Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loonaCSV
Berichten: 34
Geregistreerd: 03-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:13

Dit lijkt me zo een leuk topic dat ik ook meedoe.

Eerst mezelf voorstellen:
Ik ben Ilona en ben 17 jaar en heb 3 paarden. Ondanks dat ik het vaak druk heb met school en werken als jobstudent (paarden staan wel thuis maar betaal ook nog heel veel zelf) maak ik altijd tijd vrij voor mijn 3 schatten. 2017 was een niet zo productief jaar voor ons maar in 2018 willen we er helemaal invliegen!

Nu mijn paarden voorstellen de doelen staan per paard.

Casper
Casper is een 23 jarig ruin en gaat nu toch al op het gemakje op pensioen, het is dus vooral ons groot (1m75) knuffelpaard. Bij Casper zijn er dus niet veel doelen want bij hem pakken we het iets rustiger aan.

Afbeelding

Doelen voor dit jaar:
- De basis van grondwerk verder aanleren
- Samen met andere paarden op wandeling gaan

Saartje
Saartje is een 17 jarig merrie. Na lang stilstaan word ze dit jaar weer in het werk gezet en hoop ik er nog vele mee te kunnen beleven.

Afbeelding

Doelen voor dit jaar:
- De basis grondwerk verder aanleren
- Eindelijk eens rustig op wandeling kunnen gaan
- Op verplaatsing kunnen gaan
- In een les kunnen meerijden met andere paarden
- Onze eerste (oefen)wedstrijd rijden van dressuur en springen

Valiënta
Valiënta is een 3,5 jarige merrie en de dochter van Saartje, dus ze is bij ons geboren en gebleven. In april wordt ze al 4 jaar en deze lente maken we haar ook zadelmak.

Afbeelding

Doelen voor dit jaar:
- De basis grondwerk verder aanleren
- De basis dressuur onder de knie hebben
- Trailermak maken
- Op verplaatsing kunnen gaan

Nog een doel voor ze alle 3 samen is echt wel werken aan hun angst om van elkaar gescheiden te zijn en ik wil dit jaar meer foto's van hun want doordat ik er vaak alleen bij ga heb ik bijna nooit foto's.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:20

Nynkefleur schreef:
Tweede doel van januari volbracht! Springlesje rijden. Ondanks een paar hertensprongen omdat we vaak niet uitkwamen was ze super braaf, zelf een dubbelsprong gesprongen!!! Was super nerveus maar ze heeft alles gesprongen.
[ [url=m/nMd5l1.png]Afbeelding[/url] ]
Slechte kwaliteit want is een screenshot, hier lag de grondbalk iets naar voren omdat ze niet echt uit kwam met deze hoogte en toen ging het super!



Super dat je al een tweede doel hebt kunnen behalen! :j Ik besef me opeens dat het al halverwege januari is en dat ik niet weet of ik beide doelen wel ga halen...

Ik baal echt van het weer nu... kon vanavond pas rijden en toen was de binnenbak bezet met lessen waardoor ik besloot om maar niet te gaan rijden...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:24

Ja zo jammer dat weer he... Ik wilde eigenlijk komende week het grondwerk weer gaan oppakken. Maar de rpundpen is nu weer een moeras na vandaag |o

Waar ik wel heel blij mee ben is dat het nu allemaal weer terug is bij het oude omdat Joy sinds vorige week weer lekker bij haar vriendje staat *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch maar een doel voor februari:

Verder gaan met het grondwerk waar we waren gebleven. Het wegsturen en naar het midden komen verder bevestigen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:31

s_v schreef:
En voor deze maand zijn de doelen:
- 2x per dag aan de hand stappen met Jules, langzaam opbouwen naar langer dan 10 minuten per keer.
- 2x per week een langere wandeling maken met Vlekje
- Elke dag de paardjes lekker poetsen en knuffelen, veel genieten van elkaar <3
En op medisch gebied:
- Draadjes uit de wonde van Jules
- Jules laten testen op insuline resistentie (voor de zekerheid)
- Vlekje laten testen op IR en eventueel cushing (ze is een oudje, ook voor de zekerheid dus!)

- Tandjes laten nakijken (bij Vlekje voor de eerste keer :o , ik weet het, niet oké, maar goed, nu betaal ik zelf de kosten, dus kan het wel!)


Ook de wandelingetjes met beide paarden lukken tot nu toe goed! Wil met Vlekje vaker dan 2x per week gaan wandelen vanaf nu, ze geniet er zo van, en ik vind het ook fijn <3
Jules mag tijdens zijn wandelingetjes nu lekker grazen aan de hand, dat vind hij heel fijn, want zoals het een echte Fjord beaamt, is hij dol op eten :Y)
Afbeelding Afbeelding


Wat fijn dat Joy weer bij haar vriendje kan, daar zal ze vast veel plezier van hebben!

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:33

Geen echte doelen behaald. Hoewel hij al iets rustiger wordt met wandelen dus gaat de goede kant op. zyan probeert zijn kusje op commando te perfectioneren :)) kusje geven en lachen tegelijk
Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:36

Ik doe ook mee!
Ik heb net een topic geplaats waarin ik het laatste half jaar kort beschrijf, voor moest iemand interesse hebben: [ITP] Vervolg Eros' training
Eros is een 8-jarige ruin die een jaar en 3 maanden in mijn bezit is.
Mijn doelstellingen voor dit jaar zijn:
-enkele keren de 90 cm starten op wedstrijd, zonder teveel stress te hebben
-veel buitenrijden
-veel longeren met longeerhulp
-uitstapje naar de zee in de zomer
Deze maand heb ik geen specifieke doelen meer, omdat ik blok heb! Wel heb ik al enkele goede lessen gehad deze maand dus daar ben ik zeer tevreden over! Volgende maand een nieuwe update /3 :)
Dit zijn wij:
Afbeelding

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:37

Wat een leuk topic!
Ik ben Lisa, 20 jaar. Heb 2 paarden aan huis: 1 KWPN merrie (Whitney, 14 jaar) en een shetlandermerrie Honeyfee (3 jaar) als gezelschap voor Whitney. 2017 was voor mij een verschrikkelijk jaar door de ziekte van mijn vader en heb dan ook een half jaar niet gereden. Gelukkig is alles goed gekomen en hebben we alles weer opgepakt

Whitney:

Afbeelding

Ik rij haar nu weer sinds december. Mijn doel is eigenlijk gewoon genieten dit jaar, maar wil toch wat kleine doelen stellen. Ik wil L1 startgerechtigd worden, een foutloos rondje BB springen en een oefencross rijden. Moet te doen zijn denk ik. Aankomende zondag staat onze 1e dressuurwedstrijd weer op de planning dus mijn doel is dan een winstpuntje halen

Honeyfee:

Afbeelding
Zij is gewoon echt super lief en schattig <3

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:41

@Ilona: ik heb bewondering dat je de verzorging van 3 paarden aankunt, haha! Ik heb mijn handen vol met de training van een paard!
@Gimme_spurs: hoe schattig die twee koppies!
@s_v: wat leuk dat de wandelingen goed lukken!
@LisaFalco: wat leuk dat het rijden weer hebt opgenomen. Veel succes op je eerste oefenwedstrijd!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:50

Ach kijk die kleine zwarte pony nou! <3 <3 <3

Ze zijn echt zo schattig samen nanoukkie! Ze waren vanaf het begin (ruim een jaar geleden, ze waren toen 6 maanden) al meteen besties. En ze lijken ook nog onwijs op elkaar. Zelfs ik moest soms kijken als ze helemaal achter op het lamd stonden. Joy is de grootste, heeft een onregelmatige bles en twee witte achterbenen :D

Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:53

@Susanne haha ik moest even terug gaan naar je eerste reactie in je topic om te kijken welke van jou was :') Leukerd is het in ieder geval wel....... haha oke zie net je eigen reactie , gelukkig heb je er zelf ook nog wel eens last van!
@Steffi Sorry ik krijg het beeld niet uit mijn hoofd van je andere topic, je kat op Jules :')
Wat leuk om te lezen dat je dit jaar gaat trouwen!
@nanoukkie, gelijk even gereageerd in je topic! Leuk om te zien dat je ook zo bezig bent met springen. net als ik.
@Suraya wat een schatje is jou pony, hoe zit dat met zijn spierprobleem in t beentje als ik vragen mag?

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:02

Ze zeggen dat zijn spier te lang is, daardoor knikt die door als je begrijpt wat ik bedoel.
Normaal ik het eruit te trainen maar bij een veulen niet.
De hormoonspuiten werken tot nu toe niet. Hij wordt er alleen stront vervelend van.
Morgen eens een andere hoefsmid belleb. Mag een stukje vanaf en misschien heeft hij ideeën
De uk heeft het alleen in stap, maar ze zeggen als we wandelen het minder erg moet worden maar wordt juist erger na stukje te hebben gewandeld.
Pin lijkt het absoluut niet te doen. Bokt en huppelt verder vrolijk rond.
Als de nieuwe hoefsmid en da er nog niks van kunnen maken toch eens foto laten maken in kliniek.
Zie dat meer shetveulen dit hebben maar omdat het bij hem erger wordt vertrouw ik het niet

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:32

Hallo allemaal!
Ik zou me graag weer komen melden :D Vorig jaar heb ik ook even gepost, maar helaas wegens omstandigheden was ik gestopt met de pony en dus ook met posten.

Ik ben Sarah, 19 jaar en rijd een 22 jarige tuigermerrie genaamd Missy. Ik rijd haar nu bijna een jaar, de tijd gaat snel :D Mijn doel is voornamelijk gewoon lol hebben en dressuurmatig mijzelf meer ontwikkelen. Helaas geen foto bij de hand, maar het is een knapperd haha.

Doelen voor 2018:
- Regelmatig aan de hand werken en daarin lessen
- Meer lessen :D
- Meer buitenrijden, met de trailer naar een vriendin
- Dressuurmatig rond niveau L/M zijn
- Heel veel meer afwisselen, minder de nadruk op rijden leggen
- Een clinic rijden

Mijn doelen voor januari:
- Lekker loswerken. Ze heeft nu 2 weken alleen buiten gereden en met haar ietwat oude lichaam merk je dat wel snel. Ze is weer lekker vast :(
- Buitenrit als het droog is
- Werken aan galop en wijken

Vorig jaar ben ik afgehaakt, maar dit jaar wil ik het volhouden! Ik hou voor mijzelf al een schriftje bij met rijden en dit is ook leuk om terug te kijken. Ik ben ook erg benieuwd naar de anderen!

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:40

Zijn weer leuke paarden en doelen voorbij gekomen.. Leuk!! :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:07

Wat leuk dat iedereen zo actief is in dit topic! Veel leuke paarden en goede doelen komen voorbij :D

Halverwege januari en wij zijn ook al goed bezig. Kleine doelen, natuurlijk.
Nissima schreef:
Doelen voor januari:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Kunnen longeren
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice

Hoefsmid komt morgen. Tandarts was er vorige week, ze had één wolfskies en verder had ze een prima gebit, gelukkig! Wel wat bijgevijld en ze vond het niet echt leuk maar ze deed het braaf.

De lessen bij mijn instructrice is iets anders afgelopen. Er is namelijk een nieuwe, leuke (!) instructrice op de manege les komen geven, dus nu ben ik de groepslessen in gegaan. Acht groepslessen kosten nog eens minder dan 2 privélessen bij de andere instructrice, die het ook nog eens erg rustig aan deed.
Gisteravond mijn eerste les gehad en het was echt leuk! Een klein groepje van vier, waarvan drie toch echt nog wel beginners, dus de instructrice verdeelde haar aandacht tussen mij en de andere drie en paardlief en ik hebben echt hard gewerkt!
Ik rijd dus vanaf deze week 2x in de week in de groepsles.

Laat ik er dan meteen maar een paar doelen aan toevoegen, nu we al zover zijn. Nieuwe lijst doelen voor januari:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice
  • Kunnen longeren
  • Galopexamen 1 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 2 alle theorie van kennen
  • Galopexamen 2 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Proefje opnieuw opnemen Global Showing


Afbeelding

Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:25

@Felien_kyra: bedankt voor je reactie!
Moest iemand anders nog een leuke reactie/ tips willen geven zou leuk zijn :)
(Linkje staat een pagina hiervoor)
@Nissima: grappig die foto's! Een maand geleden is de tandarts ook voor mijn paardje geweest. Die verdovind werkte echt binnen de minuut, grappig om te zien!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 13:37

Ook ik heb nog geen enkele doelen behaald. Super leuk dat he topic zo actief is

Welkom iedereen. Mooie doelen en paarden komen er voorbij.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:55

Nanoukkie: de verdoving ging inderdaad heel snel! Bizar eigenlijk, bij zo'n groot dier.

Ik heb net trouwens gelijk maar even de galopexamens opgezocht en het is echt een eitje :') Het meest heftige is een slalom draven of galopperen met één hand en dat is alleen voor degenen die Doma Vaquera doen (ik dus niet). Alleen galopexamen 4 heeft een echte proef, maar dat is echt een F6-proefje. De praktijk komt dus wel goed :D Nu de theorie nog... :=

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:53

Leuk dat het bij de meeste goed gaat met de doelen. :) Nissima succes alvast met je examens, zou moeten komen als ik het zo hoor.

SUSANNEx schreef:
Doelen januari 2018
- Haar dieet onder controle hebben (ze wisselt erg snel qua smaak, waardoor ze favoriet voer ineens niet meer wil eten, hierdoor steeds dipjes)
- De training weer oppakken (heeft nu 5 weken rust gehad en mogen het gaan oppakken)


Mijn doelen gaan ook goed :D Ze eet als een beest de afgelopen week en heb ook al weer een zadeltje opgelegd. Zó braaf! Na 5 weken 'vakantie' en hoog in het voer, voelde het in principe gewoon als opstappen en wegrijden <3 Natuurlijk heel rustig aan gedaan. Alleen gestapt en de 2e keer ook stukje draf meegepakt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:30

Wat fijn Susanne!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:50

Ik heb me denk ik in het vorige topic ook eens aangemeld maar dat was ergens later in het jaar en kon toen moeilijk volgen en bijhouden met reageren en dat vind ik dan jammer. Hoop dat ik nu tijdens deze rustige periode op het werk wat meer tijd over heb :)
Heb wel veel moeite met doelen stellen omdat het 'logistiek' gezien vaak moeilijk is, maar we gaan ons best doen.

Even voorstellen:
Ik ben Anoek, 24 jaar en heb 2 paarden :)
Dexter wordt in maart 10 jaar, Duke wordt in juni 2 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Doelen 2018:
- Met Dexter en Duke deelnemen aan een evenement waarvoor we gevraagd zijn. Ik ben altijd twijfelachtig met toezeggen omdat ik bijna altijd pech heb met personeel waardoor ik vaak last minute dingen moet afzeggen en dat haat ik, dus ik zeg eigenlijk bijna nooit toe op zo'n dingen :(
- Met Dexter en Duke naar de Shire & Clydesdale Show in Keulen
- Duke aan de hand meenemen tijdens een ritje met Dexter
- Dexter op B niveau krijgen, wat op de galop na probleemloos moet lukken. Maarja, die galop hé.
- Met Duke de beginselen van het grondwerk ontdekken

Ik ga voor mezelf per maand 1 (of hooguit 2) doel stellen omdat ik weet dat het anders qua tijd niet haalbaar is en ik andere dingen ga laten vallen die ook belangrijk zijn.

Doel Januari:
- Een binnenbak huren en met Dexter nog eens wat deftig dressuren

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:06

@Granoek: wow wat een chique paard! Alleen minder leuk als die op hol slaat met je :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:26

nanoukkie schreef:
@Granoek: wow wat een chique paard! Alleen minder leuk als die op hol slaat met je :o

Haha ik heb meer schrik dat hij me ooit ergens gewoon gaat liggen en niet meer verder wilt :P
Liever lui dan moe en hij zal nooit meer doen dan hij moet/wil doen haha. De helft van de tijd galoppeert hij niet eens als ik het vraag :')

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:30

Hoe groot is Dexter eigenlijk? Lijkt me zo gaaf om een keer op zo'n paard te rijden <3 Maar ik denk dat we dan allemaal heel hard gaan lachen omdat ik enorm korte pootjes heb _O-

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:42

Ik ga meld me ook! Lijkt me erg leuk om dit later ook terug te lezen :D

Ik word volgende maand 16 en heb het altijd erg druk en vooral in de wintermaanden als het vroeg donker is kan ik alleen weekend wat met de paarden doen, dus ik kijk nu al weer uit naar het mooie weer! Ik heb een eigen tinker merrie sinds maart 2017.

Afbeelding
Afbeelding

Doordat we inmiddels bakloos zijn word er erg weinig gereden. Ik hoop om dat zodra er een bak is op stal ( word hopelijk nog op een niet al te lange termijn geregeld) om dan de dressuur op te pakken en een oefen dressuur wedstrijdje mee te pakken omdat Tink en ik allebei nog geen wedstrijd ervaring hebben maar het mij zo gaaf lijkt!
En verder om weer heel veel leuke buitenritten te maken met stalgenootjes en mee te doen aan snertrit, dessertrail en heeeeel misschien zelfs naar het strand te gaan <3

Ook komt er in 2018 een bijzonderheid, ik mag de uitgekoerste draver van een vriendin op gaan pakken en inrijden! Daar zijn totaal geen doelen bij maar meer van we zien wel wat hij ons biedt en het zou gaaf zijn om daar ook lekker mee te kunnen rijden :D

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:47

Lievenamme, ik dacht even dat er stond 'doordat we inmiddels dakloos zijn' en schrok heel erg haha.

Ghostattack, hij is echt niet zo groot als hij lijkt hoor haha. Hij meet 17.2 hands of 178-180cm. Heb hem na Engeland nooit echt nagemeten. Ben zelf ook maar 1m68 dus niet van de grootste :D