Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:03

@Nynkefleur: veel plezier, voor als het eenmaal gelukt is! Ik heb niet echt tips, ik ben zo iemand die gewoon gaat, zodra ik mijn paard genoeg vertrouw (wat bij mij vaak nogal snel is)
@Cindyy1993: In ieder geval een ervaring rijker. Fijn dat je wel voortgang hebt met de trailer!
@Felien_Kyra: Ik duim met je mee dat de osteo weg kan blijven!
@Nanoukkie: Vervelend, maar goed dat je er op tijd achter kwam dat de trailer niet goed genoeg was.
@Rayoow: Vervelend dat het zo traag gaat... Ik hoop dat je snel in ieder geval acceptabel kan slapen!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:09

Bedankt voor de leuke reacties en tips iedereen! Mijn bijrijder ( tevens goede vriendin ) reageerde heel positief op mijn doel, zij zit heel zeker in het zadel en durft ook veel meer met gigi, ze zou een vriendin optrommelen die met een fiets mee wilde gaan om een staprondje te doen en stelde ook voor dat als het mooi weer is dat zij dan wel op de fiets met mij wilde.

Ook wilde ik het volgende even met jullie delen.. vond oude fotos op mijn vorige telefoon.. zo zo zooo trots op hoe ze geworden is!
Linker fotos zijn van toen ik haar net had
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:26

Wauw wat ziet ie er nu anders uit zeg, in positieve zin uiteraard! :j

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:54

@Nynkefleur: ziet er al zoveel beter uit! Ze mag nog wel nekspieren, rug-en bilspieren krijgen. Hoelang heb je haar al?

Ik ben gisteren wezen gaan kijken op een sportstal 5 minuutjes van thuis. Een droom voor mij, maar de ppardjes mocthten dagelijks maar 1-2 uurtjes buiten door het aantal weides & paddocks voor het aantal paarden. In de zomer zou hij evt. wel hele nachten op weide mogen. Maarja, dit is ook niet paardwaardig jammergenoeg :( . Voel me ook niet goed op mijn huidige stal, maar ik ben werkelijk overal wezen kijken in de buurt en niets voldoet aan de normale eisen..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:13

Afbeelding

Vandaag maar weer voor het eerst sinds twee weken even op m'n paardje geklommen.paardlief was een beetje verkouden. Vijf weken geleden nieuwe beugels er aan gehangen. En sinds toen deed titus een beetje lastig op een kant bit vastpakken moeilijk inbuigen enzo. Ik had er steeds een beetje last van dat m'n rechter been verkrampte ( heb ik al heel gauw door m'n rug) dus ik zocht er niet veel achter.

Maar vandaag toch maar besloten om m'n beugelriem een gaatje langer te maken van m'n rechterbeen. En pardoes m'n paard had alle knopjes die ik er op gezet had weer gevonden. >;). Ik heb dus drie weken lang met scheve beugels gereden en zelf dus enorm scheef gezeten daardoor.

En paard maar braaf zijn best doen. Ik ben er weer op gaan zitten, heb een rondje gegaloppeerd en toen kwam er dikke zucht van ontspanning uit en kon ik lekker lang en laag draven. Gingen de oren weer naar voren en deed hij super zijn best. :D

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:15

nanoukkie schreef:
@Nynkefleur: ziet er al zoveel beter uit! Ze mag nog wel nekspieren, rug-en bilspieren krijgen. Hoelang heb je haar al?


Ja je hebt helemaal gelijk hoor! Ben haar nu pas wat serieuzer aan het oppakken, heb haar nu 1,5 jaar. Pak nu ook het longeren enzo serieuzer op.
Dankjewel!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:28

@Gwen1992 fijn dat het lekker ging nu!

@nanoukkie mm lastig zeg, is voor mijn gevoel altijd hoor dat als je paarden ergens anders staan dat er altijd wel iets is waar je niet tevreden over bent... Hopelijk ga je toch nog een leuker plekje vinden

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:17

Jut en jul op stap...
Afbeelding
Ging goed tot het elektriciteitskastje wat je in de verte op de foto ziet, daar wilde ze no way langs. Vorig jaar zou ik zijn afgestapt en terug gegaan zijn, maar ik heb toch geprobeerd door te zetten. Toch niet er langs, toen kwam het meisje met wie ik was en toen ging ze er langs alsof er niks aan de hand was :+
Maar toch weer gedaan!
Priveles was pittig, ze liep pas op het einde super fijn, maar heel fijn af kunnen sluiten met tot slot toch even alleen buiten uitstappen ( met een klein drafje woo )

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:57

@Nynkefleur zo die is echt in positieve zin veranderd! Top hoor! En ja.. die elektriciteitskastjes kunnen nogal eens bijten, dus ik snap haar wel hihi. Net als prullenbakken, brievenbussen.. := Maar heel goed dat je hebt doorgezet! En fijn dat je je les goed hebt kunnen afsluiten!

@gwen1992 wat fijn dat het weer goed ging! Bizar wat voor verschil dat kan maken he.

Gisteren kwam de zadelmaker langs om te kijken of hij een passend springzadel had. Helaas lagen de zadels die hij had in mijn budget niet goed :( Dus de zoektocht gaat gewoon weer verder... Weet nu wel welke maat hij heeft, dus zelf ook mn oren en ogen open houden en mocht de zadelmaker wat binnenkrijgen in de goede maat dan laat hij me dat weten.
Daarna weer gereden, toch maar weer het rijden met s&t opgepakt... En moet zeggen, hij ging weer redelijk fijn!

Afbeelding

En na het afzadelen (ik laat hem dan meestal los op de poetsplaats staan) was ik in de zadelkamer om zijn zadel weg te hangen, en toen ik eruit liep stond meneer ineens voor de deur terwijl ik m nog zo goed geleerd heb om op de poetsplaats te blijven staan :=

Afbeelding

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:18

Pfoeee even weer een update

Vrijdag kreeg ik een appje dat Gigi zichzelf vastgerold had na het opstrooien, ze hebben haar gelukkig vrij snel gevonden en met een halster om kunnen rollen. Was bang dat ze er iets aan over zou houden maar niks gelukkig! Gelijk met dr wezen stappen en ze leek in orde, ook even er op geweest.
Net een appje van mn bijrijder, ze is niet stijf!
Toch goed afgelopen.
Bijrijder is nu met haar een stapritje in het bos aan het maken, zonder ander paard! Er is wel een fietser mee. Ben heel benieuwd.

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:41

Zo, dat is wel even schrikken, @Nynkefleur!
Echt bijzonder, hoe veel verschil een scheve beugel al kan maken, @Gwen, ik merk de laatste tijd zelf ook steeds weer hoe veel invloed zithulpen kunnen hebben!

nessinator schreef:
Maart
Sandy:
- lang leve de lol
- Rustig aan doen
- Genieten


Valentino:
- Balans en tempocontrole trainen via slangenvoltes
- Beginnen met aanleuning/nageeflijkheid/lang-en-laag
- Nog een keer springen
- Hulpen bevestigen
- Op zoek naar een nieuwe instructeur/ langs bij de rijvereniging

Eigenlijk is maart heel anders gelopen dan gepland bij mij: Ik heb Sandy weer rustig aan dressuurmatig opgepakt, om haar goed soepel te houden, maar ook omdat Sandy zo correct is opgeleid dat ik bij haar kan uitproberen of ik bepaalde hulpen goed toepas / of ik bepaalde oefeningen correct vraag etc, echt een leerpony dus!
Met Valentino is het helemaal anders gegaan. Begin maart zijn we nog aan het rijden geweest, en hij had de slangenvoltes door, die begonnen echt te helpen. Maar er kwam steeds meer protest, ook bij het buiten rijden, dus heb ik de rest van de maand eigenlijk alleen maar gelongeerd. Hij bleek erg gevoelig in zijn rug ter hoogte van zijn lendenen, dus de masseur is een paar keer langs geweest. Longeren in combinatie met de massages hebben hem goed gedaan, hij is nu weel lekker soepel (en extra lenig) en niet meer gevoelig in zijn rug. Verder hebben we de trailertraining opgepakt, zodat we naar Country Mill konden, en we zijn van "na 2,5h met 2 voorbenen op de klep" via "na 1 h met 4 benen op de klep" en "na 0,5 h helemaal in de trailer" uiteindelijk gekomen bij "na 5 minuten geladen, incl vastzetten"! Zo trots op mijn paard én op mezelf!
Dus zijn we vrijdag naar Country Mill gegaan, en inderdaad, het zadel dat ik gebruikte paste hem niet (meer) en was ook niet aan te passen... Dus ben ik terug gekomen met een nieuw, passend zadel!

Mijn doelen voor april worden dus:
Sandy
- Rug versterken
- Werken aan zijgangen (geen perfectie, gewoon leren hoe ze moeten)

Valentino:
- Rustig aan het rijden weer oppakken:
- Ontspannen stappen
- Rustig draven
- Beginnetje aanleuning
(- Overgang galop)
- Longeren:
- Lang en Laag
- Balkjes
- Volte verkleinen

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:04

Afbeelding

Doelen met kliek zijn allemaal gehaald *\o/*
Met Twix zo goed als, alleen het stukje controle pakken had ik verder mee willen zijn. Maar het kan zijn dat het paard daar nog niet aan toe is en dat dit uit mijn ongeduld komt.
Esra is helaas niet veel van terecht gekomen. Het is te koud gebleven waardoor ze gewoon niet lekker loopt en dan wil ik er niets mee doen zelfs als ik weet dat het waarschijnlijk wel beter is ;(
Algemene doelen wel gehaald muv de fysio. Maar die komt 7 april dus vooruit.

Goed, wat zal ik eens voor april verzinnen?

Kliek
- cavalletiles (is al afgesproken :P )
- dressuur blijven werken aan ruggebruik en ontspanning
- misschien de wissels weer eens oppakken
- 1 buitenrit van rond de 20 km (en drie kortere)

Twix
- 1x privé les
- verder desensibiliseren voor het zadel en mijn benen met zeil en emmertjes
- doorgaan met we en wat nieuwe oefeningen verzinnen
- buiten meer kms en tempo (Endomondo)
- meer controle zien te krijgen met rijden
- 1x een lijntje proberen te springen
- ontspannen, ontspannen, ontspannen!!!

Esra
- eindelijk weer eens wat gaan doen

Paarden algemeen
- fysio laten komen
- als deze maand de bak verplaatst wordt en de paddock word aangepast moet ik wel serieus een plan gaan maken voor de nieuwe kruidentuin en een krabpaal voor de paarden ontwerpen

Zo, dit lijkt me wel genoeg voor een maand :+

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:46

Citaat:
Doel april 2018 Mijn doel voor deze maand (aanvulling op eerdere maanden) is:
* Buiten in de paddock longeren ( hij trekt steeds naar de uitgang toe).
* Wijken ivm aan t been zetten.
* Tempo controle galop verbeteren.
* Focussen op het rijden met buiten been en buiten hand i.p.v mijn binnenhand. In de lessen gaan we hier extra mee bezig. Ook omdat Leon dan natuurlijk rechter wordt.
* Overgangen beter rijden van draf naar stap en dan galop naar draf.

* Letten op hakken naar beneden houden

Doel longeren buiten is er nog niet van gekomen omdat ik hem eerst binnen goed wil hebben aan de longe.
Rest is behaald.... is een continue handeling. Ben me er wel bewuster van.

Afbeelding

Doelen aangepast voor april.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:14

@Nynkefleur; eng van dat vastrollen, misschien beter dat je er zelf niet bij was. Of dat zou toch gelden in mijn geval, ik maak me altijd téveel zorgen.
@Natalie: oh een lange buitenrit, misschien een leuk ideetje voor mijn nieuwe doelen deze maand! :D
@Hillebil; oh mooi koppie!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:25

nanoukkie schreef:
nanoukkie schreef:
DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- min 1 keer een training met balkjes
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen


Ik ben blij met mijn behaalde doelen. Opstappen gaat goed, soms een pasje achteruit, maar dat is het. Ik heb een dressuurles gehad in Maart, hier hebben we ook balkjes meegenomen. ik heb 2 springlessen gehad, en beide gingen enorm goed! Buitenrit ging minder, maar ik wil vanaf nu meer focussen op correct werken, over de rug. Dus galloperen in het bos, terwijl paardlief sterrenkijkt en ik hem probeer stil te zetten laat ik even ter zijde, tot het zonnetje schijnt en ik echt zin heb in een buitenrit haha! Een lange staprit wil ik wel maken. Maar zijn achterhand is nu in de galop nog niet sterk genoeg, dus hier ga ik vooral op trainen in de bak. Oefenjumping is er niet van gekomen, maar dat geeft niet. Ik heb sinds maanden weer een klein parcourstje gesprongen, dus misschien is het toch beter dit uit te bereiden in de les, en daarna pas op oefenjumping te gaan. Is minder stress.

Doelen voor APRIL:
- 2 dressuurlessen
- 2 springlessen waarvan 1x parcours
- osteopaat langs laten komen
- wekelijks longeren met longeerhulp
- Licentie in orde maken
- oefenen op galoppassen tussen balkjes: dus verruimen en verkleinen
- min. 1 keer naar buiten (voor een lange staprit)

Februari meteen goed begonnen met een leerrijke dressuurles vanochtend *\o/* *\o/*

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:47

Goed begonnen nanoukkie!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:24

@Nynkefleur jeetje wat een schrikken dan even inderdaad, gelukkig is het goed afgelopen.

Fijn dat er weer een aantal doelen behaald zijn!! Goed bezig!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:32

Hier was het overigens gisteren ook even schrikken.. Elaya had koliek gisteren :( Gelukkig was ik er zo snel bij. 's middags gereden en na het rijden begon ze te trappen met haar been naar haar buik toen we stilstonden, ik natuurlijk denken dat ze gewoon ongeduldig was ofzo. Toen naar stal gebracht en daar wilde ze gaan liggen of leek ze te willen gaan liggen in ieder geval. Uiteindelijk in de bak mee gestapt en toen even losgelaten om te kijken wat ze ging doen aangezien ze vanaf dat moment even niks geks meer deed. Toen begon ze zelfs nog even te spelen met een ander paard, ik haar weer op stal gezet en naar huis gegaan (was rond 18.30). Ik vertrouwde het niet helemaal en wilde sowieso rond 20:00 weer even gaan kijken, nou dat gedaan en toen was t dus wel echt foute boel, eten was niet helemaal op en ze had weer gelegen in de stal. Toen ik de stal open deed zag ik dat ze met haar voorbenen aan het maaien was en haar achterbenen was ze mee aan het stampen. De stal uit gehaald en ook in de bak wilde ze amper meelopen, continue wilde ze liggen. Dus snel de dierenarts gebeld en die was er ook zo. Haar hartslag was goed gelukkig en haar buik hoorde je ook nog rommelen. Rond 22:00 naar huis gegaan en toen om 00:30 weer terug, ze stond er rustig bij. Vandaag er niks meer aan gemerkt. Ze heeft nu vlozaad wat help met het uitspoelen van zand via de mest want het gras is momenteel zo kort dat het kan zijn dat ze zand meekrijgt naar binnen.

Citaat:
Mijn doelen voor maart:
- Osteopaat even erbij halen
- Minimaal 3 van de 4 weken naar springles op de club
- 1 a 2 wedstrijden rijden (onderling of officieel)
- 2 keer of vaker longeren


Nou de helft van de doelen behaald...

Voor april schuif ik in ieder geval de 2 niet behaalde doelen van maart door:
- Minimaal 3 van de 4 weken naar springles op de club
- 1 a 2 wedstrijden rijden (onderling of officieel)

Verder ga ik nog even goed nadenken over mijn doelen voor de maand april

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 00:20

Nissima schreef:
Maart:
  • Eens per week met bithoofdstel rijden
  • Oefenen mijn been minder op te trekken voor galophulp
  • Oefenen mijn handen meer te ontspannen
  • Een springles rijden
  • Stap-galop oefenen
  • Galop-stap oefenen
  • Draf-halt oefenen
  • Barebackpad uitproberen


Het is allemaal iets anders gelopen, begin maart wist ik nog niet dat ik eind maart van stal ging verhuizen :+ evengoed toch heel wat doelen af weten te vinken.

April
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Op buitenrit
  • Minstens eens per week uitstappen over de galopbaan om die te leren kennen/dapperder te worden
  • (Als dat goed gaat, 'm een keer galopperen)
  • Wijken filmen van voren
  • Een keer in de kleine bak rijden
  • Twee keer springen
  • Halt-galop oefenen
  • Stap-galop oefenen

Ik denk dat dit al wel wat wordt! Als het goed is komt deze week de fysio die dan ook meteen nakijkt of het zadel nog goed ligt. Daarna wil ik graag een zadelpasser laten komen met boomloze zadels maar ik moet nog maar zien of dat deze maand wordt!

Het verhuizen zelf ging heel goed en ze vond het meteen al prima <3 Dit was dezelfde dag nog:

Afbeelding

Ook in de rijbakken gaat het een stuk beter, zoveel meer rust en dat is ook te zien aan hoe ze nu loopt.. Tot nog toe erg blij met mijn beslissing om te verhuizen (ik heb vanwege de vakantie nog weinig mensen ontmoet dus wie weet zijn die allemaal stom en krijg ik nog spijt :)) ).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 08:41

Ik ben niet zo actief :o
Lees voornamelijk mee, iedereen goed bezig lees ik.
jeetje koliek, gelukkig was je er op tijd bij.

Mijn doelen zijn aardig gelukt.
Enya:
* Conditie opbouwen voor evt 31 maart endurance wedstrijd te starten.
Ik heb deze wedstrijd niet gestart, ze is te dik dus dat vond ik niet eerlijk
* Hoefsmid laten komen (sept voor het laatst, maar ze staan nu veel op stenen en rijden veel op asfalt waardoor het wel slijt, maar toch voor je problemem krijgt)
De hoefsmid is geweest!

* actiever aan het been krijgen
Bij mij is ze best actief op mijn been, bij mijn vriendin niet echt, die is te lief nog voor haar.
* Meer dressuurmatiger in de bak rijden, als het kan en niet de bak bevroren is.
Heb 1x dressuurmatig in de bak gereden, rest meer lol met je knol

Betsy:
* Ik krijg volgende week een nieuw zadel, dus even de zadelpasser laten komen.
Helaas niet genoeg geld hiervoor, iets met een foutje in mijn berekeningen
* Hoefsmid laten komen
Deze is geweest, ze heeft wat rotstraal, maar onder controle
* 17 maart met vd les bezig met de buiging en jambette.
Deze les heb ik ook niet gedaan, ivm geld

Eigen doelen
Ik heb dus een youtube kanaal die ik wil gaan verbeteren door,
* 1x in de week wat te uploaden.
Ik heb 2x geupload deze maand
* Banner te veranderen
Ja is gebeurd :D
* Als video over Betsy voornamelijk gaat een paarse thumbnail en over Enya een Rode thumbnail random dingen kleur wat erbij past.
Ook wel gelukt niet zo heel moeilijk

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Enya doelen april
* Buikje eraf trainen om ons eerste wedstrijd te rijden op 27 mei.
* Wat grotere (20 km) langzame rondjes, en korte kleine rondjes. (tot 15 km)
* Ook in ander bos trainen.


Betsy:
* Weer gaan lessen, ik merk als we tijd niet lessen het rijden weer achteruit gaat
* Conditie nog meer opbouwen.
* Meer met barebackpad rijden.
* Manier vinden om sneller haar energie af te vloeien.
* zadelpasser laten komen
* Ook weer dingen vanaf de grond doen, Vrijheidsdressuur, werken aan de hand.

Eigen doelen
* min 4 video's uploaden,
* topics beter bijhouden
* Keer met de trailer naar het bos.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:47

@Nissima; waarom besloot je te verhuizen?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:57

Jeetje ik had over het bericht van Felien_Kyra gelezen. Gelukkig was je er snel bij maar evengoed schrikken!

nanoukkie schreef:
@Nissima; waarom besloot je te verhuizen?

De voornaamste reden is de rijbak geweest. Op mijn vorige stal was er maar één en lag op een drukke plek (parkeerplaats, school, keuken voor de school dus ook busjes die kwamen lossen, hondenuitlaatplek). Al die dingen waren goed te horen maar slecht te zien en als Kathy het dan door de bosjes heen zag schrok ze. Het werd niet beter en ik ben niet zo'n handige ruiter die dat op kan lossen.
Daarbij kwamen er steeds meer lessen dus kon ik na het werk vaak niet meer rijden omdat de bak dan bezet was, en elke keer als ik een dag niet in de bak had gereden was de spanning bij Kathy groter.

Mijn nieuwe stal heeft 3 rijbakken en ligt een beetje in de middle of nowhere :)) en het gaat super! Ze vond de eerste dag de snelweg nog een beetje spannend maar ik kon haar er wel van overtuigen dat dat niets was om je druk om te maken.

Overigens heeft de nieuwe stal meer voordelen: er lopen mensen met kennis (de eigenaren van de vorige stal zijn heel lief maar weten echt niks), mijn paard staat 24/7 in een paddock (en kan dus niet meer haar hoofd stoten in de lage stal waar ze stond) én er lopen mensen van mijn leeftijd *\o/* Dat laatste klinkt een beetje suf maar ik woon hier nog maar net dus het zou leuk zijn om wat sociale contacten op te doen die niet 14 jaar oud zijn maar 25+ :+

Oeps, heel verhaal geworden zo :=

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:01

Nissima schreef:
Jeetje ik had over het bericht van Felien_Kyra gelezen. Gelukkig was je er snel bij maar evengoed schrikken!

nanoukkie schreef:
@Nissima; waarom besloot je te verhuizen?

De voornaamste reden is de rijbak geweest. Op mijn vorige stal was er maar één en lag op een drukke plek (parkeerplaats, school, keuken voor de school dus ook busjes die kwamen lossen, hondenuitlaatplek). Al die dingen waren goed te horen maar slecht te zien en als Kathy het dan door de bosjes heen zag schrok ze. Het werd niet beter en ik ben niet zo'n handige ruiter die dat op kan lossen.
Daarbij kwamen er steeds meer lessen dus kon ik na het werk vaak niet meer rijden omdat de bak dan bezet was, en elke keer als ik een dag niet in de bak had gereden was de spanning bij Kathy groter.

Mijn nieuwe stal heeft 3 rijbakken en ligt een beetje in de middle of nowhere :)) en het gaat super! Ze vond de eerste dag de snelweg nog een beetje spannend maar ik kon haar er wel van overtuigen dat dat niets was om je druk om te maken.

Overigens heeft de nieuwe stal meer voordelen: er lopen mensen met kennis (de eigenaren van de vorige stal zijn heel lief maar weten echt niks), mijn paard staat 24/7 in een paddock (en kan dus niet meer haar hoofd stoten in de lage stal waar ze stond) én er lopen mensen van mijn leeftijd *\o/* Dat laatste klinkt een beetje suf maar ik woon hier nog maar net dus het zou leuk zijn om wat sociale contacten op te doen die niet 14 jaar oud zijn maar 25+ :+

Oeps, heel verhaal geworden zo :=


Oh maar das toch juist enorm fijn zo!? Klinkt allemaal juist super! Lekker gaan genieten denk ik zo.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:10

Zeker! Genieten doe ik met volle teugen en mijn paard lijkt er ook wel gelukkig mee te zijn <3

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:45

Zyn heeft eergisteren een van de kippen vermoord :\
Gister deed ie een poging bij de andere.
Wim die ermee spelen pakt ie ze bij hun hoofd.
Wat moet ik hier nou weer mee??