Esther_r20 schreef:Leuk. Ik heb het andere topic als meelezer meegelezen aangezien ik er niet veel verstand van heb. Daardoor erg benieuwd hoe jullie de bespiering van mijn vinden. Dit is de beste standfoto die ik kon vinden. Helaas draait hij zn khoofd net iets weg en hangen de manen deels over de hals.
[ [url=m/ymuymh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knap . Zou imo iets opwaardser gebouwd mogen zijn. iets strekkerig/onderstandig achterbeen. Wel mooie lengte in de hals en een goede schouder!
_Dracarys schreef:Esther_r20 schreef:Leuk. Ik heb het andere topic als meelezer meegelezen aangezien ik er niet veel verstand van heb. Daardoor erg benieuwd hoe jullie de bespiering van mijn <a href="#"></a> vinden. Dit is de beste standfoto die ik kon vinden. Helaas draait hij zn khoofd net iets weg en hangen de manen deels over de hals.
[ [url=m/ymuymh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/05jkl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x1FgHU.jpg]Afbeelding[/url] ]
ook een leuk . Hele mooie aansluiting van de rug naar het kruis. Wel ook wat onderstandig in de benen. Is maar net hoe ze staan.
Buxy schreef:[ [url=m/zP8rJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn 10 jarige spring gefokte ruin. Ben erg benieuwd naar jullie mening!
Duidelijk spring gefokt. Wat lang in de rug. Wat zware hals die wat diep uit de borst komt. wel een lekker schuine schouder. Imo ziet hij er echt uit al een springpaard.
_Tristan schreef:[ [url=m/QpjYDX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas niet zulke duidelijke rijfoto's..
[ [url=m/ai1afr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een in volle galop
Deze foto's kan ik eigenlijk niks mee. Het zijn meer leuke kiekjes.
DreamGuide schreef:Leuk topic! Ik ben eveneens een leek, maar ik vind het wel leuk om hier bij te blijven om te kunnen leren van de reacties van de kenners!
Wat ik zie als leek:
@Esther_r20, Mooi <a href="#"></a>, ziet er redelijk gelijkmatig bespierd uit, zou denk ik nog wat meer op kont/dij mogen? Ik vind niet dat hij een 'enorme' onderhals heeft.
@_Dracarys, Hier zie ik wel een onderhals, maar niet extreem, lijkt wat onbespierd op zijn rug.
@Buxy, ik zie een kleine onderhals, schouder en achterhand lijken wel mooi bespierd.
@_Tristan, ik kan niet echt wat zeggen via deze foto's..
Hier mijn platte tuiger:
Stand 2018
[ [url=m/U9tOlF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aan het werk
[ [url=m/zCFlEy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ter vergelijking, dit was 2016
[ [url=m/CJxrjc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is echt een typische tuiger om te zien. Zeer plat in het kruis, wat stijle schouder. staat wel mooi in het rechthoeksmodel en correct op de benen zo van de zijkant.
Nynkster schreef:Esther : Ik vind jouw <a href="#"></a> iets kort in de rug, wel
Dracarys : <a href="#"></a> lijkt iets onderhals te hebben in stand zo. Maar kan natuurlijk ook weer anders zijn in <a href="#"></a>.
Buxy : Jammer dat de rug zo lang is! mijn pony heeft dat ook een klein beetje

Maar misschien dat het met wat spek en spieren weer anders lijkt!
Tristan : Kan eigenlijk niet zoveel afleiden van de fotos.]
Dreamguide : ik vind de ruggen/kruis van tuigers altijd wat apart ofzo, beetje plat. Wel mooi opwaards in galop!
Mijn merrie

[ [url=m/4v7vkx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fs7bfe.png]Afbeelding[/url] ]
Wat week in de rug. Wel een mooi fijn hoofdje. Knap schoudertje. Ik denk dat met wat de aansluiting van de rug en croupe een stuk beter kan worden. Ze lijkt wel wat lang in het achterbeen.
Quir schreef:[ [url=m/p0iAf4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaaf . Helemaal mijn typetje. Schoft zou wat langer door mogen lopen over de rug en de hals zou wat minder zwaar mogen zijn.
Amy schreef:Gave tuiger dreamguide! Die is mooi veranderd!
Nynkster, leuke pony, mag wel iets meer bespiering op de rug denk ik (?)
Quir, knappe vos! Vind m een mooie forse hals hebben.
Dan mijn merrie;
[ [url=m/M0ET8n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook hier onderstandige benen. Aansluiting rug croupe zou wat sterker mogen. Wat hoog geplaaste hals. Heb je ook een foto dat ze ontspannen staat?
ODonoghue schreef:Ik heb er eigenlijk amper verstand van, ik weet hoe de juiste houding van een <a href="#"></a> werkt maar niet hoe echt correcte bespiering is. Dus ik kom hier om te leren!
Wel wil ik even zeggen dat ieder van jullie die foto’s hebben geplaatst enorm knappe <a href="#"></a>jes hebben
Ben benieuwd wat jullie van mijn verzorg Friesje vinden, ondanks zijn wat doorgezakte rug. Hij is enorm lastig te rijden (op de voorhand vallen, wegdrukken, niet willen ontspannen in gangen sneller dan stap) dus ik weet wel al dat de bespiering nog niet goed zit. Zou alleen willen leren hoe en wat

Dit zijn de beste fotos die ik kon vinden:
Stilstand:
[ [url=m/7GTGlt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Draf:
[ [url=m/sfEC1e.png]Afbeelding[/url] ]
Galop:
[ [url=m/Z1WmAV.png]Afbeelding[/url] ]
Momenteel bezig met grondwerk ipv rijden, deels ook door dus die bespiering.
Oei, wat een "moeilijk" . Ik kan me heel goed voorstellen dat je die niet van de voorhand af krijgt. Hij is ook wel echt topzwaar aan de achterkant. Een beetje alsof er 2 aan elkaar geplakt zijn.
Hier is mijn ruin. De foto is inmiddels al 1 jaar oud.

Als 8 jarige

Als 4 jarige.