Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:04

Wat hebben jullie vandaag gedaan?
Ik heb even gelongeerd. Niet teveel, het werd donker en er was een paardje gestorven op stal. Niet zo'n leuke sfeer dus... Morgen ga ik niet en zondag ga ik wel. Dan gaat er een meisje mee die ik ga 'tonen' hoe ik Eros longeer. Als ik niet kan geef ik haar een bijdrage om hem voor mij te longeren! Dan wordt hij toch net weer dat iets meer gewerkt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:16

Ach jeetje Nanoukkie dat is sneu Y;(

Ik heb vandaag Joy gepoetst en gemeten! Ze meet 149 schoft en 157 kont := Maar ze gaat nog wel bijtrekken denk ik.

Na het poetsen even kort aan de hand wat dingetjes herhaald. Zo goed dat ze het deed! Wegstappen, aandraven, halthouden en back-up en dat allemaal met alleen lichaamstaal aan eeb los touwtje! <3 En de laatste keer dat we dit geoefend hebben is ruim 2 maanden geleden *\o/* . Ik zie dat halter doel toch rap dichterbij komen! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:22

Duke zijn spuitjes gegeven en hij heeft zichzelf een trucje geleerd. Als ik met de hark het stro doe opschudden gaat hij ‘pootjes geven’. Dus in het stro trappen, net als ik en de hark :')
(Hark, riek, mestvork weet niet wat correct Nederlands is, wij zeggen reek haha)
Hij loopt al ietsje beter vandaag gelukkig.
En heb gebeld om foto’s en echo te laten maken

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:29

gerpiegorp schreef:
Mijn doelen voor januari:
- Lekker loswerken. Ze heeft nu 2 weken alleen buiten gereden en met haar ietwat oude lichaam merk je dat wel snel
- Buitenrit als het droog is
- Werken aan galop en wijken


Eerste doel van het jaar is behaald :D. Vandaag een buitenrit gedaan, maar ze had haar dag niet :Y) Laatste buitenrit was 2 weken geleden en is ze de sloot in gevallen met mij erop door vervelende kinderen die vuurwerk afstaken, dus ze is nu extra kijkerig langs die huizen. Daarbij had ze er net iets te veel gang in vandaag, maar we zijn er toch even lekker uit geweest.

@granoek, gelukkig gaat het nu iets beter met Duke! Hopelijk knapt hij snel op :)

Gimme_spurs, ik vind joy zo’n leuk paardje. Ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ze echt uitgegroeid is. Je zou niet zeggen dat haar kont al bijna 1.60 is :=

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:52

Aahh dabkje Gerpiegorp! Ja ik ben ook nog steeds ontzettend blij met haar! <3 Haha ja ze is best comoact gebouwd, dus dan valt de hoogte niet zo op. Ik ben ook superbenieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet! :D

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:12

Vandaag... wow.
Ben zo trots op Gigi,
In het begin alleen maar hoofd omhoog en gespannen door alle geluiden om ons heen.
Daarna was ze opeens heeeeel ontspannen, heel fijn te rijden en jaja, nog een doel voor januari: oefenen met het wijken.
Zelfs in galop wilde ze wijken. Ennnn voor mijn jaardoel een stabielere nageeflijkheid.. die zat er vanmiddag al hele fijne stukjes bij!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:32

Joy is zo leuk, Gimme_Spurs!

Ah, zo sneu als er een paard op stal is overleden Nanoukkie. Kan me voorstellen dat het niet zo gezellig was.

En Duke die helpt met de stal opstrooien, handig! :D

Ik heb vanmiddag in de les gereden. We waren met zijn drietjes en was wederom heel gezellig. Kathy deed weer onwijs haar best. Ik weet niet wat het is wat mijn instructrice ons laat doen maar ze wordt zowaar op sommige stukken licht in de hand! Ik had dat niet eens als doel opgeschreven omdat ik niet wist of dat wel haalbaar was (voor dit jaar := ).
Geoefend met stap-galop, wat ze bij de derde keer vaak doorheeft en dan wordt ze fanatiek :D En geoefend met galop over de diagonaal, op x een paar drafpassen en dan de andere galop aanspringen. Dat spelletje snapt ze al heel goed en gaat dan ook echt heel goed. Zo leuk om te zien hoeveel lol zij zelf in die galopoefeningen heeft!

Morgen ga ik, als ze weer zo fijn is, mijn proefje voor Global Showing opnieuw opnemen. Vorige week ging het echt voor geen meter, bak was ook nat. Hopelijk gaat het goed!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:38

Nissima schreef:
Joy is zo leuk, Gimme_Spurs!

Ah, zo sneu als er een paard op stal is overleden Nanoukkie. Kan me voorstellen dat het niet zo gezellig was.

En Duke die helpt met de stal opstrooien, handig! :D

Ik heb vanmiddag in de les gereden. We waren met zijn drietjes en was wederom heel gezellig. Kathy deed weer onwijs haar best. Ik weet niet wat het is wat mijn instructrice ons laat doen maar ze wordt zowaar op sommige stukken licht in de hand! Ik had dat niet eens als doel opgeschreven omdat ik niet wist of dat wel haalbaar was (voor dit jaar := ).
Geoefend met stap-galop, wat ze bij de derde keer vaak doorheeft en dan wordt ze fanatiek :D En geoefend met galop over de diagonaal, op x een paar drafpassen en dan de andere galop aanspringen. Dat spelletje snapt ze al heel goed en gaat dan ook echt heel goed. Zo leuk om te zien hoeveel lol zij zelf in die galopoefeningen heeft!

Morgen ga ik, als ze weer zo fijn is, mijn proefje voor Global Showing opnieuw opnemen. Vorige week ging het echt voor geen meter, bak was ook nat. Hopelijk gaat het goed!


Als ik Dexter ooit in galop krijg in de bak wil ik dit zo graag oefenen, vind dat een van de mooiste oefeningen :)
Succes morgen!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:50

Het is ook erg leuk om te doen, zeker zodra ze het doorhebben!
En dank je wel :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:51

Tof Nassima!

Haha Granoek met mijn bijrijdpaard reed ik een 8 in contra en dan wisselde ik op de diagonaal. Van contra naar contra dus en een vliegende galopwissel. Dat was me nog eens een toppaard! Ik hoop dat ooit ook met Joy te kunnen! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fuego is helaas overleden aam de gevolgen van koliek na een operatie en 4 dagen IC. Zo jammer :n

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:53

Dexter loopt bijna standaard in contra galop! Kan hij super goed. Jammer alleen dat dat komt omdat hij linksom niet ‘juist’ kan galopperen :P misschien moeten wij de B maar overslaan en rechtstreeks hoger gaan rijden 8)7

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:56

Granoek schreef:
misschien moeten wij de B maar overslaan en rechtstreeks hoger gaan rijden 8)7


:') geweldige reactie, heel herkenbaar ook. Gigi kan ook super contragalop :+

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:58

Een vliegende wissel is helemaal gaaf :D daar komen wij vast ook ooit. Ze heeft het los al laten zien dus ze kan het wel :))
Alleen contragalop snap ik nooit zo goed. Is dat dan puur om te laten zien dat ze de balans er voor hebben of heeft het meer nut?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:03





Leik om dit weer eens te zien :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:06

Nissima schreef:
Een vliegende wissel is helemaal gaaf :D daar komen wij vast ook ooit. Ze heeft het los al laten zien dus ze kan het wel :))
Alleen contragalop snap ik nooit zo goed. Is dat dan puur om te laten zien dat ze de balans er voor hebben of heeft het meer nut?


Contra is een mooi middel om te helpen rechtrichten. In de galop moet er een bepaalde buiging zijn. Contra is dus die buiging de andere kant op. Gymnastiseren van je paard. En daarbij is het ook een goede oefening om je paard aan de huloem te zetten. Overigens ook om vliegende wissels te oefenen: volte contra en dan op X wisselen naar de goede hand. Dat is makkelijker voor paarden en daardoor zal het wisselen ook makkelijker gaan.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:10

Gave filmpjes! Leuk paard ook, wat sneu dat ie is overleden aan koliek :(
Bedankt voor je uitleg, is inderdaad ook wel logisch als ik het zo lees. Die volte in contragalop met wissel ga ik onthouden! Mijn merrie heeft er een handje van om alleen voor te wisselen :+ hobbeldebobbel, haha.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:12

Nissima schreef:
Gave filmpjes! Leuk paard ook, wat sneu dat ie is overleden aan koliek :(
Bedankt voor je uitleg, is inderdaad ook wel logisch als ik het zo lees. Die volte in contragalop met wissel ga ik onthouden! Mijn merrie heeft er een handje van om alleen voor te wisselen :+ hobbeldebobbel, haha.


Misschien ter overvloede: niet iedere keer wisselen op x. Dan gaan ze het op een gegeven moment zelf doen op het moment dat je het niet verwacht :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:12

Ik heb 1x meegedaan met een soort barrel race wedstrijdje na een optreden en hier maakte het voor mij niet zozeer uit welke galop hij deed dus we gingen er gewoon voor.
En met dat hij naar de tweede ton gaat gooit hij me er toch een vliegende wissel in, ik kon het niet geloven :+ staat zelfs op video ergens :D
Zo kan de knol niet rennen maar blijkbaar kickt hij op publiek :=

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:18

Granoek schreef:
Ik heb 1x meegedaan met een soort barrel race wedstrijdje na een optreden en hier maakte het voor mij niet zozeer uit welke galop hij deed dus we gingen er gewoon voor.
En met dat hij naar de tweede ton gaat gooit hij me er toch een vliegende wissel in, ik kon het niet geloven :+ staat zelfs op video ergens :D
Zo kan de knol niet rennen maar blijkbaar kickt hij op publiek :=


_/-\o_ _O-

Dus iedere training zorgen dat er een zooitje cheerleaders langs de kant staan :=

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:20

Mag ik me nog aanmelden? Heb er even over getwijfeld, maar misschien toch wel leuk om te doen...

Mijn naam is Wanda, 44 jaar jong. Ik werk als zelfstandig ondernemer, thuis, administratiekantoor. Daarnaast als hobby uiteraard ons paard en pony. Maar ook teken ik en hoop ik dat ook beetje op commissie te kunnen gaan doen in 2018. Dus dat is alvast een persoonlijk doel...

Mijn paard is Jippe, een Fries van 14. Begint aardig grijze haren te krijgen, ik denk van mij :+ Jippe heeft het motto "doe maar niet, daar wordt je moe van..." wat op zich wel lekker is. Want als ik een tijdje door omstandigheden niet heb kunnen rijden stap ik er zonder problemen op. Hij is stabiel en ontzettend lief en oplettend van karakter.

OK doelen... Mijn gezondheid heeft in 2017 flink te wensen overgelaten. Luchtwegproblemen en rugproblemen (gelukkig blijkt dat spierenkwestie te zijn en geen wervels. Die kunnen nog jaren mee zegt de dokter..) en ben nu sinds 2 weken aan de fysiotherapie. Goed nieuws: ik mag het paardrijden weer oppakken!

Om mijn doelen maar even in beeld te vangen. Ik wil weer terug naar DIT:

Afbeelding


Afbeelding

Maar moet beginnen met 10 minuten stappen van de fysio (van de week voor eerste keer gedaan! *\o/* ) Kan dus niet echt doelen omschrijven, want voor mijn gevoel begin ik weer bij 0... Misschien komen er langzamerhand wat gerichtere doelen bij.

Dan hebben we Kato nog, de pony van dochter. Dochter zit in VWO2 en heeft het erg druk met huiswerk. Dus mijn doel is om pony ook wat bezig te houden, ter afwisseling van het rijden van dochter.

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:22

Hihi ik zag de symbolische betekenis achter '100% opgeladen' wel na je verhaal :D

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:26

Granoek schreef:
Hihi ik zag de symbolische betekenis achter '100% opgeladen' wel na je verhaal :D


HAHA ja nu je het zegt... is wel erg mooi. Dank je! Die hou ik vast!!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:38

Welkom Zilfstar! :D Leuke paardjes hoor! :j

Ik heb even een paar foto's onder elkaar gezet van vorig jaar... Tussen de bovenste en onderste foto zit een jaar :=

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:46

<<) <<) :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:55

Granoek schreef:
<<) <<) :D


_O-

En er is ook nog een Veulens 2016 topic met deze spam... :=