F niveaus vergelijken met KNHS niveaus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naboo

F niveaus vergelijken met KNHS niveaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 15:42

Hoi, ik vroeg mij iets af:
Ik rijd zelf op F7 niveau, aan welk KNHS niveau staat dit gelijk? Ik hoor soms iets over L, M en B maar weet niet welke gelijk staat aan F7/F8. Heel lastig uit te leggen dit, maar hoop dat iemand dit weet :)

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:51

F8 staat ongeveer gelijk aan een B proef en F12 staat ongeveer gelijk aan L1. :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:54

Is, vooral sinds de nieuwe proeven van FNRS, niet te vergelijken met elkaar. Na F15 ga je nu B rijden.
Proeven worden zo anders beoordeeld, dat is niet te vergelijken.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:03

__denise schreef:
Is, vooral sinds de nieuwe proeven van FNRS, niet te vergelijken met elkaar. Na F15 ga je nu B rijden.

Mee eens!
Vind het altijd heel irritant als mensen F-proeven en KNHS niveaus zo gaan vergelijken :+

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:07

__denise schreef:

Eens. De KNHS wil je graag doen geloven dat het te vergelijken valt maar in de praktijk is dat gewoon niet zo. Het volledige systeem is anders qua opbouw en beoordeling maar ook bijvoorbeeld de reglementen en de manier waarop daar mee omgegaan word is een volledig andere wereld. Omdat het vanuit de KNHS en fnrs wel wat word gestimuleerd om te vergelijken kijk ik iemand er niet direct op aan als ze roepen 'ik rijd Fzoveel dus ik ben KNHS niveau dit'. Ga je dat na uitleg echter volhouden dan ga je wel door voor de categorie zelfoverschatting/niet realistisch/onvoldoende bereid te leren. (en dan heb ik het dus bijvoorbeeld in het geval van potentiële bijrijders oid. Als ik niets van of met iemand hoeft mogen ze geloven wat ze willen).

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:55

0000 schreef:
__denise schreef:

Eens. De KNHS wil je graag doen geloven dat het te vergelijken valt maar in de praktijk is dat gewoon niet zo. Het volledige systeem is anders qua opbouw en beoordeling maar ook bijvoorbeeld de reglementen en de manier waarop daar mee omgegaan word is een volledig andere wereld. Omdat het vanuit de KNHS en fnrs wel wat word gestimuleerd om te vergelijken kijk ik iemand er niet direct op aan als ze roepen 'ik rijd Fzoveel dus ik ben KNHS niveau dit'. Ga je dat na uitleg echter volhouden dan ga je wel door voor de categorie zelfoverschatting/niet realistisch/onvoldoende bereid te leren. (en dan heb ik het dus bijvoorbeeld in het geval van potentiële bijrijders oid. Als ik niets van of met iemand hoeft mogen ze geloven wat ze willen).

Zo ik had het niet beter kunnen verwoorden. Totaal mee eens.

Neemt niet weg dat iedereen die F proeven rijdt zeker wel kan groeien in ontwikkeling en ook zeker lol moet beleven in het gebeuren.

_Natasja_

Re: F niveaus vergelijken met KNHS niveaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:05

Ik denk dat je de FNRS proeven beter kunt zien als opleiding naar de KNHS proeven.

sofiehouwers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:09

Hallo, ik heb even een hele andere vraag. Ik weet namelijk nog niet heel erg goed hoe dit allemaal werkt dus doe ik het even hier. Ik heb vandaag voor het eerst een winstpunt gehaald in de B dressuur. Ik ging net even naar mijn KNHS en ik was geblokkeerd en kreeg dit als melding: Uw account is geblokkeerd, neem contact op met de servicedesk.
Ik heb op het account van mijn zus gekeken bij de paardenzoeker en daar staan sinds juli ook niet meer de resultaten van mijn andere wedstrijden die ik vanaf juli tot nu toe heb gereden. Ik ben dus nu heel erg bang dat mijn winstpunt kwijt is. Weet iemand hier raad mee? Morgen ga ik al bellen met de KNHS, maar ik wordt nu toch heel erg zenuwachtig, want ik heb al allemaal B springwedstrijden opgegeven nu dit eindelijk mag.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:18

Daar moet je echt even voor bellen, het klinkt alsof er iets mis is gegaan met een betaling ofzo of er is een technisch probleem.

Je winstpunt is sowieso niet kwijt, dat is nog niet eens binnen bij de KNHS. Voor de zekerheid kan je je coupon bewaren. Echter als achteraf blijkt dat bijvoorbeeld je startpas niet geldig was (denk aan betaling niet doorgekomen oid) dan weet ik niet of het punt meetelt. Gewoon morgen even bellen, hou je gegevens bij de hand en dan kunnen zij waarschijnlijk wel voor je zien wat er met je account aan de hand is. Verwacht echter niet dat die winstpunt al is verwerkt, dat is echt te vroeg. Maar als de rest van je gegevens kloppen komt dat ook wel goed dan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:24

Ik tem... die vraag hoort hier niet thuis.

Een geruststelling. Je winstpunt ben je echt niet zo snel kwijt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:38

Aangezien er een topic is voor alle vragen en opmerkingen over F-proeven, plaats ik hierbij een slotje. :)

[MA] f proefjes