Soort paard/combi waarvan je zegt: oh neeeeeee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:59

bij ons aan de rand van het bos staan ook een paar paarden, en soms zie je daar een meisje op rijden (lees: ik zie haar alleen maar in een crossgalop), zonder cap, en dan nog het ergste: ALS ze stapt, heeft ze een joint in haar mond Scheve mond echt, wat kun je zoal op je paard gaan doen...

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:29

Jessie88"]
Maargoed, eigenlijk let ik niet zo op andere mensen... laatst was ik wel op een pensionstalling met Fraeva om in de binnenbak te rijden en dan kom ik daar dus als enige met mijn kleine, langharige koudbloed tussen al die KWPNers (ze vonden Fraeva en mij gelukkig geen verschrikking), maar ik stond wel een beetje versteld dat sommige mensen hun paarden daar echt als barbie's behandelden... kijk, je kunt ook overdrijven... heb ik niks tegen hoor, maar ik hou het zelf liever 'eenvoudig'... (niet dat mijn paard er zo onverzorgd uit ziet).
[/quote]

Flenna is ook een aparte verschijning Haha! ze is pas ingereden en staat nu in een modderige paddock Scheve mond Ik borstel haar altijd maar omdat ze als grote hobby rollen heeft wordt het er vaak niet echt beter van Scheve mond Zeker met de regen van de laatste tijd erbij ...

Met mijn nieuwe zadel en hoofdstel (wat nog wel mooi en schoon is) en een glimmend bitje is het wel een apart plaatje Haha!


[quote="draumpje schreef:
ik kan alleen de kriebels krijge als ik een paard zie die op een maier getoiletteerd is die niet bij het type ras hoort

een ijslander geschoren, ieks!!!

en qua poetsen, tja als ik een paard 24/7 op de wei heb zal ik ook alleen de delen poetsen waar het tuig komt te liggen en misschien op plekken de modder eraf krabbelen, maar een grote poetsbeurt, no way
ja misschien in de zomer


Een geschoren IJslander krijg ik ook de kriebels van, ik vind ze toch het mooist met een lekker wintervachtje Knipoog

Ik probeer Flenna ook wel goed te poetsen maar met dit weer is er zowat geen beginnen aan ... 's Zomers en als ze in de verharing is borstelen we natuurlijk extra Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:49

Ik ben het niet met je eens,
Een fjord heeft van het buiten staan of op stal staan zonder deken een flinke wintervacht.
-Zo'n vacht is niet goed schoon te krijgen
-Het beschermt een buiten staande fjord tegen kou.

Ook niet iedereen heeft het geld op zijn rug groeien om een klasse zadel en mooi zadeldek te kopen.

marinaw
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:30

Het is misschien off topic maar ik vraag me af waarom er zo respectloos wordt gesproken over verschillende "type" mensen en paarden. (bijv over dikke mensen of barbiemeisjes)

Het lijkt me dat als iedereen eerst eens naar zichzelf zal kijken de (paarden-) wereld er een stuk leuker zal uitzien Verward

Voor alle duidelijkheid ik wil niemand beledigen maar vond dit wel het vermelden waard!

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:39

mijn paard en ik hebben van allebei wat, we zijn gewoon erg veelzijdig. De ene dag netjes gepoetst en met peesjes in de bak rijden of naar buiten, en de volgende dag alleen daar waar het tuig ligt schoon en lekker door het bos crossen. die doodenkele keer dat we wedstrijd hebben lopen we er netjes verzorgd met knotjes etc. bij, maar de volgende dag crossen we weer door de blub. Paard en ik zitten beter in ons vel als ooit tevoren en madam staat straks weer 24/7 buiten (nu 8 u pd).

Echt combi's waar ik van gruw ben ik nog niet tegengekomen, zolang je maar fair bent tegen je paard. Ieder soort paard heeft iets moois of het nu volbloed of trekpaard is.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:18

kom ik vanmiddag tegen:

een plaatje van een combinatie: spierwitte Arabier, hengst, erop een plaatje van een amazone in een outfit om van te kwijlen, het paard overigens ook een zadel, hoofdstel, voortuig zo mooi.....

Maar....

Ze komt mij (met mijn uit de wei komende bonte Noriker) achterop galopperen, de hengst begint van een afstand te hinniken, mijn ruin ook, raakt opgefokt.
Ik denk nog: die gaat wel stappen, maar wat schetst mijn verbazing????
Een grauw en een snauw kon ik krijgen en madam galoppeerde gewoonweg voorbij.

Dan heb ik dus zoiets: een perfect ogende combi zonder fatsoen, zonde hoor... Scheve mond

Detail: toen ik op stal terugkwam na mijn ritje hoorde ik dat het 4 stalgenoten van me precies zo was vergaan, ik was de laatste, dus ze was aardig sjaggo.....

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:26

Symbeami schreef:
Of van die dressuurmutsen, die ook eens een buitenritje op zondag gaan maken. Paard op en top verzorgd en dan niet weten wat ze moeten doen als er zo'n echt koel buitenpaard langs komt. Dan hebben ze het paard ineens niet meer onder controle. En dan gepikeerd reageren omdat jij er toevallig ook rijdt.


Hahahaha jajaja,ik kom ze vaak genoeg tegen maar alleen met mooi weer!
Inderdaad helemaal in de stress schieten en dan zeggen öh daar is die hengst weer" omdat Syl zich even laat horen en wat manser doet maar voor de rest niets doet hahaha.
Ik vind het verschrikkelijk om te zien dat de manen er zo onnatuurlijk recht zijn afgeknipt,en bij de ruiter van die opgepoetste leren laarzen en soms ook nog eens een ruitjes rijbroek brrrrrr vreselijk.
Maar op hun beurt zullen ze mij er wel belachelijk uitzien hihi en dan reageren van "ziet hij wel wat met die lange manen"hahaha als iedereen maar goed voor zijn beessie zorgt want daar gaat het tenslotte om!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:20

OK dan!

die van ons gaan tenminste het fietstunneltje onderdoor he?? Knipoog

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:19

Hoi ik heb wel een combi die me vies tegevalt van die dressuur tutjes die alleen met het uiterlijk van hun zelf en hun paard bezig zijn en vaak niet eens buiten de bak durfen te rijden. Want in het bos of op het strand is een paard heel anders en dat is pas rijden. Knipoog Maar ja idereen heeft ze eigen mening...

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:48

Toeties schreef:
+:)+

die van ons gaan tenminste het fietstunneltje onderdoor he?? Knipoog


Hahaha inderdaad toet Tong uitsteken ,maar mijn berichtje slaat op bepaalde ruiters van een bepaalde manege,en die reageren altijd zo hihi.