Mijn pony loopt niet mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poownie321

Mijn pony loopt niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 10:59

Hoii,
Ik heb even een vraagje.
Zoals je in de titel al ziet, mijn pony loopt niet mee.
Als ik met haar wil gaan wandelen, wil ze absoluut niet meelopen, op de heenweg doe ik er een half uur over, terwijl de terugweg dan in minder dan 10 minuten gaat. Ik heb al van alles geprobeert, maar ik heb nog niet echt iets kunnen vinden wat helpt...
Als ik met dr in de wei ga lopen doet ze dit wel, maar gaat ze nog wel elke keer stilstaan.

Dus nu is mn vraag of iemand tips heeft hoe ze wel meeloopt.

Groetjess

nessinator

Re: Mijn pony loopt niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:25

Grondwerk!
Het klinkt alsof jouw pony nog niet genoeg vertrouwen in jou heeft om van huis weg te gaan. Met grondwerk kan je dit oplossen, en dan zal ze hopelijk een stuk braver meelopen.

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:33

Ik zou ook aan grondwerk beginnen. Bovendien is het ook erg leuk om te doen, en goed voor jullie band en vertrouwen!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:38

Is het een shetje? Wij hebben er ook zo een *D

Heen was rijden met de rem erop en terug was de rem zoek...
Waren we op buitenrit met een groep met een bijrijdstertje op haar, ging het wel maar dan gingen wij galopperen en zij liep zo het veld met gras in en ging eten terwijl de groep door croste.. }:)

Maar stel we gaan nu wandelen met haar grote fries vriendin dan loopt ze al dartelend/dravend voorop.
Het is net hoe haar hoofd er naar staat, het is nooit helemaal opgelost en af en toe heeft ze nog steeds geen zin. Wat soms helpt is druk houden op het halstertouw en bij iedere beweging naar voor de druk er af als beloning.
Grondwerk etc hartstikke leuk, maar stel we zijn 'thuis' dan doet ze alles: los volgen, liggen, steigeren op commando etc. Buiten is het meer een uitdaging.

sssimonekool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:00

grondwerk en als ze een keer een stukje lief meeloopt belonen!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:06

Soms werkt het ook gewoon niet lekker.
Mijn Shetlander wilde eigenlijk ook niet, die heb ik met clicker training geleerd op welke plek ze moest lopen. Toen werd ze wel weer enthousiaster, maar zo ongeduldig dat het eigenlijk ook niet leuk meer was.
Nou is deze pony wel heel gefocust op eten, dus als die van jou dat minder is, zou je het wel kunnen proberen :j

Bij mijn andere twee shets heeft het namelijk wel gewerkt, die lopen nu keurig op mijn tempo mee :j

sssimonekool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:11

gerlindie schreef:
Toen werd ze wel weer enthousiaster, maar zo ongeduldig dat het eigenlijk ook niet leuk meer was.

ja dat is natuurlijk ook weer het risico :j

poownie321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 08:59

Bedankt voor de reacties, ik ga straks eens even wat proberen met grondwerk!