Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marley93 schreef:In je profiel staat dat je al een leuke verzorgpony hebt. Is het niet een idee om daar meer focus op te leggen?
Dit zou namelijk nog wel eens link kunnen worden, zeker als één van de pony’s nu al naar jullie gaat trappen. (Bedenk je ook dat paarden en pony’s veel ruiger met elkaar spelen dan mensen. Zeker als een pony niets aan grenzen gewend is loopt dat uit op ongelukken.)
white_flame schreef:Dua, geslacht onbekend, leeftijd onbekend, kind van Nero
Hoe kan het dat je het geslacht niet weet?... lijkt me erg apart als dit een hengst is?
Binkie_Eline schreef:Ik zou zeggen, neem contact op met de eigenaar. Waarom zijn jullie bang om contact op te nemen?
Jullie mogen ze verzorgen, en niet bijvoeren. Dat lijken me prima regels.
Maar als de paarden gevaarlijk worden, en jullie niet weten wat jullie daarmee moeten doen, lijkt het me toch echt noodzakelijk om contact te zoeken met de eigenaar. Alleen hij kan jullie hiermee helpen denk ik.
Komt hij zelf ook nog bij zijn paarden? En kan anders degene bij wie de Shets staan jullie niet helpen?
LoveBodin schreef:Dit klinkt niet als de ideale plek om een pony te verzorgen..
Is het niet een beter idee om op zoek te gaan naar een andere verzorgpony?
Of anders met je ouders en de eigenaar om tafel te gaan zitten: wat wil de eigenaar wel en wat niet? Mogen jullie hulp inroepen van mensen? Wat kennen de pony's? Wat mag je ze wel/niet leren?
Voor nu zou ik er sowieso niet meer alleen heengaan, zeker omdat er één probeert. Neem dus altijd iemand met ervaring mee. En wel contact opnemen met de eigenaar.
Safjelove schreef:hallo!
Sinds twee weken heb ik drie verzorgshetten!
Omdat ik de namen niet weet heb ik ze Cassie, Dua (doewa) en Nero genoemd!
Ik verzorg ze samen met mijn vriendin.
Nu zit ik met twee problemen:
1. geen contact met eigenaar\
We hebben helemaal geen contact gehad met de eigenaar, de shetten staan op de wei bij iemand anders.
We kregen het telefoonnummer van die man en hebben hem gebeld.
Na een tijdje kregen we een telefoontje terug:
Jullie mogen ze verzorgen, maar niet bijvoeren hoor!
daarna heeft hij alweer opgelegd. Nou zitten we een beetje met het probleem dat we niks weten van de pony's. We hebben dit kleine beetje informatie:
Cassie, merrie, leeftijd onbekend, was drachtig maar is haar veulentje verloren, ze heeft iets met haar achterwerk
Nero, merrie, leeftijd onbekend, was ook drachtig maar is wel bevallen
Dua, geslacht onbekend, leeftijd onbekend, kind van Nero
We durven niet zo goed contact op te nemen met de eigenaar.
2. Foutje met Dua
De eerste keer dat we kwamen zijn we er meteen achter gekomen dat Dua waarschijnlijn niks kent.
Ze wou het halster niet om en als ik hem om had was ze heel hulpeloos en begreep ze niet wat we van haar wouden. Het halster hebben we dus snel weer afgedaan, maar zo nu en dan weer opgedaan.
Later begon ze in eens langs ons heen te rennen en dan oortjes naar voren.
We dachten dat ze wou spelen, dus we hebben met haar mee gerend. Wij zagen het als bevestiging dat ze zachtjes begon te hinniken (van plezier dachten wij)
Maar toen we de volgende dag kwamen probeerde ze ons te trappen.
We weten niet zo goed wat we met haar aan moeten...
Wie kan ons helpen?
ik wens je succes!