Shadow is al twee jaar in mijn leven. Twee jaar met de nodige ups en downs. Qua gezondheid hebben we heel veel gesukkeld, een ernstige vorm van droes, onduidelijke mankheden die in december voor het verdict "ernstige verbening van het hoefkraakbeen" zorgden. De hemel viel op dat moment op mijn hoofd. Ik had nog niet de kans gekregen om ten volle voor onze "sport"ambities te gaan door de miserie en nu hoorde ik dat dit nooit meer zou kunnen. Ik had hem net drie maanden overgekocht. De woorden van de dierenarts "Je moet geen hoge verwachtingen meer hebben" hakten er diep in.
Nu,bijna 6 maanden later kan ik zeggen dat ik mij er bij neergelegd heb. Met een beleid van dagelijkse training om zijn gewicht in bedwang te houden, aangevuld met de nodige supplementen en speciaal beslag kan ik zeggen dat we ons recreatief heel goed amuseren. Buitenritten, rechtrichten en af en toe wat pistewerk lijkt tot nu toe goed te werken. Met als kers op de taart, donderdag naar zee. Een droom die uitkwam voor mij,iets wat ik niet verwacht had nog te kunnen doen.
Ondanks dat er soms nog momenten zijn waar ik het moeilijk heb met de realiteit, ik geniet van elk moment met mijn dikkie, en ik hoop dat we nog veel jaren op deze manier verder kunnen. Hopelijk genieten jullie mee.
Mijn houding is niet altijd even ideaal, Shadow was zeer enthousiast.