Kosten van een Eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lunabreezer

Kosten van een Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 18:36

Hoi hoi,
Ik heb geen idee of dit het juiste forum is maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Mijn moeder heeft gisteren voor het eerst in jaren toegezegd dat ze zou sparen voor een eigen paard voor mij. Naast een reserve bedrag voor als er iets gebeurd met je paard moet je natuurlijk een heleboel andere dingen betalen. Stal, voer, tuig, enz enz. Ik ben nu benieuwd wat jullie ongeveer kwijt zijn voor jullie paard en wat voor paard (shet, kwpn, enz). En wat jullie allemaal moeten betalen. Je heb natuurlijk stalling, inentingen, hoefsmid, tuig, paard zelf maar ik wil natuurlijk niets over het hoofd hebben gezien voordat we een paard aanschaffen vandaar mijn vraag.
Verder vraag ik mij af of er redelijke paarden tussen de 1000-2000 te vinden zijn. En met redelijke paarden bedoel ik paarden zonder gezondheids of gedragsproblemen en niet heel oud of heel jong zijn. Of moet je dan enorm veel geluk hebben om zo'n paardje te vinden?
Alvast bedankt!

Marije_jiplover

Re: Kosten van een Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:38

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:39

Waarom je moeder laten sparen en niet gewoon zelf? Verder zijn er een hele boel topics te vinden over de kosten die komen kijken bij het aanschaffen en houden van een paard, gebruik de zoekfunctie eens :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:58

lunabreezer schreef:
Hoi hoi,
Ik heb geen idee of dit het juiste forum is maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Mijn moeder heeft gisteren voor het eerst in jaren toegezegd dat ze zou sparen voor een eigen paard voor mij. Naast een reserve bedrag voor als er iets gebeurd met je paard moet je natuurlijk een heleboel andere dingen betalen. Stal, voer, tuig, enz enz. Ik ben nu benieuwd wat jullie ongeveer kwijt zijn voor jullie paard en wat voor paard (shet, kwpn, enz). En wat jullie allemaal moeten betalen. Je heb natuurlijk stalling, inentingen, hoefsmid, tuig, paard zelf maar ik wil natuurlijk niets over het hoofd hebben gezien voordat we een paard aanschaffen vandaar mijn vraag.
Verder vraag ik mij af of er redelijke paarden tussen de 1000-2000 te vinden zijn. En met redelijke paarden bedoel ik paarden zonder gezondheids of gedragsproblemen en niet heel oud of heel jong zijn. Of moet je dan enorm veel geluk hebben om zo'n paardje te vinden?
Alvast bedankt!

Voor dat bedrag heb je wel een draver denk ik.Of Tinker,Fjord,Haflinger,maar die zijn de laatste tijd wel in prijs gestegen.Kwpn is meestal duurder.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:20

Marije_jiplover schreef:
[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
Hier staat een heleboel informatie over de kosten van een paard buiten de aanschaf om.

Omdat hierover al een topic loopt. Hier een slotje vanwege dubbel topic :)