Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:18

omg.. wat zul je zijn geschrokken.... ik zou ook echt helemaal gek worden hoor. Gelukkig dat ie zo vrolijk de trailer nog afstapte en dat het niet fout is afgelopen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:32

Zag de foto voorbij komen op FB inderdaad ganouk! Dat moet echt wel schrikken zijn geweest, gek beest!

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:30

Granoek schreef:
Ik ben uiteindelijk alsnog geweest :D Leuke oefening en het is toch super dichtbij :)

On topic;
Vandaag lekker gaan rijden met Dexter, die staat weer veel te veel stil de laatste tijd.
Hij vond het alleen wel prima zo die winterpauze want toen we waren gearriveerd aan het bos en de trailer open deden lag meneer plat onderuit. -:(-
Ik over de zeik, paard lacht mij uit en blijft gewoon liggen. En takel dan maar eens 850kg omhoog, dat geef je snel op.
Tussenschot los gehaald, alles aan de kant en dan hem maar moeten treiteren zodat hij zou rechtstaan. Waren ondertussen een half uur verder en meneer stapt vrolijk de trailer af.

Die paarden van mij weten wel hoe ze me gek krijgen. :roll:


Ik zie Elano er wel voor aan om ook zoiets te doen.. Oh, hoi meisje. Ik lig wel lekker. :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:34

puppy1128 schreef:
Granoek schreef:
Ik ben uiteindelijk alsnog geweest :D Leuke oefening en het is toch super dichtbij :)

On topic;
Vandaag lekker gaan rijden met Dexter, die staat weer veel te veel stil de laatste tijd.
Hij vond het alleen wel prima zo die winterpauze want toen we waren gearriveerd aan het bos en de trailer open deden lag meneer plat onderuit. -:(-
Ik over de zeik, paard lacht mij uit en blijft gewoon liggen. En takel dan maar eens 850kg omhoog, dat geef je snel op.
Tussenschot los gehaald, alles aan de kant en dan hem maar moeten treiteren zodat hij zou rechtstaan. Waren ondertussen een half uur verder en meneer stapt vrolijk de trailer af.

Die paarden van mij weten wel hoe ze me gek krijgen. :roll:


Ik zie Elano er wel voor aan om ook zoiets te doen.. Oh, hoi meisje. Ik lig wel lekker. :+

_O-

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:57

Ik wil mij (een beetje verlaat) ook graag melden! Sinds kort ben ik mijn Shetlander weer aan het oppakken na een half jaar stilstaan.
Mijn doelen stel ik niet zo heel hoog maar wel reëel:

- het happen afleren (ze mist een stuk opvoeding)
- kilootjes kwijt
- sparen voor een sulky en dan weer lekker op pad kunnen (tuig komt maandag binnen)
- de balans bij het longeren ( En dan met name rechtsom )
- lange lijnen/teugelen oppakken

Nog even een kort paspoortje:
Misty
Shetlander merrie
Dit jaar alweer 8 jaar

Afbeelding

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:51

Ik wil me hier ook nog (verlaat) aanmelden, vooral omdat ik momenteel in een dip zit met mijn 3,5-jarige pony en ik de laatste weken heb overwogen haar te verkopen, maar toch nog door wil zetten. In ieder geval tot en met de zomer... :) Ik wil dus kijken of we vorderingen maken, of dat het zo lastig blijft als dat het nu is. (Voor een achtergrondje, zie het dode volg topic in mijn onderschrift).

Ik ben sinds koningsdag 2017 in het bezit van Arabier x Fries x Fjord merrie, Zara. Gefokt door de Paardenmelkerij in Hoeksche waard en via een handelaar bij mij terecht gekomen. Het begin verliep super soepel, makkelijkste jonge paard ever... dacht ik. Het is nu denk ik een van de lastigste paarden die ik persoonlijk heb mee mogen maken. Ze is een schat van een pony, totdat ze aan het werk moet, dan is er enkel nog boosheid, angst en frustratie van beide kanten.

Afbeelding

Zara van 't Oudeland | Merrie | 3.5 jaar | 1.48 | Arabier x Fjord x Fries

Mijn voornaamste doel dit jaar: Een team worden!

Reeds behaalde doelen:
- Longeren
- Inrijden
- Stap, draf, galop ohz bevestigen
- Vrijspringen
- Draf en galop balken (niet ohz)
- Buitenrit (met verzorgster, niet met mij)
- Schriktraining

Doelen waar we op dit moment mee bezig zijn:
- Vertrouwen terug winnen onder het zadel
- Zijgangen vanaf de grond
- Zijgangen ohz*

*Aangezien ik zelf op dit moment alleen rijd wanneer ik les heb en in die les alleen stap door het weinige vertrouwen dat ik in Zara heb, zijn we maar vanuit stap met denkwerk begonnen voor Zaar, in de vorm van wijken voor het been.

Overige doelen dit jaar:
- Eindelijk het perfecte zadel vinden (iets met lage schoft en tonnetje rond...)
- Zelf een buitenrit maken met Zara
- Trailer laden oefenen
- Dubbele longe
- ...

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:57

Zo jullie gaan hard hier! En mooie gehaalde doelen voorbij zien komen. Super bezig.

Ik heb mijn doelen nu toch wat voor ogen en met mijn rug moet ik dus echt opbouwen. Mag van Fysio dan wel stappen... maar echt nog niet draven. Moet eerst mijn rug aansterken. Man man gaat me veel te langzaam. maar goed.

Doelen voor februari:

Jippe
* Elke week minstens 1 keer (liefst 2 keer) rijden met Christ-zadel, 10 minuten stappen, uitbouwen naar 20 als dat mag van Fysio
* starten met werk opbouwen dmv longeren
* en dat ie weer leert dat hij afstand moet houden bij het lopen. Zeker in stal, want loopt echt te dicht op mij.

Kato
* aan het werk met longeerhulp, de lang en laag weer oppakken. Gericht doel: rondje longeerbak laag blijven.

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:45

Net weer een fijn lesje gereden. Loop de laatste tijd wel tegen 2 probleempjes aan:
Whitney doeit moeilijk met trailerladen. Ging normaal altijd zo erop maar nu verzet ze zich. Ze gaat wel vaker niet zomaar erop maar dan moeten we even longeertouw pakken en dan gaat ze er zo op. Maar nu moeten we echt het touw om haar heen doen en haar echt trekken, anders dreigt ze omhoog te gaan en trekt ze me omver. Er is niks bijzonders gebeurd met de trailer ofzo, het is ook geen angst ze wil er gewoon onderuit komen. Dit doet ze ook alleen als we thuis weg willen, terug naar huis loopt ze er wel netjes op.
En ik heb het idee dat Honeyfee soms de knie op slot heeft. Ze sleept dan met een achterbeen en even later loopt ze gewoon weer normaal. Begint me steeds vaker op te vallen dus even in de gaten houden dat het niet erger gaat worden.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:16

Vanochtend rond 11 uur ongelukje met een paard. Nar spoed gebracht. 6 gebroken ribben een een klaplong. Die kregen ze zo niet gedraind dus via operatie kamer.
Nu zit ik hier een week vast.
Week lang zonder zyan ...

Verveel me nu al terwijl ik verga van de pijn. Kan niet eens zelf recht zitten

Heb verder nog niks bijgelezen. Zal ik morgen de tijd voor nemen

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:32

Oei, dat klinkt serieus rayoow, doe maar heel rustig aan, want je hebt serieuze kwetsuren zo te lezen, laat jezelf nu eerst maar heel goed verzorgen!

Hopelijk trekt de pijn snel een beetje weg? Want 6 ribben + een klaplong is echt niet niks, sterkte ermee!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:19

Heel veel sterkte rayoow! Wat is er gebeurd als ik vragen mag?

Hier een goed weekend gehad. Bomen springen met kliek ging niet helemaal zoals gepland. Meneer had er wel erg veel zin in (de hele rit al) en de eerste 2 lagen berg op in een bocht. Met een paard waarvan ik vrij zeker wist dat ik er geen controle over zou kunnen houden durfte ik dat niet aan. Boomstam op het rechte pad ging wel goed. Als ze er volgende week nog liggen proberen we het gewoon nog een keer.

Twix ging wel super! Eerste doel voor februari is zelfs al gehaald! We hebben een paar dingetjes uit we geprobeerd en ze deed alles! Nieuwe doel voor februari is dus om daar verder mee te gaan. Ook in het bos deed ze goed haar best. Ze wist de omleiding nog ivm grote in de weg liggende boom, en daar was ze zelf supertrots op!! En eindelijk weer eens wat gedraaft en gegaloppeerd zonder spanning. Ik ben dus blij!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:36

DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:18

Gezellig, welkom @claudiadvx en @Confession!

@Zilfstar Kan me echt goed voorstellen dat je het dan niet vind opschieten, dat opbouwen, als je alleen nog maar mag stappen.

@LisaFalco, dat trailerladen is voor mij herkenbaar echter heeft Elaya het juist als ze terug naar huis moet, wat een nare plek..... :') nee weet niet waarom dat is maar bij ons is het inmiddels zover dat ze gewoon wegloopt van de longeerlijn als je die achter haar langs wil doen. Ze staat er altijd binnen 10 minuten in, maar moet eerst tig keer vervelend doen voordat ze de klep op gaat. Inmiddels beloon ik haar gewoon extreem als ze in de trailer staat en wat bij ons helpt is gewoon goed doorlopen, niet omdraaien tijdens het oplopen van de klep.

@Rayoow, wat een schrikken zeg... hopelijk word de pijn snel een beetje minder! :(

@Natalie36 Goed zeg, al een doel behaald! :D wat heb je uitgeprobeerd dan?

Ik heb woensdag deadline van verslagen inleveren en ik heb elke keer weer hetzelfde, ik begin pas zo laat dat ik de 2 dagen voor de deadline amper tijd heb om naar Elaya te gaan... Morgenavond moet ik wel even gaan en dan ga ik ook fijn even rijden, wil woensdagavond namelijk weer naar springles (of ik moet plots weer meer last krijgen van mijn rug/nek)

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:57

Natelie: pony schrok denk ik door de wind. Ze bokte net zo raar dat ik hem niet uit en werd tegen bakomheining gelanceerd

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 09:40

Jeetje wat gaan jullie hard zeg :o
Of ik ben slecht in het bijhouden,
Je mag je altijd aanmelden hoor,

Mijn doelen van Jan zijn allemaal niet gelukt.
Ik ga het ook even anders doen qua doelen stellen.
Probeer iig dit topic een beetje bij te houden en te reageren op andere.

Enya:
* Afspraak maken met de osteopaat en boomlooszadelpasser
Niet gemaakt, vooral finacieel moet ik even kijken hoe of wat
* Vrijheidsdressuur doen
Op een paar kleine vd kunstjes niet echt gelukt
* Conditie weer beterder krijgen, grotere rondes en meer draven etc.
Hier wel redelijk gelukt, ben 2x richting het bos gereden (a 14/15 km) zondag, best wel stukken gedraafd en gegalopeerd

Betsy:
* Afspraak maken met de osteopaat en boomlooszadelpasser
Niet gelukt, zoals bij Enya
* Conditie op gaan bouwen dmv hand paard en rijden
Ik rijd haar wel iets meer, maar de conditie is nog steeds best wel slecht
* Meer als handpaard meenemen.
Ook niet gedaan deze maand.
* Vrijheidsdresuur kunstjes perfectioneren
Ook niet echt vrijheidsdressuur gedaan
* Buiging op commando krijgen, hier mee is ze heel onzeker!
17 maart heb ik weer een vd les en dan wil ik hiermee aan de slag.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:43

mijn doelen voor feb

* meer met mijn haflinger op buitenrit. Ik zou 1 feb gaan, maar paardje met wie ik mee zou gaan liep van weekend niet zo fijn, dus even aankijken of het donderdag door gaat,anders miss toch me men hoofstel in doen
* grondwerk blijven doen in combi met barepackpad rijden
* proefjes M1 oefenen en opnemen (in april wil ik M1 starten)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:51

We hebben morgen nog een dag januari, maar ik denk niet dat ik mijn laatste twee doelen nog haal in 1 dag :))

Nissima schreef:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice
  • Kunnen longeren
  • Galopexamen 1 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 2 alle theorie van kennen
  • Galopexamen 2 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 3 alle theorie van kennen
  • Oefenen met aanspringen vanuit stap
  • Proefje opnieuw opnemen Global Showing


Kunnen longeren was echt te hoog gegrepen :n Daar zal iemand bij moeten komen helpen die veel verstand heeft van bijvoorbeeld grondwerk. Afgelopen week heb ik geprobeerd te longeren, bij mij ging ze niet eens lopen, bij een ander meisje begon ze de eerste twee keer wel te lopen (maar stopte daarna dus weer) en daarna lukte het niet meer. De staleigenaar heeft het nog geprobeerd en dat lukte hem ook maar één keer en uiteindelijk heeft een klusjesman (?!) het nog een soort van goed af kunnen sluiten.

De theorie van galopexamen 3 ben ik aan begonnen, maar vond ik vrij heftig en afgelopen week ben ik er niet meer verder mee gegaan.

Doelen voor februari:
  • Doorzitten vaker oefenen
  • Doorzitten oefenen tijdens draf verruimen
  • Twee keer zonder beugels rijden
  • Drie keer (zaterdags of zondags) een sprongetje neerzetten
  • Minstens een keer per week weer bitloos rijden
  • Stap-galop oefenen
  • Eén keer balkjes neerleggen
  • Galopexamens halen!

Ik zou nog wel even door kunnen gaan maar ik denk dat dit al wel al eens wat is. :D

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:04

Leuk al die doelen! En wat eng die val met de gebroken ribben en de klaplong. Doe maar lekker rustig aan!!

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:31

Froemel schreef:
Leuk al die doelen! En wat eng die val met de gebroken ribben en de klaplong. Doe maar lekker rustig aan!!


Ik mag niet eens zelf naar wc :/
Ik ben iemand die niet stil kan zitten en mag nu letterlijk niks.
Pijnstillers doen wel hun werk :)
Ook een pompje gekregen voor extra pijnstilling als da nodig is.

Mama zorgt nu voor zyan. Die krijgt zn eten en drinken een knuffel en verder mag die dien wat ie wil :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:46

Jeetje rayoow! Hopelijk knap je snel op, beterschap! Dat moet wel een hele nare val geweest zijn wil je gebroken ribben en een klaplong hebben :(

Iedereen heeft zijn doelen alweer voor februari, ik moet er nog even over nadenken. Gelukkig zijn mijn tentamens -bijna- voorbij, dus dan kan ik weer lekker rijden. Alleen moet de bak wel weer droog worden -O-

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:09

Oei Rayoow, ik had je bericht even gemist. Wat heftig zeg! Hopelijk doen de pijnstillers hun werk en knap je snel op :(:)

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:21

Ik hoop dat ik snel weer naar huis mag :) mama wat is dit saai. Thuis kan ik ook stilliggen alleen daar tenminste nog leven om me heen ;')
Mocht iemand in de buurt zijn. Ik lig in overpelt. Nu nog op intensive
Morgen hoop ik naar normale kamer

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:23

Heeel veel beterschap Rayoow! bah moet er niet aan denken. Sterkte met het stilliggen!

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:12

Januari bijna voorbij.
Mijn doelen waren:
- Grondwerk les - Gelukt, veel theorie en opdrachten gekregen om weer mee door te gaan
- Meer longeren - Gelukt, ook tijdens de grondwerkles wat tips gekregen en zag er goed uit
- Tandarts erbij - Is gisteren geweest, tanden weer in orde gemaakt

Doelen februari:
- Doorgaan met grondwerk en longeren. Paar lesjes weer erbij pakken en zo conditie weer goed opbouwen.
- Minimaal weer 1 les erbij (laat speciaal iemand komen voor de les, wat duurder en geeft me veel tips om zelf door te gaan).
- Kijken of we wat balkjes werk erbij in kunnen pakken
- Mocht conditie het beter gaan, proberen ook weer 1x per week het rijden erbij op te pakken

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:30

nanoukkie schreef:
DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- min 1 keer een training met balkjes
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen