waar zoek je

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lnvdh

waar zoek je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 08:00

Ik zoek een pony voor mij en mijn dochter maar kijk op websites als e horses sporthorses en marktplaats. ook op bepaalde Facebook groepen ben ik lid. Maar ik merk dat een beetje leuke pony meteen weg is en ik daardoor al vaak achter het net gevist heb. Ik wil graag mijn kansen verbreden
welke sites kijken jullie naar pony s en paarden?

DatBenIkNou

Re: waar zoek je

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:48

De leuke en goede wordt vaak niet eens mee geadverteerd. Zeker bij pony's gaar dat vaak via via. Ene kind is eruit gegroeid en via de vereniging, wedstrijdcircuit of manege schuiven ze door naar het volgende ruitertje. Een goed netwerk is dus belangrijk! Wat zoek je ongeveer?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:00

Wij zijn idd via een tip van onze dierenarts beland bij een fokker die niet eens adverteerde.
Dus probeer je netwerk in te zetten.

Ik weet ook niet hoeveel ervaring je zelf hebt. Maar er worden soms imo belachelijke bedragen voor "brave" pony's betaald, terwijl dat ook heel erg af hangt van hoe je een dier houd en hoe je er mee om gaat. Bij ons lopen ze 24/7 buiten, dat scheelt al 90 procent qua gekke fratsen. Buitenritten, op de trailer, rijden op verplaatsing etc. onder begeleiding van een ervaren paard dat ze vertrouwd.

Soms kun je beter zelf van een groen dier zelf wat leuks maken dan achter die ene droompony aanjagen die iedereen wil.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 12:11

Ik zoek een leuke e pony voor mij en mijn dochter of klein paard max 160. Zit zelf ook wel eens aan jong te denken maar heb liever een van een jaar of 7/8 die al wat ervaring heeft... maar goed als ik wat zie dan ben je reactie no 50 of soms zelf 150.... het gaat goed in nederland merk ik

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:25

Ik zie er wel een aantal staan zeker de kleine paardjes! Maar rond welk budget zit je zelf te denken? Het klopt idd dat het weer goed gaat met de economie en dat de prijzen weer oplopen!

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:40

Normale prijsklassen zeg 4-5 k. Vooral lief en rustig karakter is belangrijk

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:43

Wil je graag een warmbloed of mag het ook een koudbloed zijn? :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:48

Ik zou ook zeker gwn reageren op paarden die erop staan tussen zeg de 5 en de 10 Het is altijd nog een vraagprijs waar vaak nog wel wat van af kan!

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 15:10

we kijken naar alles. heb niet veel met friezen en tinkers maar fjord of haflinger oid vinden we erg leuk. geen arabier of met heet bloed zeg maar.. moet echt een familiepony/paardje worden met koel en rustig karakter en type allround. Ik kijk ook inde hogere prijsklasse maar heb wel een max aan budget.... ik was gewoon meer benieuwd of er andere sites zijn waar mensen op adverteren

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:43

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:49

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Voor mijn dochter van 9 jaar zoek naar een super brave lieverd (e pony) die vanaf begin sept bij ons thuis kan zijn. Mag best een bemerking hebben maar moet echt 100% betrouwbaar zijn. Moet echt een maatje voor het leven zijn.

Via handelaren en advertenties vind ik het best spannend: want iedereen weet dat er zat pony’s verkocht worden die niet zo braaf zijn dan de tekst moet doen geloven. Maar hoe test je dat nou?

Ik kijk ook op bokt markt, marktplaats en sporthorses.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:58

Heb je zelf al een zoekertje geplaatst op die sites met wat je zelf te bieden hebt?
Wie weet wat jou daarop wordt aangeboden door iemand die zijn paard wel kwijt wil, maar geen zin heeft in adverteren.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:07

Misschien ook n tip om contact op te nemen met ponys waarvan je misschien eerst denkt wel leuk ipv geweldig en dan toch te kijken of er een klik is. Wie weet staat die wel heel slecht gefotografeerd maar is het wel jullie droompaard.
Leeftijden zou ik mij ook niet aan hangen. Een jong paard kan net zo braaf of braver zijn dan een oudere.
(Die van 19 is hier vele male heter en sensibeler als die van 3 en 7)

Ook zou ondanks de reacties gewoon een pb sturen. Op dit moment heb ik er zelf wegens omstandigheden ook 2 te koop. Veel reacties maar daadwerkelijk zijn er maar 2 mensen wezen kijken.
Wie niet waagt wie niet wint.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 20:24

Ik reageer overal op wat me aanspreekt. Vndg weer een superleuke hafkinger gezien volgens de adv superbraaf maar zodra ik contact opneem ben ik kujker no 7 ik kijk ook op bokt en mp sporthorses en ehorses en facebookgroepen als horse to sale en paarden te koop etc...