[VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:43

Ik zeg drie hengstjes opfokken

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 00:35

Nou de kogel is in ieder geval door de kerk, ze blijven alle 4 in ieder geval de 1e 3 jaar. Een hele onderneming en een heel leuke uitdaging voor ons, maar we hebben er onwijs veel zin in !

Maandag gaat Odin op kamers, hij is officieel nu in mede eigendom van de hengstenhouder. We hopen dat hij in ieder geval gezond op gaat groeien :j

Aan het einde van de maand gaan beide Picasso veulens op kamers. Dan kunnen we alle merries ook lekker weer rustig aan het werk zetten. Inmiddels 3 hele fijne bijrijdsters en ikzelf ben weer te paard, merk dat het plezier steeds meer terugkomt voor mezelf en dat we hele leuke plannen hebben voor de toekomst met zijn allen :o

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:16

Alle vier zelfs!! Fijn hoor, kun je lekker van ze genieten. Wat zijn de plannen voor je bonte dame?

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:54

Fijn dat Odin de hengsten houder als mede eigenaar heeft
Maakt t makkelijker m op te fokken en hopelijk een kandidaat voor de keuring te maken.
Zo zou ik de mijne ook wel deels willen verkopen
Dat is ook een knapperd met leuke bewegingen

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:15

Wat tof zeg dat je ze alle 4 gaat houden. Heel benieuwd hoe ze er over 3 jaar uit zien.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:36

Leuk Chey :) ben benieuwd hoe ze gaan groeien!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 00:59

fargo schreef:
Alle vier zelfs!! Fijn hoor, kun je lekker van ze genieten. Wat zijn de plannen voor je bonte dame?


Plannen voor alle veulens is in ieder geval gezond opgroeien.
We hopen dat de bonte dame straks een fijne toevoeging gaat zijn aan onze 'merriestapel', ze lijkt er de kwaliteiten tot op heden voor te hebben en we verwachten dat ze meer maat en formaat gaat krijgen als haar moeder.

Wij zijn ook ontzettend benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen. Odin is verhuisd vandaag, is allemaal goed gegaan en Daisy was er al snel weer rustig onder. Toch wel fijn altijd weer als het goed gaat, is toch vaak maar afwachten.

jenEragon

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:49

Wat ontzettend gaaf ! Heel benieuwd naar jou veulens volgend jaar ! Ik heb er 1 gekocht dit jaar van picasso × wv saron
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Ze naam is Phoenix en is geboren op 11-04-19 <3

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 23:05

Oh wat gaaf ! Kom lekker meekletsen, er is ook een gelders topic hier op bokt ! Ook weer een mooie Picasso, ik vind hem fijne nakomelingen geven tot zover!!

jenEragon

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:54

Cheytjuh schreef:
Oh wat gaaf ! Kom lekker meekletsen, er is ook een gelders topic hier op bokt ! Ook weer een mooie Picasso, ik vind hem fijne nakomelingen geven tot zover!!




Jaa gezellig!! Ik ga u volgen zo benieuwd naar uw mooie paardjes en de veulens van volgend jaar!

Ga gelijk even kijken naar dat topic! Hihi Jaa vind picasso ook erg mooie veulens geven ! Picasso is ook echt een pracht hengst.

Memenisse
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-06-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:17

Ik heb met veel aandacht dit topic gelezen. Ik overweeg namelijk zelf om mijn AES merrie dit jaar te laten dekken door een Gelderse hengst. Mijn eerste opzoekingen brachten me bij Jupiler S en Imposant EM, maar Picasso vind ik ook een interessante optie. Ik vond tot nu toe echter nog niet zoveel informatie over hem terug. Toen ik las dat jij er al verschillende veulens van hebt, was ik natuurlijk meteen erg benieuwd naar jouw redenen om voor Picasso te kiezen en naar de karakters van jouw veulens.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 10:31

Heb je wat meer informatie over je merrie en wat je wilt verbeteren?

Wij hebben 1 merrie teruggedekt bij Picasso, de andere wilden we graag wat anders proberen.
Maar ik heb gekozen voor Picasso omdat de hengst mij aansprak en hij volgens mij kon verbeteren aan de merrie wat verbeterd moest worden, namelijk maat en lengte in het lijf en meer oprichting in beweging en behoud van een nuchter karakter.

De karakters van beide veulens zijn enorm verschillend, zover je dat op dit moment kunt beoordelen, maar ze komen ook uit 2 heel verschillende merries.

Wel zijn ze beiden enorm mensgericht, en niet snel onder de indruk.
Odessa (de bonte) kan wat zelfverzekerd uit de hoek komen, zo van ik kan de hele wereld aan, maar eigenlijk is ze best onzeker
Onyx is wat relaxter, heeft minder het idee dat hij zich 'moet' laten zien en is enorm knuffelig en aanhankelijk

Ik vind Picasso een goede hengst en hoop dat hij nog eens bij het kwpn gekeurd wordt, denk dat het een mooie aanvulling zou zijn voor de richting gelders paard.

Imposant moet je echt maat hebben bij de merrie, zelf is hij natuurlijk niet de grootste. Geeft wel echt goede veulens die mooi in het Gelderse type staan.

Jupiler S heb ik niet genoeg van gezien om daarover te kunnen oordelen, ik gebruik hem echter niet vanwege zijn afstamming waarvan ik vind dat deze niet tussen de geldersen hoort. Maar dat is mijn persoonlijke mening

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 10:33

Trouwens, voor de volgers: ik heb een nieuw topic gemaakt en wil het ieder jaar apart houden om het ook wat overzichtelijker te houden.
Je kunt hem hier vinden : [KS-MK] [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Ik zal vragen of deze op slot kan