Bandages met onderleggers?..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkaThePony

Bandages met onderleggers?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 21:02

Hoi!

Ik heb laatst een setje gekocht die ik binnenkort ga ophalen, daar zitten bandages bij.
Dat worden mijn eerste bandages en ik heb een paar vragen.
Ik weet niet of ik onderleggers moet kopen, of niet. weet iemand wanneer je die wel en niet moet gebruiken?
hoe zit het met de warmte? en hebben jullie er ervaring mee?
Ik heb veel informatie opgezocht, maar ik weet het nog steeds niet echt.
Ik hoor het graag!

Groetjes,

Jacquel

Re: Bandages met onderleggers?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:08

Volgens mij zijn bandages in ieder geval op wedstrijden niet meer toegestaan. Je kunt ze makkelijk te vast of te los wikkelen. In het laatste geval is er het gevaar dat ze loslaten. Dat lijkt me een goede reden om er maar niet aan te beginnen en indien nodig beenbeschermers te gebruiken.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:18

Ik zou in ieder geval wel onderleggers gebruiken als je bandageert. Deze zijn nl voor de drukverdeling op de pezen. Mijn dochter gebruikt ze ook zo af en toe puur omdat het zo mooi staat. Als je gaat springen of je paard tikt zichzelf aan zou ik liever peeskappen gebruiken. Men zegt dat t erg warm wordt eronder maar als je een uurtje traint en ze dan af doet kan dat prima. peesbeschermers zijn ook warm!! Je moet ze gewoon niet te lang omlaten. En gewoon op normale druk omdoen, niet te strak niet te los...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:24

Pezen kunnen slecht tegen warmte, dus geen bandages tijdens het werk!
Ook als je 'met blote benen' hebt gereden heeft koud afspuiten zin zodra het boven de tien graden is.

Op stal kunnen ze zin hebben, de onderliggende dekentjes etc geven extra drukverdeling.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:25

Sowieso alleen bandageren als je het goed kan, ik zie zovaak bandages die écht dramatisch zitten.

Als ik ze gebruik heb ik de climatex onderlappen van Eskadron..

TinkaThePony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 06:46

Hoi!

Ik ben zowieso van plan iemand te vragen die weet hoe je ze goed omdoet, ik heb liever dat het misschien 20x langer duurt dan dat ze verkeerd zitten.
Ik gebruik voor springen, longeren etc. Wel gewoon "normale" beenbescherming.
Ik ben trouwens niet van plan (door een paar verhalen die ik heb gehoord) echt 2 uur fzo volop te trainen, dan heb ik liever niks om de beentjes.
Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Ps. Het kan zijn dat mijn reactie een ander lettertype heeft maar vgm komt dat doordat ik op mijn telefoon zit..

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:43

Lettertype is gewoon normaal hoor ;) Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd wordt, maar je zou ze wel bij fotoshoots aan kunnen doen bijvoorbeeld!