Ik woon nu 4,5 jaar in amerika. Florida om precies te zijn.
Ik woon hier met mijn man ( amerikaan) en zoontje van 2,5 jaar oud. Ik werk af en aan als groom hier in Wellington. Onder andere hebben we hier het Global Dressage Festival en het Winter Equestrian Festival oftewel WEF in de wintermaanden van oktober tot april. Maar natuurlijk is het in Florida nooit echt winter

Dit winter seizoen werk ik voor een Duits echtpaar dat samen met hun trainer vanuit Duitsland is overgevlogen met hun 9 dressuur paarden. Ze hebben hun eigen stal die ze zo'n 5 maanden per jaar gebruiken. Ze vertrekken volgende week met de paarden terug naar Duitsland. En ik heb natuurlijk wat mooie plaatjes geschoten.
Kijk en geniet van de prachtige stal.
De stal is gebouwd in een "gated community". Dat betekent dat het een buurt is wat beveiligd is met hekken eromheen en bewaakte poorten. Dit is de hoofd ingang van de gated community.

Dit is de ingang van de stal nadat je door een tweede poort bent van het stal terrein zelf.

In totaal staan hier 9 paarden.

En waarom maar 9? Omdat ze dubbele stallen hebben! Gelukkig hoef ik geen stallen te mesten. Maar de stallen blijven veel schoner en het verbruik van zaagsel is zelfs minder als in een kleine stal.

De paarden krijgen dag en nacht onbeperkt ruwvoer. Het hooi kost hier $20 per baal!

Knappe Value die op GP niveau loopt.
We hebben zijn zoon en dochter ook op stal.

Shakespeare. De mooiste van stal. Zijn vader Sansisco is ook in eigendom van mijn baas.
En zijn broertje Saumur is hier ook die momenteel GP loopt met haar.

De indoor rijbaan

Achterin zijn 2 paddocks en een tweede rijbaan met gallopeerbaan eromheen.

De stallen

En ook nog even bij het springen gekeken na het werk

En mijn vriendin staat ook op Global Dressage Festival met haar zadels en hoofdstellen van MacRider.

Vele ruiters rijden hier met haar tuig. En het is zulk mooi spul.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden een kijkje te nemen op stal!
Groetjes uit Florida