Nieuwe verzorgshetten, maar een paar problemen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Safjelove

Nieuwe verzorgshetten, maar een paar problemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 14:41

hallo!
Sinds twee weken heb ik drie verzorgshetten!
Omdat ik de namen niet weet heb ik ze Cassie, Dua (doewa) en Nero genoemd!
Ik verzorg ze samen met mijn vriendin.

Nu zit ik met twee problemen:

1. geen contact met eigenaar\
We hebben helemaal geen contact gehad met de eigenaar, de shetten staan op de wei bij iemand anders.
We kregen het telefoonnummer van die man en hebben hem gebeld.
Na een tijdje kregen we een telefoontje terug:
Jullie mogen ze verzorgen, maar niet bijvoeren hoor!
daarna heeft hij alweer opgelegd. Nou zitten we een beetje met het probleem dat we niks weten van de pony's. We hebben dit kleine beetje informatie:

Cassie, merrie, leeftijd onbekend, was drachtig maar is haar veulentje verloren, ze heeft iets met haar achterwerk

Nero, merrie, leeftijd onbekend, was ook drachtig maar is wel bevallen

Dua, geslacht onbekend, leeftijd onbekend, kind van Nero

We durven niet zo goed contact op te nemen met de eigenaar.

2. Foutje met Dua
De eerste keer dat we kwamen zijn we er meteen achter gekomen dat Dua waarschijnlijn niks kent.
Ze wou het halster niet om en als ik hem om had was ze heel hulpeloos en begreep ze niet wat we van haar wouden. Het halster hebben we dus snel weer afgedaan, maar zo nu en dan weer opgedaan.

Later begon ze in eens langs ons heen te rennen en dan oortjes naar voren.
We dachten dat ze wou spelen, dus we hebben met haar mee gerend. Wij zagen het als bevestiging dat ze zachtjes begon te hinniken (van plezier dachten wij)
Maar toen we de volgende dag kwamen probeerde ze ons te trappen.
We weten niet zo goed wat we met haar aan moeten...

Wie kan ons helpen?
Laatst bijgewerkt door Safjelove op 17-04-18 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Re: shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:44

Dit klinkt niet als de ideale plek om een pony te verzorgen..
Is het niet een beter idee om op zoek te gaan naar een andere verzorgpony?
Of anders met je ouders en de eigenaar om tafel te gaan zitten: wat wil de eigenaar wel en wat niet? Mogen jullie hulp inroepen van mensen? Wat kennen de pony's? Wat mag je ze wel/niet leren?

Voor nu zou ik er sowieso niet meer alleen heengaan, zeker omdat er één probeert. Neem dus altijd iemand met ervaring mee. En wel contact opnemen met de eigenaar.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:46

Hoe kan het dat je het geslacht niet weet?... lijkt me erg apart als dit een hengst is?

lfrwinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:47

Verzorgpony's zonder contact met de eigenaar zijn zeker niet ideaal. Vooral nu Dua je probeerde te trappen zou ik of toch contact leggen met de eigenaren of de eigenaren van de weide waar ze staan.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:50

In je profiel staat dat je al een leuke verzorgpony hebt. Is het niet een idee om daar meer focus op te leggen?
Dit zou namelijk nog wel eens link kunnen worden, zeker als één van de pony’s nu al naar jullie gaat trappen. (Bedenk je ook dat paarden en pony’s veel ruiger met elkaar spelen dan mensen. Zeker als een pony niets aan grenzen gewend is loopt dat uit op ongelukken.)

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 14:55

marley93 schreef:
In je profiel staat dat je al een leuke verzorgpony hebt. Is het niet een idee om daar meer focus op te leggen?
Dit zou namelijk nog wel eens link kunnen worden, zeker als één van de pony’s nu al naar jullie gaat trappen. (Bedenk je ook dat paarden en pony’s veel ruiger met elkaar spelen dan mensen. Zeker als een pony niets aan grenzen gewend is loopt dat uit op ongelukken.)

Die pony is nu jammer genoeg verkocht 2 maanden geleden ben een tijdje inactief geweest

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:59

Ik zou zeggen, neem contact op met de eigenaar. Waarom zijn jullie bang om contact op te nemen?
Jullie mogen ze verzorgen, en niet bijvoeren. Dat lijken me prima regels.

Maar als de paarden gevaarlijk worden, en jullie niet weten wat jullie daarmee moeten doen, lijkt het me toch echt noodzakelijk om contact te zoeken met de eigenaar. Alleen hij kan jullie hiermee helpen denk ik.
Komt hij zelf ook nog bij zijn paarden? En kan anders degene bij wie de Shets staan jullie niet helpen?

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 14:59

white_flame schreef:

Hoe kan het dat je het geslacht niet weet?... lijkt me erg apart als dit een hengst is?

Ja, maar misschien een ruin? De eerste keer durfden we niet te kijken, omdat we bang waren dat ze dat vervelend zou vinden, maar nu mogen we dus niet bij haar in de buurt komen, dan gaat ze trappen

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 15:01

Binkie_Eline schreef:
Ik zou zeggen, neem contact op met de eigenaar. Waarom zijn jullie bang om contact op te nemen?
Jullie mogen ze verzorgen, en niet bijvoeren. Dat lijken me prima regels.

Maar als de paarden gevaarlijk worden, en jullie niet weten wat jullie daarmee moeten doen, lijkt het me toch echt noodzakelijk om contact te zoeken met de eigenaar. Alleen hij kan jullie hiermee helpen denk ik.
Komt hij zelf ook nog bij zijn paarden? En kan anders degene bij wie de Shets staan jullie niet helpen?

We zijn bang om hem tot last te komen, zometeen zegt hij dat het te veel gedoe is ofzo. maar je hebt gelijk we gaan contact met hem opnemen.
Verder voert hij ze zelf elke avond en de man die de eigenaar is over het weiland is heel oud en weet niks van paarden.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:03

Ik zou gewoon de eigenaar nogmaals bellen.
Maak anders een lijstje met vragen, dan kun je die meteen stellen.

marley93

Re: Nieuwe verzorgshetten, maar een paar problemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:07

Misschien had hij net even haast toen jullie de vorige keer belden, dat hij daarom kortaf was. Zou inderdaad nog een keer bellen en je problemen en vragen aan hem voorleggen.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:13

Hebben jullie misschien een oudere kennis die verstand heeft van paarden? Het zou verstandig zijn om iemand mee te nemen met wat meer ervaring, om jullie wat dingen uit te leggen.
Zoals bijvoorbeeld het meerennen met de pony. Eigenlijk speelt een pony niet echt op die manier, dus als ze om je heen gaat rennen, kun je er eigenlijk vanuit gaan, dat dit niet spelen is, zoals met een hond.
Ik denk dat het verstandig is om begeleiding mee te nemen, ofwel de eigenaar (maar ik vraag me af hoe betrokken die is??) en anders een ouder iemand met ervaring.

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 15:45

LoveBodin schreef:
Dit klinkt niet als de ideale plek om een pony te verzorgen..
Is het niet een beter idee om op zoek te gaan naar een andere verzorgpony?
Of anders met je ouders en de eigenaar om tafel te gaan zitten: wat wil de eigenaar wel en wat niet? Mogen jullie hulp inroepen van mensen? Wat kennen de pony's? Wat mag je ze wel/niet leren?

Voor nu zou ik er sowieso niet meer alleen heengaan, zeker omdat er één probeert. Neem dus altijd iemand met ervaring mee. En wel contact opnemen met de eigenaar.

Ik heb jaaaaren gezocht, dit is de eerste keer dat ik verzorgpony's heb, ik wil ze liever niet met de eerste slag of stoot kwijt ;(

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:31

Weet je wel zeker dat het helemaal duidelijk is over gekomen bij de eigenaar dat jullie ze aan het verzorgen zijn en wat jullie bedoeling is. Wil je gaan longeren, wandelen, beleren of alleen wat poetsen. Ik zou je moeder anders even vragen contact op te nemen met de eigenaar zodat je geen problemen kan krijgen met de eigenaar

MaMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:40

Safjelove schreef:
hallo!
Sinds twee weken heb ik drie verzorgshetten!
Omdat ik de namen niet weet heb ik ze Cassie, Dua (doewa) en Nero genoemd!
Ik verzorg ze samen met mijn vriendin.

Nu zit ik met twee problemen:

1. geen contact met eigenaar\
We hebben helemaal geen contact gehad met de eigenaar, de shetten staan op de wei bij iemand anders.
We kregen het telefoonnummer van die man en hebben hem gebeld.
Na een tijdje kregen we een telefoontje terug:
Jullie mogen ze verzorgen, maar niet bijvoeren hoor!
daarna heeft hij alweer opgelegd. Nou zitten we een beetje met het probleem dat we niks weten van de pony's. We hebben dit kleine beetje informatie:

Cassie, merrie, leeftijd onbekend, was drachtig maar is haar veulentje verloren, ze heeft iets met haar achterwerk

Nero, merrie, leeftijd onbekend, was ook drachtig maar is wel bevallen

We durven niet zo goed contact op te nemen met de eigenaar.

2. Foutje met Dua
De eerste keer dat we kwamen zijn we er meteen achter gekomen dat Dua waarschijnlijn niks kent.
Ze wou het halster niet om en als ik hem om had was ze heel hulpeloos en begreep ze niet wat we van haar wouden. Het halster hebben we dus snel weer afgedaan, maar zo nu en dan weer opgedaan.

Later begon ze in eens langs ons heen te rennen en dan oortjes naar voren.
We dachten dat ze wou spelen, dus we hebben met haar mee gerend. Wij zagen het als bevestiging dat ze zachtjes begon te hinniken (van plezier dachten wij)
Maar toen we de volgende dag kwamen probeerde ze ons te trappen.
We weten niet zo goed wat we met haar aan moeten...

Wie kan ons helpen?

hey! het zou natuurlijk heel stom zijn aals je moet stoppen et verzorgen! ik zou als ik jou was de eigenaar gewoon bellen, hier kom je anders namelijk niet verder mee. vraag in 1 keer gewoon alles en dan weet je ook gewoon alles, of stuur hem een appje. je kan ook iets vragen aan de eigenaar van het landgoed _/-\o_ ik wens je succes! *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:52

Even langs gaan in de avond als hij er ook is?
Misschien kan 1 van je ouders even mee kennis maken. Dan weten die ook waar je blijft.
En vaak praat dat makkelijker.

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 11:12

Heel erg bedankt allemaal!
Het gaat nu heel erg goed met de shetjes!
We weten nu een boel over ze en ook hun echte namen!

Ze heten Misty, Indy en Shakira.

Misty (die ik eerder Nero noemde) Is een schatje! De grootste knuffelbeer die bestaat!

Indy (die ik eerder Cassie noemde) Is ook heeel lief. We zijn haar aan het verkeersmak maken!

En Shakira (Die ik eerder Dua noemde) Is heel erg aannhankelijk, als ik kom begint ze te hinniken en te bokken en als ik dan de wei in kom gaat ze proberen om kunstjes aan te bieden ( ik doe vrijheidsdressuur met haar) ze vertrouwt helemaal op mij! geweldig!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:31

Veel plezier met de ponies. wees wel voorzichtig en doe niets wat de eigenaar niet wil,dan kun je er hopenlijk nog lang van genieten.