Soort paard/combi waarvan je zegt: oh neeeeeee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:48

Nee hoor, ik had je vast en zeker niet vreselijk gevonden! Want onder de modderlaag zat heus wel kwaliteit, of niet?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:51

Ow ik bedenk me er net 1 waar ik altijd zo om moet lachen
* 2 vrouwen jaar of 40/50 hebben een haflingertje en een Cponytje.
Dat haflingertje wordt alleen gelongeerd, maar ze lopen altijd aan de hand naar de vereniging, met veiligheidscap met daaroverheen een geel reflecterend hoesje, ook midden op de dag! Je moet je zo mar durven vertonen. Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:00

haha open nog s een topic Koortje Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:00

Sjuimpje schreef:
Als we een Pas de Deux gaan rijden, dan wel in het extreme hoor!
Dus jij met je langharige moddermonster en ik met mijn snurkende kale neet Haha!


**ligt helemaal onder haar bureau van het lachen!!!!** Haha! Haha! Haha! Haha!

Dan wil ik wel een uitnodiging, want dat zal eruit zien!!!




Morgen komt mijn superruiter weer op Imker rijden, dan zal ik Im zijn setje ook maar eens aandoen Cheese!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:01

stef"]
[quote="Alane schreef:
Nou, dan laat mijn dochter eens los op een paard......wat die met elastiekjes niet te weeg kan brengen....

Ze was onlangs ook weer aan het frutselen met een van de pony's....Moest even weg en kom pakweg 10 minuten later weer bij de stal...
Staat daar een pony met veel te grote transportbeschermers, onder een veeeel te grote deken, een punkkapsal gefabriceerd met elastiekjes en weet ik wat nog meer.....
Zelfs de pony schaamde zich volgens mij dood...de anderen die normaal met hun hoofd over de deur staan stonden verder terug....
Tja den heb ik ook zoiets van


Die smiley meen je toch niet hoop ik? Je dochter heeft lol met de pony, en ze doet er niks geen kwaad mee.
ja, dan loopt die ponu voor banketstaaf, nou én!!!
[/quote]

Nee, echt niet naar mijn dochter toe....laat haar mooi geworden en prutsen en freubelen....Die smiley was bedoeld hoe de pony erbij stond en dus meer als medelijden-smiley...net of ze zich schaamde en het leek of de andere pony's het ook niet aan konden zien....
Dochterlief heeft met sinterklaas en kerst weer nieuwe uitdagingen gekregen...nog een set transportbeschermers, dekens en nieuwe elastiekjes (eigenlijk bedoeld voor mensehaar) in diverse kleuren.
Als de pony weer eens zo'n metamorfose heeft ondergaan zal ik eens zien of ik een foto kan maken...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:10

Ok dan, geloof dat ik hem ene beetje door begin te krijgen Haha!

Het tegenovergestelde van mij *hoop ik dan* is niet een uiterlijk iets van een paard, bij alle rassen vindt ik er geweldige en eh minder geweldige tussen zitten *zeg het vriendelijk he*

Maar ok als ik met paardlief ene bak binnenkom en ik zie iemand rijden met van die enge zaagbewegingen, paard zijn kin hangt ergens op zijn borst en kind blijft doorgaan onder het motto wat loopt die mooi he?
Je haalt ze er zo tussen uit en heb er een schurfthekel aan....rij ook niet prettig als ik op mijn eigen paard zit die ik zo eerlijk mogelijk probeer te behandelen en er rijdt zo'n ding naast me Haha!

Maar ik heb ook zo'n onee idee als er iemand aan het rijden is waarbij het paard zijn kop ergens tussen de sterren heeft hangen.
Is naar mijn idee ook geen lekker ontspannen loopje, ze hoeven niet in de krul te lopen maar als ze zo hoog lopen zou ik mijn eigen paard toch even na laten kijken en goed les nemen Haha!
Wat de meeste bij navraag dus beiden overbodig vinden.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:12

Haha, bij ons staat ook zo'n shetlander waar fanatiek aan getoiletteerd wordt...

Ik vind alles nogal wisselend per situatie, een wedstrijd ziet er anders uit, een les is weer anders dan door het bos klossen enzovoorts..

Absoluut tegenovergesteld bij mij is een KWPN, ik heb nl. een haffie. Haha!
Maar ieder zijn meug hoor, en ik kom graaaaag kijken naar de pas de deux

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:13

Snap ik het eindelijk een beetje veranderen jullie het hele topic weer Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:16

Nee hoor, het gaat nu eindelijk de goede kant op! OK dan!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:19

stef"]
[quote="Alane schreef:
Nou, dan laat mijn dochter eens los op een paard......wat die met elastiekjes niet te weeg kan brengen....

Ze was onlangs ook weer aan het frutselen met een van de pony's....Moest even weg en kom pakweg 10 minuten later weer bij de stal...
Staat daar een pony met veel te grote transportbeschermers, onder een veeeel te grote deken, een punkkapsal gefabriceerd met elastiekjes en weet ik wat nog meer.....
Zelfs de pony schaamde zich volgens mij dood...de anderen die normaal met hun hoofd over de deur staan stonden verder terug....
Tja den heb ik ook zoiets van


Die smiley meen je toch niet hoop ik? Je dochter heeft lol met de pony, en ze doet er niks geen kwaad mee.
ja, dan loopt die ponu voor banketstaaf, nou én!!!
[/quote]

ze bedoelde dit gewoon voor de grap denk ik Knipoog

wat mij wel opvalt is dat nogal veel mensen erg fel reageren.

maar goed.
ik zelf als ik aankom (nadat ik gemest en gestrooid heb Haha! ) en mickey dan ga poetsen doe ik dat ook wel zeker een half uurtje,hou er ook absoluut niet van om met een staart vol klitten en modder in de vacht over te gaan rijden.
dus ik zorg dan gewoon dat ze lekker schoon is Lachen
ook is ze geschoren.

ik heb een zwart kieffer dressuurzadel wat ik wel netjes vind staan.
ik heb wel altijd een net shabrakje op,en of bandage's of nette peeskappen.

ook na het rijden ben ik nog wel een dik half uur bezig met poetsen,hoeven vetten en zoiets allemaal.

als ik zo nadenk vind ik dat mickey en ik er altijd wel netjes uitzien Lachen

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:27

Zolang er geen kwaad in zit, en het allemaal past enzo, maakt het weinig uit.

Toen ik Tos 2 jaar geleden kocht, stond hij vlakbij huis op een boerderij. heel de dag op een grote wei, Had een stal, en ik kon wassen met een tuinslang op de grond-waterpomp, of met kokend en koud water, met emmers mengen, om lauw water te krijgen Knipoog
Hij ging swinters ook gewoon in de blub rollen, en zijn manen wassen was geen doen, dus tja, ik reed het dorp door naar de club op een haf die geen witte manen had...
Benen/staart waren ook niet altijd wit, ik had in het begin ook geen mooie luxe dekjes...
Maar ik was gelukkig Knipoog

Sinds een jaar stond hij op een pensionstalling met alle faciliteiten, sindsdien ben ik ook meer van "netjes er uit zien". Maar heb daar nou ook de mogelijkheid voor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:28

Sily schreef:
Ok dan, geloof dat ik hem ene beetje door begin te krijgen Haha!

Het tegenovergestelde van mij *hoop ik dan* is niet een uiterlijk iets van een paard, bij alle rassen vindt ik er geweldige en eh minder geweldige tussen zitten *zeg het vriendelijk he*

Maar ok als ik met paardlief ene bak binnenkom en ik zie iemand rijden met van die enge zaagbewegingen, paard zijn kin hangt ergens op zijn borst en kind blijft doorgaan onder het motto wat loopt die mooi he?
Je haalt ze er zo tussen uit en heb er een schurfthekel aan....rij ook niet prettig als ik op mijn eigen paard zit die ik zo eerlijk mogelijk probeer te behandelen en er rijdt zo'n ding naast me Haha!

.


Hier ga ik in mee, maar dat is dus niet eerlijk tegenover het paard.
Hoe die combi er dan verder uitziet zal me een rotzorg zijn

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:31

stef"]
[quote="Sily schreef:
Ok dan, geloof dat ik hem ene beetje door begin te krijgen Haha!

Het tegenovergestelde van mij *hoop ik dan* is niet een uiterlijk iets van een paard, bij alle rassen vindt ik er geweldige en eh minder geweldige tussen zitten *zeg het vriendelijk he*

Maar ok als ik met paardlief ene bak binnenkom en ik zie iemand rijden met van die enge zaagbewegingen, paard zijn kin hangt ergens op zijn borst en kind blijft doorgaan onder het motto wat loopt die mooi he?
Je haalt ze er zo tussen uit en heb er een schurfthekel aan....rij ook niet prettig als ik op mijn eigen paard zit die ik zo eerlijk mogelijk probeer te behandelen en er rijdt zo'n ding naast me Haha!

.


Hier ga ik in mee, maar dat is dus niet eerlijk tegenover het paard.
Hoe die combi er dan verder uitziet zal me een rotzorg zijn
[/quote]

Maar het is wel een combi...een verrot slechte maar ok Clown

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:51

ik vind vooral die mensen erg die op concours gaan zonder ff na te denken over hoe je paard te toilleteren.
komt er zo'n boerenknol de baan in, zonder vlechtjes natuurlijk, rare doek als dekje, ruiter met van die te lage rubberen laarzen, geen veiligheidscap (zo'n dopje...) lange vieze vacht enz. enz. op zich niet zo erg, maar ik vind het toch niet echt kunnen op concours.
en meestal zijn dat ook de types die keihard op een hindernis af racen om vervolgens helemaal niet uit te komen zodat het paard een enorme noodsprong moet maken en de ruiter keihard in de rug klapt. af en toe krijg ik gewoon plaatsvervangende rugpijn...
maargoed, bij mij gaat ook niet altijd alles super en af en toe heb ik ook wel een foute afstand, maar mijn paard loopt er iig altijd netjes gewassen
en gevlochten bij, met een schoon dekje, en netjes gepoetst en goedpassend tuig. dat vind ik toch wel belangrijk.
en als ik les heb zorg ik er ook altijd voor dat alle dekjes en rijbroeken enzo bij elkaar passen. alleen als ik gewoon thuis bij ons in de bak (lees: modder) rij doe ik er een oud dekje onder en oude peesbeschermers.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:11

Combinaties waarvan ik zeg: oh nee ....... Knipoog

Mensen die met hun benen onder hun paard vandaan komen
en precies tegenovergestelde: mensen die net aan met de benen onder het zweetblad uitkomen.
Vind ik dus beiden geen porum .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 02:17

Haha! Grappig Fitzroy, ik vind het juist geen zicht als iemand met zijn benen niet onder een paard uitkomt. Dan heb ik het klein mensje - groot paard waar ga jij heen? Gevoel daarbij. Ik vind het mooi als de enkel ongeveer gelijk met de buik zit, iets hoger of lager kan ook, maar als het echt 40 cm eronder uitsteekt

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:02

Maya, dan moet je ook de tweede zin lezen Knipoog
" mensen die net met de benen onder het zweetblad uitkomen" vind ik dus ook geen gezicht.

Een combinatie moet passend zijn en beide gevallen vind ik niet passend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:10

Ik heb ook wel combinaties gezien, waarvan ik denk .
Mezelf (1.83m) op een uit de kluiten gewassen Shetlander bijvoorbeeld is echt geen combi Clown.

De meest storende combi: Een paard dat nog net niet onder het gewicht van de ruiter bezwijkt. Het wordt al helemaal ellendig als de betreffende ruiter dan ook nog eens grof is tegen het paard, omdat ie niet loopt zoals het zou moeten. Is het gek? Dan zie ik toch veel liever een heel klein persoon op een giga groot paard hoor.

Verder vind ik eigenlijk veel combi's wel kunnen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:56

Hmm, eigenlijk zal het me een worst wezen hoe een ander er met zijn paard bij loopt. Als het paard maar goed verzorgd is en dat ze lekker gelukkig met elkaar zijn.
Kijk, mijn paard ziet er ook altijd verzorgd uit maar dat ze net geborsteld zijn vind ik wel de normaalste zaak van de wereld.
Verder heeft hij altijd een net zadeldekje, een kieffer VZH zadel (heb nog een Ainsley & een Stübben maar dat sucks), net hoofdstel (maar niet meer het nieuwste van het nieuwste), dit jaar een lange vacht Haha! maar wel glanzend Cool bandagetjes of peesbeschermers en ja, we zien er soms ook niet meer uit, dat heb je wel eens in een natte buitenbak als de training maar goed was en we er lol in hebben. OK dan!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:26

Als dressuurmuts zie ik het liefst een perfect getoiletteerd hoogbenig dressuurpaard. Niet dat ik iets tegen Tinkers, Haflingers en Fjorden heb, maar ze zijn niet mijn type paarden.

Een schimmel zal ik ook nooit kiezen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:30

het intreseerd mij ook niet helemaal hoe het paard van een ander er bij loopt. Zolang het paard maar niet heel erg mager is of vee en veel te vet en als het dier maar gewoon goed verzorgd wordt maakt t mij niet uit. Ook moet het paard goed passend tuig om hebben...

Mijn paard loopt er ook niet altijd super goed bij. Ik kam niet iedere dag zn staart uit ( ik wil graag zn start dik houden en als je er iedere dag aan gaat zitten trek je er altijd wel een paar uit) zn manen staan ook altijd helemaal recht op en zijn super ruw. Ja nou en?
Ik heb wel een goed passend hoofdstel met een schoon bit en mooi goed passend zadel + schoon dekje er onder..

marinaw
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:11

Ik ben waarschijnlijk zo'n combinatie die vele niet om aan te zien vinden Bloos! maar een plezier dat wij hebben.

Ik verzorg een fjord die 24/7 buiten staat. Omdat hij buiten staat kan ik hem niet elke dag uitgebreid staan borstelen want dat gaat al het vet uit zijn vacht en die heeft hij met dit weer wel nodig. En aangezien het een echte fjord is zit de modder soms tot in zijn oren OK dan! Ik zorg er wel altijd voor dat zijn hoofd, schoft e.d. schoon zijn, maar bijvoorbeeld zijn benen ja die zitten wel eens onder. En op de een of andere manier kan ik nooit schoon blijven als ik bij hem ben, ik ben net zo'n knoeipot als hij.Dus wij zien er soms uit als 2 varkentjes bij elkaar.

Wat ik echt niet vind kunnen is niet zozeer op het uiterlijk gericht (al zou ik ook stiekum weleens schoon willen blijven) maar de omgang met het paard. Bijvoorbeeld een onervaren ruiter op een zeer goed paard, ik ben dan bang dat hij verpest wordt... daarom zal ik dat zelf niet doen.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:15

nou, ik was laatst op een onderlinge menwedstijd op de manege waar de eigenaar van mijn verzorgpony lid is, hij deed mee met mijn ponytje.
ik kijken dus.
zag ik daar een groep lui van dezelfde stal met een stuk of 6 paarden.
de paarden zaten onder de modder en de manen waren super onverzorgd.
nou zo kom je niet op een onderlinge! sorry hoor
ik vond het belachelijk
ze hebben de paarden dus zo uit het land geplukt op de trailer gezet en zo even een proefje gereden.....

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:21

Tja dat is wel jammer, maar zolang het maar schoon is onder het tuig? Het stoort mij ook meer als iemand zijn paard slecht berijdt dan wanneer er stro in zijn manen zit ofzo...

En lol is ook wel heel erg belangrijk, maar dan voor paard en ruiter!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:28

Pauline schreef:
Tja dat is wel jammer, maar zolang het maar schoon is onder het tuig? Het stoort mij ook meer als iemand zijn paard slecht berijdt dan wanneer er stro in zijn manen zit ofzo...

En lol is ook wel heel erg belangrijk, maar dan voor paard en ruiter!



ja oke, als het onder het tuig maar schoon is.
maar op een wedstrijdje.
sorry maar dan stap je even een uur eerder uit je nest en maakt hem even wat verzorgder lijkt mij!