Hoe vaak naar paard, volpension?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Hoe vaak naar paard, volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 10:42

Sinds een half jaar heb ik weer een eigen pony. Daarvoor was het jaren geleden en doordat ik onregelmatig werk heb ik er voor gekozen om hem te stallen op een stalling met volpension. In principe doe ik dus alleen de ‘leuke’ dingen en de rest wordt gedaan. Toch voel ik mijzelf schuldig als ik een dagje niet kan gaan door bv werk terwijl pony zichzelf prima vermaakt in de wei met zijn vrienden.

Hoevaak gaan jullie naar je paard welke op een volpension stalling staat?

freetorun

Re: Hoe vaak naar paard, volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:44

Dat schuldige gevoel ken ik heel erg. Al moet ik zeggen dat het met de tijd iets minder wordt. Ik ga meestal tussen de 5 a 7 keer per week.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:45

Mijn paard staat ook volpension en ik ga 4x per week en mijn moeder 2x, en dan nog een dagje vrij. Hij krijgt gewoon alles wat ie nodig heeft dus ik voel me niet schuldig als ik een dagje niet kom of een paar dagen weg/op vakantie ben. Dat is juist het fijne aan volpension.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:47

Mijn paard staat bij mijn ouders. Ook "volpension"
Ik kom weekends en vaak dinsdag avond. Paard is 3 jaar en hoeft nog niet zoveel. Die doe ik weekends vaak eventjes. Verder lekker spelen met vriendjes.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:49

Ik ga zelf ongeveer 4x per week en mijn paard staat ook op volpension. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een jong paard heb die nog niet ingereden is, dus wij doen alleen wat werken aan de hand. Ik vind het voor hem fijn dat hij daartussen meestal een dag rust heeft om alles te verwerken.
Daarnaast staat hij 24/7 buiten met onbeperkt hooi. En hij staat samen met 3 andere paarden, met z'n allen houden we elkaars paarden gewoon een beetje in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:50

Ik snap je :)
Ik voelde mij altijd schuldig als ik niet kwam. Toen ook de keus gemaakt haar op een volpension te zetten waar ze ook de hele dag buiten komt. Door dat laatste heb ik het langzaamaan een beetje los kunnen laten, omdat ik weet dat ze niks te kort komt :j
Ik ben er bijv nooit op dinsdag. De andere dagen probeer ik altijd wel te gaan maar lukt helaas niet altijd (40uur werk en HBO thuisstudie). Nu ik weet dat zij niks te kort komt op deze stal ga ik mij wel steeds minder schuldig voelen :) Dus geef het even tijd!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:50

Ik ben verhuisd van een doe-het-vooral-zelf stal naar een volpension en ik ben blij dat ik deze keus heb gemaakt.
Ik heb geen tijd of zin om iedere dag naar paard te gaan, zeker nu ik bijna 30 weken zwanger ben is dat lastig.

Hij wordt super verzorgd, komt iedere dag buiten te staan en krijgt dagelijks een schone stal en genoeg te eten. Verder is hij pas 4, dus hij hoeft ook zeker niet iedere dag wat te doen. Hij wordt hooguit 1x in de week of 2 weken gereden door een vriendin, ik rij momenteel zelf niet meer.

Edit; Ik ga trouwens 2-3x per week, soms maar 1x. Afhankelijk van hoe ik mij voel en hoeveel tijd ik heb.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:52

Ik ga in principe elke dag, want het is echt mijn moment voor ontspanning. :)

Heel af en toe sla ik wel een dag over als dat beter uitkomt. Ik heb ze juist in volpension staan zodat ik dat kan doen (zonder me schuldig te hoeven voelen). De paarden worden tiptop verzorgd en als ik weinig tijd heb kan ik juist even snel langsgaan om alleen even een knuffel of aai te geven.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:58

Wat gaan jullie allemaal vaak zeg. Ik ga in principe om de dag, dus dat is dan 3 of 4 keer per week.

Het is ook een stukje rijden, dus het kost gewoon teveel om elke dag te gaan en daar zou ik eerlijk gezegd ook totaal geen zin in hebben.
Soms in een lang weekend of vakantie weekje ga ik dan wel vaker.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:05

Mijn paarden staan ook volpension maar dan ook 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en een kudde. Ik ga wanneer ik zin en tijd heb. Dat is tussen de 1 en 3 keer per week.
Paardjes hebben mij niet nodig hoor. Die vermaken zich prima zonder mij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:06

Mijn dochter en ik doen onze pony samen. Wij gaan twee keer per dag, we overleggen altijd even.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:07

Ik doe alles zelf dus ben er elke dag.
(Sowieso twee keer ivm binnen/buitenzetten) Soms wel 3 of 4 keer per dag.
Ik vind het zelf erg prettig om het zelf te doen en alles zelf in de gaten te houden. Zelf ken ik mijn paarden het best.
Ook vind ik het handig om bijv scheuren in dekens of losse singels op tijd te merken of bijv wondjes oid bij het paard. Daar is niet elke pensionstal zorgvuldig in
En natuurlijk hekwerken en waterbakken etc.. Nou moet ik zeggen dat het voor mij super dichtbij is
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 09-04-18 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Lughnassadh

Westernfreak schreef:
Ik ga in principe elke dag, want het is echt mijn moment voor ontspanning. :)

Heel af en toe sla ik wel een dag over als dat beter uitkomt. Ik heb ze juist in volpension staan zodat ik dat kan doen (zonder me schuldig te hoeven voelen). De paarden worden tiptop verzorgd en als ik weinig tijd heb kan ik juist even snel langsgaan om alleen even een knuffel of aai te geven.

Hier hetzelfde. Een dag geen paard is eigenlijk geen complete dag hier. Alleen als het echt niet anders kan dan sla ik een dag over.

rien10

Eilatan schreef:
Wat gaan jullie allemaal vaak zeg. Ik ga in principe om de dag, dus dat is dan 3 of 4 keer per week.

Dat is maar relatief. Wij gaan 10 tot 14 keer per week. :)

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:09

Ik ga 2 a 3 keer in de week en mijn bijrijdster 3 keer. Ook volpension.

Ik voel me ook altijd schuldig als ik maar 2 keer ga terwijl hij echt niks te kort komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:09

Eilatan schreef:

Tja, ik heb geen paard om alleen naar te kijken :o
En met maar 3x per week iets met d'r doen hoef ik ook geen springwedstrijden te rijden ;)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:10

Mijn merrie staat vol pension maar ik heb er voor gekozen haar niet buiten te laten zetten. Dus als ik niet kom staat ze 24/7 binnen. In de zomer staat ze van 8-22 op t land dus wanneer ik dan een keertje niet kom is dat niet zo erg.

Ik ben er 5 dagen in de week, mn verzorgmeisje is er 2/3 dagen in de week :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:10

L_iek schreef:
Sinds een half jaar heb ik weer een eigen pony. Daarvoor was het jaren geleden en doordat ik onregelmatig werk heb ik er voor gekozen om hem te stallen op een stalling met volpension. In principe doe ik dus alleen de ‘leuke’ dingen en de rest wordt gedaan. Toch voel ik mijzelf schuldig als ik een dagje niet kan gaan door bv werk terwijl pony zichzelf prima vermaakt in de wei met zijn vrienden.

Hoevaak gaan jullie naar je paard welke op een volpension stalling staat?

Wat voor stal is het? En wat houdt vol pension in?
Komt ze dan bijvoorbeeld wel lekker op het land als je er niet bent?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:11

Als ie buiten is met vriendjes, helemaal nergens schuldig over voelen :)
Ik ga meestal naargelang het weer toe laat. Als werk stressy en druk was en ik gaar naar huis ga, dan heeft die knol ook weinig aan mij. Heb nu 7 weken in het gips gezeten, ben denk ik 5x(?) gegaan, ook deels omdat vervoer een probleem was. Als ik weer gefixt ben kan het dus wisselen van enkel in het weekend tot de hele week elke dag.

Femek2902

Ik had eerder ook dat ik me schuldig voelde als ik niet kwam. Nu ben ik er rustig 1x in de week of zelfs 1x per twee weken zonder me schuldig te voelen naar m'n pony. Hij wordt goed verzorgd, loopt de hele dag buiten in een kudde en zit top in z'n vel.

Ik had toen ik hem kocht ook nooit gedacht dat er een tijd zou komen waar ik zo weinig naar hem toe zou gaan, maar nu heb ik werk, studie en een sociaal leven en dat vergt nou eenmaal flink wat tijd en energie. Mogelijk kom ik in de toekomst weer vaker, maar voor nu is dit perfect.

Anoniem

Ik ging om de dag toen ze nog op volpension stonden. Nu iedere dag omdat ik alles zelf doe. Heerlijk!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:12

2x :o

Werk 50-60 uren per week en paard staat 40 minuten enkele reis verderop. Paard krijgt daar alles wat ze nodig heeft en ik ben er twee keer per week. Daarnaast wordt ze nog 1x per week gelongeerd.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:18

Ik ga meestal tussen de 3-5 keer per week, maar als ik geen tijd/zin heb ga ik ook wel minder of soms helemaal niet. Ik zit nu bijvoorbeeld in mijn tentamenweken en dan is het gewoon erg druk en dan heb ik niet altijd tijd of zin om nog naar stal te rijden. Ze staat de hele dag lekker buiten met vriendjes, dus ik voel me er verder ook niet schuldig over ofzo.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:19

Momenteel door afstudeerstage, ongeveer 20 uur werk én nog een kleine thuisstudie heb ik echt geen tijd om vaak te gaan helaas. Nu het langer licht Wordt, gaat dit een stuk makkelijker moet ik wel zeggen. Afgelopen week ben ik 2 keer geweest en mn zusje gaat dan ook zo'n 2 keer. Hij staat van 9 tot 7 buiten met vriendjes en onbeperkt hooi en binnen ook onbeperkt hooi dus hij mist niets. Hij wordt 2 keer in de week gebruikt voor privelessen dus hij krijgt dan lekker nog wat aandacht van de lesklanten. Ik zou graag vaker gaan, maar soms heb ik dagen van 8 uur sochtends de deur uit en half 10 savonds thuis komen en dan nog een uur leren. Het is niet ideaal en even doorbijten, maar gelukkig nog maar 3 maanden op deze manier.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 11:23

c_alsemgeest schreef:
Wat voor stal is het? En wat houdt vol pension in?
Komt ze dan bijvoorbeeld wel lekker op het land als je er niet bent?

Ze doen alles voor mij. Hij wordt gevoerd, krijgt ruwvoer, zijn stal wordt gedaan en ze zetten hem binnen en buiten ( van 09:00 tot 17:00 ). Ik hoef dus echt niets te doen op de leuke dingen na dan.