Bij haar moet je dus wel wat meer de tijd nemen en alles goed voorbereiden.

melody7 schreef:
Wat een prachtige pony, gefeliciteerd met de resultaten!

De aanstaande vader is ook een knapperd, New Forest pony's zijn zo leuk :D

New Forest pony's vind ik het meest geweldige pony ras, vandaar dat wij ze ook fokken :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:49

Wat een heerlijke pony, en nog knap ook. De hengst is ook erg aansprekend!

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:08

Wat een knappe pony heb je onder je kont!

Klein vraagje, welke maat zadeldek heb jij onder je zadel? Ik ben namelijk net een maand in het bezit van een NFP van ongeveer dezelfde schoftmaat. Heb het idee dat ie verdwijnt onder full maar middel lijkt weer net te klein :+

Peek_a_boo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:18

Knappe pony hoor! succes verder!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:39

Knappe pony! Mijn 1e pony was een NF, heel veelzijdig en spijkerhard. <3
Volgens mij heb ik haar de laatste wedstrijd gezien. Ik herken de locatie. Volgens mij hebben wijde ruiter nog gesproken in de gang over de jurywaardering :D
Heel veel succes !

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:51

Wat een ontzettend leuke pony! Mooi type! Ik hou wel van het pony-achtige. :j Mijn allereerste verzorgpony was een new forest stermerrie waar ook wel wat mee werd gefokt, blijf toch een zwak houden voor het ras.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 07:50

Electra63 schreef:
Volgens mij heb ik haar de laatste wedstrijd gezien. Ik herken de locatie. Volgens mij hebben wijde ruiter nog gesproken in de gang over de jurywaardering :D
Heel veel succes !

De wedstrijd was bij manege Oostmoer te Stad aan het Haringvliet. Heel fijn rijden daar, wij komen daar regelmatig!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:34

Moratoetje schreef:
Electra63 schreef:
Heel veel succes !

De wedstrijd was bij manege Oostmoer te Stad aan het Haringvliet. Heel fijn rijden daar, wij komen daar regelmatig!

Ja, ik zag jullie morgen ook op de startlijst staan ;) , succes!!

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:45

Wat leuk!

Ik had vroeger ook een nakomeling van Carlo, dat was ook een bloedmooie koffievos. Liep met 6 jaar al Z2 tussen de pony's. Het was wel een echte boef haha!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:42

Gave dame hoor!! Ziet er goed uit!

En ook een gave hengst die je gaat gebruiken!!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:03

Ooooooo wat een voorbeeld ben je voor me :D Heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:57

Wat een mooie kleuren heeft Caramel.
Gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:12

Super, mag je terecht trots op zijn! Ik vind het altijd zo'n onzin dat 16-jarigen hun D- of E-pony te koop aanbieden wegens overstap paard. Het is toch geen fiets die je zomaar weg doet? Dus super dat jij met je pownie tussen de paarden start en nog met zulke scores ook, hartstikke goed!