Allereerst; ik weet niet helemaal zeker of het topic hier goed staat.
Maar goed, ik wil dus een paard/pony kopen samen met mijn dochter. Ze is 12 jaar, 1,55 en gemiddeld gebouwd. Zelf ben ik 1,68 en ook gemiddeld gebouwd. Qwert (mijn dochter) heeft een verzorgpony, een qaurter horse. Super leuk, braaf, toppie!! Rijdt ze dressuur op, kan ook western, maar hier wil ze nog mee beginnen. Zelf heb ik vroeger lang en veel paardgereden, moeder had ook een paard op wie ik en mijn zus vaak reden. Ik rijd nu dus al zo'n 12 jaar niet meer, ik ben gestopt toen ik zwanger was van Qwert. Daarna heb ik nog wel op mijn zus haar tinker Kaatje gereden, en ik ben het niet verleerd, ookal moet ik er wel weer inkomen natuurlijk! Ik denk dat een qaurter horse of paint wel wat voor ons zou zijn. Waar kan ik goede qaurter horses vinden, die ook nog enigszins betaalbaar zijn? Budget rond de 4500, kan er wat onder of boven liggen. Of hebben jullie nog andere suggesties voor een leuk ras? We willen dressuur en western, en misschien uiteindelijk volledig overstappen op western. Ook willen we relaxed buiten kunnen rijden. Wat zouden jullie doen??
Groetjes Noa
past voor het leven, een karakter met zoveel vuur als een warmbloedige sportpony en het koele, rustige karakter van een koudbloed.