Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie

Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 16:43

Aankomend zomer ga ik voor 1,5 week voor 2 paarden zorgen die bij mij om de hoek staan.

Hier heb ik vaker voor gezorgd in vakanties maar nu wil de eigenaar mij een vergoeding voor gaan geven.

Ik vind het lastig om een bepaald bedrag aan te geven, ik weet ook helemaal niet wat rendabel is.

Daarom deze vraag aan jullie.

Betreft 2 paarden waar ik sochtends en savonds naar toe ga. Ze hebben een inloopstal en uitloop mogelijkheden. Sochtends taken zijn het aanvullen van water, het geven van ruw en krachtvoer, lichamelijke inspectie. Savonds idem, met het in orde maken van de stallen. Daarnaast ook het behandelen van mok bij een van de paarden. Dit voor de duur van 1,5 week.

Hoeveel zouden jullie vragen/betalen?

ilsehhhhhh

Re: Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:45

Ik denk dat je gewoon moet vragen hoeveel ze je ervoor willen betalen. En dan moet jij van tevoren een minimum bedrag bedenken waarvoor je het zou willen doen. Zit het erboven dan is het goed, zit het eronder dan moet je in overleg gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:48

Ik denk dat een uurtarief van €7,50 best netjes is. Moet je zelf even uitrekenen hoeveel uur per dag je aan de verzorging kwijt bent en dat x 1,5 week.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:49

Een goede verstandhouding vind ik belangrijker dan altijd overal munt willen uit slaan. Het is ook om de hoek dus je bent snel heen en weer, en aan een inloopstal heb je niet veel werk. Wat zouden zij willen geven? Als ze echt jouw eis willen horen, zou ik 20 à 25 € in totaal zeggen, zeker niet meer.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:57

Ik zou €50,- een redelijk bedrag vinden.
Je moet er toch rekening mee houden dat je er 2x per dag langs moet, ookal is het om de hoek.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 17:11

miezelke schreef:
Een goede verstandhouding vind ik belangrijker dan altijd overal munt willen uit slaan. Het is ook om de hoek dus je bent snel heen en weer, en aan een inloopstal heb je niet veel werk. Wat zouden zij willen geven? Als ze echt jouw eis willen horen, zou ik 20 à 25 € in totaal zeggen, zeker niet meer.

Goede verstandhouding is er zeker! Kom er al 12 jaar, heb er die jaren nooit iets voor gevraagd maar nu gaven ze aan dat ze me nu wel echt hiervoor wilde betalen. Dus het verzoek komt niet vanuit mij.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:14

Ja tis ook niet persoonlijk naar jou toe hoor, tis meer een algemene bevinding, eerder uit mijn "normen & waarden" :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:16

Ik betaal voor het zorgen voor m'n 3 katten meestal 50 euro per week (en voor minder dan een week ~10 euro per dag). Aangezien paarden meer werk is, zou ik een bedrag van rond de 100 euro voor 1,5 week netjes vinden. Dan is het niet compleet onbetaalbaar voor hen, en houd jij er een leuk zakcentje aan over.
Laatst bijgewerkt door Yessy op 23-01-18 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:22

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:25

Ik zou 75 euro doen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:27

Michelle_ schreef:
Ik zou €50,- een redelijk bedrag vinden.
Je moet er toch rekening mee houden dat je er 2x per dag langs moet, ookal is het om de hoek.

Voor €50,- kwam ik mijn bed niet uit. Dat is lachwekkend...

TS, ik vind het netjes dat ze het aanbieden, ik zou gewoon met hun overleggen, zeker omdat de relatie tussen jullie zo goed is. :j

Er mag best wel wat tegenover staan, je gaat twee keer per dag en past daardoor toch jou schema erop aan.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:31

vorige zomer heeft iemand voor mij in de vakantie drie stallen gedaan en één paard om de dag gelongeerd en de andere gepoetst en soms gelongeerd. Ik heb haar 10 euro per dag gegeven. Ze was 15 jaar en moest er ook 30 min enkele reis voor fietsen. Ze heeft het keurig gedaan elke dag. Ik was er erg mee geholpen. Voeren en binnen en buiten zetten werd door mijn vader gedaan.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:31

ik zou zeggen ongeveer 10 euro per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:48

Nu, ik zou er dan rekening mee houden dat je het al jaren gratis doet. Dus om nu opeens €10 per dag vragen is ook weer, nja... Kan het niet goed uitleggen. Woon je alleen? Anders zou ik voorstellen dat ze een voedingsmand geven. Kunnen ze zelf kiezen hoe veel ze willen uitgeven en voor jou is het een leuke verrassing wat erin zou zitten (mag je wel geen moeilijke eter zijn.) Anders zou ik €50 ook wel een mooi bedrag vinden. Voor jou moet het niet maar hun willen het graag. Kerk in het midden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:50

Persoonlijk zou ik de eigenaar zelf laten kiezen wat hij er voor over heeft om het zo te zeggen, of dit met elkaar bespreken. Maar ik ben het wel eens met bovenstaande als je het jaren gratis hebt gedaan zou ik niet ineens 10 euro per dag ofzo vragen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:52

Ik vind 10 euro per dag sowieso best veel. Ik zou het even bespreken met hen en wel zelf eerlijk zijn over hoeveel je er zelf voor wilt hebben.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:52

Ik betaalde vroeger 10 euro per uur. Nu komt er iemand in mijn huis wonen die voor alle dieren zorgt (paarden, katten, honden...), is wel in de zomer zodat de paarden gewoon op de weide staan en er enkel water moet voorzien worden. Ik betaal dan 20 euro per dag.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:57

Shaggy09 schreef:
Ik vind 10 euro per dag sowieso best veel. Ik zou het even bespreken met hen en wel zelf eerlijk zijn over hoeveel je er zelf voor wilt hebben.
veel? Is +/- €5 per uur

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:59

miezelke schreef:
Ja tis ook niet persoonlijk naar jou toe hoor, tis meer een algemene bevinding, eerder uit mijn "normen & waarden" :)

Grappig, binnen mijn normen en waarden vind ik het juist fatsoenlijk dat er een vergoeding staat tegenover een verleende dienst. Het is niet "een keertje een buurman uit de brand helpen", het is anderhalve week volledig zorg dragen en verantwoordelijk zijn voor iemand anders zijn paarden.

Vind je het zelf moeilijk om een bedrag te noemen, zeg dan gewoon: "Joh, kijk maar, ik doe het graag maar ben er in totaal ongeveer xx uur mee bezig." Dan heeft de eigenaar een beetje een idee hoe die kan rekenen.

10 euro per dag is idd waarschijnlijk amper 5 euro per uur.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:09

Ik vind het niet zo netjes dat de eigenaren jou in een lastige situatie brengen door jou een voorstel voor de vergoeding te laten doen. Ze zouden bijvoorbeeld gewoon kunnen zeggen 'We vinden het zo fijn dat je dit voor ons doet, we willen je er als waardering graag 100 euro voor geven'. Nu ben je al gauw bang dat je teveel vraagt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:10

10€ per dag zou ik er als eigenaar heel graag voor over hebben.
Als het een situatie is dat er over en weer voor mekaars dieren gezorgd wordt, dan vind ik betaen weer niet nodig. Maar dan geef je meestal toch een kadootje, kost ook geld en het is een heel gezoek om iets te vinden waarvan je hoopt dat de andere blij gaat zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:16

lastig ts. dat zie je in dit topic ook wel weer. de meningen lopen erg uiteen.

ik zou vind 10 euro per dag ook goed klinken. al is het wel weer 100 euro dan voor 10 dagen. dat klinkt wel eer veel haha. ik denk dat ik het niet had gevraagd en jou gewoon 50 euro had gegeven. vooral omdat je het dan niet verwacht is het mooi meegenomen.

het is maar net wat je zelf wilt dus.

en wat betreft weinig geld etc. het is gewoon een vriendendienst. doen we dat tegenwoordig niet meer?
ik zou met een gerust hard voor niets op de kat van de puren passen en pas tijdens de vakantie ook op mijn bijrijdpaard. meestal is dat dan paar dagen, maar geen enkele moeite mee.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:21

Omdat het om een vriendendienst gaat, zou ik lekker 50 euro vragen en daarvoor naar de bios gaan oid. Het hoeft niet altijd perfect in balans te zijn. Als ik eens de stal moet uitmesten van de stalbaas + de paarden voeren, dan wil ze mij 15 euro geven. Hier valt niet over te praten, dat wil ze graag. Nou gebeurd dat niet zo vaak en neem ik zo ook wel eens haar stallen mee of help ik haar, zodat ze na een hele dag werken, ook nog eens kan rijden.

Zou er niks ingewikkelds van maken hoor.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:24

Ik zou ook zeker niet boven de 50 gaan aangezien het om een vriendendienst gaat.
Zou je door anderen hier speciaal voor ingehuurd worden is dat anders vind ik en kun je wel een uurloon rekenen, maar dat zou ik hier niet doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:25

Leuk cadeautje of leuke mand met producten zoals molenhoek hier oppert.