SuperZodiaX schreef:Ik zorg hier altijd dat ik voor feb voor de laatste keer geschoren heb. Daarna is het meestal niet echt handig meer omdat ze alweer gaan verharen en dan ben je in de zomervacht aan het scheren. Ik persoonlijk zou het dus pas van het najaar proberen. En eerst even testen hoe het paard reageert op het geluid en aanraking zonder te gaan beginnen. Als ze dan al erg spannen wegzetten en later met tranquigel proberen of DA laten komen voor een roesje
Dit was ook de bedoeling. had alleen niet in beschrijving gezet omdat meer algemene vraag was van hoe beste tewerk kan gaan als hem wil laten scheren, maar hij het nog niet kent. Hiernaast zit hij nog niet in de verharing komt bij hem ook laat doordat hij geen dikke winter vacht aan maakt, maar ondanks dat hij geen dikke vacht aanmaakt in winter zweet hij altijd met winter wel heel erg als hij goed aan het werk geweest is. Rede dat hem met de tijd wil laten scheren is omdat ze hier elke dag van sochtends tot savonds het land op gaan. als ik tegen avond komt is niet erg want dan kan hij op stal blijven, maar als sochtends of overdag kom en hij is nat maar moet nog terug land op dat is het natuurlijk niet verstandig om het nat het land op te gooien, wat o.a. ook rede is waarom hem wil laten scheren (met tijd) en waarom alleen maar de plekken waar veel zweet weg hoeft en niet geheel.
Bedankt voor info ook de rest die gereageerd heeft om mij hierbij te helpen met wat beste is. Is altijd fijn als je van meerdere kanten kunt horen dan vanaf een.