Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xyris schreef:Ligt een beetje aan het plaatje, wat trui al zegt, hoe breed de pony is is erg bepalend (dik is hierbij geen factor). Soms werkt het, soms niet. Heb je toevallig een foto van dat je erop zit? Je gewicht zal geen probleem zijn, hooguit de balans en het plaatje als het een smalle pony betreft.
mooney schreef:Ik ga geen absoluut antwoord geven op je vraag, ik kan wel mijn ervaring delen.
Ik ben 1.61 en weeg 45 kg. Ik heb een pony van 1.22. Daar heb ik mee gereden, dressuurmatig op wedstrijd (tussen de paarden) en voor de lol springen en buitenrijden. Het plaatje was niet mooi en ik had geluk dat ik in een 15 inch zadel paste. De pony presteerde goed, was fanatiek en nooit zuur. Ik lette er goed op dat ik haar ook vanaf de grond goed ondersteunde met gerichte training en het ondersteunen van de spieren. Dus regelmatig en doeltreffend trainen en masseren.
Met de zijgangen merkte ik dat ze evenwicht problemen had, ik ben toen overgestapt naar het mennen. Hierin was ze nog steeds fanatiek, maar minder rennerig. Mijn conclusie is dus wel dat ik haar met mijn lengte in de weg heb gezeten tijdens het rijden. Ik heb daarom besloten om niet meer te gaan rijden met haar.