Soort paard/combi waarvan je zegt: oh neeeeeee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:08

MarijeR schreef:
Afbeelding

of

Afbeelding

Tis dezelfde pony.
Op foto 1 vind ik haar best leuk, leuk voor een keertje zo netjes.
Op foto 2 is het gewoon Copper zoals Copper is.
Lekker buiten, dikke vacht en een heerlijk drachtig buikje Lovers
Is ze nu minder dan op foto 1?


dit paard mag ook nog een keer Cheese! enne paarden die niet zo prachtig zijn zijn hun zelf gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:16

turbotinker schreef:
oei ik had mijn verhaal dus korter op kunnen schrijven,ik sluit me aan...ik ben anti-barbie!


Ho stop, ik heb helemaal NIETS tegen netjes getoiletteerde paarden, keurig uitziende ruiters en setjes, het gaat mij om wat ik daar aan toevoegde: Waarvan ik weet dat ze aangeschaft zijn om mee te showen, en waarbij het belang van het paard niet telt (dus niet naar buiten, geen contact met andere paarden omdat ' ie zo duur is en andere onzin).

Het gaat mij NIET om de setjes en het netjes verzorgde. Ieder z'n lolletje, wie dat leuk vindt, prima. Ik doe het niet, maar da's een ander verhaal.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:03

vorig jaar stond mijn paard 24/7 op weiland!
Ik borstelde hem niet te vaak, vanwege zn huidvet enz. enz. Op een gegeven moment was mijn paar dheeel vies!!! Benen an top tot teen onder de modder, en nee dat kon er niet af, we hadden geen water daar! een zijkant vol aangekoekt zand. Hij was gaan verhare, en de haren zaten vastgeklit Haha! Dit is er in het voorjaar allemaal keurig uitgevallen *LOL*

Maar ik ben blij dat mn monster nu gewoon s nachts op stal staat, t beest is lang niet zo smerig nu Haha! alleen nog wel een lange vacht, maar wel glanzend *LOL*

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:51

Sonja"]
[quote="turbotinker schreef:
oei ik had mijn verhaal dus korter op kunnen schrijven,ik sluit me aan...ik ben anti-barbie!


Ho stop, ik heb helemaal NIETS tegen netjes getoiletteerde paarden, keurig uitziende ruiters en setjes, het gaat mij om wat ik daar aan toevoegde: Waarvan ik weet dat ze aangeschaft zijn om mee te showen, en waarbij het belang van het paard niet telt (dus niet naar buiten, geen contact met andere paarden omdat ' ie zo duur is en andere onzin).

Het gaat mij NIET om de setjes en het netjes verzorgde. Ieder z'n lolletje, wie dat leuk vindt, prima. Ik doe het niet, maar da's een ander verhaal.
[/quote]
oei dat bedoelde ik ook niet,ik bedoelde daarmee de arrogante trutjes die je aankijken van: wat kom jij daar met een vies ding dikke rotknol aanzetten?!
dat haat ik..."ik ben lekker beter dan jij want mijn pappie heeft meer geld" bah Boos!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:13

Ik ken ook nog een voorbeeld:

Vorig jaar februarie, ES hengstenkeuring te Balkbrug...kennis van mij moest met haar bontje voor, zag er tiptop uit...hij glimde aan alle kanten, netjes in het haar niet een vuiltje aan de lucht...in diezelfde "groep" liep een uitgezakte vos hengst mee (type: erg dik, volle gewrichten, doorgezakte rug, je zou denken dat hij de 20 al ver gepasseerd was)...hij had een wintervacht waar menig paard jaloers op zou zijn, ergens was hij ook wat bont van de poep en piesvlekken die klittend zijn vacht sierde (not!), staart lang en smerig en manen idemdito...hij had een wit voorbrenghalster om, die ze heeel vroeger gebruikten (zulke brede met touwtjes)....daarnaast liep een grote donkere man, zonder enige fatsoen aan kledij en elke keer als hij van de tribune afliep gaapte een grote spleet onze richting op....zulke mensen KUN je toch niet serieus nemen??

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:21

mij maakt het niet zoveel uit zelf haal ik er liever ook even een extra borstel over, een schoon dekje en de strootjes uit de staart maar bijpassende bandage's etc hoeft voor mij niet.
teveel moeite en als ik erop zit zie ik het toch niet.
Dat mensen dat wel mooi vinden vind ik niet erg,ik heb er immers geen last van.

Ik erger me dus eigelijk ook nooit aan combinatie's die wel met stro in de staart gaan rijden oid.
waar ik me wel aan stoor zijn combinatie's die met het losrijden alle ruimte inpikken, hun paarden de bak door prikken met sporen en zo ontiegelijk in de bek hangen.
Daar erger ik me aan en om de 1 of andere reden moet ik daar ookaltijd naar kijken en lijkt het wel of dat soort mensen altijd extra in de weg rijden Haha!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:38

Aramat schreef:
Ik zag laatst in het park iemand rijden op een tinker, vrouw in dr spijkerbroek zonder cap, peuk in dr mond en ze draafde me gewoon voorbij zonder gedag te zeggen. Dat vind ik echt een combi waarvan ik denk ohh neeee!


Ik heb geen Tinker, maar anders zou ik zeggen dat ik het was Tong uitsteken

Ik erger me alleen aan de dressuurmutsen, die al in hun broek sch*ten bij een hindernisje van 40cm, maar wel het hoogste woord voeren over hoe het allemaal moet. Of je geen blik waardig gunnen.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:45

Of van die dressuurmutsen, die ook eens een buitenritje op zondag gaan maken. Paard op en top verzorgd en dan niet weten wat ze moeten doen als er zo'n echt koel buitenpaard langs komt. Dan hebben ze het paard ineens niet meer onder controle. En dan gepikeerd reageren omdat jij er toevallig ook rijdt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:42

Inderdaad Symbeami, en dan lekker self-important doen. "Kijk uit, straks slaat 'ie op hol!" als je in een rustig drafje inhaalt. Of "Je moet er achter blijven, anders gaat die van mij steigeren!"

Nou vind Rowan erachter blijven helemaal niet leuk, dus die gaat dan een beetje lopen stuiteren en drammen, dan heb je de poppen bij hun pas echt aan het dansen...

Ik heb altijd zoiets van "hoe drukker jij je maakt hoe moeilijker je paard doet" en dat blijkt redelijk te werken. Van die mensen die nooit buitenkomen, zixhzelf op zitten te naaien over hun 'gevaarlijke' paard, maar wel op mij neerkijken als wij lekker rondrijden. Want ik heb een harige ponnie met een gek hoofdstel&zadel...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:53

Koortje schreef:
* een moddervette Fjord waarvan bij elke pas het vet over zn lijf trilde
--> ik hou niet van koudbloeden zonder enige gang en zo dik al helemaal niet

* Lange vieze doffe vacht
--> ik hou van kort in het haar, en van een gezonde vacht die glanst

* Alsof hij al sinds geen jaren gepoetst was, de modder zat nog op zn benen
--> ik poets Kore altijd op en top!

* Met VZH zadel uit de vorige eeuw met oud sjabrak wat op half zeven hing
--> Ik ben dressuurruiter en hou van netjes tuig en net sjabrak

* Een of ander vaag hoofdstel met western bit erin
--> Doe maar normaal en neem een watertrensje!

* Staart hing zowat op de grond, manen alsof hij net van de trap gevallen was
--> no comment... vive le toilettage!
!

Sja, ik vind hier ook wel ergerlijke dingen tussen staan. Dik zijn voor een paard is slecht. Voor een fjord is het funest! Hij moet hoognodig op dieet.

Een vacht hoort inderdaad verzorgt te worden, je kunt er de gezondheid van het paard aan af lezen. Een vacht moet je onderhouden. Ook schabrakjes moeten geschikt zijn om mee te rijden: niet verdroogt en stug van het zweet. DAt is niet fris voor de vacht. De staart moet geknipt worden, anders gaat hij er misschien eens op staan. DAt is pijnlijk.
Een westernbit...... inderdaad, doe maar normaal. Westernbitten zijn mijns inziens alleen voor serieuze westernruiters die weten waar ze mee bezig zijn.

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:10

Wel grappig om dit allemaal zo te lezen.
Waar ik me aan kan ergeren zijn mensen die denken dat hun paard nergens tegenkan. Een uurtje per dag op de wei, alleen en vol met bescherming want stel dat ze een wondje krijgen. Een paard kan wel ergens tegen hoor!
Ik vind dat je een paard lekker 24/7 in de wei moet laten staan, gezellig met een groepje.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:20

Ikkem schreef:
Wel grappig om dit allemaal zo te lezen.
Waar ik me aan kan ergeren zijn mensen die denken dat hun paard nergens tegenkan. Een uurtje per dag op de wei, alleen en vol met bescherming want stel dat ze een wondje krijgen. Een paard kan wel ergens tegen hoor!
Ik vind dat je een paard lekker 24/7 in de wei moet laten staan, gezellig met een groepje.



Hallooo.. doe even normaal... zeg, het paard is van porselein Schijnheilig en kan ieder moment uitglijden of nog erger, kroelen met een soortgenootje en dan heeft ie kwijlplekken op zn glimmende vachtje whaaah Nagelbijten / Gniffelen grootste nachtmerrie rollen in de modder, bah dat doet mijn paardje niet dat doen toch alleen varkens? Verward

En dat terwijl de meeste blessures of ongevallen tijdens de trainingen onstaan.!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:29

Ik probeer de gulden middenweg. Ik bandageer mijn paarden nooit, omdat ik dat heel slecht vind. Rij bij voorkeur wel met peesbeschermers, maar ze gaan niet met peesbeschermers om de wei in. Ja, ze moeten namelijk ook in de wei, dan maar met riscio dat ze blessures krijgen, maar op stal vind ik nog slechter. En ze mogen zich van mij gerust vies maken, geef ik niets om. En de manen zien er niet voorbeeldig uit. Maar af en toe snij ik ze bij (nee, niet trekken, ook al staat dat mooier). En voor het rijden borstel ik ze heel snel, zodat ze toch gaan glanzen. De staarten worden af en toe geknipt van onderen zodat ze niet te lang worden. Dat is eigenlijk alles.
ze hebben overigens wel een dek op, regen en winddicht. Ik geloof dat daar mijn grens ligt.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:39

Nou kjoetie echt een leuk knollie ieder zijn eigen mening...

Het maakt niet uit hoe het paard eruit ziet als het maar een super karakter heeft en lekker in zijn vel zit en dat sommige paarden graag lekker een varken willen zijn laat ze Tong uitsteken

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:41

Ik vind het een rot gezicht als de mensen niet eens de moeite nemen om een borstel over hun paard halen als ze gaan rijden (en dat het paard met de blubber op zijn kont aan het werk moet), dat vind ik zo armoedig en oneerbiedig naar je paard.

Wat ik ook niets vind is een veel te grote ruiter op een toltende ijslander.....(bij ons rijdt altijd een man voorbij die bijna mee kan lopen, zeg nooit gedag en wenst ook niet af te remmen als hij een ander paard tegen komt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:04

Nou Mobick, dan zul je mij wel armoedig vinden, ik haal enkel een snelle borstel over haar vacht heen, en poets enkel de tuigplekken grondig. Die van mij moet namelijk met z'n vacht buiten staan, en tegen de weersomstandigheden kunnen. Ik ga dan niet echt grondig poetsen, zolang het maar op de juiste plekken schoon is, en dan kan het me echt niet schelen hoe smerig ze er verder uit ziet Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:13

Maya schreef:
Nou Mobick, dan zul je mij wel armoedig vinden, ik haal enkel een snelle borstel over haar vacht heen, en poets enkel de tuigplekken grondig. Die van mij moet namelijk met z'n vacht buiten staan, en tegen de weersomstandigheden kunnen. Ik ga dan niet echt grondig poetsen, zolang het maar op de juiste plekken schoon is, en dan kan het me echt niet schelen hoe smerig ze er verder uit ziet Lachen


Hoho, ik vind het armoedig STAAN... mijn paard staat ook dagelijks buiten en ik kan me voorstellen dat je hem dan niet grondig rost, maar wat is het nou voor moeite om even het zand eraf te borstelen? Leg mij dat dan eens uit....

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:16

mobick schreef:
Wat ik ook niets vind is een veel te grote ruiter op een toltende ijslander.....(bij ons rijdt altijd een man voorbij die bijna mee kan lopen, zeg nooit gedag en wenst ook niet af te remmen als hij een ander paard tegen komt)

Heyhey, dit is toch geen discriminatie he?! Tong uitsteken

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:25

Afbeelding

Afbeelding

Tadaa 8,5 maand drachtig en met manen van 1.15 hou dat maar eens schoon in de winter! Die sokken en manen en staart blijf ik af van oktober tot april! Dus nee je wilt me vast niet tegen komen dan, zo een vreselijke combi!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:40

Setjes etc. boeit me niet, daar doe ik niet aan, maar het zit me echt niet in de weg als een ander het wel doet, ieder z'n ding, ieder z'n lol. Kwalitatief goede spullen vind ik wel heel belangrijk en die worden ook netjes onderhouden. Alles is op z'n minst functioneel schoon. Als een ander dat niet doet, dan is dat zijn zaak, maar kom dan niet bij mij iets lenen als het stuk of kwijt is.

Het enige wat ik echt geen gezicht vind is een doorzittende dame met een forse boezem zonder deugdelijke sportBH. Maak me er verder niet druk om ofzo, als zij dat lekker vindt, dan moet ze dat vooral doen, maar ik vind dat geen plezierig gezicht.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:52

Ik maak me eerder druk om de manier waarop mensen met hun paard omgaan dan hoe ze eruit zien.

Hoewel ik natuurlijk liever een schoon paard zie dan een modderbeest.
Ik snap ook wel dat je niet in de winter gaat wassen, maar even een borstel er overheen moet geen moeite zijn en ook het tuig dient er een beetje deugdelijk uitzien. Daar bedoel ik mee dat je kunt zien dat er af en toe een doek en een likje vet overheen gaat.
En ik irriteer me aan lange losse haren bij amazones, vraag me echt af hoe je geconcentreerd kunt rijden als het haar voor je ogen hangt.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:24

Jessie88"]
[quote="mobick schreef:
Wat ik ook niets vind is een veel te grote ruiter op een toltende ijslander.....(bij ons rijdt altijd een man voorbij die bijna mee kan lopen, zeg nooit gedag en wenst ook niet af te remmen als hij een ander paard tegen komt)

Heyhey, dit is toch geen discriminatie he?! Tong uitsteken
[/quote]


Nee zeker niet!!! daarom had ik er ook achteraan (tussen de haakjes) een korte uitleg gegeven.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:37

mobick"]
[quote="Maya schreef:
Nou Mobick, dan zul je mij wel armoedig vinden, ik haal enkel een snelle borstel over haar vacht heen, en poets enkel de tuigplekken grondig. Die van mij moet namelijk met z'n vacht buiten staan, en tegen de weersomstandigheden kunnen. Ik ga dan niet echt grondig poetsen, zolang het maar op de juiste plekken schoon is, en dan kan het me echt niet schelen hoe smerig ze er verder uit ziet Lachen


Hoho, ik vind het armoedig STAAN... mijn paard staat ook dagelijks buiten en ik kan me voorstellen dat je hem dan niet grondig rost, maar wat is het nou voor moeite om even het zand eraf te borstelen? Leg mij dat dan eens uit....
[/quote]
Oftewel, lezen Knipoog Ik haal er even een borstel overheen, maar ga niet koste wat kost die vlek wegpoetsen... En paarden die buiten staan worden vies en nat en hoe wou jij een natte moddervlek wegpoetsen, zou ik knap vinden als je dat kunt Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:40

mijn paard staat onder een deken buiten....
en over lezen betreft: ik vind het ARMOEDIG staan als een paard met de blubber op zijn lijf aan het werk moet....

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:40

[quote="mobick"]Ik vind het een rot gezicht als de mensen niet eens de moeite nemen om een borstel over hun paard halen als ze gaan rijden (en dat het paard met de blubber op zijn kont aan het werk moet), dat vind ik zo armoedig en oneerbiedig naar je paard.

quote]