Hey iedereen,
Ik speel al een tijdje met het idee om 1-2 (jonge/onbeleerde) paarden te gaan aankopen SAMEN met een professionele ruiter.
Dus iemand die het doet voor de kost. Om ze door diezelfde ruiter te laten opleiden en ze nadien als het goed is te verkopen met winst.
Ikzelf wil niet meer rijden maar ik wil "achter de schermen" wel nog betrokken zijn bij de sport.
Dan heb ik het ook over paarden die het niveau van pavo cup ed. halen.
Aangezien de ruiter an sich er ook geld aan verdient bij verkoop ga ik er vanuit dat die een zo professioneel mogelijke opleiding/verzorging hanteert.
Het is geld dat ik op zich kan missen, maar daarom moet ik het natuurlijk ook niet in de vuilbak gaan gooien.
Het "idee" is nog heel pril dus niets staat vast. Ik wou gewoon eens luisteren naar tips en meningen van anderen

-
Hey Bokkers,
Ik ben er mij 100% van bewust dat dit een zeer risicovolle markt is, maar dat is het ook als je je geld aan de bank geeft en toch iets of wat rendement wil zien.
Voor alle duidelijkheid, het is dus niet zo dat ik dit sowieso wil gaan doen. Ik wil gewoon een beter inzicht krijgen over wat de mogelijkheden hier zijn.
Kleine background over mijzelf: ik ben van kleins altijd gek geweest van paarden, tot mijn 15j ook altijd zeer intensief getraind en ging bijna junioren starten but then life kicked in

Nu wil ik eens kijken wat mijn mogelijkheden zijn in de paardensport want het is en blijft mijn passie. Zelf ben ik niet goed genoeg meer om nog op zo'n hoog niveau te gaan rijden dus laat ik het liever aan iemand anders over.
Wat in eerste instantie mijn idee is: samen met een prof-ruiter enkele veulens/jonge paarden (nog niet zadelmak) aankopen, ruiter die ze traint, mss enkele keren uitbrengt op wedstrijd en dan verkoopt?
Maar hoe moet zo'n deal dan eigenlijk worden afgesloten zodat we er allebei iets aan hebben?
Doen we alle kosten ook door 2 en de winst dan ook? Kopen we een paard 50/50 maar doen we de winst 40/60?
Tenslotte zou het paard dan ook bij de ruiter gestald staan en moet hij er natuurlijk zijn tijd in steken.
Waar ik ook een groot vraagteken achter zet is of ik dan zou "investeren" in dressuur of springen. In dressuur ben ik wel meer thuis maar mijn buikgevoel zegt dat springpaarden mss een betere investering zijn?
Zijn er nog andere manieren hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Het spreekt ook voor zich dat als ik dit zou doen ik hier niet al mijn geld zou gaan in pompen en ik ook mijn huidige job wil gaan behouden!!
Ik zou het fijn vinden om naar wedstrijden/trainingen van "mijn paard" te gaan kijken, de ruiter te helpen waar ik kan en er dan ook nog wat geld uit te slaan

Dussss, nu jullie mijn verhaal weten, ben ik nieuwsgierig naar jullie mening hierover en hoe jullie het zouden aanpakken.