Als voorbeeld een paar van mijn vragen;
- Zijn er klonen in de sport actief die ook vergelijkbaar talent als het 'originele' paard lijken te tonen? En zo ja, 1 op de hoeveel klonen is dit dan? Is op deze manier fokken verantwoord?
- Waarom soppen sommige paarden hun hooi in de waterbak? Voor de smaak, tegen het stof, door maagklachten, ... ? Als het niet-medisch lijkt te zijn, stoppen ze hier ooit mee als het vb ander hooi is?
- Van waar komt het wantrouwen van een groep eigenaren voor de medische aanpak? Eerdere ervaringen, mensen in de omgeving, informatie op het internet, ... ? Wat werkt om dit te voorkomen / verhelpen?
- Zelfs op het hoogste niveau lopen er ook dressuurpaarden die wat gewicht mogen verliezen, hebben zij merkbaar meer blessures dan paarden die een ideaal gewicht hebben? Wordt de eerste groep ook hoger gequoteerd door het imposantere, massievere voorkomen?
Ik ben benieuwd naar wat jullie je zoal afvragen!
Wie weet zit er iets tussen wat ik verder kan onderzoeken. En sowieso wel interessant om dat van elkaar te horen en eventueel op te lossen! Het onderwerp van dit topic zijn echter wel de vragen zelf, om ver op de inhoud van die vragen in te gaan kunnen andere topics geopend worden.
)