Mijn jaar begon in januari met mijn enorm knappe kwpn ruin Dino.
Helaas heb ik de moeilijke beslissing moeten maken om een ander huisje voor dino te zoeken wegens mijn lichamelijke klachten. Dino heeft nou eenmaal erg veel swung en opgooiende bewegingen wat ik helaas net mijn rug niet meer uit kan zitten en hij daardoor meer stil kwam te staan dan dat er iets met hem gedaan werd.
Dino is een paard die heel erg van lalalalala lang leve de lol houd en in januari heb ik dan ook besloten opzoek te gaan naar een lalalalala lang leve de lol baasje.
Dino en ik deden eigenlijk alleen nog maar heeeeeeel erg veel knuffelen en wat longewerk

In februari, op de dag dat ik dino 3 jaar eerder gekocht had, werd hij wederom klinisch gekeurd door een kopenede partij en goedgekeurd, wat inhield dat hij dus verkocht was.
Hup, dino op de trailer en naar zijn nieuwe huisje gebracht welke in dezelfde woonplaats is als waar mijn ouders wonen. Zijn huidige baasje is een rasechte lalalalala lang leve de lol persoon, dino is heel erg gelukkig bij haar en zij gelukkig ook met hem. Ik zie dino nog met enige regelmaat, mag altijd langskomen als ik wil, ookal zijn ze er zelf niet. Dino geniet overduidelijk van zijn nieuwe huis en als ik eens kom kijken herkent hij me gelukkig nog wel een beetje
Onderstaande foto is bij zijn huidige eigenaar gemaakt op de wei waar hij meteen op me af kwam toen hij mij hoorde praten.

Na dino ben ik opzoek gegaan naar een paard met vlakkere gangen waar ik meer mee kon rijden en mennen.
Dit paard vond ik in maart in een fantastische bomproof tinkerruin genaamt bruno go-go.
Bruno is een 8,5 jarige ruin van ongeveer 152 hoog en onder het zadel bomproof. Ik heb bruno zelf beleerd voor de wagen wat hij dan ook echt super leuk vind en wat hij enorm goed doet, we hebben dan ook lekker veel buiten gereden en gement

Ook hebben bruno en ik een mooie fotoshoot gehad bij een grote plas waar ik erg blij ben met de foto's van mijn knappe man.

Helaas heb ik in oktober/november besloten een ander huisje voor bruno te zoeken, hij heeft namelijk eczeem wat helaas bij mij alleen maar erger is geworden, ik zocht een nieuw huisje voor hem meer in de buurt van de zee waar hij nu overduidelijk minder last heeft van zijn eczeem, ook is het seizoen natuurlijk afgelopen maar wat wel opviel is dat hij op de ochtend van vertrek nog veel schuurde bij ons op stal en hij in de middag daar op stal stond en geen seconde meer heeft geschuurd, dit gaf gelukkig wat hoop.
Ik heb nog een hele gave fotoshoot gedaan met bruno 1 dag voor hij vertrok van marinda van perfect memory photography waar ik heel blij mee ben.

Deze foto's zijn voor mij het voorbeeld van een echte perfect memory.
Na bruno begon mijn zoektocht naar een nieuw maatje die net zo veelzijdig en braaf moest zijn en geen eczeem had, een paard die iets groter was dan bruno was wel iets wat ik graag wilde, niet dat bruno te klein was, maar gewoon voor het idee dat ik vond dat ik iets groters nodig had.
Ik was uitgekomen op een enorm gaaf belgisch trekpaard, 4 jaar oud, beleerd onder het zadel en voor de wagen en met proefrijden enorm koel in zijn hoofd. Eenmaal bij ons op stal bleek hij helaas niet zo koel in zijn hoofd te zijn als we hadden verwacht. Hij was enorm lomp en daarnaast hebben we helaas toch ook geen klik, door zijn enorme lompe gedrag en mijn lichamelijke klachten begon ik bang te worden voor hem wat mij voldoende redenen gaf om verder te zoeken en niet met dit paard verder te gaan, hij is dus na 3 weken weer weg gegaan helaas.

De zoektocht ging verder naar een iets minder lomp maatje, een slag kleiner toch maar weer.
Ik ben uitgekomen bij een enorme lieve knappe wederom tinkerruin van 8 jaar oud, 154 cm groot, braaf onder het zadel en op buitenrit, ander terrein is hij ook braaf en volgens zijn vorige eigenaren is hij ook beleerd voor de wagen dus dat gaan we aankomende week eens uittesten.
Riley heeft manen van +- 1 meter lang, een soepele nek en geen jeuk als we aan zijn manen kriebelen en daarom hebben we (ik en de keurende dierenarts) het vermoeden dat riley dus geen eczeem heeft gelukkig, verder voldoet riley aan al mijn eisen/verwachtingen.
Dit was 1 van riley zijn verkoopfoto's

Tijdens proefrijden hebben we nog een mooie hoofdfoto gemaakt van hem

Riley was nog smerig van het rollen in de stal, maar onderstaande foto was op de kliniek voor zijn klinische keuring van 29 december 2017.

De dierenarts was zeer te spreken over hem, had zelden zo'n goede tinker gezien qua beenwerk, bewegingen en mok/mijt/cpl geval wat mij toch wel goed deed, riley werd 100% goed bevonden en dus kon hij de trailer op, op naar zijn nieuwe huisje.

Inmiddels heeft riley een leuk haflingermaatje bij ons op stal gekregen waar hij komende winter mee samen mag blubberen, zodra het weer en het land beter is/wordt, worden ze in de groep geintroduceerd.
Ik hoop dat ik met riley erg veel plezier ga beleven, een nieuw jaar, een nieuw begin, een nieuw paard.
Bedankt voor het lezen, riley en ik wensen jullie de beste wensen voor 2018 en een reactie vinden we leuk