Voor het eerst, rijden in the picture

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ldev

Voor het eerst, rijden in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 16:11

Hoi allemaal,

Hier een paar foto's van het rijden vanmiddag, dit keer een andere ruiter dan anders, namelijk; een vriendin van mij.
De fjord is een ruin van inmiddels bijna 13 jaar oud, deze wordt recreatief bereden, en aangespannen gereden.

Jullie mogen uiteraard tips geven, graag zelfs, evenals verbeterpunten.
Het niet dragen van een cap, is eigen keuze en verantwoordelijkheid, hier hoeft niks over gezegd te worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 3 foto's van het mennen van afgelopen woensdag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor het eerst, rijden in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:13

Geen cap ga ik niks over zeggen :P
Wat me wel opvalt, is dat het zadel achterover lijkt te liggen. ze zit met haar been nogal naar voren, en haar kont naar achteren. Zou dat evt kunnen zijn omdat je fjord iets aan de royale kant is? :P

Verder, wat is ze aan het doen met dr handen op die twee foto's?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:16

Wat lijkt de Fjord giga. Volgens mij is jouw vriendin normaal western ruiter of niet?
Ik herken de zit en de houding van de handen :)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:25

sanne1992 schreef:
Wat lijkt de Fjord giga. Volgens mij is jouw vriendin normaal western ruiter of niet?
Ik herken de zit en de houding van de handen :)

Haha dat klopt volledig!

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:46

Wat een leuk beestje! Grappig dat hij zo groot lijkt. Wel apart dat je stuur verkeerd is geïnstalleerd. Waar is dat goed voor? Ze gaat rechtsom en het paard heeft stelling naar rechts, maar de ruiter vraagt met de handen stelling of een bocht naar links.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:18

Ziet er leuk en ontspannen uit zeg! Over dat met die handen en het sturen de ''verkeerde'' kan op, ik begrijp het denk ik wel hoor. Ik moet dat namelijk doen als paardlief het gewicht op haar binnenschouder gooit, zodat ze meer het gewicht eerlijk gaat verdelen. Of doet ze wat anders?

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 07:36

Bedankt voor de leuke reacties, de fjord lijkt misschien groot, hij is ook wel aan de maat, 1.50+ weet geen exacte maat.

Wat er op die 2 foto's precies gebeurd durf ik zo niet te zeggen :')

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:05

Ik kan wel uitleggen wat er fout gaat haha.

Ik ben westernteugels gewend en dan heb je alle ruimte om je handen breed te houden. Ik wilde stelling vragen naar binnen en dan met mijn buitenhand wijzen dat hij niet naar binnen moet vallen. Alleen dat ben ik dus heel breeduit gewend en nu trek ik daardoor ook mijn binnenhand wat over de nek heen. Hij werd ook nog eens erg sterk omdat hij het heel lastig vind dus dan laat ik steken vallen bij mijn houding en handen.