Ik heb bedacht om even uit mijn schulp te kruipen, zodat ik mijn ervaringen met jullie kan delen. Al een aantal jaar een actieve meelezer op bokt maar ben nooit zo van het plaatsen geweest. Het leek mij leuk om het komende avontuur met jullie te delen.

Meet Chris de clown.....
Even wat meer informatie!
Naam: Christian
Geboortedatum: 30-06-2008
Geslacht: Ruin
Afstamming: Vitens X Gracia (gelders x franse draver?!)

Topics
[ITP] Chris voor het eerst ITP! 2015
[ITP] Inmiddels al 4 jaar een duo! 2016
Chris is 6.5 jaar in mijn bezit, ik heb hem gekocht van een handelaar van de website http://www.bravepaarden.nl (ja het bestaat écht). We hebben in onze tijd als team samen een hele hoop ups en downs doorgemaakt. Chris is een heel extravert, dominant, speels paard wat als onzekere ruiter soms wel tegenslagen met zich mee brengt. Gelukkig kwam ik snel na de koop in aanraking met de Parelli methode en hebben wij helemaal ons ding gevonden!
Maar goed, waar gaat dit topic nou over? Aangezien ik afgelopen winter een hele pittige winter heb doorgemaakt met enorme modder met als gevolg - ernstige rotstraal heb ik ook om meerdere redenen besloten om het tij te keren. Wij gaan dus verhuizen
Daarbij zou ik het heel fijn vinden om mijn ervaringen te kunnen delen en af en toe om wat tips te kunnen vragen. Net na de koop van Chris heeft hij een tijd op stal gestaan, al gauw merkte ik dat het leven op stal niet voor hem geschikt was (mijn stalbaas moest met 3 man hem de stal in krijgen). Na een hele lange zoektocht heb ik eindelijk een plek gevonden waar hij 24/7 buiten kon staan met als gevolg dat hij mentaal heel goed is opgeknapt. Omdat wij de voorzieningen niet echt hebben merkte ik dat hij fysiek wel achteruit is gegaan. Om deze reden heb ik besloten om hem te verhuizen naar een plek waar dag en nacht buiten komt te staan in een groep van +- 25 paarden met een groot verhard stuk, onbeperkt hooi, drainage in de wei en een gigantische schuilstal met stro als bodembedekking. Daarnaast voor mijzelf ook nog een beetje luxe wat ik niet meer gewend ben: een binnenbak en een goede buitenbak. Ideaal dus!
Deze stal heeft een enorme wachtlijst. Als interne klant (als je gewoon volpension, s'nachts op stal staat) heb je voorrang op de mensen die op de wachtlijst staan van buitenaf. Aangezien ik dit jaar heel graag terecht wil omdat ik niet nog zo'n winter wil doormaken, heb ik besloten om op 3 april te verhuizen. Dit betekend dat Chris in de nacht op stal zal komen de staan en overdag tot de middag op de wei. Aangezien de vorige keer voor mij nogal een traumatische ervaring is geweest door dat ik hem met tegenzin iedere keer in zijn stal moest zetten vind ik dit nogal héél spannend! Het is maar tijdelijk en hopelijk kunnen we 1 juni of 1 juli inscharen in de bewegingsweide. Uiteindelijk is het allemaal voor het goede doel, maar dit is iets wat Chris natuurlijk niet begrijpt zoals wij dat doen.
Ik zou het heel fijn vinden om hier mijn verhaal te delen en updates te plaatsen over Chris en de verhuizing. Af en toe een duwtje in mijn rug en dan kan ik er met volle moed tegenaan. Iedere keer als ik de datum 3 april in mijn agenda zie, raak ik compleet in paniek
Sorry voor het enorme verhaal! Het aftellen is begonnen......

Doeg
Maar ik laat het haar verder zelf vertellen!