Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:03

Granoek schreef:
Doelen 2018:
- Met Dexter en Duke deelnemen aan een evenement waarvoor we gevraagd zijn. Ik ben altijd twijfelachtig met toezeggen omdat ik bijna altijd pech heb met personeel waardoor ik vaak last minute dingen moet afzeggen en dat haat ik, dus ik zeg eigenlijk bijna nooit toe op zo'n dingen :(
- Met Dexter en Duke naar de Shire & Clydesdale Show in Keulen
- Duke aan de hand meenemen tijdens een ritje met Dexter
- Dexter op B niveau krijgen, wat op de galop na probleemloos moet lukken. Maarja, die galop hé.
- Met Duke de beginselen van het grondwerk ontdekken

Ik ga voor mezelf per maand 1 (of hooguit 2) doel stellen omdat ik weet dat het anders qua tijd niet haalbaar is en ik andere dingen ga laten vallen die ook belangrijk zijn.

Doel Januari:
- Een binnenbak huren en met Dexter nog eens wat deftig dressuren


Door het gedoe met Duke is dit er dus niet van gekomen. We hebben wel weer het bakwerk wat opgepakt dus dat is positief en dat was eigenlijk de bedoeling, alleen ging dat niet door het slechte weer.
Dus ik ga deze aanpassen en meenemen naar februari.

Voor februari wordt dat dan:
- Dressuur terug oppakken met Dexter
- Duke terug 100% fit krijgen en tegen het eind van de maand moeten we een half uurtje kunnen gaan wandelen.

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:02

Rayoow wat schrikken joh! Hopen dat je er snel bovenop komt.

En welkom Confession en claudiadvx! Leuk dat er nog een shetje bij is gekomen!

Van mijn doelen voor januari heb ik alleen het fietsen niet kunnen voltooien, dat wilde ik vandaag doen maar ik vond het te druk op de weg.
In plaats daarvan wilde ik naar een stukje van een ander weiland dat toevallig netjes rond omheind was en daar even longeren, maar ik ben helaas niet altijd de slimste en een stuk prikkeldraad dat door de eigenaren was gespannen (dit wilde ik al langer weghalen, er kan niks mee gebeuren tov de pony's als ze in de wei staan, maar mocht er een ontsnappen vind ik dit gevaarlijk) hing even in de weg. Dus er zitten nu een paar gaatjes in mijn been! :j Niet zo veel last van verder maar ik heb Sjors niet meer gelongeerd dus :')

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:06

Jemig Rayoowl... daar schrik ik van zeg. Dat is niet niks. Heel veel beterschap!!! Gelukkig heb je Bokt...

Hier korte update... Ik heb een kleine 20 minuten op mijn paard gezeten, Christ schapenvachtzadel erop... in het zonnetje, grote opkomende maan erbij... Man man lekker hoor. Ik heb braaf maar 10 minuten gestapt LOL maar wel iets langer gewoon effe lekker gezeten. Moest wel lachen dat na 5 minuten paar begon te kreunen alsof we een vol uur getraind hadden.. Liever lui dan moe...

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:39

Vandaag heb ik mijn paard verhuisd van stal! Waardoor de reistijd voor mij opeens veranderde van 40 minuten naar 10 minuten *\o/*
Het is even wennen, maar volgensmij komt het allemaal weer goed! Morgen zal ze voor het eerst op de (blubber)wei gaan :') Ben benieuwd hoe ze het zal vinden allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:46

Fijn immanuele, 10 minuten is lekker dichtbij!

Hier gaan we aardig goed! Het hoesten is eigenlijk bijna weg, hooguit nog 2-3 kuchjes tijdens het rijden maar geen extreme hoestbuien meer. Op stal hoor ik haar eigenlijk helemaal niet meer. Maar we gaan niet te hard juichen hoor :P Rijden gaat overigens echt als een trein! Vandaag liep ze zo gigantisch goed, normaal hebben we altijd wel even een ruziemomentje.. Maar vandaag totaal niet. Zijgangen waren top, overgangen goed, aanleuning gewoon constant en ze was zo fijn aan het sjouwen. Ik voel mijn buikspieren nog steeds :') Afgelopen zaterdag weer eens gesprongen voor de afwisseling en dat ging ook super fijn. Morgen ga ik naar mijn instructrice toe om op één van haar paarden een zitles te doen, als het niet te slecht weer wordt tenminste..

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:31

Mn priveles gister ging zo onwijs goed!
Ze word steeds stabieler in haar nageeflijkheid , zodra ze lekker is opgewarmd loopt ze de sterren van de hemel. Tis geen ZZ paard maar voor een recreatiepaardje waar de basis aan ontbreekt ben ik super trots.

Ik wil nog toevoegen aan mn februari lijstje:


Citaat:
doelen februari
- met lang en laag oefenen
- verder oefenen met het wijken
- linker stelling oefenen
- fotoshoot / nieuwe fotos
-Vrijheidsdressuur weer oppakken

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:02

@immanuela29 wat ontzettend dichtbij dan in een keer. Ik zou het echt niet volhouden om er elke dag heen te gaan als Elaya 40 minuten bij mijn vandaan stond... En zelfs met 10 minuten reisafstand (wat ik nu heb) kan ik niet elke dag door school en werk..

Fijn dat je les zo goed ging @Nynkefleur!

Alles is na gisteren weer enorme blub bij ons :( bah... laat maar snel de zomer komen, liever wat droogte dan deze nattigheid... scheelt dat ik gewoon in de binnenbak kan rijden, maar de weides nu zijn echt verschrikkelijk..

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:49

Ik ga ook weer nieuwe doelen stellen voor Februari!

Februari
- 2x of meer fietsen met Sjors: 10 minuten aaneen.
- Lange lijnen meerdere keren oppakken, ontspanning in stap opzoeken en de rust vinden in draf
- VD buiging bevestigen en compliment beginnen
- Longeren proberen activiteit te vinden
- Regelmatiger met haar trainen

En met Sjimmy gewoon weer een paar keertjes wandelen en spelenderwijs verdergaan met VD!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:35

@Nynkefleur: leuk dat het goed ging! :)
@Lindeee leuk dat je regelmatid weer gaat trainen!

Het is de eerste dag van de nieuwe maand en ik kan al een doelstelling afvinken, al wil ik hem nog wel eens herhalen haha :) We hebben in de galop wat oefeningen gedaan met ee mini-sprong en balkjes. Hij was heel braaf maar ik miste de activiteit soms, wel hele goede wissels overigens !

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:49

granoek schreef:
Doelen 2018:
- Met Dexter en Duke deelnemen aan een evenement waarvoor we gevraagd zijn. Ik ben altijd twijfelachtig met toezeggen omdat ik bijna altijd pech heb met personeel waardoor ik vaak last minute dingen moet afzeggen en dat haat ik, dus ik zeg eigenlijk bijna nooit toe op zo'n dingen :(
- Met Dexter en Duke naar de Shire & Clydesdale Show in Keulen
- Duke aan de hand meenemen tijdens een ritje met Dexter
- Dexter op B niveau krijgen, wat op de galop na probleemloos moet lukken. Maarja, die galop hé.
- Met Duke de beginselen van het grondwerk ontdekken


Ik kan al 1 van mijn 2018 doelen doorstrepen en ben er super blij mee!
Duke moet nu elke dag wat wandelen maar hij maakt zich altijd erg druk dus vandaag wilde ik Dexter meenemen en ben ik er maar gelijk opgekropen, nu ik iemand bij had die me kon helpen :) En het ging super!
Ja, Dexter zijn sokken zijn vies. Nee, ik heb geen zin om ze te wassen :P

Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:45

Wat gaat het hard bij iedereen zeg! Goed bezig jullie allemaal +:)+ !

Sokken van Duke vallen wel mee joh, witte sokken met dit weer, die kunnen niet kei schoon blijven he! Zo mee als handpaard is heel knap, en leuker om te revalideren voor Duke! Leuke foto ook, je straalt er helemaal van!

s_v schreef:
-
Mijn doelen voor de nieuwe maand:
- Zadelkast maken
- Jules terug buiten op de paddock
-> Volledige dagen van maken
- Slowfeeder aanschaffen
- Grondwerk terug oppakken met Jules (tempowisselingen in stap)
-> Dit ook los oefenen op de paddock!
- Elke week een rondje fietsen met Vlekje
- Een korte wandeling aan de hand met Jules & Vlekje


Wij zijn ook al goed op weg met onze eerste februari doelen! :list:
Jules staat sinds dinsdag terug een paar uurtjes per dag buiten en hij geniet er met volle teugen van, nu langzaam weer opbouwen, zodat hij tegen het einde van de maand weer hele dagen op de paddock kan !

En ik heb eind januari al flink geoefend op de tempowisselingen (in stap) we hebben er zelfs al een heel verzameld drafje aan geplakt. Nu hij terug op de paddock kan, kan ik dit ook los gaan oefenen, extra klein doeltje erbij dus :):)

En als ik deze foto's zie, moet ik ook maar is dringend werk gaan maken van een slowfeeder, draakjes vinden het veel leuker om het hooi op de grond te trekken en dan op te eten, dan het netjes in de kribbe te laten liggen :Y)
AfbeeldingAfbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:56

Jij ook goed bezig!

Ik was ook wel heel trots :o en bedoelde vooral de sokken van Dexter die vies zijn haha, Duke staat binnen dus die vallen idd mee :P

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:58

Haha, handig gelezen van mij ook weer :P
Die zijn inderdaad vies, maar dat kan ook niet anders met zo'n weer he, als het weer lente/zomer wordt, betert dat wel weer!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 07:58

Ik rijd ook vaak met handpaard, lang niet meer gedaan. Ik heb mijn doelen hier nog niet neergezet. Maar 1 doel ga ik straks al doen :D

Met onze nieuwe trailer naar het Drents Friese Wold :D

Zal straks op de laptop even mijn doelen hier neer zetten :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:33

Ging je dan alleen? Wat doe je als een auto langs komt?

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:35

Heb toch een doel fm voor februari kunnen bedenken

# samen met zyan knuffelen
# inimienie stukje oprit op en af wandelen met zyan!

.lig nog steeds in ziekenhuis op intensieve zorg. Gister nieuwe drain gekregen zal zo horen of het goed ligt. Maar zal dus langer als verwacht hier liggen

Krijg bijna elke dag foto's van zyan die zich prima vermaakt zolang hij eten heeft _O-

Edit: hoor net dat foto's goedwaren morgen naar normale afdeling en drains eruit :) :) :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 11:42

Ik ging alleen. Ik stuurde mijn handpaard in de berm of iets erachter.

Ik heb er ook overheen gelezen, sterkte de komende tijd. Wat een val heb je gemaakt zeg.

Doelen Februari
Enya
* met de trailer naar een ander bos, is dus al gelukt, ga zo erheen super veem zin in!
* Meer grondwerk/vrijheidsdressuur doen
* jambette verbeteren
* spaanse pas beginnen.

Betsy:
* Goed ervaring WE clinic, hebben we aankomende zondag
* weer eens meenemem als handpaard.
* zonder zadel (met barebackpad) draven
* Vrijheidsdressuur doen.
* condtie meer opbouwen.
Laatst bijgewerkt door JoycexEnya op 02-02-18 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:45

Dan had ik de mijne dus aan de verkeerde kant, beter handpaard rechts

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 11:48

Betsy loop bij mij indd altijd aan de rechtekant.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:51

rayoow schreef:
Heb toch een doel fm voor februari kunnen bedenken

# samen met zyan knuffelen
# inimienie stukje oprit op en af wandelen met zyan!

.lig nog steeds in ziekenhuis op intensieve zorg. Gister nieuwe drain gekregen zal zo horen of het goed ligt. Maar zal dus langer als verwacht hier liggen

Krijg bijna elke dag foto's van zyan die zich prima vermaakt zolang hij eten heeft _O-

Edit: hoor net dat foto's goedwaren morgen naar normale afdeling en drains eruit :) :) :)


Doe maar rustig aan jij! Je vergeet je belangrijkste doel voor deze maand: heel goed rusten en herstellen, want je hebt maar één lichaam, daar moet je echt zorg voor dragen :j

Hoop dat ik niet te bemoederend overkom hiermee, maar heb dat tegen mezelf ook moeten zeggen in november. Herstellen heeft nu echt prioriteit, leuk is dat absoluut niet, maar nodig echt wel!

Wel fijn dat je morgen naar een gewone kamer mag, dat is al een lichtpuntje en een stap in de groede richting! *\o/*

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:40

Rusten ga ik ook zeker wel doen :)
Hij moet voor zijn handje slobber stukje over de oprit, doet dat normaal zelf. Wil dan 1 x meewandelen ( zal net geen 30 meter zijn)
Als ik een doel stel blijf ik tenminste iets positief ofzo.

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:37

Honeyfee was vandaag goed in vorm :')


immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:38

Felien_Kyra jaa het is echt heel fijn! In het weekend wordt het voor mij door werk ook helaas even puzzelen. Maar in ieder geval niet meer zo erg als 40 minuten!

LisaFalco ach wat een leukerd! :D

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:54

Felien-kyra, ik heb het achterwaarts tussen de balken gedaan en met staanders een doorgang neergezet met een emmer op 1 paal die ik met 1 hand naar de andere paal verplaatst heb en ik heb 3 manden neergezet in een driehoek op 3 meter van elkaar en daar voltes tussendoor gereden. Met name dat laatste vond ik best knap voor een paard wat geen been en teugelhulpen accepteert.

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:04

In het begin voorgesteld, maar het was er even niet van gekomen om te reageren.
Ga zo weer even bijlezen.

Zelf niet zo veel kunnen doen helaas. Sta wel op een manege, maar qua longeren zeer weinig mogelijkheden en daar wilde ik juist mee aan de slag. En voor de wandelingen moet het weer 's avonds licht zijn, want na mijn werk ik het altijd donker.

Met het paard van mijn vader gaat het wel heel goed. Waar zij staat is de accommodatie fijner.