[VOLG] Sunny Sunshine comes back home!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

[VOLG] Sunny Sunshine comes back home!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 11:05

Hi bokkers :wave:

Afbeelding

Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik mijn laatste topic opende waarin in jullie meenam in mijn tijdelijke afscheid van Sunny; [ITP] Dag lieve Sunny
De afgelopen 2 jaar ben ik regelmatig bij Sunny langs geweest maar, doordat het toch een flinke reis van 2,5 uur was en ik druk bezig was met afstuderen, niet zo vaak als ik had gewild. Maar dat maakt nu allemaal niet meer uit want Sunny komt naar huis! *\o/* :+:

Inmiddels werk ik fulltime en wonen we in het prachtige Brabant. De zoektocht naar een geschikt plekje voor Sunny viel niet mee maar het lijkt erop dat ik een droomplek voor haar heb gevonden *D Een Paddock Paradise met een kudde van 12 paarden in het prachtige Rucphen en maar 10min rijden vanuit huis. Met een half uurtje stappen staan we op de hei. Wat wil je nog meer? <3

2 mei is het dan eindelijk zover! Omdat ik met veel plezier het topic van Amanda en Jim heb gevolgd leek het mij leuk om ons eigen volgtopic te maken. Als ik andere bokkers mag geloven is Sunny in de 12 jaar dat ik haar heb al redelijk bekend geworden op bokt dus er zitten vast nog oude Sunny fans verstopt onder een steen :D Kom dan ook vooral tevoorschijn! Ik neem jullie graag mee in de terugkomst van Sunny, het wennen aan der nieuwe plekje en de prachtige ritten die we gaan maken.

Sunny is inmiddels 20 jaar en de bedoeling is natuurlijk om die leeftijd te verdubbelen :D Vorig jaar in de winter had ze wat last van artrose maar met supplementen ging dat goed. Het voorjaar daarna de supplementen afgebouwd en toen ging het weer goed. Afgelopen winter ook nergens last van gehad. Ik hoop dat dat de aankomende jaren ook zo zal zijn. Het belangrijkste voor haar is beweging en weinig gras. Hoe cliché :') Gelukkig gedraagt ze zich net als 12 jaar terug nog steeds als een jonge hengst. Ja je leest het goed, hengst :+ Hengstige merrie in de buurt? Sunny wordt gek }:0 Is ze zelf hengstig? Dan moet je toch erg oplettend zijn om dat te merken. Heerlijke merrie dus :D Maar ze trekt nog regelmatig een sprintje en is onder het zadel nog net zo snel. Rustig rondje stappen zit er als het aan Sunny ligt niet in. Het liefst gaat ze in volle galop! Gelukkig ben ik daar net zo van dus we zullen meermaals per week in de bossen/heide te vinden zijn. Lekker ontspannen en genieten van elkaar en de natuur.

Mijn startbericht is natuurlijk weer langer geworden dan de bedoeling was :Y)
Ik zie graag jullie berichtjes tegemoet en hoor het ook graag als er meer mensen regelmatig te paard in Rucphen zijn te vinden. Dan kunnen we vast eens wat afspreken :D

Nu nog even wat heerlijke foto's die ik de afgelopen tijd heb ontvangen vanuit Duitsland!

Afbeelding

Afbeelding

Birthday girl!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 22-04-18 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Re: [VOLG] Sunny Sunshine comes back home!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:14

Oooh wat leuk dat ze eindelijk terugkomt! Ik ga zeker volgen :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:19

Geweldig!
Hoop dat jullie nog een fantastische tijd samen mogen beleven!

(Dan wonen jullie ook vlakbij mij ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:55

Wat fijn dat Sunny weer terugkomt nu! Ik ga jullie zeker volgen :)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:08

Wat leuk! Volgens mij ken ik de plek ook waar je heen gaat, is een paar honderd meter bij mijn ouders vandaan. Vind het er daar altijd heel leuk uitzien :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 20:44

Leuk dat jullie allemaal volgen!

@Shirley Bedankt! Leuk! Ook paard in de buurt staan?
@prulletje Langs de a58?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:21

Oh spannend allemaal! Heel veel succes met de verhuizing terug. Mooi plekje heb je gevonden :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 08:26

Dankjewel amanda!
Nog 3 uurtjes :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:27

Spannend :):)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:27

Vandaag komt ze aan toch? Veel plezier!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 16:02

Sunny is home! {:}

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:11

Kijk haar eens genieten van het uitzicht <3

Welkom thuis, Sunny!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 12:56

Eindelijk tijd om te vertellen over de afgelopen dagen :))
Woensdagochtend kwam ze thuis. Eindelijk mijn meisje weer bij me! :+: 's Middags ben ik weer naar der toegegaan en samen met de hond hebben we een uurtje rondgewandeld. Wat een prachtige omgeving zeg!
Donderdag ben ik even wezen poetsen en vrijdag was het eindelijk zover. Ik ging weer rijden! Lekker een rondje van een uurtje gemaakt met de hond erbij. Bedoeling was rustig maar Sunny wilde dolgraag galopperen dus maar even laten gaan. Gisteren ben ik zonder hond gegaan zodat we naar de Rucphense bossen konden gaan. De eerste 4 kilometer was door de polder.

Afbeelding

Daarna kwamen we in het bos en al snel op de hei. Zo mooi daar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De paden zijn ook echt geweldig. Superbreed dus alle ruimte voor een sprintje! Onderweg kwamen we ook nog een aantal van die houten, lage, soort hekjes tegen waarvan ik bij 1 het wel aandurfde om Sun in draf erop af te sturen. Een stukje voor de hindernis had ze door dat ze mocht springen dus ze ging over in galop, oortjes erop en ze vloog netjes over de hindernis heen. Dolblij dat ik was :)) Dat was denk al 3 jaar geleden.
Op de terugweg weer door de polder. Het was gezellig druk met fietsers en boeren die in het land aan het werk waren. We zijn 3 trekkers tegengekomen en dat ging opzich prima :P Ze heeft 10 jaar op een boerderij gewoond maar trekkers blijven spannend want ze kunnen echt bijten :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk een rit van 20km in 2,5 uur gemaakt :D

Afbeelding

Na afloop natuurlijk lekker eten

Afbeelding

en buurten bij de buurvrouw die begin van de week alvast met haar kennis mag maken

Afbeelding

Vanochtend werd ik wakker met spierpijn :+ maar toch heel stoer zonder zadel een uurtje gaan rijden. Klein drafje maar verder vooral stappen en voor Sunny der spiertjes wat soepeler maken. Tijdens dat rondje komen we langs een heerlijke plas waar Dyson natuurlijk meteen inrent en Sunny voorzichtig ook een beetje met der hoefjes in het water durft. Foto precies toen Dyson zich uitschudde :P

Afbeelding

Het is denk overbodig om te vertellen dat ik er ontzettend van geniet :o