[VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 04:06

Wauw! Ontzettend gaaf!

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 04:08

Afbeelding

Nog even een foto van de stallen bij tuny page. Dit is maar 1 gedeelte van de stal. In totaal zijn er 34 boxen. Ook leuk om te weten is dat Oded Shimoni en Robert Dover daar vaak te vinden zijn.


Afbeelding
Dit ben ik in het midden als stalmanager voor de Australische dressuur ruiter bij de stal van Tuny page. Op de foto zie je ook Greta Friessen in het midden. Zij was de stalmanager van Tuny en kreeg ook de gave kans om Tuny paarden te rijden.

Ook waren de Budweiser Clydesdales er. Die waren letterlijk om de hoek bij mij in de straat van mijn huis waar ze werden opgetuigd en een rondje door de stad gingen. Met de dalmatier! Was super gaaf om te zien. Wat zou ik graag een weekje mee willen lopen met hun als groom!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:19

Wooow wat een prachtige accommodatie. Bedankt voor het mooie inkijkje!

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:59

Supergaaf!!

Ik heb ook een tijdje gewerkt via Yardandgroom en op verschillende plaatsen gewerkt. Helaas na een paar maanden pauze in Nederland waren er 2 paarden bijgekomen en inmiddels ook een hond en 2 katten dus dat weerhoudt me een beetje om weer te vertrekken :+
Wel super jammer want ik zou zo graag weer lekker in het buitenland willen werken!

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:01

Prachtig voor de mensen maar sneu voor de dieren. Ik vind het vrij bizar dat ze zoveel geld steken in sjieke stallen en niks in ruime groepspaddocks. Arme paarden die zo’n beperkt leven moeten leiden..

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:47

waaauw gaaf! Ik volg op instagram een ruiter uit Wellington die jaarlijks op WEF rijdt maar wat leuk om het nu ook van de andere kant te kunnen zien, ik volg ook mee!

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 00:29

SayaJones schreef:
Supergaaf!!

Ik heb ook een tijdje gewerkt via Yardandgroom en op verschillende plaatsen gewerkt. Helaas na een paar maanden pauze in Nederland waren er 2 paarden bijgekomen en inmiddels ook een hond en 2 katten dus dat weerhoudt me een beetje om weer te vertrekken :+
Wel super jammer want ik zou zo graag weer lekker in het buitenland willen werken!


Wat leuk! Welke landen werkte je ?

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 00:32

troi schreef:
Prachtig voor de mensen maar sneu voor de dieren. Ik vind het vrij bizar dat ze zoveel geld steken in sjieke stallen en niks in ruime groepspaddocks. Arme paarden die zo’n beperkt leven moeten leiden..


Helaas werkt dat bij 90% van de stallen zo met duurdere paarden. Als ze geluk hebben gaan ze ochtenden de paddock in. Maar zeker niet samen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat veel paarden ook hun koele stal verkiezen boven buiten staan. De stallen zijn verkoeld met windblazers. In de zomer is het gewoon echt ongekend heet.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 04:35

Hele brutale vraag misschien.
Maar wat betaald zn groomjob in Amerika gemiddeld op zn luxe stal als je er fulltime werkt?
Vind de foto’s prachtig trouwens... bijna onwerkelijk.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:10

Florida is zo mooi... hebben er nog over gedacht om daar te gaan wonen. Maar ben niet zo van de spinnen en de slangen, en na CA had ik het wel een beetje gehad met de hitte, dus nu heel blij dat we in WA zitten :D

Toekomst
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-03-18

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:47

Wat super gaaf om zo eens te zien zeg!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:42

Wat gaaf om eens te zien zo! Ik volg mee, zoiets doen is echt een droom van mij <3

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:33

Waaaaauw!

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 22:02

daantjuhhh schreef:
Hele brutale vraag misschien.
Maar wat betaald zn groomjob in Amerika gemiddeld op zn luxe stal als je er fulltime werkt?
Vind de foto’s prachtig trouwens... bijna onwerkelijk.


Je hebt pb

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 22:04

Libera schreef:
Florida is zo mooi... hebben er nog over gedacht om daar te gaan wonen. Maar ben niet zo van de spinnen en de slangen, en na CA had ik het wel een beetje gehad met de hitte, dus nu heel blij dat we in WA zitten :D


Mij lijkt CA zoooooo gaaf!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hitte ook beu ben hoor. Vooral de zomer maanden. Niks leuks aan. Hoe ben jij in de usa beland? Leuk dat je lekker nog zoveel te rijden hebt. Hier is het vreselijk moeilijk een bijrijdpaard te vinden. Echt ontiegelijk duur

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:15

Ben hier beland als stalruiter/groom :D

Ik kon idd ook geen 35k neertellen voor een paard, dus heb een broodmare lease gedaan en mn eigen gefokt. Mocht ik bij iemand stallen in ruil voor het trainen van hun paarden. Dus redelijk goedkoop kunnen doen destijds :)
Tweede paard heb ik een beetje geluk mee gehad, en hulp bij aanschaf ;)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:30

prachtig daar!

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:36

Ontzettend gaaf!!
Leuk om eens inside te kijken.

Jammer dat de dieren niet buitenkomen, maar dat is idd in een hoop gevallen zo.
Zelfs in Nederland.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:06

Wat een prachtige stallen complexen zeg :j

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:56


Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:46

Mooi dat ik dit tegen kom! Ik had gisteren toevallig gereageert op een ander topic over emigreren en net nog met m'n familie erover een manege te beginnen in Amerika. $ 20 a €16,25 ? vind ik wel veel voor een baaltje hooi!
Ik heb een aanbieding gekregen om er te komen werken (in de buurt van Ocala), maar weet niet welk visum ik daarvoor moet aanvragen... Ben wel benieuwd hoe het daar zit, hebben ze daar ook maneges zoals hier waar ze lessen geven op lespaarden en pensionstalling? Of hebben de meeste mensen hun paard toch aan huis omdat de huizen met grond/weide daar veel goedkoper zijn dan in Nederland?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:59

Gucci_ schreef:
Mooi dat ik dit tegen kom! Ik had gisteren toevallig gereageert op een ander topic over emigreren en net nog met m'n familie erover een manege te beginnen in Amerika. $ 20 a €16,25 ? vind ik wel veel voor een baaltje hooi!
Ik heb een aanbieding gekregen om er te komen werken (in de buurt van Ocala), maar weet niet welk visum ik daarvoor moet aanvragen... Ben wel benieuwd hoe het daar zit, hebben ze daar ook maneges zoals hier waar ze lessen geven op lespaarden en pensionstalling? Of hebben de meeste mensen hun paard toch aan huis omdat de huizen met grond/weide daar veel goedkoper zijn dan in Nederland?


Really???? :+ :+
Jij bent bang van je eigen paarden en je loopt weg van een baan omdat je baas kritisch is over hoe (snel) je een paard poetst... Dat gaat geen succes zijn in Ocala...

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:19

Met rijden ja, maar ik krijg daar binnenkort een hypnosesessie voor. Die Duitser was gewoon een rare, mijn familie was ook blij dat ik weer terug was, hoe Kun je daar over oordelen zonder erbij te zijn geweest en wat heeft dit met dit topic te maken??

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:42

Schitterend daar
En idd kei hard werken .
Ik heb bedankt voor zowel de eer om Wellington te doen 3 mnd als Qatar

Spijt een beetje
Maar zou mijn kinderen en dieren thuis niet kunnen missen zo lang .

En je moet 100% gefocust zijn op je paarden .
Anders werkt het niet

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 01:05

Gucci_ schreef:
Mooi dat ik dit tegen kom! Ik had gisteren toevallig gereageert op een ander topic over emigreren en net nog met m'n familie erover een manege te beginnen in Amerika. $ 20 a €16,25 ? vind ik wel veel voor een baaltje hooi!
Ik heb een aanbieding gekregen om er te komen werken (in de buurt van Ocala), maar weet niet welk visum ik daarvoor moet aanvragen... Ben wel benieuwd hoe het daar zit, hebben ze daar ook maneges zoals hier waar ze lessen geven op lespaarden en pensionstalling? Of hebben de meeste mensen hun paard toch aan huis omdat de huizen met grond/weide daar veel goedkoper zijn dan in Nederland?

Het is echt niet waar dat al het land hier goedkoper is hoor! Ja, in the middle of nowhere, net als in NL. Maar daar zijn dan weer geen banen en geen werk, dus beetje lastig wonen zonder inkomsten ;)

Plus dat je natuurlijk niet op ieder stukje land een paard mag dumpen, in mijn dorp moet je bijv. een minimum van 1 acre per paard hebben. Maar paarden hebben is super duur hier, dus neem maar een grote zak geld mee...