Gydja schreef:De jockey van het eerste zwarte paard (winnaar van 4e race) is ook de winnaar geworden van de G1 (de grote belangrijkste race) met een ander paard. Hij starte vanuit box 13 en was bijna de hele tijd ena laatste tot net voorbij de laatste bocht op het rechte stuk kwam de inhaal actie via de buitenbaan. Zonder ook maar de zweep te gebruiken finishte ze 1e. Machtig om te zien!
En goed om te horen waarvoor ze daadwerkelijk de tong vastbinden.
De accomodatie voor paarden die ik tot nu toe heb gezien zijn inderdaad geweldig! Ook heb ik veel gehoord over hokkaido en staat ook in de planning om daar naar toe te gaan. Ik kan tot zo ver niks zeggen over de kennis. De school waar ik naar toe ga heeft ook paarden en een manege en voor zo ver ik weet verschilt dat in de verzorging niet veel met Nederland.
Probleem wat we daar tegen kwamen was vooral: als dit werkt voor paard a...dan gaat het ook werken voor het hele alfabet aan paarden!
Dan kreeg er 1 blinkers op om beter te concentreren, gingen ze op alle dieren. Zelfde met de orenkappen die op 2 van je foto's te zien zijn.
De reden voor gebrek aan kennis (op het noorder eiland) is vooral dat er zo ongelooflijk veel paarden zijn, het een soort standaard is dat je in de paarden gaat werken zodra je van school komt. Ongeacht Of het je interesse is, of je de handigheid hebt, of je het durft.
Paarden die beleerd werden in stapmolens, of binnen een week het zelfde werk voor de kiezen kregen als de paarden die er al maanden stonden zonder enige opbouw.
Het bizarre vond ik vooral dat er paarden met anderhalf jaar binnen kwamen die zo groot waren als volwassen dieren. 1 pak spier waren en er belachelijk goed uit zagen. Kort in het haar(aan het begin van de Japanse winter) en een belachelijke glans erop. Machtig mooie voeten en benen. Terwijl ze alle tijd van hun toen nog korte leven in de bergen op gras hadden doorgebracht zonder hardvoer of zorg.
Die paarden zagen er al uit als koersklare dieren nog voor hun leven echt begon
Met zo'n basis moet je ze tot gruwelijke renpaarden kunnen trainen, lijkt mij.
Ik heb in elk geval enorm genoten van mijn Japanse avontuur.
Woon je er fulltime? Ben je erheen verhuist of hoe of wat? Reuze benieuwd