Onhandige mensen op buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:49

Ik persoonlijk zou met een paard wat nerveus wordt van dingen, niet naar buiten gaan... eerst ze kennis leren maken met de mensenwereld op een veiligere plek zoals schriktraining in de bak, indien nodig meer dan 1 keer. Of met grondwerk ze desensiteren.

De buitenwereld heb je niet volledig onder controle. Je paard heb je ook niet volledig onder controle, in ieder geval niet altijd. Beter dus je paard leren zijn eigen emoties een beetje onder controle te houden. Toch fijn, een zelfverzekerd paard :)

Heleeen_Imke

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:04

Kesje schreef:
Zo had ik een keer op de hei dat er een gezinnetje in 1 van die kuilen langs het ruiterpad zaten te picknicken. Zelfs vanaf de rug van een paard niet te zien tot je er pal naast staat. Ik schrok er zelf al net zoveel van als mijn pony, hadden die mensen ook niet verwacht, die keken ook nogal geschrokken naar de pony die met 4 benen de lucht in ging :')

Vandaag had ik nog een groepje mensen die met ballonnen aan het spelen waren op het ruiterpad. Oké...? Ze hielden wel netjes de ballonnen eventjes vast toen ik dat vroeg.

Zo kom ik inderdaad wel vaker van die onhandige, maar goed bedoelende mensen tegen, net starten of gas geven als je er een halve meter voorbij bent, of stapvoets achter je blijven. Tja, kan me er niet echt druk om maken, ze proberen tenminste nog wat. Gelukkig reageert mijn pony daar ook niet op. Toeterende en joelende mensen in auto's of op scooters, die kan ik wel slecht hebben, het gaat om de intentie :n

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat mensen slecht reageren als ik ze even vraag of ik langs mag o.i.d., loslopende honden worden over het algemeen terug geroepen en er worden excuses aangeboden als dat niet lukt. Misschien heb ik mazzel, maar tot nu toe eigenlijk geen aanvaringen gehad. :)


Precies, de intentie is het belangrijkste! Als mensen het goed bedoelen, is het alleen maar lief ook al pakt het misschien verkeerd uit. Die mensen die het goed bedoelen schrikken vaak zelf ook als ze zien dat je paard toch schrikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:14

woepsie90 schreef:
Ik persoonlijk zou met een paard wat nerveus wordt van dingen, niet naar buiten gaan... eerst ze kennis leren maken met de mensenwereld op een veiligere plek zoals schriktraining in de bak, indien nodig meer dan 1 keer. Of met grondwerk ze desensiteren.

De buitenwereld heb je niet volledig onder controle. Je paard heb je ook niet volledig onder controle, in ieder geval niet altijd. Beter dus je paard leren zijn eigen emoties een beetje onder controle te houden. Toch fijn, een zelfverzekerd paard :)


Dat eerste heeft echt 0,0 zin ;)
Wat je buiten tegen komt is niet te trainen in de vertouwede omgeving van je paard. Tis een mooi begin ja, maar verder compleet andere situaties.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:37

Anoniem schreef:
woepsie90 schreef:
Ik persoonlijk zou met een paard wat nerveus wordt van dingen, niet naar buiten gaan... eerst ze kennis leren maken met de mensenwereld op een veiligere plek zoals schriktraining in de bak, indien nodig meer dan 1 keer. Of met grondwerk ze desensiteren.

De buitenwereld heb je niet volledig onder controle. Je paard heb je ook niet volledig onder controle, in ieder geval niet altijd. Beter dus je paard leren zijn eigen emoties een beetje onder controle te houden. Toch fijn, een zelfverzekerd paard :)


Dat eerste heeft echt 0,0 zin ;)
Wat je buiten tegen komt is niet te trainen in de vertouwede omgeving van je paard. Tis een mooi begin ja, maar verder compleet andere situaties.

Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Je kan tijdens een schriktraining je paardje wel kalmeren. Als je tijdens zo'n training en later thuis een bepaalde kalmeringstechniek oefent en 'conditioneert', kan je paardje daarop reageren als het buiten spannend wordt. Plus dat je tijdens zo'n training je paardje goed leert kennen. Hoe schrikt hij, wat doet hij dan, hoe lang duurt het voor hij kalmeert. Dat soort dingen. Bijvoorbeeld: ik mijn paardje van jongs af aan geleerd dat als ik hem op zijn voorhoofd aai, kriebel, dan mag hij ontspannen. Dan is het veilig. Bij mij is het veilig. Dat dus. Dat is toch best wel heel nuttig gebleken op buitenrit. Is het echt te spannend, dan stap ik af. Dat kalmeert al enorm, want 'naast haar is het veilig', en dan nog eventueel even op z'n voorhoofd kriebelen en hij ontspant.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:41

SharonIndezz schreef:
Hier in het bos trouwens ook een keer gehad, dat er 2 honden naar Mijn paard kwamen rennen en blaffen, geen ramp, er lopen 10 honden op stal, dus wel wat gewend

Vervolgens beginnen de honden naar paardlief zn staart en achterbenen te springen en bijten... dat kan die ook heel ffkes hebben, dan issie het beu... paard begint dus te dartelen en drentelen... waarop de eigenaar van de honden roept dat ik dat poedersuiker bij moet houden... op een ruiterpad, in een bos waar je honden niet los mogen....? Dan ga ik wel ff compleet uit Mn stekker.. overigens ook altijd hoge flextrainers aan buiten, veelste bang dat er gebeten word door honden

:oo Ik zou ook compleet pissed off zijn. Ik blijf best beleefd, maar in zo'n geval... dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wel mensen die stoïcijns doorlopen en net doen of ze niet door hebben dat hun hond mijn paard lastig valt. Dan roep ik altijd: "Mijn paard hoeft maar één trap te geven en schopt je hond hartstikke dood. Daar kan ik dan niets aan doen. Dus ik zou hem bij je houden." Dan nog doen ze net of ze mij niet horen, maar roepen wel de hond snel terug. Uiteraard trapt een paard niet zo snel, maar dat hoeven zij niet te weten.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:43

nog een ècht onhandige actie:
op het ruiterpad staan 2 hondenbezitters te kletsen met elkaar, honden aan de lijn, chihuahua aan een rollijn van tig meter......... ik stap met mijn paard langs, chihuahua loopt onder mijn paard door (ik zag het niet, z'n baas zag het ook niet) de rollijn raakt de achterbenen en mijn überslome, bomproef paard neemt de benen........ gelukkig schoot het kopje van het hondje uit het halsbandje, anders was ie hartstikke dood geweest.

Mijn paard stopte nog net binnen het scheldbereik van de baas van het hondje helaas, want wat konden wij eraan doen, behalve spiegels plaatsen onder de buik van m'n paard?

Na dit incident en een aantal bijtincidenten heb ik mijn paard zo geconditioneerd dat ie gewoon stik gaat staan als er een hond dichtbij is. Vet onhandig als je toevallig op hondenuitlaattijd gaat rijden.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:52

Morrie schreef:
nog een ècht onhandige actie:
op het ruiterpad staan 2 hondenbezitters te kletsen met elkaar, honden aan de lijn, chihuahua aan een rollijn van tig meter......... ik stap met mijn paard langs, chihuahua loopt onder mijn paard door (ik zag het niet, z'n baas zag het ook niet) de rollijn raakt de achterbenen en mijn überslome, bomproef paard neemt de benen........ gelukkig schoot het kopje van het hondje uit het halsbandje, anders was ie hartstikke dood geweest.

Mijn paard stopte nog net binnen het scheldbereik van de baas van het hondje helaas, want wat konden wij eraan doen, behalve spiegels plaatsen onder de buik van m'n paard?

Na dit incident en een aantal bijtincidenten heb ik mijn paard zo geconditioneerd dat ie gewoon stik gaat staan als er een hond dichtbij is. Vet onhandig als je toevallig op hondenuitlaattijd gaat rijden.

Wat ontzettend dom dat jij daar dan voor wordt uitgescholden... zielig voor 't hondje was het anders geweest, maar toch echt de schuld van het baasje.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:58

Anoniem schreef:
woepsie90 schreef:
Ik persoonlijk zou met een paard wat nerveus wordt van dingen, niet naar buiten gaan... eerst ze kennis leren maken met de mensenwereld op een veiligere plek zoals schriktraining in de bak, indien nodig meer dan 1 keer. Of met grondwerk ze desensiteren.

De buitenwereld heb je niet volledig onder controle. Je paard heb je ook niet volledig onder controle, in ieder geval niet altijd. Beter dus je paard leren zijn eigen emoties een beetje onder controle te houden. Toch fijn, een zelfverzekerd paard :)


Dat eerste heeft echt 0,0 zin ;)
Wat je buiten tegen komt is niet te trainen in de vertouwede omgeving van je paard. Tis een mooi begin ja, maar verder compleet andere situaties.

Daarnaast is thuis een veilige omgeving, dus is alles sowieso minder eng. Mijn paarden zijn behoorlijk bomproof en ik denk dat ik thuis zelfs een kanon kan afschieten zonder dat er meer gebeurd dan dat ze even opkijken, maar als er buiten een uitlaat van een motor knalt, schrikken ze toch altijd even. Logisch, ik ook :') . Daarnaast is er niemand die zijn paard 100% onder controle heeft (hoewel er genoeg mensen zijn die dat wel beweren). Zolang een paard zelf kan denken en lopen heeft hij altijd wat in te brengen waar jij geen invloed op hebt.

Het is in ieder geval altijd fijn als mensen meedenken. Dat ze dat niet altijd helemaal doen als jij het had voorgesteld, kunnen zijn natuurlijk niks aan doen. Ze nemen in ieder geval de moeite. Inmiddels heb ik mijn paard na geleerd dat als mensen mee denken zij moeten opletten :')
Die idioten die dan express een gevaarlijke situatie creëren door extra hard langs te rijden of de toeteren heb ik dan weer geen goed woord voor over... Hoewel het wel grappig is dat ik mijn paarden geen reet interesseert en nog net niet de middelvinger opsteken. Is gelijk de lol vanaf

Anoniem

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:04

Mwa, wij hebben tijdens een schriktraining door een heel pad gevult met plastic flesjes gelopen, niks aan de hand! Maar als ze buiten op eentje gaat staan springt ze nog steeds met 4 benen de lucht in. Die situaties zijn niet te vergelijken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:10

Afbeelding

Maar deze is wel het leukst als je hem tegen komt.

2 jaar terug gehad.
Zonder groom (niemand wil mee ) met de wagen op een dijkje waar je elkaar met de auto nog maar net kan passeren. Links 4,5meter naar beneden en rechts het kanaal. En toen kwam hij...die zilveren torpedo.
Ik ben niet gelovig maar toen even wel. Hij kwam steeds dichterbij. Op het laatste moment had mijn paard hem gezien maar tegelijk wist hij ook niet welke kant hij op moest. In het freeze moment stond hij echt met 4 benen wijd. Maar omdat het een fjord is duurt het altijd even voor het kwartje Flight valt. Dus de torpedo rolt voorbij en je ziet het paard gewoon denken "WTF was dat en waar is hij...oh weg...okay we gaan weer verder'

Dat was geloof ik ook een van mijn laatste ritje

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:30

Haha wat maakt iedereen toch een hoop mee tijdens die buitenritten! Ik moet zeggen dat het hier nog wel meevalt. Af en toe een auto die (te) snel voorbij rijdt of toetert, maar die van mij is daar ondertussen wel aan gewend. Hij schrikt nog wel het meest van boomstammen :+ of hertjes die opeens voorbij springen.

Wat ik misschien het vervelendst vind, zijn honden die niet onder appel staan. Die rennen dan om ons heen of staan aanvallend te blaffen. Daar kan die van mij wel zenuwachtig van worden en het irriteert mij mateloos. Gelukkig zijn er ook genoeg hondeneigenaren die hun hond bij hun roepen (of even vasthouden).

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:33

Ik rijd vele kilometers buiten , al jaren en mijn paard is behoorlijk bomproef.
Soms wordt hij wel heet maar ik kan hem onder controle houden dus meer als opspannen is het niet.

Toch kom ik af en toe dingen tegen |o

Smal weggetje, auto komt van achteren met een behoorlijke snelheid, vertraagt nauwelijks, wijkt op het laatst uit en rijdt over 3 grind opritten heen, langs mij af.
Het grind vloog me letterlijk om de oren en het paard kreeg ook allemaal kiezel tegen zich aan -:(-
Sindsdien is hij niet meer zo happig op achterliggend verkeer.
Het zal wel weer slijten maar zoiets duurt wel weer even.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:34

Vaak doen mensen iets uit goede bedoelingen, helemaal van het pad af tussen de bomen want dat is veilig. Leg dan altijd uit dat het voor hen wellicht veilig is maar dat ze daardoor de situatie voor de andere ruiter/menner moeilijker maken omdat ze ineens opdoemen voor het paard/pony waardoor er juist schrikreacties ontstaan.
Toen ik nog veel op zondagochtend in het bos onder het zadel reed kwam ik vaak dezelfde vrouw tegen die aan het hardlopen was, zij vroeg mij eens waarom veel paarden zo schrikken als zij van achter voor bij kwam gerend en hoe ze dat kon voorkomen want ze vond het heel vervelend. Ze had helemaal niets met paarden maar ik vond het wel leuk dat ze interesse toonde en mee wilde denken. Ik gaf haar de tip om bijvoorbeeld al ruim van te voren beginnen te praten/zingen/fluiten noem het maar op , zo wist de ruiter en paard dat zij van achter er aan kwam en dan was het probleem vaak wel opgelost. Week later kwam ik haar weer tegen, ze kwam al zingend voorbij gelopen met een grote lach op haar gezicht en bedankte me voor de tip , het werkte!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:36

Cowgirl schreef:
[ [url=m/sFT1qR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar deze is wel het leukst als je hem tegen komt.

2 jaar terug gehad.
Zonder groom (niemand wil mee ) met de wagen op een dijkje waar je elkaar met de auto nog maar net kan passeren. Links 4,5meter naar beneden en rechts het kanaal. En toen kwam hij...die zilveren torpedo.
Ik ben niet gelovig maar toen even wel. Hij kwam steeds dichterbij. Op het laatste moment had mijn paard hem gezien maar tegelijk wist hij ook niet welke kant hij op moest. In het freeze moment stond hij echt met 4 benen wijd. Maar omdat het een fjord is duurt het altijd even voor het kwartje Flight valt. Dus de torpedo rolt voorbij en je ziet het paard gewoon denken "WTF was dat en waar is hij...oh weg...okay we gaan weer verder'

Dat was geloof ik ook een van mijn laatste ritje

Die kwamen wij een aantal weken geleden ook tegen, een hele groep was er van losgelaten. We hebben onze fries nog niet zolang en dit waren we nog niet tegen gekomen tijdens het mennen. Hij wist eerst ook niet zo goed wat hij er mee aan moest, maar al pratend ging hij er braaf langs, sommige fietser vonden het niet alles aan hun gezicht te zien.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Onhandige mensen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:43

Onhandige mensen vind ik niet erg, sommige mensen weten niet dat paarden zo erg kunnen schrikken, kan gebeuren! Net als dingen die in mensen hun eigen tuin gebeuren, met mij hoeven ze geen rekening te houden.

Maar zoals ik zondag meemaakte... ronduit asociaal, heb de beste man ook stevig na gescholden.

Paardlief was in het bos in de sloot terecht gekomen en ik liep met haar terug naar stal, er naast en met kapotte teugels en helemaal onder de modder. Helemaal in paniek natuurlijk al, komt er een auto langsrijden ( op een weg waar je 15km per uur mag ) hij zag ons lopen, toeterde 10 seconde lang en gaf toen vol gas langs ons op een meter afstand... dat vind ik dus totaal niet kunnen, gelukkig gaf paardlief geen kick maar het had ook even anders kunnen aflopen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:44

de banaanfiets....... moet je es op een ligfietsforum kijken wat zij van ruiters/amazones vinden :x O:) |o

Ik hoop er niet een meer tegen te komen, heb er nog wel es nachtmerries van....

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:46

Ik vind van die 'onhandige ' mensen dat ze altijd wel iets liefs hebben. Mijn paardje is behoorlijk sensibel dus die schrikt ook van van alles, maar er zit een goeie rem op dus ik ga nooit aan de kletter. Meestal briest ze een beetje gespannen en dan is het goed.
Ik vind dat je als ruiter controle moet hebben over je paard, we kunnen niet van al onze medemensen verwachten dat ze maar rekening met ons gaan houden.

Wel had ik een jaar of wat terug een aanvaring met wat wandelaars. Er was bij mijn oude stal in de buurt, midden in een bos een breed ruiterpad wat heel geschikt was als galoppad, maar lag wel behoorlijk beschut en had een aantal bochten.
Dus ik was daar lekker (hard) aan het galopperen, kom ik een bocht om en staan daar ineens 5 wandelaars breed het hele ruiterpad te versperren! Ik schrik me natuurlijk kapot, ga op mijn kont zitten en trek niet al te vriendelijk mijn paard in één keer stil. (Ik kon tenslotte moeilijk over die mensen heen rijden)

Dus, die wandelaars schrikken zich ook kapot, begin helemaal op mij te schelden dat ik niet zo asociaal hard moet rijden, en dat ik ze had laten schrikken. Ik probeerde nog beleefd te melden dat ze op een ruiterpad reden en veel mensen daar galoppeerden, maar toen was ik een brutaal kind en moest ik mijn bek houden.

Juist.
Laatst bijgewerkt door DreamGuide op 24-04-18 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:46

Ik kom hier nogal regelmatig op de smalle polderweggetjes van motortoertochten tegen. En dan vooral van die knalpijpers, die choppers. Eén of twee kan mijn paardje nog wel handelen. Maar twintig? Dan ga ik toch even op een inhammetje staan en stap ik even af. Lief dat ze dan even het gas loslaten als ze mij zien, maar dat maakt het vaak erger, want vlak voorbij mij, geven ze dan weer gas en knalt het nog harder. Maar goed. Ik erger mij er niet aan. Zij moeten ook hun plezier kunnen hebben. En zolang ik een klein beetje ruimte heb voor mijn paardje om te 'dansen' is het geen probleem.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:52

ik heb niet alles gelezen en uiteraard ook 1 en ander mee gemaakt. Gelukkig heb ik een vrij bomproof paard

maar er wordt hier ook gezegd dat je niet met je paard na buiten moet je als niet onder controle heb. Hiermee ben ik deels mee eens. Tuurlijk paard hoor je onder controle te hebben. MAar soms heb je dat niet omdat een paard in paniek raakt.

En hoe moet een paard buitenproof worden als er niet mee na buiten kan?? omdat hij nog niet helemaal 100% onder controle is omdat het nog ervaring mist.

het is ind vaak de ontwetendheid. Ook ik heb dat soms als ik een paard en ruiter ziet. Omdat ik niet weet wat een paard fijner vind of niet, toch wel of niet paseren..

Ik heb keer meegemaakt iemand op de fiets,die fietste naast ons en zijn hond bleef maar naar onze paarden blaffen en tussen door willen lopen. Ik vriendelijke gevraagd om zijn hond aan te lijnen. Enige wat hij zie fikki kom hier.. nou fikki kwam mooi niet.. DAcht als mijn paard trapt, is het je eigen schuld

daarnaast heb ik ook andersom mee gemaakt.. ik liep met iemand naast het ruiterpad wel op het voetpad (helaas ligt dat vrij vlak naast elkaar) mijn hond (jong herder) en haar hond liepen achter ons te spelen. ER was veel wind, dus ik heb dat paard nooit horen aan komen. Hoor ik in eens mijn hond blaffen. Gelukkig na 1x roepen kwam ze. MAar ik had haar nog niet eens vast of hij draafde al weg... Denk man geef me even de tijd... En had even paard geroepen dan had ik me hond eerder bij me kunnen roepen.

iemand die ikk en neem regelmatig haar hond mee op rit,vind ik erg knap.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:52

Cowgirl schreef:
[ [url=m/sFT1qR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar deze is wel het leukst als je hem tegen komt.

2 jaar terug gehad.
Zonder groom (niemand wil mee ) met de wagen op een dijkje waar je elkaar met de auto nog maar net kan passeren. Links 4,5meter naar beneden en rechts het kanaal. En toen kwam hij...die zilveren torpedo.
Ik ben niet gelovig maar toen even wel. Hij kwam steeds dichterbij. Op het laatste moment had mijn paard hem gezien maar tegelijk wist hij ook niet welke kant hij op moest. In het freeze moment stond hij echt met 4 benen wijd. Maar omdat het een fjord is duurt het altijd even voor het kwartje Flight valt. Dus de torpedo rolt voorbij en je ziet het paard gewoon denken "WTF was dat en waar is hij...oh weg...okay we gaan weer verder'

Dat was geloof ik ook een van mijn laatste ritje


Die dingen vind mijn paard dus dood eng. Vraag ook altijd of ze willen stoppen/langzaam willen gaan. Paard is zo obsest door die dingen dat ik bang ben dat ze van de dijk springt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:56

DreamGuide schreef:
Mijn paardje behoorlijk sensueel dus die schrikt ook van van alles, maar er zit een goeie rem op dus ik ga nooit aan de kleuter..


Dam you autocorrect :')

Heb ineens een heel ander beeld bij je paard. _O-

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:02

Morrie schreef:
de banaanfiets....... moet je es op een ligfietsforum kijken wat zij van ruiters/amazones vinden :x O:) |o

Ik hoop er niet een meer tegen te komen, heb er nog wel es nachtmerries van....

Nou, ze moesten eens weten wat ik van hen vind, van mij mogen die sowieso wel van de weg af. Wil je oversteken met je fiets (nota bene) en zie je niets omdat het struikgewas te hoog is voor die ondingen, wordt je wiel er bijna afgefietst en moet je volgens die maniakken nog opletten ook. Ik scheld niet snel, maar die lui hebben wel wat naar de kop gekregen. Paard van een kennisje kon ze ook niet hebben. Die ging er standaard in volle galop achteraan. _O-
Wielrenners en mountainbikers zie je tenminste nog aankomen (als je uit je doppen kijkt * note to self*) en dan vind ik het nooit erg om even opzij te gaan. Maar die bananen... _-:(

En weer terug in de categorie onhandig, dat ene bankje. Iemand had ooit bedacht om ergens in het bos waar ik nogal eens kwam een boombank neer te zetten. Daar is zo ongeveer elk paard, inclusief mijn "Been there done that got the tshirt"vzpaard, van over de zeik geraakt. Waarschijnlijk is er over geklaagd, want toen ik er weer eens reed, in mijn queste om vzpaard ook immuun te maken voor boombanken, was de bank weg. Nou...dát was pas eng. _O-

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:05

Pluizebolpum schreef:
Morrie schreef:
de banaanfiets....... moet je es op een ligfietsforum kijken wat zij van ruiters/amazones vinden :x O:) |o

Ik hoop er niet een meer tegen te komen, heb er nog wel es nachtmerries van....

Nou, ze moesten eens weten wat ik van hen vind, van mij mogen die sowieso wel van de weg af. Wil je oversteken met je fiets (nota bene) en zie je niets omdat het struikgewas te hoog is voor die ondingen, wordt je wiel er bijna afgefietst en moet je volgens die maniakken nog opletten ook. Ik scheld niet snel, maar die lui hebben wel wat naar de kop gekregen. Paard van een kennisje kon ze ook niet hebben. Die ging er standaard in volle galop achteraan. _O-
Wielrenners en mountainbikers zie je tenminste nog aankomen (als je uit je doppen kijkt * note to self*) en dan vind ik het nooit erg om even opzij te gaan. Maar die bananen... _-:(

En weer terug in de categorie onhandig, dat ene bankje. Iemand had ooit bedacht om ergens in het bos waar ik nogal eens kwam een boombank neer te zetten. Daar is zo ongeveer elk paard, inclusief mijn "Been there done that got the tshirt"vzpaard, van over de zeik geraakt. Waarschijnlijk is er over geklaagd, want toen ik er weer eens reed, in mijn queste om vzpaard ook immuun te maken voor boombanken, was de bank weg. Nou...dát was pas eng. _O-

Dat is toch ook logisch dat dat eng is?
Heb jij nog nooit een boom gezien? Die dingen horen RECHTOP te staan, niet liggend, of in stukjes gehakt, of op enige andere vorm dan gewoon rechtop, wortels in de grond, bladeren bovenin.
Anders zijn ze levensgevaarlijk!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:06

Ik las hier in het topic ook iets over dat paarden vaak wat moeite hebben met mensen die hurken/liggen/knielen/kindjes op schouders hebben (oh horror! een tweehoofdig monster!). Wat bij mijn trouwe Dais altijd goed werkt is die mensen even gedag zeggen. Zij zeggen dan vaak gedag terug + iets als 'mooi weer voor een buitenritje' oid en dan kan De Dais het weer plaatsen.
Binnen 3 seconden veranderd Dais dan van 'rollende ogen en wijde neusgaten, gaan we niet langs!' tot 'oh, gezellig, dat zijn mensen, daar kunnen we een praatje mee maken'. :j :+

Paar jaar geleden had ik op het strand ook zoiets. Direct op het strand was er een mevrouw met een herdershond. Zij pakt de hond, ik rij verder en doe mijn ding. Keer na een paar kilometer om en ga weer richting strandafgang.
Daar was diezelfde mevrouw nog met die hond. Alleen ditmaal had ze hem niet op tijd te pakken en hond in kwestie begon blaffend te cirkelen om De Dais. De Dais vindt honden ook wat spannend als zij in draf of galop is dus meestal met honden zet ik haar gewoon stil (heeft zij ook weer even te tijd om de situatie te plaatsen).

Herderhond cirkelt blaffend om de Dais. Eigenaresse rent achter te hond aan. Het was bij een strandafgang dus ondertussen had ik een groepje van een toerist of 5 aan de voorkant bij De Dais 'oh, wat leuk, een paard, wat een mooi paard, wat een braaf paard, mogen we aaien?' (euhm, we zitten even in een situatie hier := ).
Nou ja, als jullie en beetje op die hond letten mogen jullie haar wel aaien (De Dais houdt van aandacht en is over het algemeen een echte kinder en toeristenmagneet: Dais was dus meer bezig met de toeristen dan met de hond).

Hond hing inmiddels echt in haar staart. Ik wil geen gaten in mn paard dus ik stap af om even de achterkant te bekijken.
Toeristen aan de voorkant, blaffende hond in haar staart aan de achterkant, eigenaar nog steeds niet in staat hond te vangen :roll: .
Hond weggejaagd, Dais gecheckt op gaten (gelukkig niets), nog wat gemopperd naar de eigenaar. Toen weer aan boord klimmen.

Gedurende dit hele verhaal had De Dais geen poot verzet en stond rustig te praten met de toeristen. Nu ken ik haar goed genoeg om te weten dat er een gerede kans was dat op het moment van opstijgen de hele situatie De Dais teveel zou worden en dat ze met mij half aan boord in versnelde gang naar huis zou gaan. Ik heb toen dus maar de meest dapper uitziende toerist gevraagd om haar even vast te houden zodat ik weer aan boord kon komen :))

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:09

NatasjavE schreef:
DreamGuide schreef:
Mijn paardje behoorlijk sensueel dus die schrikt ook van van alles, maar er zit een goeie rem op dus ik ga nooit aan de kleuter..


Dam you autocorrect :')

Heb ineens een heel ander beeld bij je paard. _O-


Oepsie :')
Uiteraard bedoelde ik 'sensibel' en 'klettert
Al geef ik eerlijk toe dat het echt een sletmerrie is...