[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 00:23

Ik heb twee versleten/ beschadigde nekwervels en één of twee keer per jaar is het feest en wordt ik wakker met een zeer pijnlijke nek. Donderdag ochtend dus ook en ik baalde als een stekker, maar niet zeuren, speciale zenuwpijnstiller slikken en vrolijk naar stal, dan maar niet rijden. Dus lekker grondwerk gedaan met beide dames en even goed de stallen uitgemest, lekker blijven bewegen, anders gaan de spieren verkrampen. Helaas ging het tijdens de koffiepauze mis, mijn maag besloot geen fan te zijn van die pijnstillers en draaide zich letterlijk om, ik kon nog net het toilet halen. En als ik eenmaal begin met kotsen, dan hou ik gewoon niet op, ook al is alles van de laatste 6 uur aan voedsel en drinken er al uit. Zelfs water hou ik niet binnen, helaas hebben ze de enige zetpillen die daarvoor hielpen uit de handel genomen en kreeg ik een ander merk, wat in dit geval dus ook het reactievermogen kan beïnvloeden. De zetpillen plus de pijnstillers, die mogelijk ook het reactie vermogen beïnvloeden (maar ik normaal nooit wat van merk), zorgde samen voor een super buzzzz. Ik kon mondjesmaat wel wat eten en de pijn was dragelijk, maar ik was echt super melig. Je weet wel, dat je later appjes naleest en denkt “Waarom? Waar haal ik die onzin toch allemaal vandaan?” Zo dus...

Dus mijn moeder aangewezen als persoonlijk chauffeur en die heeft mij 3 dagen rond gesjeesd, ik heb een geweldige moeder overigens, woont een kwartier bij mij vandaan en staat klaar als het nodig is.
Nu ik meer op huis aangewezen was, ben ik super fanatiek in de tuin aan de slag gegaan met behulp van moeders. Tuincentra, bouwmarkten, via marktplaats, overal leuke dingen gescoord en ons mams maar rijden en mij helpen.

Afijn... vanmorgen werd ik om 5:00 uur wakker en kon niet meer slapen, dus om 6:00 uur maar weer verder gegaan in de tuin. Help me trouwens herinneren, dat als ik een tuinpaviljoen koop, ik er niet nog eens één met 394 onderdelen koop. Wat een paasei klus was dat zeg. Gisteravond tot het echt donker was zo’n 4 uur bezig geweest en vanmorgen vroeg afgemaakt. (Het staat nu wel weer super gezellig!)
Voor ik er erg in had was het alweer 9:30 uur en had ik nog steeds geen noodzaak voor mijn vette pijnstiller, dus rijbroek aangetrokken, fijn zelf weer achter het stuur geklommen en naar de paarden gereden.
Ik had Winnie sinds dinsdag niet meer gereden, dus na het opzadelen eerst los en wat grondwerk gedaan, dat deed ze zo braaf, dat ik zo kon opstappen en ze echt super braaf deed wat ik vroeg. Het begon al heet te worden, dus vooral lekker in stap losgewerkt en maar een beetje gedraafd, ook zo fijn voor mijn nek.
Ondertussen had W. al de stallen gedaan en kon ik met Pleun aan het werk.

Ze is hengstig geweest de afgelopen week en door al dat gezeik waren haar bips en achterbenen echt aangekoekt smerig en stinkend. Na een kwartier poetsen was ik het zat, de zadelplaats waar ze stond is onder een grote boom, dus mooi schaduw met een heerlijke buitentemperatuur. Ik heb een paar emmers water gepakt en besloten Pleun haar eerste wasbeurt te geven.

Weer ben ik verbaasd over hoe gemakkelijk ze alles toe laat. Eerst was het spannend, maar nadat ik een grote bak hooi voor haar neus geparkeerd had, dacht ze alleen aan eten. Haar sokken wassen was, ondanks het lekkere hooi, toch wat te spannend, dus een halve kilo musli neergezet en ze was alweer vergeten wat nou zo spannend was, want; MÜSLI IS LEKKURRRR!

Dus haar sokken ook even snel gesopt en gespoeld, zolang zij aan haar müsli bezig was. Afdrogen van de sokken was echt gewoon niet leuk, genoeg gepruts aan haar lijf voor een dag, dus ik heb haar gewoon goed tot de knieën gedroogd.
Tijdens de koffie haar lekker los op de wasplaats laten staan met haar hooi en een ketting ervoor en toen ze goed droog was weer alle losse haren van de wintervacht er uit gepoetst.

Allen haar sokken waren nog nat en daarmee wilde ik haar niet in de paddoc zetten, zo zonde van alle moeite.
Dus kreeg ik een briljant plan... wat als we nou even achterlangs een eindje gaan lopen? Midden op de dag is er toch niet veel verkeer, gewoon een klein eindje om te zien hoe het gaat. Pleun was natuurlijk weer een engeltje, zo braaf meelopen en bij het eerste verkeer liet ik haar rustig grazen in de berm. Verderop waren ze een weiland aan het maaien, maar ook dat was niet spannend, al die groene grasjes waren veel interessanter dan trekkers en dergelijke. Tot we anderhalve kilometer van huis langs een wei lopen waar pinken in stonden, nou toen werd ze toch groot, maar ze bleef wel doorlopen, zij het heel goed oplettend. Een paar weides verder weer wat pinken, deze keer wat dichter bij, weer werd Pleun een paar maten groter, ze bleef een paar keer staan kijken, maar liep wel (heel alert) mee als ik verder liep. Weer een paar weides verder een hele grote kudde pinken en deze begonnen in een grote groep te rennen naar de afzetting. Die honderd meter langs de wei heeft Pleun minstens 15 rondjes om mij heen gegaloppeerd, ze vond het heeeeel spannend en ik kon haar maar net houden. Eenmaal voorbij, bleef ze alert, maar liep ze wel weer normaal mee.
Maar wat nu, mijn idee was geweest vanaf daar om te draaien en terug te gaan, maar ik had weinig behoefte aan een al gespannen Pleun nog een keer langs die groep denderende pinken te lopen.

Op goed geluk doorgelopen.... geen afslag, geen weg terug en we liepen maar en liepen maar. Pleun nam elke honderd meter een lekkere hap gras en vond het allemaal prima, maar ik begon me te beseffen dat we aan het verdwalen waren. Winnie is geen buitenrit paard, dus zo goed ken ik de regio en achterweggetjes niet, of wel, ik had geen flauw idee waar we waren na een tijdje. Best grappig om de weg te vragen terwijl jij je paard aan het “uitlaten” bent. Uiteindelijk de dijk weer terug gevonden en via de dijk opweg naar huis. Redelijk wat verkeer op de dijk, maar Pleun vond het allemaal best, zolang ze af en toe die lekkere grasjes kon eten.

Na 8,7 km lopen waren we weer thuis, haar sokken waren ondertussen al lang goed droog en ze kon lekker de paddoc in.
Nou Pleun is volgens mij nu wel verkeersmak, alleen die pinken vind ze niet grappig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grasjes eten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:26

Wat een geweldig avontuur! En wat ontzettend heerlijk dat ze zo'n ontzettend cool karakter heeft. Ook megagoed dat ze om jou heen rondjes bleef draaien en dus bij jou wil blijven en niet alles uit je handen rukte en ervandoor ging. Dat heeft Callas dus een keer gedaan. niet handig. En ja haar sokken zijn supermooi wit en netjes schoon. Ook heel fijn dat dat wassen zo goed ging. Je hebt een toppaard volgens mij!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:59

Wow wat een verhaal :D 8,7 km krijg ik met Duke echt niet voor mekaar, die is na 2km al aan het smakken en aan het gapen, dan is het echt genoeg geweest voor hem. En ik haat wandelen dus ik zal zelf ook echt niet snel 8-9 km gaan lopen :P

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:18

Knap baby paard! Goed dat ze bij je bleef. Misschien een idee om in het begin met een Dually halster te wandelen. Heb je net wat meer te vertellen.

Ze hebben allemaal wel een defect onderweg. Zo had ik opeens een springpaard toen wij een kudde schapen passeerden. Liep met een lang touw en Will stond binnen 2 seconde aan de overkant van de sloot :+ 1x wilde meneer niet meer verder. Toen heb ik de hele weg hem achteruit naar huis laten lopen. We waren beide zeiknat van het zweet. Gelukkig was dat een eenmalig grapje.

Wel balen van je nek zeg. Beterschap!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 11:45

Monique1963 schreef:
Wat een geweldig avontuur! En wat ontzettend heerlijk dat ze zo'n ontzettend cool karakter heeft. Ook megagoed dat ze om jou heen rondjes bleef draaien en dus bij jou wil blijven en niet alles uit je handen rukte en ervandoor ging. Dat heeft Callas dus een keer gedaan. niet handig. En ja haar sokken zijn supermooi wit en netjes schoon. Ook heel fijn dat dat wassen zo goed ging. Je hebt een toppaard volgens mij!


Pleuns eerste reactie was ook wegrennen bij de kudde hollende pinken. Maar ik gooide mijn gewicht in de strijd en had een knoop in het uiteinde van de leadrope van 3 meter gemaakt, waardoor die niet meteen uit mijn handen gerukt kon worden. Ik kon haar daardoor net houden en besloot in ieder geval door te lopen, dus Pleun had geen keuze en kon alleen om mij heen rondjes draaien. Met een volwassen Shire zou ik het niet gehouden hebben hoor, Pleun is bijna 11 maand en nog maar 1.55 m of zo, dus dat is met mijn 1.83 wel te houden.

Granoek schreef:
Wow wat een verhaal :D 8,7 km krijg ik met Duke echt niet voor mekaar, die is na 2km al aan het smakken en aan het gapen, dan is het echt genoeg geweest voor hem. En ik haat wandelen dus ik zal zelf ook echt niet snel 8-9 km gaan lopen :P


Ik had ook in de eerste instantie maar 2 km in gedachte, maar ze deed het zo goed dat ik na 1 km niet omgekeerd ben en na de pinken durfde ik niet meer terug. Dat was ongeveer op 2 km van huis. Tja, toen werd het dwalen.
Weet je dat je blauwe plekken op je voetzolen kun hebben? Ik had voor het wassen van Pleun eens stel oude plastic ballerina’s aangetrokken en die zijn ook niet voor een lange wandeling gemaakt. Mijn rechter hak is blauw aan de zijkant van de zool en ik kan geen druk verdragen op die hak. Loop vandaag dus op mijn tenen.

Ik ga zeker vaker wandelen met Pleun, maar de volgende keer trek ik eerst goede schoenen aan.


Selka schreef:
Knap baby paard! Goed dat ze bij je bleef. Misschien een idee om in het begin met een Dually halster te wandelen. Heb je net wat meer te vertellen.

Ze hebben allemaal wel een defect onderweg. Zo had ik opeens een springpaard toen wij een kudde schapen passeerden. Liep met een lang touw en Will stond binnen 2 seconde aan de overkant van de sloot :+ 1x wilde meneer niet meer verder. Toen heb ik de hele weg hem achteruit naar huis laten lopen. We waren beide zeiknat van het zweet. Gelukkig was dat een eenmalig grapje.

Wel balen van je nek zeg. Beterschap!


Nek is gewoon blijvend probleem en zolang het niet erger is dan dit, kan ik er prima mee leven. Ik mag niet op mijn buik slapen en als ik dat wel doe, of een foute beweging maak, dan heb ik weer een tijdje last er van.

Willy heeft je dus ook wel eens verassingen gegeven, blij om te lezen dat het redelijk normaal Shire gedrag is. Ik hoop van Pleun wel een buitenrit paard te maken, dus nu regelmatig wandelen met haar zal vast gaan helpen haar te laten wennen aan veel spannende dingen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 08:00

Dan kom je op stal en zie je dit....

Afbeelding


Een heerlijk glanzende Pleun :D wat kan ik daar vrolijk van werden zeg!

*\o/*

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:08

Echt zo'n baby nog qua bouw. Zo schattig.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:34

Ik kan de foto's niet vinden.. Maar doe mij er ook zo 1!

Pluis zit na het wassen de dag erna altijd helemaal onder het vlad, stront, stro alles... ;(

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:08

Gevonden!
Afbeelding
Dit was 5u smorgens..
Ik had haar die dag ervoor helemaal gewassen en de dag daarvoor trouwens ook nog, zodat ze echt goed wit was voor de keuring..
Ik trok haar smorgens om 5u de box uit en haar sokken en hoofd zaten onder de stront.. *opnieuw* -O-

1 jaar later herkansing, dag ervoor netjes helemaal gewassen, stal helemaal leeg gehaald, enkel schoon vlas erin..

Afbeelding
En dat vlas krijg je er bijna niet uit, maar dat is iedergeval nog schoon.. Zie je de stront in haar voorpluk zitten en haar bruine strond vlekken op de benen?

Echt waar, ze doet het erom! :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 13:14

Nadiine__x schreef:
Ik kan de foto's niet vinden.. Maar doe mij er ook zo 1!

Pluis zit na het wassen de dag erna altijd helemaal onder het vlad, stront, stro alles... ;(



-O-

Hihi, wat is pluis een ondeugd!

Het ging mij er eigenlijk meer om dat Pleuns vacht weer gezond glanst, ze was zo dof in de vacht toen ze kwam. Ik zag van de week al dat ze wat begon te glanzen. Het wassen heeft wel geholpen nog meer van de doffe wintervacht eruit te krijgen.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:22

Ja pleun zit er mega goed uit opnde foto idd! *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 16:25

Even weer een update...

Pleun staat sinds het weekend 24/7 op de weide met Winnie en Liskha en het gaat beter dan verwacht, maar nog niet super.
Pleun kreeg op de paddoc best last van haar ogen door het opwaaiende zand en werkte het vliegenmasker er telkens af. Liskha (oudje) kreeg moeite met het kauwen van het nieuw geleverde hooi en al met al waren de dames er gewoon aan toe om de wei op te gaan.

Besloten om alle drie de dames volgende week te ontwormen met Equest om een eventuele besmetting van bloedworm bij Winnie en Liskha de das om te doen. Maar bij Pleun was er met de Panacur al geen bloedworm meer afgekomen, dus we denken dat het mee zal vallen. Ik kan gewoon een keer extra mest gaan ruimen in de weide en volgend jaar is die toch weer helemaal schoon.

De wandeling er heen was grappig, Winnie en Liskha voorop en ik met Pleun er achteraan. Winnie en Liskha waren twee opgewonden standjes toen ze door hadden waar we heen gingen, maar Pleun zag maar één ding.... grasjes, overal grasjes in de berm... oh vrouwtje, kom mee, daar nog meer grasjes...
Al snel liepen we 200 meter achter op de anderen en ik kreeg Pleun echt niet op fatsoenlijk tempo mee. Tot de anderen al bij de wei waren en losgelaten werden... he die hadden lol, nou toen wilde Pleun ineens ook doorlopen om te kijken wat er nou zo leuk daar was. Het filmpje in de wei is van toen ik haar net losgelaten had en de twee opvolgende dagen.

Afbeelding
P.s. Hoe krijg je in hemels naam een heel Shire hoofd op een selfie?

Ik zie Pleun genieten op de wei, lekker gras eten en stiekem proberen bij de kudde te blijven, hoewel Winnie haar regelmatig weer weg jaagt. Elke dag krijgt ze van mij nog een halve kilo Podogrow in een soort van paddoc tussen de twee weides, daar zadelen we ook op als we gaan rijden, ideaal om een beperkte ruimte te hebben waar je de paarden even apart kunt zetten om te poetsen, eten te geven of te zadelen.


Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:05

Daphara schreef:
P.s. Hoe krijg je in hemels naam een heel Shire hoofd op een selfie?

Niet :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:07

Ah Pleun is zo te zien ongeveer net zo aanhankelijk als Duke, laat de rest maar gek doen, ik kom wel bij jou knuffelen baasje :D

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:23

Afbeelding

Met lange armen! :+

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:06

Filmpje gekeken, aan het einde staan ze toch iets dichter bij elkaar al laat winnie er ook geen speld tussen komen. Die zal wel afvallen. Die heeft het er maar druk mee!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:17

Niet inderdaad.. Tenzij je net zoals Nadien groot bent haha

Jeetje ik weet wel meteen waarom ik alleen maar ruinen heb. :+ Hopelijk gaat het snel beter.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:03

Op zich gaat het natuurlijk al prima, volgens mij zijn er geen echte rake klappen gevallen en ik ben best trots op Pleun dat ook zij al even van zich af mepte naar Winnie op 3:05 van het filmpje. Winnie is af en toe ook zo met mij bezig dat ze Pleun en Liskha even vergeet, maar je ziet het op het eind alweer dat ze drijvend met haar hoofd terug loopt naar die twee en dichterbij nog even duidelijk maakt wie de dienst bepaald in de wei. Dat drijven met haar hoofd doet ze veel hoor, het is inderdaad een fulltime baan om Liskha en Pleun bij elkaar weg te houden.

Ik ben geloof ik even lang als Nadiene 182,5 cm, maar mijn armen zijn misschien korter, Haha, ik weet het ook niet. Wel een super leuke selfie met Pluis Nadiene!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:04

Pleun die denkt 'wacht maar tot ik later groot en sterk ben' :P

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:12

Granoek schreef:
Pleun die denkt 'wacht maar tot ik later groot en sterk ben' :P


_O-

Nou ze moeten wel vriendjes worden, want als Liskha overlijdt, dan gaat de eigenaar met paardenpensioen en wordt Winnie verkocht. Ik zou dan toch wel graag Winnie overnemen van haar. Ook omdat ik al zoveel met Winnie bereikt heb en er veel tijd en geld (les en materiaal) in steek om een beter team met haar te worden. En ondanks dat Winnie af en toe een flinke trut is, best lijp kan doen en geen lekker relaxed buitenrit paardje is, ben ik stiekem best dol op haar en zou ik d’r niet willen missen.

Het zou mooi zijn als Winnie en Pleun het dan wel goed samen kunnen vinden. Winnie is 174 cm, dus Pleun heeft nog even om haar in te halen, maar vroeg of laat zal ze groter zijn dan Winnie.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:21

Dat komt vast goed hoor! Dexter haat alles onder de 1m40 en toch heeft hij Duke na een tijd 'getolereerd'. Duke wist ook wel dat hij niet in de buurt moest komen en liet hem verder ook met rust. Maar die jaarling trekpaarden wat er soms bij staan daar jaagt hij serieus dagen aan een stuk achteraan zonder de dames iets van rust te gunnen, het is echt een sukkel dan hoor. Maar dan krijgt ie eens op zijn donder en is het ook gewoon prima.

Maar Duke, sja.. om de een of andere reden mocht die altijd uit zijn bak drinken en van zijn hooi eten.. Die bruine hengst die er bij staat absoluut niet!

Ze moeten gewoon even wennen :)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:26

Ons tweede veulen heeft tijdens het afspenen bij een dekhengst in de stal gestaan (vader van ons derde veulen). Maarre... die had echt niets te zeggen hoor! Al het eten ging naar ons kleine opdondertje! En daarbij was de shetlander die daar rondliep de baas over alle shires... grootte zegt dus niets, haha.
Geniet lekker van alles wat je nu ziet! Binnenkort zijn ze waarschijnlijk maatjes.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:30

Wat een prachtig paardje is Pleun, die groeit uit tot ongetwijfeld de mooiste Shire aller tijden :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 22:51

maras schreef:
Wat een prachtig paardje is Pleun, die groeit uit tot ongetwijfeld de mooiste Shire aller tijden :)


:o?

Is ze nu toch al?

:D


***Duikt snel achter een grote steen voordat ze alle Shire eigenaren, die hier meelezen, op haar dak krijgt***

:evaw:

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun, Mijn “kleine” Shire paardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:54

*wijst naar steen* JONGENS DAAR ZIT ZE!!

* gaat terug gniffelen met popcorn omdat ze clydesdales heeft*

:P

Eigen paardjes zijn toch altijd de mooiste voor iedereen :D