baby power Illiesta aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

baby power Illiesta aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 15:36

Bij gebrek aan inspiratie voor een titel :')

Hallo allemaal

Afbeelding

Het is alweer een tijdje terug dat wij een topic hebben geopend dus ik dacht laat ik maar weer is wat foto's maken voor op bokt. Voor wie ons nog niet kennen een korte introductie;
Dit is Illiesta een nakomeling van amazing star welke ik zelf heb gefokt en nu 4,5 jaar oud is. Vorige maand zijn wij voor het eerst gestart in de B waar wij twee nette punten binnen hebben gehaald met mooie prijzen!

Illiesta is lichtelijk verwend vandaar zijn bruine/oranje lippen van de beloningbrokjes en wortels :o

Van het losrijden zijn geen foto's gemaakt omdat we toen nog aan een lijntje vast zaten :Y) we beginnen de training met een los teugeltje en wat overgangen.

In de galop moeten we oppassen dat we niet te verzameld gaan rijden en verder vooral het neusje eruit rijden. Het is nog lang niet correct maar we hebben les en hulp van een goeie lesgever die ons regelmatig begeleid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even een beetje spelen en naar voren rijden
Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie misschien kunnen zien zit ik wat kort dit omdat hij af en toe iets explosief kan zijn 8)7 en ik zo wat meer steun heb.
Dat ik mijn mond geregel open heb staan is omdat ik nog niet gegeten had en honger had :')

Corien_

Re: baby power Illiesta aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:45

Leuke combinatie en wat een ongelofelijk leuk hoofd heeft hij!
Ik zou proberen je duimen als hoogste punt van je handen te houden en meer naar voren te kijken, dan wordt je zit waarschijnlijk ook wat fijner waardoor je minder verzameld gaat rijden maar wat meer voorwaarts. Ga lekker zo door, ik vind jullie een super leuke combinatie!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:10

Wat een leuk dier!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:26

Ziet er goed uit hoor! Mooie combi en een aansprekend dier :)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:28

Wat een leuk paard zeg! Ik vind het rijden er fijn uit zien :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:52

Jullie gaan goed Mandy!! +:)+

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 21:33

Bedankt allemaal!! :) :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 04:45

Leuk paard, mooi dier! Ik ga mee met het commentaar over de zit, die mag meer ontspannen. Benen lekker laten afhangen, lang en los. Je paard kan zeker heet worden, maar als jij je ontspant, reageert je paard daarop en blijft hij echt rustiger.
Je handen vielen mij op, je mag ze meer dragen (onderarm + teugel moet een lijn zijn) en handen rechtop.

Zie je zelf het verschil tussen 8 en 9? De twee voorlaatste foto's heb ik het over. Op foto 8 zie ik een weggedrukte rug (deukje achter je zadel) op foto 9 (waar je wat naar voren rijdt) is die weg. Als jij voorwaarts gaat denken, en dus rijden, en je geeft lucht van voren, gaat je paard zijn lijf op een goede manier gebruiken. Ik gebruik die twee foto's even als voorbeeld, om het verschil aan te geven. Ik heb niets tegen je paard soms achter de loodlijn rijden, maar niet als dat ten koste gaat van het ruggebruik.
Verder valt hier een paar keer de term verzameling, maar ik heb geen idee wat jullie daaronder verstaan precies. Een piaffe is verzameling, en een pirouette..... dit valt imo niet onder de verzameling. Terugrijden is geen verzameling, dat is je paard blokkeren. Verzameling is de impuls onder je en omhoog, zodat de energie zich vertaalt in een meer opwaartse beweging.

Het lijkt nu net of ik mega veel kritiek heb, en eigenlijk is dat vooral omdat ik jullie een erg leuke combi vind, heel vrolijk word van sommige foto's en graag tips wil geven om het nog beter te krijgen! Succes, ik hoop op meer foto's van jullie!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:32

Hier de juf ;)
Hij moet idd meer voor je been uitblijven en dat is lastig als je dat blokkeert in je bovenbeen, als je die los durft te laten zal je ook beter gaan zitten. Niets wat we niet rustig gaan oplossen, komt wel goed met jullie.
Jij bent handig genoeg, zeker als je dat zelf gaat geloven, en hij is gewoon een fijn beest!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:04

Juf moet dan ook dat loeren naar de hals nog ff afleren bij je :D
Mooi paardje overigens.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:59

Wauw, jaloers! Wat een leuk paard en wat zit je netjes. Het ziet er mooi gereden uit van achter naar voor. Je mag trots zijn op jezelf en je topper!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:33

Hij is zo'n leukerd <3
Alweer veel vooruitgang in vergelijking tot je vorige topics. En dat dekje heb ik ook!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:37

Wauw, wat een leukerd zeg! Rijden ziet er fijn uit. :)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:32

Knap paard heb je, ziet er erg leuk uit.
Hoe groot is ie?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 14:25

Bedankt allemaal en wat leuk in uitgelicht *\o/*

bellehorse hij is zo'n 1,65 al hangt zijn kont nog wat hoger :')

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:28

Hij oogt kleiner, maar dat komt misschien omdat hij erg lijkt op die van mij en die is maar 1.50 :+

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 14:39

bellehorses schreef:
Hij oogt kleiner, maar dat komt misschien omdat hij erg lijkt op die van mij en die is maar 1.50 :+

Ja is ook zo hoor. Komt omdat hij heel rank is en ik zelf hele lange benen en 1,78 ben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:50

Zo... ik moest even goed kijken, wat is die bak netjes omheind ineens!

Is dit een veulen van Alfie Mandy? Hij ziet er leuk uit, aansprekend dier. Veel plezier nog met 'm :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:09

Als je niet had gezegd dat ze explosief kan zijn had ik het er niet aan gezien.. mijn eerste idee was oh ziet er braafjes uit en een beetje te rustig. Maar snap heel goed dat je wat voorzichtig wordt als je paard onverwacht exposeert. Korte stukjes proberen uit te bouwen zodat je er met vertrouwen aan kan gaan zitten. Succes!!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:55

Wat lijkt mij dat gaaf zeg om zo op je eigen gefokte paard te kunnen rijden! Veel succes met deze knapperd :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 23:43

josje4 schreef:
Wat lijkt mij dat gaaf zeg om zo op je eigen gefokte paard te kunnen rijden! Veel succes met deze knapperd :D

Het is zeker gaaf en nog steeds heel onwerkelijk. Zeker omdat ik hem heb groot gebracht (hij mocht niet drinken bij zijn moeder). Dus ik ben echt zijn engel :')

@koper ik dacht je al te herkennen. Dit is idd alweer het veulen van alfie. De tijd gaat snel.. En we hebben nu een hele mooie bak. Veel veiliger met omheining vooral met al die jonge beesten.
Hoe is het met jullie? Waar staan jullie nu?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:35

Oh ik blijf verliefd op hem <3

Elke keer weer genieten om jullie voorbij te zien komen!