Working Equitation clinic met mijn Dappere Dodo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Working Equitation clinic met mijn Dappere Dodo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 09:20

Hoi allemaal!

Een tijdje terug heb ik een WE clinic mogen rijden bij ons op de vereniging. Ik had dit nog nooit gedaan en mijn paard ook niet.
Daarbij rijden wij pas sinds februari bij deze vereniging/in deze bak en hebben we hiervoor ruim een jaar geen bakwerk gedaan. Ook was er redelijk veel publiek bij, dus alles bij elkaar was het nog best spannend.

De clinic werd gegeven door Christel Provaas, die alles erg leuk en fijn uitlegde. Ik reed met één andere combinatie in de bak, waarvan het andere paard ons niet zo leuk vond en we bijna een mep hadden hangen :')

Mijn paard is nogal een aparte, misschien hebben jullie meerdere topics en berichten van mij gezien adv zijn gedrag, maar in heel veel opzichten kan ik mij geen beter paard wensen. Hij doet alles wat ik van hem vraag zonder nadenken en werkt zó graag.

Nou, mijn Dappere Dodo zoals ik hem noem kennen sommigen wel, voor degenen die hem niet kennen:
Andor van de Olde Stee(roepnaam Ans)
Ambassador x Magister
Wordt op 11 mei dit jaar 13 jaar oud
Zo gek als een deur maar doet wel alles voor me.
Nu zo'n 4,5 jaar van mij

Anyway, lang verhaal kort: zie hier.
Foto's/filmpjes zijn gemaakt door stalgenoot met mobiel.

Sidenotes: Ja, ik rij met sporen. In de bak gebruik ik deze voor wendbaarheid en snellere en betere reactie op mijn hulpen. Ook rijd ik met shank. Normaal op 1 hand, maar soms pak ik hem voor sommige dingen of als hij erg heet wordt op 2 handen.
Mijn "schildje" is mijn rugprotector, aangezien mijn rug niet zo best is en hij me nogal eens laat zandhappen in de bak draag ik deze liever voor de zekerheid.
En voor de oplettende kijker; nee mijn zadel heeft geen knop meer :)

Eerst wat filmpjes. Voor de kenners van WE niet zo interessant wellicht, omdat alles op een beginners slakkengangetje ging ;)

De poort:

De L met de bel(en achterwaarts eruit):

Ringsteken bij de stier en dan de stok weer in de ton:

Deze video is van de draf, uiteraard hebben we dit eerst rustig in stap geprobeerd, maar was zo trots hoe hij met het applaus omging <3

En nog wat foto's:

Afbeelding
Ik ben begonnen met ernaast lopen, omdat ik niet wist wat hij zou doen en hoe betrouwbaar hij zou zijn. Al snel bleek dat hij erg braaf was en ben ik opgestapt.

Afbeelding
Uitleg over het gebruik van de stok

Afbeelding
Door de poort

Afbeelding
Ans twijfelt nog even over de brug :')

Afbeelding
Ook nog aan het begin, de boxen waren eerst niet eng, tot er opeens geluid uit kwam dus daar moesten we even een momentje aan besteden.

Al met al ben ik heel tevreden over hoe deze clinic is verlopen. Het is niet dat dit nu mijn nieuwe tak van sport wordt, ik ben heel tevreden met western haha.
Maar het is zeker wel leuk voor de afwisseling en dingen als een poort of een L achteruit doe ik al met regelmaat dus waren ons wel bekend.

Ik kan iedereen die de kans krijgt zo'n clinic te volgen het zeker aanraden, het is erg leuk en ik ben zo trots op hoe wij dit samen gedaan hebben <3

janouk

Re: Working Equitation clinic met mijn Dappere Dodo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:41

Haha working equitation is zooooo leuk

En Christel is een mooie ambassadeir voor de sport

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:16

Dankje! Het was inderdaad erg leuk en leerzaam :)
Op zich zeker voor herhaling vatbaar!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:34

Wat leuk om dit eens te kunnen doen. Grappig je ziet en weet als ruiter dan ook meteen waar je aan kunt werken om de communicatie te verbeteren.
Ga zo door, jullie zijn een leuke combi :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:35

Wat leuk zeg.
Is in ieder geval een leuke afwisseling voor ruiter en paard. Ziet er goed uit voor de eerste keer.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 17:01

Dat klopt Ineke, we merkten eigenlijk meteen waar onze struikelpunten waren en wat juist heel makkelijk ging!

Dank voor de complimenten en reacties :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:11

Leuk he!? Nu heb je een probleem.. Smaakt naar meer.
Je paard en jij deden het leuk hoor!

En inderdaad Christel geeft erg leuk les!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:35

Wat leuk!
Ik was er ook die dag als toeschouwer , dus zonder paard.

Was leuk om eens gezien te hebben hoe het in zijn werking gaat. Ik ben ook enthousiast en wil in de toekomst ook n keertje WE meedoen.

Weet je dat in Mei ook weer eentje door Christel gegeven word maar dan in een buitenbak. Pb maar bij interesse.

Jullie hadden het goed gedaan hoor. Ik moest wel lachen omdat hij de dingen in de bak niet zo heel spannend vond maar die hoge luidspreker was wel heel erg eng.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 19:50

Wat leuk dat je ons aan het werk gezien hebt haha!
Ja, dat is typisch Ans, grote enge nieuwe dingen in de bak is geen probleem (op de stier na net na het binnenkomen haha), maar zo iets als een speakerbox is dan weer heuull eng :')

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:52

Hardstikke leuk hoor! Enne, Christel doet het leuk en IS ook gewoon echt een heel leuk en fijn mens.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:05

Bedankt! Christel deed het inderdaad erg leuk, zeker een aanrader!