Willen jullie even luisteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoldenWings

Willen jullie even luisteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 21:20

Hoi allemaal!

Grrrr, ik ben echt ongelofelijk boos -:(- ! Ik zal jullie het even vertellen:

Mijn vriendin rijd graag op een manegepaard dat ik even xxx ga noemen (in geval die vriendin op bokt zit en ik haar niet wil kwetsen.) Zij was een van de enige die erop reed buiten een paar gevorderden die in dressuurles met haar rijden. Ik vond op xxx rijden ook wel intressant dus ik deed het. Die vriendin van mij deed normaal. Ik reed wat vaker op xxx. Vriendin nog steeds normaal. Hoor ik via iemand (die echt nooit of te nimmer tegen mij zou liegen) van de manege dat die "vriendin" achter mijn rug van alles ligt te zeggen over mij en xxx. Dat ik hem van haar heb afgepakt, dat ik niet goed op hem rijd, ik hem aan de teugel dwing (die doet dat van zichzelf en dat is normaal niet al te hard.) etc. Ik vind dit echt niet kunnen, het is nog steeds een manegepaard dus iedereen heeft het recht erop te rijden! -:(- Ik reed xxx normaal altijd woensdag en liet hem vrij voor mijn "vriendin" op zondag.) Nu staat ze in mijn gezicht pure komedie te spelen en te zeggen dat zij en xxx een "band" hebben. Als ik niet meteen z'n bit in krijg, zal zij het wel even doen.

Oef, dat moest er even uit -:(- . Nu is mijn vraag: hoe moet ik hier mee omgaan?

(En voor de modjes, ik wil hier echt niemand mee kwetsen of zwart maken!)

upendo

Re: Willen jullie even luisteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:25

Kun je niet alles gewoon in één topic verzamelen?

Ik merk nogal wat frustratie over je vriendjes en vriendinnetjes en pennymensen op de manege, wellicht alles in een topic zetten.

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 21:26

upendo schreef:
Kun je niet alles gewoon in één topic verzamelen?

Ik merk nogal wat frustratie over je vriendjes en vriendinnetjes en pennymensen op de manege, wellicht alles in een topic zetten.

hoe moet dat?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:39

Lekker laten gaan, niet te druk om maken. Heb lol met de paarden.
En als je het bit er zelf in wilt krijgen, dan zeg je dat toch gewoon? Misschien wilt ze wel gewoon helpen en helemaal niet vervelend overkomen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:42

Een manege deelt zelf toch altijd de paarden in?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:45

Britta31 schreef:
Een manege deelt toch zelf altijd de paarden in?

Niet allemaal.
Ik heb vroeger ook op een manege gereden waar je aan het eind van de les mocht zeggen op welk paard je het liefst wou de week erna. Meestal mocht dit dan.

Ts: lekker laten gaan. Dit is blijkbaar de gewoon de lievelingspony van je vriendin. Misschien is ze een klein beetje jaloers, maar dat mag. Daar moet ze zelf mee leren omgaan.
Komt heus wel goed :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:47

Ik las de eerste regel en wist meteen al dat dit weer een topic van jou was :')
Probeer je vragen over het zelfde onderwerp in een topic te plaatsen, en niet continue nieuwe topics te openen.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 08:56

Op maneges gaan altijd veel roddels rond. Ik dacht vroeger ook dat ik een band had met een manegepaard *schaam* :o Maar daar moet jij je gewoon niks van aantrekken. Als zij op hem wordt ingedeeld, laat haar lekker rijden zonder dr lastig te vallen en als jij op hem bent ingedeeld moet jij het gewoon zeggen als je iets een keer zelf wilt doen, en niet wilt dat zij zich ermee bemoeit :j

Edit: Ik hoop wel dat jullie over een tijdje door gaan hebben dat een band hebben met een manegepaard niet iets reëels is. Ik dacht dat vroeger dus ook maar zo'n paard ziet tientallen verschillende kinderen per dag dus hij gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet hechten aan een kind dat die 1 keer per week een uurtje ziet. :)

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 11:15

Britta31 schreef:
Een manege deelt zelf toch altijd de paarden in?

Bij ons mag je altijd zelf een paard kiezen voor de twee weken erna. Het
is dan spijtig als net het paard dat je wilt bezet is.

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 11:20

Edit: Ik hoop wel dat jullie over een tijdje door gaan hebben dat een band hebben met een manegepaard niet iets reëels is. Ik dacht dat vroeger dus ook maar zo'n paard ziet tientallen verschillende kinderen per dag dus hij gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet hechten aan een kind dat die 1 keer per week een uurtje ziet. :)[/quote]

Ik denk echt niet dat je een band met een manegepaard kan hebben. Ik rijd ook op heel veel verschillende paarden. Ik heb momenteel op 8 verschillende paarden gereden. Ik denk dat het paard je wel herkent al hij/zij je ziet, maar er een band mee opbouwen kan gewoon niet.

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 11:22

[quote="TelmaB"]Op maneges gaan altijd veel roddels rond. Ik dacht vroeger ook dat ik een band had met een manegepaard *schaam* :o Maar daar moet jij je gewoon niks van aantrekken. Als zij op hem wordt ingedeeld, laat haar lekker rijden zonder dr lastig te vallen en als jij op hem bent ingedeeld moet jij het gewoon zeggen als je iets een keer zelf wilt doen, en niet wilt dat zij zich ermee bemoeit :j

(roddel *\o/* )Er word van een vrouw op de manege gezegd dat ze haar paard 's avonds vrij in de bossen voor buitenritten laat rondlopen en dat het paard bij een kudde hoort. :D :D :D

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:24

Oké, maar ik snap nu even de vraag niet meer :? . Je rijd op hetzelfde manege paard en als je vriendin en je vriendin kan daar niet tegen? Nou lekker haar probleem toch? Als jij dan een keer op dat paard rijd en zij alles gaat doen wat jij eigenlijk wilde gaan doen, gewoon zeggen. Probleem opgelost ;) .

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 11:39

LillyMedley schreef:
Oké, maar ik snap nu even de vraag niet meer :? . Je rijd op hetzelfde manege paard en als je vriendin en je vriendin kan daar niet tegen? Nou lekker haar probleem toch? Als jij dan een keer op dat paard rijd en zij alles gaat doen wat jij eigenlijk wilde gaan doen, gewoon zeggen. Probleem opgelost ;) .

Bedankt ;)

anjali

Re: Willen jullie even luisteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:01

Er zijn maneges waar je een manegepaard kunt afhuren,zodat je hem alleen voor jezelf hebt.Misschien is dat een optie voor jou?

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 12:21

anjali schreef:
Er zijn maneges waar je een manegepaard kunt afhuren,zodat je hem alleen voor jezelf hebt.Misschien is dat een optie voor jou?

Kan ik eens proberen. (eerst ouders overtuigen)