Flatscreen tv

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jack_55

Flatscreen tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 07:24

Dit is zeker een soort van compleet mesjogge idee... en dit heeft zeker iets te maken met mijn gevoel voor humor... *D maar... heeft iemand ooit een flatscreen tv binnen aan de wand van de schuur opgehangen zodat het paard tv kon kijken? En waar keek het paard dan het liefst naar... David Attenborough? Goede tijden, slechte tijden? of gewoon dvds met grasland beelden en mooie merries... :j

Iemand?

SandravdB

Re: Flatscreen tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 07:28

Heb je tijd teveel dat je je dit soort dingen afvraagt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 07:38

Ben je serieus?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:22

Ik denk dat als je een tv op zou hangen en mr Ed er op zou zetten,dat die 2 van mij geheid zouden kijken :D :D

Jack_55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 06:49

Heb ik tijd teveel? Nee, ik ben iemand die buiten het gangbare denkt. Dat is altijd al mijn sterke punt geweest. Ik vraag me af of paarden zouden weten waar ze naar kijken, het concept zouden begrijpen. Wanneer paarden intelligent zijn is het legitiem je af te vragen hoe intelligent. Als paarden Liberty training kunnen bevatten dan zou het aanneembaar zijn dat ze ook eventueel begrijpen wat die tv beelden betekenen en voorkeuren ontwikkelen. D'r is ook dit andere argument; Ik heb gelezen dat als de stal opening naar het erf is de paarden meer hebben om naar te kijken wat goed is voor hun mentale conditie, ie entertainment. Dat betekent dat iets in de schuur om naar te kijken ook mentaal goed voor ze zou zijn. Dus behalve dat dit 'buiten-de-box-denken' is zit er ook logica achter. Het is belangrijk deze ideeen niet bij voorhand te verwerpen, alleen omdat ze zo ongebruikelijk zijn...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:06

Paarden kijken geen tv. Ja, misschien kijken ze naar de tv, maar ze zijn niet benieuwd welk paard of welk mens met de prijs naar huis gaat. Ergens naar kijken in de stal is leuk voor een paard, daar ben ik het mee eens. Maar kijken naar een tv niet. Laat ze dan lekker naar een buurman of buurvrouw kijken. Of nog beter: zet ze niet op stal :+

En: de enige reden dat een paard liberty werk snapt is het simpele feit dat de mens het paard en de lichaamstaal immiteert.

Jack_55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 07:13

Om een voorbeeld te noemen met een totaal ander diersoort; kippen, vooral hennen, houden van spiegels. Ze houden ook van xylofoons. Eentje speelt en de rest neuriet mee. Achtergrond muziek in het algemeen is erg bij ze gewaardeerd. Ze houden ook van rond draaiende glitterende oude opgehangen cds, het licht effect vinden ze fascinerend. En ja... kippen schommelen ook graag...

Alles creatief buiten-de-box-denken...

Jack_55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 07:20

Isabel_k schreef:
Paarden kijken geen tv. Ja, misschien kijken ze naar de tv, maar ze zijn niet benieuwd welk paard of welk mens met de prijs naar huis gaat. Ergens naar kijken in de stal is leuk voor een paard, daar ben ik het mee eens. Maar kijken naar een tv niet. Laat ze dan lekker naar een buurman of buurvrouw kijken. Of nog beter: zet ze niet op stal :+

En: de enige reden dat een paard liberty werk snapt is het simpele feit dat de mens het paard en de lichaamstaal immiteert.

Hi Isabel_k, het zou een interessant test kunnen zijn, een inkijk in het paard's psychologie. Ik zou me kunnen voorstellen het in een stal eens uit te proberen. Het zou verrassende resultaten kunnen opleveren...

Jack_55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 07:28

Over "het simpele feit dat het paard de lichaamstaal imiteert..." Shana, in haar Ytube video met haar liberty paard Marty (Clinton Anderson), vertelt dat Marty niet alleen de oefeningen snel begrijpt maar ze ook met elkaar integreert, een oefening toepast in situaties waar zij nog niet aan had gedacht. Volgens Shana zit daar meer achter dan alleen maar imitatie...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:09

Nee ik immiteer het paard en de lichaamstaal van het paard. Ze begrijpen oefeningen vaak snel omdat ik - en velen met mij - naar het paard kijk om vervolgens zo goed mogelijk die lichaamstaal te immiteren. Ik ben geen paard dus het klopt niet helemaal natuurlijk maar veel snaren raken elkaar wel. Natuurlijk wil het paard dan meedenken; dat vinden ze over het algemeen heel erg leuk. Mijn paard past inderdaad ook oefeningen op andere plekken toe.

En ja; interessante test. Maar ik kan mij voorstellen dat een paard dat op stal staat heel erg zoekt naar iets om te doen. Dat was met die van mij iig wel zo.