Ik wil niks verkopen, mijn paarden hoeven van hun leven nooit te verhuizen en ik zie ze heel graag.
Maar ik heb dit een tijdje terug eens ergens anders gevraagd en toen kwamen er best leuke reacties,
dus het leek me voor hier ook wel grappig

De stelling is dus als volgt:
Hoe zou jij jouw paard te koop aanbieden? Als je een advertentie zou moeten schrijven
om je paard te verkopen, hoe zou die er dan uit zien?
Neem dit aub met een korreltje zout en een knipoog, niks te serieus

Zal ik beginnen? Komt ie dan hé.
Technische specificaties:
Product: Dexter
Type: Clydesdale
Model: Ruin
Bouwjaar: 2008
Afmetingen: 180cm, 850 kg (seizoensgebonden)
Productomschrijving
Dexter is beleerd onder het zadel en voor de koets, maar heeft een voorkeur voor die laatste.
Onder het zadel is hij meer van het type 'liever lui dan moe', hij doet het allemaal prima maar er zit geen haast achter.
Hij is braaf van karakter, gemakkelijk te houden, betrouwbaar en heel fijn in de omgang. Het is een eerlijk paard dat duidelijk communiceert als je het maar gewoon correct vraagt, eisen heeft geen zin. Dan zet hij gewoon zijn gewicht vol op linksvoor en verplaatst zijn linksvoor op jouw linksachter. (Puur voor de praktische kant: de gemiddelde teen blijft 3-4 weken blauw)
Hij is niet zo van het knuffelen maar laat je op zijn eigen manier merken wat hij van je denkt.
Loopt op trailer als hij daar zin in heeft, maar als jij gaat twijfelen aan jezelf, gaat hem die zin snel over. Je kunt hem er overigens niet op duwen, I tried and failed. Op de vrachtwagen loopt hij verrassend genoeg zonder problemen, wellicht omdat hij hiermee vanuit Engeland ook naar hier gekomen is. Hij zal er wel een soort emotionele band mee hebben, wie zal het zeggen?
Dexter is ontzettend gemakkelijk te motiveren met eten en dit is ook zijn grootste levensdoel, Dexter gaat dood als hij te weinig koekjes krijgt. (Deze voedselmotivatie geldt overigens niet voor bakwerk, hier helpt werkelijk niks bij).
Ben jij zelf ook van de rustige stapritjes, liefst nog alleen maar in groep vindt hij ook prima, dan is Dexter het paard voor jou! Kijkt nergens van op en is mega fan van landbouwwerktuigen: hier wordt hij namelijk mee gevoerd en die link leggen ze blijkbaar redelijk snel.
Heb je echter een fancy sport carrière voor ogen dan zal hij niet aan de verwachtingen voldoen

Foto's:

En nu jullie