2017: een jaar van afscheid nemen en welkom heten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

2017: een jaar van afscheid nemen en welkom heten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 17:04

Ook ik vind het leuk om mijn 2017 even in de picture te zetten.

Mijn jaar begon in januari met mijn enorm knappe kwpn ruin Dino.
Helaas heb ik de moeilijke beslissing moeten maken om een ander huisje voor dino te zoeken wegens mijn lichamelijke klachten. Dino heeft nou eenmaal erg veel swung en opgooiende bewegingen wat ik helaas net mijn rug niet meer uit kan zitten en hij daardoor meer stil kwam te staan dan dat er iets met hem gedaan werd.
Dino is een paard die heel erg van lalalalala lang leve de lol houd en in januari heb ik dan ook besloten opzoek te gaan naar een lalalalala lang leve de lol baasje.
Dino en ik deden eigenlijk alleen nog maar heeeeeeel erg veel knuffelen en wat longewerk

Afbeelding

In februari, op de dag dat ik dino 3 jaar eerder gekocht had, werd hij wederom klinisch gekeurd door een kopenede partij en goedgekeurd, wat inhield dat hij dus verkocht was.
Hup, dino op de trailer en naar zijn nieuwe huisje gebracht welke in dezelfde woonplaats is als waar mijn ouders wonen. Zijn huidige baasje is een rasechte lalalalala lang leve de lol persoon, dino is heel erg gelukkig bij haar en zij gelukkig ook met hem. Ik zie dino nog met enige regelmaat, mag altijd langskomen als ik wil, ookal zijn ze er zelf niet. Dino geniet overduidelijk van zijn nieuwe huis en als ik eens kom kijken herkent hij me gelukkig nog wel een beetje
Onderstaande foto is bij zijn huidige eigenaar gemaakt op de wei waar hij meteen op me af kwam toen hij mij hoorde praten.
Afbeelding

Na dino ben ik opzoek gegaan naar een paard met vlakkere gangen waar ik meer mee kon rijden en mennen.
Dit paard vond ik in maart in een fantastische bomproof tinkerruin genaamt bruno go-go.
Bruno is een 8,5 jarige ruin van ongeveer 152 hoog en onder het zadel bomproof. Ik heb bruno zelf beleerd voor de wagen wat hij dan ook echt super leuk vind en wat hij enorm goed doet, we hebben dan ook lekker veel buiten gereden en gement

Afbeelding

Ook hebben bruno en ik een mooie fotoshoot gehad bij een grote plas waar ik erg blij ben met de foto's van mijn knappe man.
Afbeelding

Afbeelding

Helaas heb ik in oktober/november besloten een ander huisje voor bruno te zoeken, hij heeft namelijk eczeem wat helaas bij mij alleen maar erger is geworden, ik zocht een nieuw huisje voor hem meer in de buurt van de zee waar hij nu overduidelijk minder last heeft van zijn eczeem, ook is het seizoen natuurlijk afgelopen maar wat wel opviel is dat hij op de ochtend van vertrek nog veel schuurde bij ons op stal en hij in de middag daar op stal stond en geen seconde meer heeft geschuurd, dit gaf gelukkig wat hoop.
Ik heb nog een hele gave fotoshoot gedaan met bruno 1 dag voor hij vertrok van marinda van perfect memory photography waar ik heel blij mee ben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto's zijn voor mij het voorbeeld van een echte perfect memory.

Na bruno begon mijn zoektocht naar een nieuw maatje die net zo veelzijdig en braaf moest zijn en geen eczeem had, een paard die iets groter was dan bruno was wel iets wat ik graag wilde, niet dat bruno te klein was, maar gewoon voor het idee dat ik vond dat ik iets groters nodig had.
Ik was uitgekomen op een enorm gaaf belgisch trekpaard, 4 jaar oud, beleerd onder het zadel en voor de wagen en met proefrijden enorm koel in zijn hoofd. Eenmaal bij ons op stal bleek hij helaas niet zo koel in zijn hoofd te zijn als we hadden verwacht. Hij was enorm lomp en daarnaast hebben we helaas toch ook geen klik, door zijn enorme lompe gedrag en mijn lichamelijke klachten begon ik bang te worden voor hem wat mij voldoende redenen gaf om verder te zoeken en niet met dit paard verder te gaan, hij is dus na 3 weken weer weg gegaan helaas.

Afbeelding

De zoektocht ging verder naar een iets minder lomp maatje, een slag kleiner toch maar weer.
Ik ben uitgekomen bij een enorme lieve knappe wederom tinkerruin van 8 jaar oud, 154 cm groot, braaf onder het zadel en op buitenrit, ander terrein is hij ook braaf en volgens zijn vorige eigenaren is hij ook beleerd voor de wagen dus dat gaan we aankomende week eens uittesten.
Riley heeft manen van +- 1 meter lang, een soepele nek en geen jeuk als we aan zijn manen kriebelen en daarom hebben we (ik en de keurende dierenarts) het vermoeden dat riley dus geen eczeem heeft gelukkig, verder voldoet riley aan al mijn eisen/verwachtingen.
Dit was 1 van riley zijn verkoopfoto's
Afbeelding

Tijdens proefrijden hebben we nog een mooie hoofdfoto gemaakt van hem
Afbeelding
Riley was nog smerig van het rollen in de stal, maar onderstaande foto was op de kliniek voor zijn klinische keuring van 29 december 2017.
Afbeelding
De dierenarts was zeer te spreken over hem, had zelden zo'n goede tinker gezien qua beenwerk, bewegingen en mok/mijt/cpl geval wat mij toch wel goed deed, riley werd 100% goed bevonden en dus kon hij de trailer op, op naar zijn nieuwe huisje.

Afbeelding
Inmiddels heeft riley een leuk haflingermaatje bij ons op stal gekregen waar hij komende winter mee samen mag blubberen, zodra het weer en het land beter is/wordt, worden ze in de groep geintroduceerd.
Ik hoop dat ik met riley erg veel plezier ga beleven, een nieuw jaar, een nieuw begin, een nieuw paard.

Bedankt voor het lezen, riley en ik wensen jullie de beste wensen voor 2018 en een reactie vinden we leuk
Afbeelding

Balou_k

Re: 2017: een jaar van afscheid nemen en welkom heten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:26

Dat ziet er uit als een zeer bewogen jaar! Leuk om te zien en wat een knappe paardjes heb je dit jaar in handen gehad! :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:30

Zo dan, dat was een spannend jaar wat paarden betreft. Ik wens je veel plezier toe met Riley in 2018 en de jaren daarna. Ik hoop dat jullie een hoop mooie ritten mogen maken samen.

Femkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:31

Wat leuk om je hier tegen te komen! Fijn dat je toch een maatje gevonden hebt. Heel veel succes in 2018 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:37

Riley is zo knap! <3
Jullie gaan vast leuke dingen doen in 2018!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:02

Zooo dan, hubba hubba <<) :~
Wat een knapperd heb je daar nu zeg!

De fotoshoot met Bruno was eentje om niet te vergeten. Ik ben blij dat ik die perfect memory heb mogen vastleggen :*

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 20:27

Iedereen bedankt voor de reacties!

Femkers schreef:
Wat leuk om je hier tegen te komen! Fijn dat je toch een maatje gevonden hebt. Heel veel succes in 2018 :)

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik momenteel geen idee heb wie je bent? Uit jou post maak ik op dat je mij wel kent? :Y)

Tigress schreef:
Zooo dan, hubba hubba <<) :~
Wat een knapperd heb je daar nu zeg!

De fotoshoot met Bruno was eentje om niet te vergeten. Ik ben blij dat ik die perfect memory heb mogen vastleggen :*

Ik weet zeker dat er geen 1 fotograaf is geweest die het zo mooi heeft vast kunnen leggen!
Ook jij mag straks weer een perfect memory vastleggen van riley _/-\o_

Voor de rest, bedankt! Ik hoop ook dat ik heel erg veel en vooral lang plezier mag hebben met riley :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:53

Wat een mooierd kim!
Veel plezier er mee :D

En nou wel al die lange manen en sokken laten zitten he? :P

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 14:13

ellepel schreef:
Wat een mooierd kim!
Veel plezier er mee :D

En nou wel al die lange manen en sokken laten zitten he? :P

Zijn manen wel ja, zijn sokken zijn inmiddels al vertrokken. Het is gewoon zoveel makkelijker in onderhoud en alles ivm de enorme blubberzooi...dus weg ermee. Maar zijn manen hangen nog netjes in lange vlechten met voor alle zekerheid een eczeem halsstuk om te beschermen tegen eventuele plukken die ergens achter blijven hangen... :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:12

Hengstenvlecht is ook handig, of ze een stuk in korten.
doe ik bij kelly wel hoor, die hou ik gelijk met de onderkant van de hals,langer niet anders gaan ze te vaak knopen.

Jij met je sokken scheren, is toch gelukkig heb ik gewoon een moddersokkenmonster zonder problemen..
Maar ieder zijn ding he, :D

mooi dier is het wel en hopelijk is het een blijvertje :j

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 22:53

Ik vind sokken vooral heel erg onpraktisch...daarbij vind ik sokkem alleen mooi aks ze stralend schoon en uitgeborsteld zijn...die modderslierten aan zijn benen hoeft van mij niet, daarbij was riley heel erg blij net zijn ke benen, hij wist even niet waar hij ze moest laten :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:49

Heftig zoveel verschillende paarden in een jaar. Ik vind riley wel een heel erge knapperd!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:08

Normaal vind ik tinkers niks maar deze vind ik toch wel heel erg mooi!!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:12

Ja, steeds een beetje ongeluk met een paard...eerst teveel bewegingen wat ik niet kan uitzitten, dan 1 met erge eczeem, toen 1 wat lomper en "gevaarlijker" bleek voor mijn rug dan me lief is...tot nu.toe is riley heel erg lief en braaf, totaal niet lomp en heb ik nu al erg veel plezier met hem...ik hoop dat riley wat langer gaat blijven dan voorgaande paarden :D

Ooh, en ik zie net dat mijn topic in uitgelicht staat :o

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:29

Wat een bewogen jaar, maar fijn dat je je topper hebt gevonden!

Ardino komt mij zo bekend voor... Kan het zijn dat zijn vorige eigenaresse hem bij Moravita in training had?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 17:54

sasika schreef:

Ardino komt mij zo bekend voor... Kan het zijn dat zijn vorige eigenaresse hem bij Moravita in training had?

Zijn fokker zit ook op bokt. Zij heeft hem als 3/4 jarige inderdaad bij moravita laten beleren. Daarna is hij verkocht en weten we niet precies waar hij geweest is tussendoor tot ik hem in februari 2014 van een handelstal kocht en contact opnam met zijn fokker over zijn geschiedenis :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:37

kim_1990 schreef:
sasika schreef:

Zijn fokker zit ook op bokt. Zij heeft hem als 3/4 jarige inderdaad bij moravita laten beleren. Daarna is hij verkocht en weten we niet precies waar hij geweest is tussendoor tot ik hem in februari 2014 van een handelstal kocht en contact opnam met zijn fokker over zijn geschiedenis :D

Wat leuk! Dan ben ik dit paard in die tijd zeker tegengekomen

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 02:03

sasika schreef:
kim_1990 schreef:

Wat leuk! Dan ben ik dit paard in die tijd zeker tegengekomen

Dat is al wel jaaaaaren geleden...dino is geboren in 2005 dus dat hij bij moravita stond was 2008/2009 gok ik. Dat kan uiteraard ook hoor dat je hem daar van kent dan. :)