Hulp gevraagd voor kleine pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoijody123

Hulp gevraagd voor kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 11:38

Hai, er staat een pony te koop bij ons op stal, het is een b pony. Ik verzorg hem en doe er van alles mee.. nu hij te koop is ben ik aan het nadenken om hem te kopen, hij is best klein rond de 1.20m zelf ben ik 1.59 en 46kg.

Als ik hem zou kopen dan wil ik hem graag beleren voor de kar en een beetje mee rommelen, gewoon voor de leuk, omdat ik niet bezig ben met wedstrijden enzo.. maar nu is mijn vraag.. ben ik te groot voor m om te rijden? Ik hoef er natuurlijk niet vaak op te rijden, maar af en toe is wel leuk

Trui

Re: Hulp gevraagd voor kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:44

Is het een dunne welsh of een brede pony? Dat scheelt heeeel veel. Ik denk wel dat je te groot bent

Hoijody123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 11:46

Trui schreef:
Is het een dunne welsh of een brede pony? Dat scheelt heeeel veel. Ik denk wel dat je te groot bent

Hij is wel wat aan de dikke kant

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:46

Ligt een beetje aan het plaatje, wat trui al zegt, hoe breed de pony is is erg bepalend (dik is hierbij geen factor). Soms werkt het, soms niet. Heb je toevallig een foto van dat je erop zit? Je gewicht zal geen probleem zijn, hooguit de balans en het plaatje als het een smalle pony betreft.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:50

Ik ga geen absoluut antwoord geven op je vraag, ik kan wel mijn ervaring delen.

Ik ben 1.61 en weeg 45 kg. Ik heb een pony van 1.22. Daar heb ik mee gereden, dressuurmatig op wedstrijd (tussen de paarden) en voor de lol springen en buitenrijden. Het plaatje was niet mooi en ik had geluk dat ik in een 15 inch zadel paste. De pony presteerde goed, was fanatiek en nooit zuur. Ik lette er goed op dat ik haar ook vanaf de grond goed ondersteunde met gerichte training en het ondersteunen van de spieren. Dus regelmatig en doeltreffend trainen en masseren.
Met de zijgangen merkte ik dat ze evenwicht problemen had, ik ben toen overgestapt naar het mennen. Hierin was ze nog steeds fanatiek, maar minder rennerig. Mijn conclusie is dus wel dat ik haar met mijn lengte in de weg heb gezeten tijdens het rijden. Ik heb daarom besloten om niet meer te gaan rijden met haar.

Hoijody123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 11:56

Xyris schreef:
Ligt een beetje aan het plaatje, wat trui al zegt, hoe breed de pony is is erg bepalend (dik is hierbij geen factor). Soms werkt het, soms niet. Heb je toevallig een foto van dat je erop zit? Je gewicht zal geen probleem zijn, hooguit de balans en het plaatje als het een smalle pony betreft.

Nee sorry ik heb geen foto van dat ik erop zit

Hoijody123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 11:57

mooney schreef:
Ik ga geen absoluut antwoord geven op je vraag, ik kan wel mijn ervaring delen.

Ik ben 1.61 en weeg 45 kg. Ik heb een pony van 1.22. Daar heb ik mee gereden, dressuurmatig op wedstrijd (tussen de paarden) en voor de lol springen en buitenrijden. Het plaatje was niet mooi en ik had geluk dat ik in een 15 inch zadel paste. De pony presteerde goed, was fanatiek en nooit zuur. Ik lette er goed op dat ik haar ook vanaf de grond goed ondersteunde met gerichte training en het ondersteunen van de spieren. Dus regelmatig en doeltreffend trainen en masseren.
Met de zijgangen merkte ik dat ze evenwicht problemen had, ik ben toen overgestapt naar het mennen. Hierin was ze nog steeds fanatiek, maar minder rennerig. Mijn conclusie is dus wel dat ik haar met mijn lengte in de weg heb gezeten tijdens het rijden. Ik heb daarom besloten om niet meer te gaan rijden met haar.

Ik snap wat je bedoelt ja. Mennen lijkt mij ook erg leuk voor haar en voor mij is dat ook weer een nieuwe uitdaging. Ik rij eigenlijk alleen maar recreatief, gewoon een beetje hobbelen op hem en ik spring met hem in de springles, hij springt best hoog en goed, dus ik hoop niet dat ik hem daarin hinder

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:10

Ik ben 1.56m en 48 kg. Ik heb een tijdje een stevige welsh mountain van rond de 1.20m gereden. Ging op zich prima maar ik was toch wel te lang. De balans klopt gewoon niet helemaal. Ik lag er daarom ook bij de kleinste bok af. Pony in kwestie had wel waanzinnige bewegingen en voelde aan alsof je op een groot paard zat. Ik vind veel pony's vreselijk zitten met die drukke kleine pasjes. Dat zou ik ook meenemen in mijn overwegingen. Er af en toe opkruipen kan met jouw gewicht natuurlijk prima.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:13

Heb je een foto van de pony? Ben er wel benieuwd naar :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:52

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.