Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rena100 schreef:Wat maakt het lastig om hem los te laten, dat hij dan onder je wegloopt? Of uit elkaar valt? Ik zou inderdaad graag meer lucht van voren willen zie, vind het nu een beetje opgekropt ogen. Wel een heel gaaf dier!
Cayenne schreef:Mooi dier zeg!
Ik heb zelf niets tegen eerlijk gebruik van de slofteugel, maar dat zie ik op deze foto's eigenlijk niet![]()
Je schrijft dat hij 9 van de 10 keer los hangt, maar ik zie hem op iedere foto strak staan? Dat spreekt elkaar nogal tegen.
, op de eerste foto is deze inderdaad wat strakker (maar als je goed naar de clip kijkt aan de singel hangt deze niet recht, er staat dus geen druk op). 
) vast helemaal goedkomen
Cayenne schreef:Je schrijft dat hij 9 van de 10 keer los hangt, maar ik zie hem op iedere foto strak staan? Dat spreekt elkaar nogal tegen.
mavantos schreef:Hierbij een (kort) filmpje!
[ Video ]
Ik snap alle reacties uiteraard erg goed, maar ik krijg ook zeer regelmatig les! Zoals ik zelf al zeg moet ik meer loslaten aan de voorkant. Uiteraard werken we eraan met overgangen, leren te laten wachten. Het is een zeer sensibel paard wat meer tijd nodig heeft, maar ook duidelijkheid. Iedereen doet het op zijn eigen manier en het is al ontzettend veel verbeterd, ik kan nu hele stukken ontspannen. Hij wordt van zichzelf ook graag te kort in de hals.
upendo schreef:Maar ook daar houd je hem in zekere zin van voren tegen. Wat gebeurt er als je hem meer teugellengte geeft?
, en gaan we in een zeer stoere uitgestrekte draf door de bak heen.
.
mavantos schreef:upendo schreef:Maar ook daar houd je hem in zekere zin van voren tegen. Wat gebeurt er als je hem meer teugellengte geeft?
Dan denkt die:, en gaan we in een zeer stoere uitgestrekte draf door de bak heen.
.
We hebben laatst (als oefening) een jonge paarden wedstrijd gereden. In de ochtend heb ik hem 45 minuten aan de longeerlijn laten lopen met de bijzet er licht aan, daarna zat ik er op de wedstrijd perongeluk veel te vroeg op (1 uur) en moest hij daarna nog 15 minuten in de rijbaan lopen. Ik heb veel meegemaakt, maar deze kent het woord 'moe' absoluut niet. Hij heeft daarna maar een paar dagen vrij gehad
mavantos schreef:Ik heb de foto's e.d. verwijderd, ik snap jullie reacties. Alleen ik wilde gewoon als trotse eigenaresse wat foto's laten zien, maar ik hoef geen 'les' van iedereen aan de hand van 4 foto's en een filmpje van een paar seconden.
Ik ben niet bang, het is niet mijn eerste (sensibele) paard. Echter zit er nog een hoop werk in en ik ben pas een maand echt aan het rijden begonnen met hem in plaats van alleen een rondje om vertrouwen te geven en daarna eraf te gaan.
Succes verder.. mavantos schreef:Ik heb de foto's e.d. verwijderd, ik snap jullie reacties. Alleen ik wilde gewoon als trotse eigenaresse wat foto's laten zien, maar ik hoef geen 'les' van iedereen aan de hand van 4 foto's en een filmpje van een paar seconden.
Ik ben niet bang, het is niet mijn eerste (sensibele) paard. Echter zit er nog een hoop werk in en ik ben pas een maand echt aan het rijden begonnen met hem in plaats van alleen een rondje om vertrouwen te geven en daarna eraf te gaan.