Val van paard, wanneer voor het laatst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:21

4 november 2016. Eindigde een paar dagen in het zieken huis met een klaplong en gebroken rib

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:54

Euhm 2,5 jaar geleden. Koud en wind in combinatie met een fris paard. Door een windvlaag waaide er ineens een stuk plastic voor zijn voeten. Paard was ineens onder me weg en ik stond alleen op de hoefslag terwijl paard al 20 meter verderop was. :')

Had vooraf al zo'n idee dat het weleens mis kon gaan want had zelfs een cap op.

Technisch gezien geen val; gewoon onverwachts afgestapt.... stond netjes op de voetjes.

Pollewop113
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:15

Gisteren :') . Ponylief schrok van bakkabouters die zich in de rietstengels van de sloot hadden verstopt.
Ze stoof er abrupt vandoor en ik heb sinds kort les met bbp, maar nog niet op die snelheid :') , haha. Nu nog flink spierpijn, maar het valt gelukkig mee! :j

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:31

In september, de keer ervoor wert ik niet meer maar september reed ik op een niet al te gemakkelijk paard, het ging de hele les goed en ik liet mijn teugels wat langer met het uitstappen en ze schrikt. Van de deur naast de bak. Die er altijd zit. Toen ook ribben gekneusd, niet heel fijn haha. Keer daarvoor zou ik echt niet weten.

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:34

7 jaar geleden, dat was direct ook de aanleiding dat ik niet meer op m’n paardenbeest kon stappen.
Ik moest op een vreemde manier aanrijden op een sprong, paard sprong wel. Viel daarna en m’n knie was daar niet zo blij mee haha. Achteraf had ik nee moeten zeggen, maar dan ben je jong en je vertrouwd je instructrice. Zo jammer, maar helaas :(. Uiteindelijk zijn nog ergere dingen in de wereld..

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:07

Justme_Lisaa schreef:
7 jaar geleden, dat was direct ook de aanleiding dat ik niet meer op m’n paardenbeest kon stappen.
Ik moest op een vreemde manier aanrijden op een sprong, paard sprong wel. Viel daarna en m’n knie was daar niet zo blij mee haha. Achteraf had ik nee moeten zeggen, maar dan ben je jong en je vertrouwd je instructrice. Zo jammer, maar helaas :(. Uiteindelijk zijn nog ergere dingen in de wereld..


Dat is nogal een val geweest dan!
Dus je hebt al 7 jaar niet meer gereden, paard moeten verkopen daardoor?

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:53

KenJeMe schreef:
Justme_Lisaa schreef:
7 jaar geleden, dat was direct ook de aanleiding dat ik niet meer op m’n paardenbeest kon stappen.
Ik moest op een vreemde manier aanrijden op een sprong, paard sprong wel. Viel daarna en m’n knie was daar niet zo blij mee haha. Achteraf had ik nee moeten zeggen, maar dan ben je jong en je vertrouwd je instructrice. Zo jammer, maar helaas :(. Uiteindelijk zijn nog ergere dingen in de wereld..


Dat is nogal een val geweest dan!
Dus je hebt al 7 jaar niet meer gereden, paard moeten verkopen daardoor?


Oh nee hoor, die bleef gewoon bij ons. Heeft zn oude dag mogen beleven hier en uiteindelijk inlaten slapen i.v.m. cushing.
Konhet namelijk niet over mn hart verkrijgen om hem te verkopen haha :)
Edit, inderdaad al 7 jaar niet gereden. Wel een enkele keer nog, maar dat was geen succes.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:15

In de kerstvakantie 2017 in Ierland tijdens een zware jacht. De jacht duurde al zolang en er waren al veel ruiters van hun paarden afgevallen.

Ik dus ook moesten alleen hindernissen terug springen en waar ik van mijn paard af viel stond de hindernis in een hoekje op een veld, je moest al schijn aan rijden en na de sprong gelijk vanaf rechts draait. Het paard waar ik op reed ging wel na rechts , maar ik ging rechtdoor :D .

In die jacht rit zijn wel 1op de 5 ruiters van hun paarden afgevallen , er waren een stuks of 70 ruiters die mee reden.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:52

Een jaar geleden.
Kon niet kiezen tussen springen of bowling dus deed maar een strike met de hindernis :+ .
Was een dubbelsprong. Paardlief heeft de neiging om naar rechts uit te wijken als het haar niet zint. Rechts was echter de bakrand dus niet verwacht dat ze ook echt langs rechts zou proberen gaan bij de 2de hindernis. Wel dus -O- .
Ik vloog recht door de hindernis, balken en staanders tegen de grond en paard kon niet anders meer dan over mij en hindernis om zelf nog recht te blijven. Ze stond gelukkig direct doodstil toen ik onder haar lag.
Buiten wat flinke blauwe plekken niets aan overgehouden.
Behalve dat mijn zin om te springen over is.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:56

De laatste keer dat ik er echt af gevallen was , was met beleren van een paard rond 2016. Ben zelf sws maar 2 keer van mijn eigen paard gevallen maar dat was beide door mn eigen toedoen := (heb mijn paard nu zo'n 8 jaar)

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:24

JustmeLisa dat is wel heel fijn dat hij zn oude dag bij jullie mocht hebben. Dat is het fijne van de paarden aan huis hebben dan kan dat.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:38

Paardrijden is gevaarlijk. :+

3 weken terug rij ik zonder zadel in de binnenbak en iemand die een crosshindernis aan t opzetten was, zet zomaar een kettingzaag in een balk. Vavoom, daar gingen we en ik belandde vol in t zand.. Spierpijn en een gekneusd ego. Hersteldagen 2

2 weken terug wil ik m'n paard uit t land halen en dendert een ander paard vol over me heen. Gooit me om, neemt een spurt en zet zich af op m'n voet. Gekneusde voet. Herstel een week.

Gisteren, paard gaat vol aan de kletter en rent op de smalle uitgang af en is met geen mogelijkheid te sturen of te stoppen. Keuze tussen muur of zand, en ik kies zand. Ritje ambulance, gekneusde ribben, gekneusde bekken en een hersenschudding. %) volgens mijn instructrice was t echt een harde klap en paard had een remspoor van 2 meter. _O-

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Val van paard, wanneer voor het laatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:59

Ik denk de laatste keer toch echt vorig jaar in Zuid-Afrika. We gingen zwimmen in een meertje, zonder zadel, lekker zonder rijkleding heerlijk verantwoord. Wel cap op! :j
Maargoed mijn pony bleek een echte anti-dolfijn te zijn en elke keer als we wat dieper wilde gaan besloot zij om te draaien en er uit te springen, als een soort lama. Nou dat is dus echt niet uit te zitten zonder zadel met een natglad paard. Ben een aantal keer wel blijven zitten maar op n gegeven moment ging een andere pony ook rennen en zij er achter aan.
Mijn landing was gelukkig wel heerlijk verfrissend als een duik in het water en heb er dus niets aan over gehouden. :+