Vorige week zaterdag reed ik samen met Llevado mijn eerste les bij Arne. Luxe probleem, want welk paard kies je. Ik heb voor Llevado gekozen omdat ik bij Arne een spel element zie waarvan ik denk dat Llevado dat goed zou kunnen gebruiken. Waar Llevado in het spel altijd blij en fanatiek is is hij met rijden juist flegmatiek en wat ongeinteresseerd. Ik wilde eens kijken of dat met een andere rijstijl anders zou worden.
Nu is 1 les natuurlijk wel heel kort om daar echt iets mee te kunnen doen, vooral omdat Arne ook heel graag de theoretische kant uit legt waardoor we uiteindelijk ook gewoon veel stil hebben staan luisteren.
Ik heb zeker een interessante les gehad, maar deze les was onvoldoende voor ons om echt mee verder te kunnen en om echt te kunnen zeggen of dit ons gaat passen. Daarvoor moeten we er samen gewoon nog wat verder in duiken. Dus hopelijk komt Arne nog eens terug om ons verder weg wijs te kunnen maken
1. Luisteren naar de uitleg

2. We begonnen in stap met sturen op de zit. En daarbij proberen om echt controle te krijgen over het verplaatsen van het buitenvoorbeen.

3. Dit deden we o.a. met behulp van stap pirouettes.

4. Schoudervoor

5.

6.

7.

8. We hadden het dus vooral over het sturen op zit waarin Arne aangaf ook een leerlinge te hebben die zonder hoofdstel reed. Nu doe ik dat ook best regelmatig en ik merkte dat ik toch teveel met mijn handen bezig bleef. Dus nog even het hoofdstel eraf gegooid. Beter, want daardoor kon ik veel beter voelen wat hij precies bedoelde en wilde dat ik deed.
Luisteren naar uitleg

9. In stap over de lange zijde, voor de A (of C) halve stappirouette en terug de lange zijde direct in galop aanspringen op 1 enkel beenhulp (been lang houden
)
10. En nog een keer, je ziet wel mooi hoe Llevado hier meer opgericht gaat lopen, de schoft meer gaat liften

11. Tango dansen waarbij Llevado vooral interesse in de koffie heeft

12. En nog eens luisteren, paard is wel een lekker blij ei
(Ik ben gewoon stikjaloers!)
De sfeer vind ik ook erg gaaf alleen al aan de hand van deze foto's!