Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:49

Granoek schreef:
Lievenamme, ik dacht even dat er stond 'doordat we inmiddels dakloos zijn' en schrok heel erg haha.

Ghostattack, hij is echt niet zo groot als hij lijkt hoor haha. Hij meet 17.2 hands of 178-180cm. Heb hem na Engeland nooit echt nagemeten. Ben zelf ook maar 1m68 dus niet van de grootste :D


Ik ben al minstens 10cm kleiner dan jij bent _O- Zijn kleur/aftekening zijn zo gaaf!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:51

Oh nou dat zou je niet zeggen :D
Nu heb ik ook wel al in geen 5 jaar meer op een pony gezeten of paard kleiner dan formaat Dexter/Belgisch trekpaard. Misschien moet ik daar maar eens een doel van maken := (Kan misschien op Duke kruipen :+ )

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:21

Leuke vorderingen hebben jullie gemaakt!
En gimme_spurs, zo herkenbaar ineens :')

Mijn vorderingen:

nessinator schreef:
Sandy: Januari zal vooral in het teken staan van verfijnen van de communicatie en werken aan lengtebuiging. Aardig eind op weg, ze pakt het zo goed en makkelijk op! Alleen die buiging blijft nog even oefenen met dat stijve versleten lijf van haar :')

Valentino,in janauari...
- Ga ik erachter komen wat voor een kruising (?) Valentino nou eigenlijk is
- Doen we een Working Equitation clinic op stal
- Gaan we lekker veel het bos in
- Gaan we veel vanaf de grond verder werken aan balans
Geen dingen om af te strepen, want die onderste twee zijn work in progress, maar we maken leuke vorderingen! Hij heeft inmiddels zijn vuurdoop als braaf koppaard in de bosrit gehad, en de weg raken we ook al minder vaak kwijt, dus gaat helemaal goed komen!
En zelf heb ik western gereden!!! Zo gaaf, ik ga er echt dingen van meenemen in mijn training (voor zover ik dat niet al deed), en erover nadenken of ik niet wil overstappen (nadat paardlief een goede basis heeft)!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:18

Granoek schreef:
Lievenamme, ik dacht even dat er stond 'doordat we inmiddels dakloos zijn' en schrok heel erg haha.

Ghostattack, hij is echt niet zo groot als hij lijkt hoor haha. Hij meet 17.2 hands of 178-180cm. Heb hem na Engeland nooit echt nagemeten. Ben zelf ook maar 1m68 dus niet van de grootste :D

dakloos zou wel heftig zijn :') :')

Gaaf paardje heb je Granoek en Lievenamme wat een schatje, hopelijk kun je snel bezig gaan in de bak, al zijn buitenritjes ook hartstikke leuk :j :j

Ik heb net als Granoek dat ik ook inderdaad maar 1 of 2 doelen per maand op stel, anders ben ik bang dat ik vooral veel teleurstelling krijg als het me dan niet lukt. Heb dit jaren terug met Elaya gehad, dat ik echt doelen had die ik wilde behalen en dat ik daardoor alleen maar teleurgesteld raakte.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:24

Hahaha Nessinator, ik mag wel uitkijken dat ik de verkeerde niet meeneem uit de opfok straks := :')

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:56

Bedankt voor de comlimentjes van Tink :D En dakloos zou wel heel erg zijn, gellukkig alleen maar geen bak :')

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:22

Joh, niets mis met één of twee doelen! Het gaat erom dat je het leuk blijft vinden :j

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:31

Ik ga straks na school nog naar stal. Ben gisteren niet kunnen gaan, het regende ook best hard en dan kan ik ook gewoon niets doen daar (buiten borstelen, maar een uur daarvoor rijden is een beetje te gek, haha). Ik ben redelijk laat daar, maar als ik me haast kan ik misschien nog even in het bos voordat het donker wordt, en anders ga ik losrijden of longeren!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:46

Ik wil me ook graag melden in dit topic!

Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben Linde, 16 jaar en ik rijd zo'n 7 jaar paard. Naast paardrijden heb ik ook twee verzorgpony's, shetlanders Sjors en Sjimmy. Ondanks dat het shetlanders zijn doe ik er veel mee in de zin van trainen en het lijkt me leuk om wat doelen te stellen voor komend jaar.

Dit zijn Sjors en Sjimmy
AfbeeldingAfbeelding

Sjors (links) is nu 6,5, en met haar ben ik vooral bezig met lange lijnen en vrijheidsdressuur, maar ook fietsen, springen, wandelen, longeren en nog veel meer. Mijn voornaamste doel dit jaar is de motivatie houden om echt actief te trainen!

Sjimmy is pas 2,5, en met hem doe ik spelenderwijs af en toe eens vrijheidsdressuur, dit vindt hij echt leuk. Ook heb ik een beginnetje gemaakt met longeren en hier wil ik rustig mee doorgaan, en misschien nog eens een hoofdstelletje of een zadeltje meepakken, maar dit zien we wel.

Doelen 2018:
Sjors:
- Lange lijnen veel meepakken; misschien een keer een lesje. Veel focussen op goed ruggebruik en lekker ontspannen lopen.
- Vrijheidsdressuur en grondwerk uitbereiden.
- Conditie op peil houden en zorgen dat ze in de zomer niet te vet wordt. Lekker veel weg met de fiets dus.
- Ook aan de longeerlijn op zoek naar een fijne houding, ontspannen en een beetje spiertjes kweken!
- Springen iets meer oppakken, veel balkjestraining en kleine sprongetjes om die achterhand mooi sterk te maken.

Sjimmy:
- Verdergaan met vrijheidsdressuur, ontspannen met hem spelen.
- Longeren later weer oppakken, nadat hij een maandje rust heeft gehad hierin.
- Eventueel een stapje verder na het longeren.
- Veel lol hebben, lekker op stap gaan en hem helemaal bomproof maken!

En mijn doelen voor Januari, ondanks dat dat al bijna voorbij is:
Sjors:
- Bij vrijheidsdressuur focussen op rust vinden.
- Stuk of 2x met balkjes trainen, kan aan de longeerlijn of aan de lange lijnen.
- Keertje fietsen.

Sjimmy:
- Keertje wandelen.

Met Sjors wil ik dus echt serieus aan de slag gaan, met Sjimmy is het allemaal spelenderwijs, niks moeten, gewoon veel lol hebben en rustig opgroeien, hij is nog jong!

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:07

@Linde Wat een leuke pony's en wat ben je er leuk mee bezig!

Vind het echt leuk om te lezen hoe hier hele verschillende paarden en doelen naar voren komen :)

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:55

LisaFalco schreef:
@Linde Wat een leuke pony's en wat ben je er leuk mee bezig!

Vind het echt leuk om te lezen hoe hier hele verschillende paarden en doelen naar voren komen :)

Dankjewel!
Ik vind het inderdaad ook erg leuk om te lezen over iedereen, hoe iedereen zijn eigen doelen stelt! Ik hoop dat voor iedereen dit jaar zijn doelen mogen uitkomen!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:08

Leuk iedereen hier! Ik heb nog niet kunnen gaan door dit baggerweer, de bak was eindelijk weer goed te doen, regent het weer mega veel 3 dagen en nu is het weer een natte bende :+

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:27

@gerpiegorp: ik ken het ! Als het zo blijft regenen (België) weet ik niet of ik straks wel ga... dan moet ik weer een uur wachten voordat hij droog is want ik moet een deken opleggen.... ik wil wel evengoed gaan eigenlijk. Maar mijn ouders moeten mij altijd brengen, en het is wel een eind dus iedere dag gaat niet. Maar anders kan ik hem gewoon in stap, met de deken op en longeerhulp wat beweging geven, flinke poetsbeurt en extra plakje hooi geven.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:44

Aah niet alleen in belgië is het zulk weer hoor Anoek, ik troost je, ook hier in nederland is het echt verschrikkelijk :') moet heel eerlijk zeggen dat het me tot nu toe nog mee valt vandaag. Maar ik geloof dat het meeste er nog aan zit te komen. Vervelend dat je er niet zelf heen kan zeg..

Vind het ook leuk om te lezen vooral omdat vele paarden/pony's zo verschillend zijn en iedereen ook heel verschillende doelen heeft :j

Bak bij ons was gisteravond gewoon goed, ik was helemaal verbaasd en heb dan ook nog lekker even kunnen rijden. Vanavond springles bij de club, dat is in een binnenbak dus fijn dat ik ondanks t weer toch nog lekker bezig kan.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:44

Meerdere jaardoelen zijn zich aan het ontwikkelen momenteel... heb al iemand gevonden die een keer mee wil op stap met een trailer, die heeft zij ook. Mijn bijrijder is nu ook een paar keer mee geweest op buitenrit, ondanks wat gedribbel erg braaf. Ben ook blij dat mijn bijrijder me helpt om mijn doelen te behalen! Ze heeft ook stukjes voorop gereden, dus dat is al weer een stapje dichterbij een ander doel... alleen op buitenrit.
Vind dat we al lekker bezig zijn zo halverwege januari 8-)

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:00

Citaat:
Doelen voor 2018
- Dressuur: op B-niveau komen.
- Springen: afstanden inschatten verbeteren, en dat veel oefenen d.m.v. balkjes en lijntjes. Daarnaast wil ik ook graag een crossles rijden.
- Buitenrijden: samen met iemand op de fiets naar 'het grote bos' rijden en een leuke rondje rijden, om uiteindelijk haar conditie (en stiekem ook die van mij) te verbeteren dat we zonder problemen een buitenrit van 20km kunnen maken.
- Vrijheidsdressuur: de buiging, de Spaanse pas en draf bevestigen. Daarnaast los mee kunnen galopperen.
- Grondwerk: verder gaan met werken aan de hand.

Doelen voor januari
- Minimaal 4x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les.
- Oefenen met balkjes
- Alleen een kleine buitenrit maken
- 2 passen Spaanse draf
- Oefenen met werken aan de hand


Ik kan al een jaardoel voor de helft afstrepen *\o/* Vorige week was Sterre drukker door de wind en regen, gecombineerd met veel enthousiasme leidde er toe dat ze uit plezier mee ging galopperen! Sinds dien vraag ik het elke keer wanneer ik vrijheidsdressuur doe en ze reageert bijna altijd. <3 Ook de Spaanse draf verbeterd enorm, 2 passen houdt ze met gemak vol.
Afgelopen zaterdag had ik een aantal balken in de bak gelegd om te oefenen met afstanden inschatten dus dat doel kunnen we ook afstrepen.

Op deze manier werken met doelen bevalt mij erg goed. De doelen van anderen inspireren mij ook weer om nieuwe dingen te proberen met Sterre, en daarnaast om mijzelf ook aan mijn doelen te houden i.p.v. alleen kijken waar ik zin in heb, en niet iets waarbij ik Sterre train om fysiek heel veel te verbeteren.

Op iedereen persoonlijk reageren wordt een beetje te veel, maar gaaf dat jullie ook goed bezig zijn met jullie doelen!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:40

Zo dat ging niet als gepland vandaag. Aangezien mijn paard niet heel dicht bij thuis staat kan ik maar 4/ week gaan ongeveer. de laatste tijd ga ik ook vaak laat en doordat de piste niet optimaal belicht is longeer ik veel. Dit heeft wel positieve invloed gehad op zijn bespiering, maar negatief wat betreft het 'rijden'. Het eerste probleem is dat van zogauw ik het halster los doe, hij heel erg naar achter rent, dit zorg natuurlijk voor onveilige situaties... en bij het opstappen stapt die herhaaldelijk naar achter. Ik probeer rustig te blijven en hem telkens naar voor te zetten en belonen als die dat doet. Maar na een kwartier vraag ik dan toch maar iemand om hem vast te houden. Vandaag was ik aan het opzadelen. Hij probeerde te bijten (singelnijd?) en ik zei 'eros' op kwade toon maar sloeg niet. Hij vloog desondanks naar achteren. de haak van het koord is gesprongen en mijn zadel is beschadigd. Alle andere dingen (dekje,bontje) zijn kliedernat door het vallen. Ik had me wel heel erg verschrokken natuurlijk... gelukkig ging het rijden wel heel goed! Maar weet iemand hoe ik hier misschien mee kan omgaan?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:49

Poeh kan begrijpen dat je geschrokken bent.
Misschien zit hij niet helemaal goed in zijn vel? Ergens last van?

Ik krijg ook net vervelend telefoontje dat mij jaarling door zijn achterbenen zakt.
En ik zit nog vast op werk tot 23u -:(-

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:51

Wat een leuke paardjes en leuke doelen komen er voorbij! Zo verscheiden allemaal, leuk om te lezen, ik hoop voor iedereen dat er veel doelen mogen uitkomen :)
Wat leuk ook, dat er zoveel shetjes meedoen, ik heb een zwak voor die kleintjes, zo klein als ze zijn, zo veelzijdig zijn ze ook, echte donderstenen, maar wel stuk voor stuk om op te eten <3

Ik vind het trouwens moeilijk om het topic goed bij te houden en op iedereen te reageren, maar ik lees wel trouw mee & vind het ook belangrijk voor mezelf om nu vol te houden, dus sorry als ik niet altijd reageer :o

Wat vervelend nanoukkie, veel schade aan je zadel? Tips heb ik niet voor je, maar ik hoop wel dat jullie er samen terug uitkomen, zag gisteren jullie topic & heb echt genoten van de foto's en filmpjes, wat een knap paard is het!

Oh, en ook voor jou zo'n naar nieuws Granoek, kl*te zeg, dat je nu vast zit op je werk, komt de DA? En is er iemand die bij je paardje kan zijn ondertussen? Pff, helemaal niet leuk...

Het weer is inderdaad een spelbreker voor veel doelen, hier staat het algemeen even op een lager pitje, dus ik kan 'gelukkig' wel rustig verder werken aan mijn doelen!

Zo kreeg ik gisteren de uitslag van de bloedonderzoeken binnen, doel kan nu dus definitief geschrapt worden & beide paardjes zijn helemaal oké, geen cushing hier dus *\o/*
s_v schreef:
En voor deze maand zijn de doelen:
- 2x per dag aan de hand stappen met Jules, langzaam opbouwen naar langer dan 10 minuten per keer.
- 2x per week een langere wandeling maken met Vlekje
- Elke dag de paardjes lekker poetsen en knuffelen, veel genieten van elkaar <3
En op medisch gebied:
- Draadjes uit de wonde van Jules
- Jules laten testen op insuline resistentie (voor de zekerheid)
- Vlekje laten testen op IR en eventueel cushing (ze is een oudje, ook voor de zekerheid dus!)

- Tandjes laten nakijken (bij Vlekje voor de eerste keer :o , ik weet het, niet oké, maar goed, nu betaal ik zelf de kosten, dus kan het wel!)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:00

@Granoek: geen idee, hij is 3 maanden geleden van stal verandert en hier zijn er wel meer 'prikkels', wat herrie met andere paarden, iets meer paarden... Maar voor de rest niet iets waar ik van af weet.
Ik denk dat het vooral komt doordat ik veel minder rijd de laatste tijd... Misschien toch waar meer iets meer rijden dan longeren zodat hij terug respect voor mij krijgt. Succes met jouw paard!

@s_v: ja toch wel. Op de boom is er heel wat leder afgescheurt (ik heb het zadel een jaar geleden nieuw aangekocht) dus dat was echt balen.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:16

nanoukkie schreef:
Zo dat ging niet als gepland vandaag. Aangezien mijn paard niet heel dicht bij thuis staat kan ik maar 4/ week gaan ongeveer. de laatste tijd ga ik ook vaak laat en doordat de piste niet optimaal belicht is longeer ik veel. Dit heeft wel positieve invloed gehad op zijn bespiering, maar negatief wat betreft het 'rijden'. Het eerste probleem is dat van zogauw ik het halster los doe, hij heel erg naar achter rent, dit zorg natuurlijk voor onveilige situaties... en bij het opstappen stapt die herhaaldelijk naar achter. Ik probeer rustig te blijven en hem telkens naar voor te zetten en belonen als die dat doet. Maar na een kwartier vraag ik dan toch maar iemand om hem vast te houden. Vandaag was ik aan het opzadelen. Hij probeerde te bijten (singelnijd?) en ik zei 'eros' op kwade toon maar sloeg niet. Hij vloog desondanks naar achteren. de haak van het koord is gesprongen en mijn zadel is beschadigd. Alle andere dingen (dekje,bontje) zijn kliedernat door het vallen. Ik had me wel heel erg verschrokken natuurlijk... gelukkig ging het rijden wel heel goed! Maar weet iemand hoe ik hier misschien mee kan omgaan?


Mijn paard ging ook altijd naar achteren, en doet dit af en toe nog wel maar echt heel erg rustig dus dat is heel anders als eentje die echt wegrent... wat een schrikken was dat dan vandaag :( Die van mij ging ook altijd hangen met het opzadelen, uiteindelijk is dit verholpen door het blijven doen doen doen, ze was eerst namelijk heel schrikkerig met opzadelen. ik heb verschillende halstertouwen kapot gehad. een stalgenootje van mij gebruikte altijd een halstertouw die elastisch was.

Misschien even googlen? zijn vast andere bokkers die hetzelfde hebben gehad met hun paardje.

@Granoek, wat balen ook zeg... vooral dat je dan nu even helemaal niks kan door je werk :(

@s_v ik heb nu heel veel tijd even omdat ik veel thuis ben voor het leren van tentamens, vanaf februari ga ik stage lopen en dan zal het vooral veel lezen worden en minder reageren gok ik..

Ik probeerde iedereens naam een beetje te onthouden maar merk nu al dat ik namen door elkaar ga halen :') Boktnamen zijn een stukje makkelijker.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:34

Granoek schreef:
Poeh kan begrijpen dat je geschrokken bent.
Misschien zit hij niet helemaal goed in zijn vel? Ergens last van?

Ik krijg ook net vervelend telefoontje dat mij jaarling door zijn achterbenen zakt.
En ik zit nog vast op werk tot 23u -:(-


Dat is vervelend! Hopelijk voor hem (en jou) is het niks ernstigs.

@nanoukkie: heeft hij niet last van het zadel/singel/rugspieren oid dat hij zo reageert? Wel heel apart als dat zo opeens ontstaat.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:25

Voor Januari zijn we een heel eind opweg *\o/*


Citaat:
Falco: Training Endurance bij Donna Oudshoorn (21e)
Puck: Start opleiding handpaard (6 januari) CHECK!!
Puck: Osteopaat komt langs ter controle.




Zondag staat onze Endurance training gepland, ik ben nu al nerveus voor het trailerladen :+ 2,5 jaar geleden is dit grandioos fout gegaan toen hij alleen moest, dit wordt dan ook weer de eerste keer dat hij alleen op pad gaat (afgelopen jaar heeft hij meerdere keren in de trailer gestaan samen met een ander paard, zonder problemen! trailer laden zonder ander paard hebben we vorige week gedaan en ging vrij soepel.) Gelukkig heb ik hulp met het laden voor als mijn Eigen zenuwen te hoog worden zodat ik vast de auto in kan en mijn stress niet op mijn pony over breng (de echte stress komt bij mij op het moment dat de klep dicht gaat).

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:30

gerpiegorp schreef:
Granoek schreef:
Poeh kan begrijpen dat je geschrokken bent.
Misschien zit hij niet helemaal goed in zijn vel? Ergens last van?

Ik krijg ook net vervelend telefoontje dat mij jaarling door zijn achterbenen zakt.
En ik zit nog vast op werk tot 23u -:(-


Dat is vervelend! Hopelijk voor hem (en jou) is het niks ernstigs.

@nanoukkie: heeft hij niet last van het zadel/singel/rugspieren oid dat hij zo reageert? Wel heel apart als dat zo opeens ontstaat.

Ik heb het zadel gekocht bij een zadelpasser, een jaar geleden. Hij is wel bespierder geworden in zijn rug, maar er is nog altijd genoeg ruimte vrij naar mijn mening. Hij een een halfjaar geleden uitgebreid behandelt geweest door een osteopaat. Vandaag kon hij perfect zijn galopwissels, dat zou die absoluut niet doen moest die last hebben van zijn rug.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:39

Haha Felien_Kyra ik wilde dat ook maar moest bij de eerste persoon die ik wou aanspreken al terug gaan zoeken naar de naam dus ik doe het ook gewoon zo :)

nannoukkie wellicht inderdaad terug wat gevoelig door lang stilstaan, die van mijn zusje heeft daar ook wel last van.

De dierenarts is geweest hier en mijn moeder is even voor me komen inspringen (familiebedrijf ;) ) dus ben wel nog naar stal kunnen gaan gelukkig.
DA vermoed dat hij met zijn been vast is komen te zitten in de draad en zich heeft proberen los te trekken, maar ik acht dit heel onwaarschijnlijk. De laagste draad zit op bijna 1m dus om daar in vast te geraken moet hij al heel gek doen, en dan is nog de vraag hoe hij in zijn eentje los is kunnen geraken.
Maarja, nu maar focussen op hoe het op te lossen en niet hoe het gebeurd is.
Heeft spuitjes gekregen met antibiotica en pijnstilling, hopelijk over 5 dagen beter en anders foto's maken en hopen dat er geen pezen zijn geraakt :(