Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 10:01

Hier ook best druk met werken,
Gelukkig gaat aankomend weekend de klok weer vooruit.
Kan ik weer lekker meer rijden, want de condities moeten omhoog en de buikjes er weer af.
Wat een gave foto's Granouk!

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:42

Goed bezig Granoek, ziet er ontzettend leuk uit!
Welkom xDaim en xJennifx!
Lastig Felien, een behandeling kan dan zoveel impact hebben! Schimmel is ook naar zeg, hopelijk is ze er snel vanaf.

Afgelopen donderdag heb ik een ontzettend fijne les gereden, sinds 3 maanden niet zo lekker meer gereden, dus de motivatie is terug :D Ook heb ik zondag alleen een buitenritje gemaakt, die kan ik dus ook weer afstrepen. Woensdag hoop ik dat de bak weer goed genoeg is om te rijden, en dan kunnen we dit weekend weer een keer gaan springen sinds lange tijd!

Citaat:
Doelen voor maart
- Minimaal 5x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les. Ik wil graag stukjes van B proeven meepakken tijdens de trainingen.
- Een keer 1 of 2 sprongetjes in de bak zetten en oefenen met springen.
- Alleen een buitenrit maken.
- Mee galopperen goed op commando zetten, beide kanten op.
- Minimaal 2x longeren
- Vierkant staan oefenen

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:31

@Maaikevdk hier was de bak vandaag prima dus denk dat die morgen bij jou ook wel weer goed is :D hoeft natuurlijk niet hoor, maar aangezien je ook in Gelderland woont zie ik. Jaa schimmel is echt rot, ook elke keer bang dat ik de hond of de kat thuis er mee aan steek... of dat ik t zelf overneem haha.

Ik heb morgen weer les dus ben benieuwd wat mijn instructrice dan zegt van haar lopen, vandaag ging het nog niet echt geweldig...

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:29

Zelfs vandaag was de bak goed :D Heerlijk kunnen rijden!
Spannend Felien! Ik hoop voor je dat ze morgen beter in haar vel zit.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:17

Nissima schreef:
Maart:
  • Eens per week met bithoofdstel rijden
  • Oefenen mijn been minder op te trekken voor galophulp
  • Oefenen mijn handen meer te ontspannen
  • Een springles rijden
  • Stap-galop oefenen
  • Galop-stap oefenen
  • Draf-halt oefenen
  • Barebackpad uitproberen


Nou, deze twee haal ik er definitief uit:
  • Minstens eens per week longeren
  • ..waarvan twee keer met de bblastic
Want longeren kan ze wederom ineens niet meer -O-

Verder gaat ze wel supergoed. Ze blijft schrikkerig in de bak en dat komt doordat er veel om de bak heen te doen is in combinatie met een slecht gekozen omheining (halfopen heg en een deel schutting, maar daar tussendoor kan je dus wel kijken en staan er vaak 'plots' mensen, auto's of honden). Ik ben toch rustigaan begonnen te zoeken naar een andere pensionstal. Alhoewel ik het hier prima naar mijn zin heb, kan ik door de lestijden inmiddels nog maar 3 keer per week rijden omdat er maar één bak is. Longeren gaat dus niet dus dat houdt in dat ik 4 dagen per week alleen maar mijn paard een beetje kan borstelen. Vindt zij natuurlijk niet erg :+ maar ik vind het wel vervelend.

Terug naar mijn lijst van doelen. Stap-galop en galop-stap heb ik niet echt geoefend, wel achterwaarts en dan meteen aanspringen in galop en dat gaat best goed. Zit vaak nog wel een drafpas of twee tussen, maar dat is niet erg. Ook galop-halt gaat redelijk, wederom met enkele drafpassen er tussen.

Ik denk er (iets) vaker om mijn handen te ontspannen en ik weet niet of dat het is of omdat ik weer met bit rijd, maar echt heftig hangen doet ze de laatste tijd niet meer *\o/*

Afgelopen weekend dacht ik, ik wil nu toch wel eens die meter springen, dus heb wat neergezet, met knikkende knieën gesprongen, en achteraf bleek het ergens tussen de 85 en 90 centimeter te zijn. Ja, dat heb ik wel vaker gesprongen :+

Afbeelding

En verder wordt ze volgens mij elke dag knapper <3

Afbeelding

Afbeelding
Behalve dan die streep over haar gezicht omdat ze weer knullig bezig is geweest

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:50

Citaat:
Maart
- zonder andere paarden buiten mennen
- galop aan de longe bevestigt
- travers aan de hand helemaal bevestigt
- aan oogkleppen laten wennen (wij mennen tot nu toe zonder oogkleppen, maar merk dat ze het lastig vind om altijd haar focus bij mij te houden).


Het was zulk lekker weer vanochtend, dat ik met mezelf afgesproken heb om me voor 1 keer over m’n angst heen te zetten, kar te pakken en gewoon buiten een stukje te rijden. Klein rondje, niks spannends. Ik heb dus heerlijk 10 minuutjes met haar buiten gemend. En het ging voor de eerste keer sinds twee weken echt onwijs goed! Dit was ook de eerste keer zonder begeleiding/hulp erbij. Ben zo onwijs trots.

Afbeelding
Lekker smikkelen na het harde werken, dik verdiend!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:57

Gaaf! Ik durf het niet :=

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 00:44

Citaat:
Doel maart 2018 Mijn doel voor deze maand is:
* Buiten in de paddock longeren ( hij trekt steeds naar de deur toe, is spontaan vergeten hoe het moet. Morgen komt degene die hem bereden heeft van HVB om te kijken wat ik verkeerd doe zodat ik dat zelf weer kan oplossen.
* Focussen op het rijden met buiten been en buiten hand i.p.v mijn binnenhand. In de lessen gaan we hier extra mee bezig. Ook omdat Leon dan natuurlijk rechter wordt.
* Overgangen beter rijden van draf naar stap en dan galop naar draf.
* Letten op hakken naar beneden houden


Het letten op buitenbeen en buitenhand gaat al een stukje beter. Volgens instructrice rij ik hem nu al veel beter en rechter. Doel is wel behaald maar mag nog toch nog aandacht blijven houden natuurlijk.
Het longeren buiten in de paddock nog niet weer gedaan, denk dat ik hem toch eerst in de bak beter voor elkaar wil hebben aan de longe ( op de linkerhand is nog een probleem in de galop waar ik even niet goed uit kom. Hij trekt echt enorm naar buiten. ( ik longeer met dubbele lijnen )
Dus als iemand een tip heeft voor mij hoe ik dit beter kan krijgen: Graag!!

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:10

Hillebill schreef:
Citaat:
Doel maart 2018 Mijn doel voor deze maand is:
* Buiten in de paddock longeren ( hij trekt steeds naar de deur toe, is spontaan vergeten hoe het moet. Morgen komt degene die hem bereden heeft van HVB om te kijken wat ik verkeerd doe zodat ik dat zelf weer kan oplossen.
* Focussen op het rijden met buiten been en buiten hand i.p.v mijn binnenhand. In de lessen gaan we hier extra mee bezig. Ook omdat Leon dan natuurlijk rechter wordt.
* Overgangen beter rijden van draf naar stap en dan galop naar draf.
* Letten op hakken naar beneden houden


Het letten op buitenbeen en buitenhand gaat al een stukje beter. Volgens instructrice rij ik hem nu al veel beter en rechter. Doel is wel behaald maar mag nog toch nog aandacht blijven houden natuurlijk.
Het longeren buiten in de paddock nog niet weer gedaan, denk dat ik hem toch eerst in de bak beter voor elkaar wil hebben aan de longe ( op de linkerhand is nog een probleem in de galop waar ik even niet goed uit kom. Hij trekt echt enorm naar buiten. ( ik longeer met dubbele lijnen )
Dus als iemand een tip heeft voor mij hoe ik dit beter kan krijgen: Graag!!

[ [url=m/nMrkVs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je de buitenlijn over zijn rug of achter z'n kont langs? Als je hem over zijn rug hebt kun je drie dingen doen.1. De buitenlijn iets er bij pakken want hij zoekt hoogst waarschijnlijk naar steun.
2. Hem naar voren drijven op het moment dat je voelt dat hij naar buiten wilt gaan trekken. Dan corrigeert hij zichzelf als het ware omdat hij naar voren moet en dus de aandacht op jou gaat vestigen.
3. De lijn achter zijn kont langs laten gaan dan heb je automatisch al die begrenzing. Echter vergt het wel een beetje handigheid om 'm zo te longeren. Sommige paarden vinden die lijn achterlangs nogal spannend.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:08

Nissima schreef:
Nissima schreef:


Nou, deze twee haal ik er definitief uit:
  • Minstens eens per week longeren
  • ..waarvan twee keer met de bblastic
Want longeren kan ze wederom ineens niet meer -O-

Afgelopen weekend dacht ik, ik wil nu toch wel eens die meter springen, dus heb wat neergezet, met knikkende knieën gesprongen, en achteraf bleek het ergens tussen de 85 en 90 centimeter te zijn. Ja, dat heb ik wel vaker gesprongen :+


Wat raar Linda dat ze het longeren ineens niet meer snapt 8)7 Tis ook wel een aparte he?! hahhaa
En tja dat springen... Het lijkt voor je gevoel altijd veel hoger dan het in werkelijkheid is he?! :') dat heb ik nou ook altijd...

Afgelopen zondag met Fes een sprongetje gedaan.. Een dubbel sprong met een oxer, want dat springt hij altijd zo fijn en kunnen we gewoon in draf in komen. Hij ging echt super, lekker gemotiveerd en enthousiast! Uiteindelijk voor mijn gevoel een oxer van 1 meter 30... Dat bleek dus precies een meter te zijn hahaha. Daar gooide hij 2 keer de balk eraf; toen moest hij opnieuw. De 3e keer liet hij hem liggen!

Afbeelding

En om het af te leren wilde ik nog een keer en dan daarna afsluiten... had ik niet moeten doen, heb het zelf helemaal verpest |(
Hij maakte een potje van de eerste hindernis dus als we de tweede zouden springen zouden we met z'n 2en op de grond liggen.. dus ik trok hem weg voor de 2e... BOEM... weg vertrouwen.. Nog 2 keer dat lijntje geprobeerd maar ik had het dus echt verpest |o
Toen maar weer opgebouwd vanaf scratch; 2 kruisjes, toen een klein stijltje en uiteindelijk weer een oxer die we gelukkig toch met 90 cm weer af konden sluiten op een goede manier.. Maar man wat was dat dom.

Maar goed.. Dressuurmatig even wat minder; we ging maandag voor het eerst weer in de buitenbak rijden. Dat was geen succes. Alleen maar door me heen willen denderen... Dus laatste kwartier nog even binnen en toen was er niks meer aan de hand.. :')

Zondag eindelijk weer wedstrijd! Voor de 5e keer Z1. Wat ik wel even minder vind; normaal zijn het groepjes van max 3 combinaties. dus eerst 1,2 en 3 eerste proef en daarna 1, 2 en 3 tweede proef. Nu zit ik zondag dus in een groep van 4... Dat betekent dat ik mijn eerste proef om 10.07 moet rijden, en mijn tweede proef pas om 10.43... >;) Alles bij elkaar opgeteld; Ik heb sowieso een halfuur nodig om hem los te krijgen voor de eerste proef. Dan zou ik er dus om 9.37 op moeten zitten. Dan is de eerste
proef afgelopen om 10.14... en dan heb ik nog een halfuur de tijd voor ik mijn 2e proef moet rijden :? Dan zit ik er dus al langer dan een uur op op het moment dat ik mijn tweede proef in moet... Sidenote: Hij begint vaak al moe te worden na 3 kwartier rijden |o Dat wordt drama XD

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:45

cindyy_1993 schreef:
Wat raar Linda dat ze het longeren ineens niet meer snapt 8)7 Tis ook wel een aparte he?! hahhaa
En tja dat springen... Het lijkt voor je gevoel altijd veel hoger dan het in werkelijkheid is he?! :') dat heb ik nou ook altijd...

Hoe kom je er nou weer bij dat ze apart is?? :+ _O-
Ze stopt nu met lopen zodra ik het halstertouw in mijn 'verkeerde' hand pak. Achter me aan lopen, geen probleem, los touwtje, geen touwtje, maakt niet uit. Maar zodra ze mij voorbij moet stopt ze. :?

Hè wat balen dat dat sprongetje net mis ging, ik dacht dat Fes best goed kon springen maar wat ik nu begrijp vind ie dat dus best lastig? Wel leuk om zo af te kunnen wisselen! En ach, zoals ik eindelijk de meter heb gesprongen, heb jij 1m30 gedaan :))

Wat betreft je wedstrijd zondag zit er inderdaad wel veel tijd tussen. Te weinig om af te stappen, te veel om er aan te kunnen blijven rijden. Balen zeg! Zou je niet iets korter in kunnen proberen te rijden of heb je echt dat halfuur nodig?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:03

Nissima schreef:
Hoe kom je er nou weer bij dat ze apart is?? :+ _O-
Ze stopt nu met lopen zodra ik het halstertouw in mijn 'verkeerde' hand pak. Achter me aan lopen, geen probleem, los touwtje, geen touwtje, maakt niet uit. Maar zodra ze mij voorbij moet stopt ze. :?

Hè wat balen dat dat sprongetje net mis ging, ik dacht dat Fes best goed kon springen maar wat ik nu begrijp vind ie dat dus best lastig? Wel leuk om zo af te kunnen wisselen! En ach, zoals ik eindelijk de meter heb gesprongen, heb jij 1m30 gedaan :))

Wat betreft je wedstrijd zondag zit er inderdaad wel veel tijd tussen. Te weinig om af te stappen, te veel om er aan te kunnen blijven rijden. Balen zeg! Zou je niet iets korter in kunnen proberen te rijden of heb je echt dat halfuur nodig?


Ach ik zou het niet weten... Misschien heeft ze wat van d'r baasje overgenomen? :Y)
Maar dat is inderdaad wel een lastig geval ja... dat had Fes in het begin ook, ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dat opgelost heb toen...
Ohja toch wel :P Hij heeft een mega angst voor zweepjes dus uiteindelijk met een kort zweepje hem bij mij weg gekregen :')

Laten we het erop houden dat Fes vooral een dresuurpaard is :') Nee hij vindt het springen echt ónwijs leuk om te doen, wordt er lekker enthousiast van (soms té enthousiast en dan gaan we met 80 km/h over de hindernissen) en weigert in principe nooit (behalve bij enge dingen zoals banden of boomstammen)... Maar hij is ook erg onhandig; gooit regelmatig de balken eraf omdat hij gewoon het inzicht niet heeft zoals springpaarden dat van nature vaak wel hebben. Soms moet ie echt even goed z'n voorbenen tegen een balk stoten om de keer daarna een meter te hoog erover heen te gaan 8)7 Maar inderdaad, het is goed voor de afwisseling en voor het trainen van zijn zwakke billetjes :)

En tsja... Helaas heeft hij dat halfuur losrijden voor de eerste proef echt nodig :( Als ik dat niet doe is hij nog niet lekker door het lijf en kan ik hem echt niet lekker de proef door sturen.. Dus ik vrees dat het tussen de proeven in toch een kwartier stappen wordt, ondanks dat ook dat niet optimaal is omdat ik m dan daarna weer wakker moet gaan schudden... Zo lastig..

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:20

@Cindy; Goed dat je niet bent gestopt en terug hebt opgebouwd. Ik heb ook soms de nare gewoonte had mijn paard voor de sprong weg te trekken puur uit angst. Gelukkig houdt hij zoveel van springen dat hij er niet aan denkt te stoppen.
Ik heb deze week redelijk veel gelongeerd, en gisteren terug gereden sinds afgelopen vrijdag. Ging wel goed, redelijk ontspannen en een paar mini sprongen genomen om te oefenen op de juiste galop/ tempo etc. Linksom sprong hij perfect een wissel, maar rechtsom veranderde hij eerst vanvoor en erna pas vanachter, dus dat even terug bevestigd.
Echter... Voelde ik dat zijn schiefel (van eind november) warm is, dus ik ga het even wat rustiger aandoen en terug cortizone gel erop smeren. Straks ga ik even losrijden, geen te kleine cirkels maken en veel in- en uitstappen!
Er was ook wat onrust en gedoe op stal omdat er een nieuw paard was die langs de mijne stond, en die viel constant aan, een keer uitgebroken en terwijl ik aan het poetsen was op ons afgestormd... Ik stond op mijn benen te trillen. Dus hebben we nieuwe groepen gemaakt. Mijn paard staat met een ruin nu, vandaag was de eerste dag dus ik hoop dat alles goed is verlopen.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:25

@Nanoukkie is het goed verlopen met de ruin bij die van jou? Ook vervelend dat zijn schiefel warm is! Die van mij heeft er ook 2 waarvan 1 flinke maar nog nooit warm geweest gelukkig..

Om nog even terug te komen op mijn vervelende starttijden van zondag; toch nog even contact opgenomen met de vereniging of het niet opgesplitst kon worden in 2 groepjes van 2 zodat er niet zoveel tijd tussen de proeven zit. En super fijn, dat was geen probleem en is gelijk aangepast! Dus nu en een kwartiertje later starten en niet zoveel tijd ertussen :D

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:37

Citaat:
Voor maart zijn de doelen
< Veel knuffelen
< 1x wandelen
< lekker tutten/poetsen/vlechten

Voor mezelf zijn de doelen
< nog rustig aan doen en genezen
< suprise party optijd geregeld krijgen
< plat kunnen slapen zonder wakker worden van de pijn(slaap nu half zittend)
Heb de 21e weer controle in ziekenhuis. Ribben waren niet netjes gebroken maar stonden heel stuk scheef en uitelkaar dus genezing duurt paar week langer. Long zag er op laatste controle wel goed uit, alleen klein beetje littekenweefsel


Knuffelen en poetsen en tutten al veel gedaan. Mijn zusje heeft rondje met hem gewandeld en ben stukje meegelopen.

Slaap weer plat maar doet veel pijn, party is geregeld.
Controle ziekenhuis was minder, breuken willen nog niks helen. Er begint nu pas iets kalk te vormen dus zot er nog paar maand mee voor de ribben weer bijeen zitten.

Rusten is wel erg moeilijk, ben normaal erg druk altijd

Doelen zullen de aankomende tijd dus het zelfde blijven! Alleen Zyan zijn beenwarmers worden eerdaags nog afgeschoren :')

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:19

@Cindyy; ja, het gaat blijkbaar super samen! Gisteren stonden ze samen hooi te eten. En ik ben de schiefel na het rijden weer aan het insmeren met een speciale gel... Hopelijk verhindert dat het groeien.

Gisteren had hij rust, vandaag losrijden en morgen dressuurles!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:13

Al een beetje voorzichtig aan begonnen met 1 van mijn jaardoelen... namelijk alleen op buitenrit ( doel is met galop )

Na mijn moeders priveles hebben we zo’n 6 minuten buiten het terrein gewandeld *\o/*



Afbeelding

Afbeelding

Dit gaan we de komende tijd elke week oefenen.
Iemand nog tips voor het alleen op buitenrit gaan? ( inclusief een galopje..)

Vschueren
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:25

wat leuk

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:42

@Nynkefleur; leuk!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:45

nanoukkie schreef:
nanoukkie schreef:
DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- min 1 keer een training met balkjes
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen

Gisteren dressuurles gehad en tegelijk ook enkele balkjes meegenomen. Ging super goed! Aangeziek ik woensdag testen heb, ga ik vandaag naar de springles. Dan krijgt hij morgen (en overmorgen) we rust!
Een wedstrijd of oefenjumping zullen we moeten uitstellen want de trailer die ik wilde kopen, werd afgekeurd. Dus heb geen vervoer :(

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:49

Leuk nynkefleur!
Wat betreft tips, zorg ervoor dat er iemand weet wat je gaat doen en waar je bent. Probeer de eerste keren door de week te gaan, dan is het rustiger. Maak je niet druk over de galop. Als het paard wat onzeker is of voelt dat jij dat bent is het vragen om problemen als je hem de galop in drukt. Terwijl het echt gauw genoeg vanzelf komt ala het paard zich zeker voelt. En op weg naar huis is O:)
Veel plezier!!!!!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:07

Nynkefleur, wat super!! Heeft bij mij 5 jaar geduurd :') Hopelijk gaat dat bij jou wat sneller! hahaha

Elaya loopt inmiddels na een aantal x vaker rijden weer beter. Ze begint weer te wennen aan haar lichaam geloof ik. Osteopaat mag nu mooi even een tijdje wegblijven van mij }:) Volgend jaar ergens komt die maar weer langs :') haha.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:53

@ nanoukkie Fijn dat het goed gaat samen! En hopelijk gaat het goed met zijn schiefel na de les? Wat balen van de trailer! Waarop werd hij afgekeurd?

@Nynkefleur wat goed zeg! Qua tips heb ik niet zoveel behalve wat al gezegd is; zorg ervoor dat iemand weet dat je op pad bent en zorg ervoor dat je een telefoon mee hebt! Verder heb ik niet zoveel tips te geven helaas.. Ik rij zelden buiten doordat we aan een drukke 80 weg staan :( en in de 2,5 jaar dat ik mijn paardje nu heb zijn we pas 2 keer naar buiten geweest en altijd met iemand anders samen omdat hij het allemaal erg spannend vindt :) Ik denk dat je het vooral lekker veel moet gaan doen, dan komt het vanzelf allemaal goed!

@Felien_kyra Fijn dat Elaya beter loopt! Hopelijk blijft het inderdaad zo fijn gaan :)


Ook van mijn kant even een update!
Na de onwijs slechte voorbereiding van afgelopen week (2 weken geen les en maar 2 keer gereden omdat ik geen zin had omdat ie voor geen meter loopt :')) zijn we gisteren weer op wedstrijd geweest. Ik kreeg m niet fijn aan het lopen en in de wedstrijdbaan waren erg veel spoken. Punten vielen me achteraf nog mee; 189,5 (55,74%) en 190,5 (56,03%). Nog lang geen winst natuurlijk maar ik had het lager verwacht doordat ie regelmatig tegen de hand kwam en oefeningen verprutste XD

Wat wel erg positief was; de trailer ging onwijs goed! Ik kon hem thuis helemaal zelf inladen. Met uitladen op ander terrein heeft ie vaak wat spanning, maar gisteren geprobeerd met de longeerlijn zelf eruit te laten lopen terwijl ik achter m naast de klep stond. En nu dus helemaal geen spanning bij hem en heel zoet zelf eruit gelopen!
Toen weer naar huis; na 2 keer weigeren, uiteindelijk weer helemaal zelf erin gelopen en de trailer dicht kunnen doen. En thuis zoals de laatste keren gewoon weer heel zoet helemaal zelf eruit terwijl ik naast de klep op hem wacht :)

Mijn doelen voor maart gaan dit keer ook weer niet lukken :')
- Winstpunt rijden in het Z1 > niet gehaald
- Eerste strandrit > wordt op 2 april!
- Springzadel aanschaffen > wie weet gaat dit nog wel lukken, morgen komt het Drunens Ruiterhuis zadels passen!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:54

Bedankt voor de tips! Galopje is natuurlijk pas aan de orde wanneer ze al vaker alleen buiten geweest is en dit veilig voelt. Bijrijder oefent momenteel ook met voorop galoperen buiten als ze met een groep is. We zitten gelukkig in een rustige buurt ( manege staat op een camping waar officieel 15 km gereden mag worden ) en het is 10 minuten stappen naar het bos. Of je neemt via het weiland “het lange pad” of terwijl het crosspad, dit is echt mijn doel om alleen te kunnen doen! Maar nu lekker langzaam opbouwen met mijn moeder die haar vasthoud :+

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:57

Nynkefleur schreef:
Bedankt voor de tips! Galopje is natuurlijk pas aan de orde wanneer ze al vaker alleen buiten geweest is en dit veilig voelt. Bijrijder oefent momenteel ook met voorop galoperen buiten als ze met een groep is. We zitten gelukkig in een rustige buurt ( manege staat op een camping waar officieel 15 km gereden mag worden ) en het is 10 minuten stappen naar het bos. Of je neemt via het weiland “het lange pad” of terwijl het crosspad, dit is echt mijn doel om alleen te kunnen doen! Maar nu lekker langzaam opbouwen met mijn moeder die haar vasthoud :+

Verder is het echt gewoon blijven doen en geduld hebben, ik heb niet eens zoveel gedaan om het voor elkaar te krijgen. Lukte gewoon opeens, na heel veel samen met anderen te hebben gereden. Trouwens wat bij mij ook hielp was vaak hetzelfde rondje doen en dat voor het eerst alleen doen, dan kende ze alles al en wist ze precies de weg.