Western kleuren in Januari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArandaVD

Western kleuren in Januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 21:03

Hi!

Voor 2 weken terug was Janne bij mij. En natuurlijk heeft zij mij en Andorra op de foto gezet.
Janne is een super lieve meid en maakt prachtige foto's. De westernkleuren vind ik prachtig en past ook bij ons :).

Ik wilde jullie graag deze foto's laten zien.

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5. :')

Afbeelding

6. <3

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9. <3 <3 <3 <3

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

En ik had deze video gister online gezet. Andorra was voordat ze bij mij kwam bedoeld als slachtpaard, en hoewel mensen nogal snel een voorkeur hebben bij het kopen van een paard naar een springgefokt, duur, met stamboek paard. Wil ik ze laten zien met deze video dat 'slachtpaarden' net zoveel waard zijn. Niet te vergeten dat Andorra een hartstikke sterk stamboek heeft & bij geboorte eigenlijk springgefokt is.

Maargoed, dat is alleen het bloed wat door haar aderen stroomt, ik ben gevallen voor haar hart.

dieseltje

Re: Western kleuren in Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 06:51

Wauw, heel indrukwekkend! Zo te zien heb je heel wat moeten staan met haar en ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen! Erg mooi hoe jullie elkaar uiteindelijk hebben gevonden en nu zo kunt genieten.

Veel plezier nog met haar!

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 08:52

dieseltje schreef:
Wauw, heel indrukwekkend! Zo te zien heb je heel wat moeten staan met haar en ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen! Erg mooi hoe jullie elkaar uiteindelijk hebben gevonden en nu zo kunt genieten.

Veel plezier nog met haar!

Wat tof van je <3 heel erg bedankt :D

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:45

Wauw! Petje af hoor.
Heel knap hoe je dit voor elkaar hebt gekregen!
Respect! _/-\o_

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:02

wauw jullie hebben een flinke weg afgelegd. knap dat je hebt vol gehouden.

Trotter98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:22

Mooie foto's maar zeker ook prachtig en inspirerend filmpje! Andorra boft maar met zo'n doorzetter als baasje!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:50

Wat een verschil zeg! Heel mooi om te zien, en ook erg mooi om te zien dat je ook de "slechte" momenten hebt vastgelgd.
Je mag supertrots op jezelf en je paard zijn dat jullie dit nu hebben bereikt, heel mooi!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:14

Wauw wat een verschil! Haar hele uitdrukking is anders geworden. Echt super mooi om te zien. Ik bewonder je geduld en doorzettingsvermogen

BeauLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:18

Wauw! Heel gaaf om te zien hoe ze veranderd is. Top gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:02

Ontzettend gaaf!!

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:16

Jeeeeetje, ik reageer niet vaak maar bij dit, daar moet ik toch iets van zeggen. Wauw, dit is echt ongelofelijk en ik heb er geen woorden voor wat jij met dit paard hebt gedaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_.
Een paard dat compleet verloren en kapot was, er een prachtig, stabiel en gelukkig paard van gemaakt...
Ik denk dat jou er niet veel nadoen... Wauw, prachtig om te zien en vooral heel inspirerend voor andere mensen die een paard hebben die denken dat ze niet meer te herstellen zijn...

Alleen maar respect!!! <3 <3 <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:37

Ik krijg zelfs tranen in mijn ogen van t filmpje.. echt heel mooi gemaakt! zoals al eerder ook werd gezegd: wat mooi dat je ook de mindere momenten in het filmpje hebt verwerkt.
En wat een prachtige foto’s heb je!

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:41

Wow.. Wat een ontroerend filmpje. Prachtig om te zien hoe jullie een eenheid zijn geworden samen <3

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:36

Wat een bijzonder filmpje heb je gemaakt ( hoop opnamen ook, ik was op stal 9 van de 10 keer alleen :o ).

Prachtig om die progressie te zien en hoe het paard weer vertrouwen in de mens heeft gekregen.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:35

wauw ik kreeg de kiebels in het begin van je filmpje. pff dat was niet zo simpel denk ik. Zo knap dat je door hebt gezet en ik denk dat ze heel blij mag zijn dat ze jou op dr pad is tegengekomen.
Respect _/-\o_

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:41

Wat is dit ontzettend gaaf en inspirerend! De liefde, moed en kracht die uitgaat van jullie (en jullie band) geeft mij gewoon kippenvel! <3 <3 <3

Ik droom ervan ook ooit zo'n band te hebben met mijn paard en op deze manier met haar bezig te kunnen zijn. _/-\o_

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:47

Mooi hoor! Bijzonder filmpje, op een positieve manier. :)

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:38

Prachtig!!!!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:36

Inderdaad, prachtig! De fotos, maar ook zeker het filmpje. Wat mooi om te zien hoe ze is veranderd. Knap hoor.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:25

mooie foto's zeg! en dat filmpje.. groot compliment wat je voor elkaar hebt gekregen :)

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:35

Wauw wat een indrukwekkend filmpje, ontzettend knap van je dat je hebt doorgezet en nu zo'n team bent _/-\o_

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:07

Wow, als ik dat filmpje zie begrijp ik dat de vorige eigenaar dacht dat slachten beter was. Je paard was gewoon gevaarlijk :o .

Knap hoor! Is het alleen training geweest of ook medisch waardoor ze zo veranderd Is?

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 09:37

@RebeccaC: Heel erg bedankt! :D Super lief.
@koetjeboe: Het was zeker niet makkelijk :). Maar ik ben ontzettend blij dat het zo is gelopen, ik heb er onwijs veel van geleerd.
@Trotter98: Aah heel erg bedankt! Ik bof ook met een paard als haar <3
@bellehorses: Wat lief! <3 Ja, ik vind het belangrijk de slechte momenten ook te laten zien, altijd alleen maar zonneschijn en regenboog laten zien is niet hoe het gaat :).
@Siesjuh: Wat super lief van je! Dankjewel :D
@BeauLu & @vhGoedeLeven: Heel erg lief, dankjulliewel <3
@Omany: Wauw, wat een onwijs tof comment... Andorra heeft mij ontzettend veel geleerd afgelopen 3 jaar. Zonder haar was ik nu niet de paardentrainer die ik nu ben. Daar ben ik haar onwijs dankbaar voor.. Dank je!! Voor je geweldige comment <3
@Felien_Kyra: Wauw, bedankt voor je inlevingsvermogen <3 , heel tof :).
@Angelic1990 & @ravellie: Dankjewel, betekend veel voor me!
@3timesmom: Dankjewel! :D Makkelijk was het zeker niet! Uitdagend wel :D , tuurlijk heb ik soms momenten gehad dat ik huilend thuis kwam, me geen raad meer wist. Maar 1 ding wat ik er zeker van geleerd heb is dat doorzettingsvermogen onmisbaar is, bij alles! :D
@Gimme_Spurs: Wat lief van je!! Dankjewel :D <3
@Tribunals & @PimxBotje & @ElineS & @namiro & @NienkeK: Super bedankt! Betekend zo veel voor me dat jullie dit zeggen <3 :D

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 09:47

ruitje schreef:
Wow, als ik dat filmpje zie begrijp ik dat de vorige eigenaar dacht dat slachten beter was. Je paard was gewoon gevaarlijk :o .

Knap hoor! Is het alleen training geweest of ook medisch waardoor ze zo veranderd Is?

Hoi! Allereerst, heel erg bedankt :D

Ik heb Andorra voor het eerst ontmoet in Juni 2014 op een grote stal waar ze bedoeld was als draagmerrie. Ze was hier net een paar weekjes drachtig van haar aller eerste draagveulen. Ze was heel schuw, wantrouwig etc. En ik kreeg de mogelijkheid een beetje met haar aan de slag te gaan. Ik borstelde haar wat, knuffelde etc. en ik merkte langzaam verandering. Maar haar eigenaar daarin tegen niet.

Hij gaf mij de kans 'dat paard te nemen of ze gaat na het veulen terug naar de slacht'. Ik had intussen al een kleine connectie met haar en wilde haar niet laten vliegen. Toen had ik op 1 november 2014 dus mijn eerste paard. Andorra was toen 9 jaar oud en was nog nooit onder de man geweest, ze kende geen zadel, geen ruiter op haar rug, geen hoofdstel, niets. Ik ben toen heel langzaam met haar aan de slag gegaan omdat ze toen ook nog droeg. Ik ben express alles bitloos gaan doen, Andorra heeft nog nooit een bit in gehad.

Dat ging goed, we maakte muizenstapjes. Toen haar veulen op 24 mei 2015 geboren werd ging het weer achteruit, ze werd ontzettend respectloos naar mij toe en beukte als het waren door me heen als het moest. Ik had er toen al en keer of 2 op gezeten. Toen haar veulen verkocht werd in oktober 2015 begon in met het échte rijden. Dat ging even goed in het begin, en daarna was het alleen maar frustratie. We begrepen elkaar niet, Andorra liep heel de tijd onder mij uit, kon geen ontspanning vinden, ík kon geen ontspanning vinden en we zaten elkaar alleen maar in de weg.

Ik heb toen een aantal lessen genomen wat erg goed beviel, het rijden ging lekker. Toen heeft ze in januari 2016 een ongeluk gehad en had ze een vreselijke wond aan haar been. Ze heeft toen 2 maanden stilgestaan. Toen ik daarna het weer op wilde pakken, begon ik uiteraard met longeren. Wat al helemaal niet te doen was. Andorra werd boos op me, schopte, beet, liep door me heen. Dit ging zo verder voor een aantal maanden maar ik wilde niet opgeven omdat ik wíst dat het goed zou komen. Uiteindelijk, was dat ook zeker het geval.

Andorra en ik hebben een fijne band nu samen, we respecteren elkaar. Maar het is idd niet zo dat we er niets voor hoefde te doen! De hele weg naar waar we nu zijn heeft ons goed uitgetest. Maar uiteraard, ben ook ik daar ontzettend van gegroeid en heb ik daar heel veel van mogen leren.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is nu voor je :) .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:51

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!!!