Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:02

Hahaha ik heb hem iig geval opgeslagen, mijn vriend is volgende week jarig

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:58

nanoukkie schreef:
Nissima schreef:
Nanoukkie, bedoel je dat je haar 7 euro gaat geven voor het longeren? Of moet zij 7 euro betalen?


Ik betaal haar natuurlijk, haha :)

Lijkt mij heel netjes dan. Ik vind het al heel wat dat je iemand betaalt om te longeren :D

Gimme_Spurs schreef:
Grappig Nassima dat dat zo verschilt met NL dan. Alhoewel ik er weinig verstand van heb (van dressuur dan) :+

Dit geldt dus voor alle disciplines! Vanaf galop 4 moet je ook een richting kiezen, bijvoorbeeld dressuur, springen, vaquera, etc.

Wat goed dat Joy het zo goed deed bij de smid! En leuke verjaardagskaart :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:01

@Nissima: zij vond 5 euro prima. Maar ik weet dat ze er wel gewoon veel tijd in gaat steken. veel in- en uitstappen, en dat helpt me toch wel! (mij voor de tijd en mijn ouders voor de benzine haha.)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:01

nanoukkie schreef:
@Nissima: zij vond 5 euro prima. Maar ik weet dat ze er wel gewoon veel tijd in gaat steken. veel in- en uitstappen, en dat helpt me toch wel! (mij voor de tijd en mijn ouders voor de benzine haha.)

Maar ik heb dan uiteindelijk besloten om 7euro te geven. Voor 5- zou zelf de zon ook niet opgaan bij mij, haha

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 01:49

Nou ja super geregeld toch? Jij blij, zij blij! Ik vind het lief dat je haar er wat geld voor wil geven. :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 02:29

@Nissima: inderdaad. Is een superlief meisje die al heeft voorgesteld om me te komen uithalen terwijl zij ook een eindje van mij woont! Zo krijgt paardje meer beweging, en ze geeft hem ook wat extra hooi. Super dus :)

TCA
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 05:21

Wat een leuk topic! Kende dit helemaal niet. Ik ben en beetje laat, en op vakantie t/m eind feb, (dus niet nu gelijk al doelen). Maar kan ik ook evengoed mee doen? :D

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 06:45

Leuk topic! Ik ga vanavond eens in het topic lezen en stel ik mij ook voor. Lijkt me leuk om een jaar overzicht bij te houden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:03

Ik heb nog een nieuw doel voor me paard afvallen. hahah

9 januari, woog me paard volgens de pavo lint 462. Ik wil hem zeker 20 kilo kwijt hebben. Waarschijnlijk is hij t kwijt en dan begint het weide seizoen. gelukkig staat hij maar een paar uurtjes op het land, en kan gaat zijn voordroog nog meer naar beneden. En uiteraard ga ik dan ook meer buitenritten maken. Kwa krachtvoer krijgt hij niet zo veel.

ik doe wel grondwerk met hem,dus ben nog opzoek na gezonde snoepjes. Ik had eerst rozenbottel maar dat wilt hij niet meer zo uit de hand eten.

nog een doel in maart! mee doen aan een Work Eqestion clinic.

wil hem in maart weer wegen met de lint. Volgens kennis die er heel veeel verstand van heeft, moet ik voornamelijk voelen en is de lint maar een meetegraad.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:41

Nissima schreef:
Nieuwe lijst doelen voor januari:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice
  • Kunnen longeren
  • Galopexamen 1 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 2 alle theorie van kennen
  • Galopexamen 2 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Oefenen met aanspringen vanuit stap
  • Proefje opnieuw opnemen Global Showing


Ik denk dat het longeren hem niet meer gaat worden deze maand := Maar in februari komt een paardenvriendin met veel kunde bij me langs dus wellicht dat het een doel voor maart wordt.
Oefenen met stap-galop doen we al veel, dus wat dat betreft zou die ook afgestreept kunnen worden, maar dat wil ik eigenlijk pas doen als het goed gaat :D

Gut, het is nog een hele week januari en ik ben alweer door mijn doelen heen := Vooruit, ik gooi de theorie van galopexamen 3 er ook bij:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice
  • Kunnen longeren
  • Galopexamen 1 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 2 alle theorie van kennen
  • Galopexamen 2 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 3 alle theorie van kennen
  • Oefenen met aanspringen vanuit stap
  • Proefje opnieuw opnemen Global Showing

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:48

wel super goed van je nissima!! kan je weekje rustig aan doen haha

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:52

Lekker bezig Nissima :D

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:36

plutolover schreef:
Ik wil me ook aanmelden.

Hoi ik ben Willeke koopman, 30 jaar. En ben al 12 jaar in bezit van een haflinger. Heb 2 honden. Een Duitse herder van 3, en een klein kruising van 15.5.

Met me herder doe ik behendigheid wedstrijden en dit jaar voor het officieel.

Ik heb 1 haflinger (binnenkort 2 ga dit jaar veulen kopen) hij heet Stanley en wordt 22 mei 20 jaar. Ik mag M1 starten maar durf niet zo goed. Hij heeff lichte vorm van atrose maar loopt nu weer super

Doelen:
-M1 starten en winst behalen
-Alleen op buitenrit zonder ander paarden
-Met hem in t bos wandelen.
- vooral meer van hem genieten

Meer doen ipv alleen maar over dromen
- fotoshoot


Hai ex-buuf!!!! *\o/*

Goed bezig Nissima!
En ik las een winstpuntje bij iemand (sorry slecht in namen)

Wat lekker om al die behaalde doelen te zien van iedereen...

Ik vind het nog lastig om doelen echt te omschrijven.
Op dit moment komt dat neer op:
* 2 keer per week 10-15 minuten stappen
en dat uitbouwen naar draven en galop erbij...

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:59

Zo... een week met flinke griep thuis gezeten... dus niet veel gedaan... alleen maar voeren/mesten als ik er al was.
Zaterdag weer wat gereden, even rustig opbouwen weer. Paardje heeft in 2017 veel stilgestaan helaas.

Doelen voor komende week:
Proberen 4x deze week wat te rijden/longeren/bewegen. Zaterdag heb ik rijles/grondwerkles en dan kijken om weer meer stappen te gaan zetten.
Paardje is doordat ze lang heeft stilgestaan wat instabiel en probeert te vluchten voor het werk. Achterhand spieren zijn wat verdwenen helaas. Dus daar mee aan het werk komende periode.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 11:03

Lekker bezig iedereen.
Ik ben weer onderweg naar huis van een weekendje weg.

Dus niks aan de doelen gedaan.
Ik ga de jaardoelen van Betsy veranderen, is denk een beetje hoog gegrepen.

Het neckrope rijden gaat er sws vanaf. En twijfel nog over het bitloosrijden.

Iig het doel van neckrope word, zonder zadel of met bbp rijden in dr bak (stap,draf en galop en evt een sprongetje.
En bitloos rijden waarschijnlijk vervangen door ontspannen kunnen rijden. Buiten en in de bak.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:22

Goed dat je je doelen bijstelt JoycexEnya! Kritisch naar jezelf kijken blijft het moeilijkst.

Ik heb een doel voor februari! Op leadrope hulp vierkant leren staan. Dat is iets dat we nodig hebben bij de haltershows. Het is laagdrempelig en vraagt niet teveel van pezen en botten. Maar mentaal is het wel een uitdaging. Ik ga nu heen om een stukje te wandelen waarbij ik wil beginnen met de achterhand. Als dat is gelukt de voorhand erbij pakken!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:38

Inderdaad een leuk doel om te oefenen, ik heb dat met Dex ook gedaan voor we naar de keuring gingen.
Als ik zei: ga eens mooi staan ging hij perfect poseren :D Jammer dat ik dat heb laten verwateren :P

Ik ga mijn doelen ook moeten bijstellen of verschuiven naar januari. Met het hele Duke gedoe heb ik geen tijd gehad voor het intensieve rijden dat ik van plan was met Dexter.

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:10

Ik zou mij hier ook graag aan willen melden met mijn verzorgpaarden (speknekjes) :D

Normaal lees ik vooral mee, maar nu lijkt het mij ook wel leuk om zelf wat bij te houden. Ik ben Marlies, 16 jaar en ik verzorg nu ruim 1,5 jaar twee schatten van paarden, die bij toeval op mijn pad zijn gekomen. Maar ik ben nog steeds erg blij met ze :D

Prince is een 10 jaar oude Boulonnais ruin, die qua stokmaat wel ruim over de 1.80m is. Een lief dier, maar in de omgang soms ontzettend dominant en druk. Ook kan hij af en toe wat lomp zijn, wat bij mij wel eens wat gebroken tenen heeft opgeleverd :')
Afbeelding

Lord is een 12 jarige Friese ruin, die door artrose helaas al jaren stil staat. Nu gaat het echter zo goed met hem dat we heel voorzichtig wat mogen rijden, al zal hij natuurlijk nooit heel intensief bereden kunnen worden. Hij is een ondeugd 1e klas, maar wel lief, al kan hij soms wat druk/enthousiast zijn als je met hem bezig gaat.
Afbeelding

We hebben voor beide paarden geen individuele doelen, maar dit willen we graag bereiken in 2018:
- Het rijden met beide paarden weer oppakken, en vooral Lord echt eens doorrijden als dat kan.
- Met beide paarden buiten kunnen rijden, alleen en samen.
- Twee nieuwe paarden zoeken voor bij Prince en Lord.
- Genieten van en met de paarden, en ze alle aandacht geven die ze verdienen.
- Ik zou ze nog graag eens echt op de foto zetten :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:17

Die wil ik wel eens op de foto zetten maar jullie zitten zo veeeerrrr

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:42

@Kashmino Zo die Prince is echt een bonk :wow: Welkom!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:57

Zo dan Kashmino! Wat een tanks zijn dat! <3 :oo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat was ze weer braaf! Alles zo snel oppakken! *\o/*

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:58

wat een mooie zonsondergang!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:07

nanoukkie schreef:
wat een mooie zonsondergang!


Ik wilde heel creatief hoogstaand technische zonsondergang foto's maken waarin belichting en compositie perfect zouden samenkomen. Alleen het model werkte niet mee... |o

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:45

Vandaag even een dipje in het rijden..
Zo sterk op links... zo bizar sterk, dus lekker 8tjes rijden, stelling vragen en loslaten wanneer ze netjes ontspande. Maar soms ging ze echt met me aan de haal en deed ze alsof ze een giraffe was. Dus ik raak dan gefrustreerd en dan moet ik tot 10 gaan tellen want anders ga ik Gigi oneerlijk behandelen. Na een kleine scheldpartij verder heb ik links gelaten voor hoe het was, teugeltjes iets langer en toen wilde ze wel lekker ontspannen, dus ik ontspande ook. En toen werd ik gewoon helemaal ziek, alle spanning kwam er uit en ik werd misselijk en duizelig, dus ik ging uitstappen. Tot ik bijna flauwviel... gelukkig voelde gigi aan dat ik mn evenwicht verloor dus ze ging stilstaan en toen kon ik me er af laten glijden.
Zat op de grond met haar neus tegen me aan tot er hulp kwam. Was echt wel even eng!
Dus les van vandaag; Gigi is een gouden paard en ik moet niet boos op haar worden.
Morgen weer priveles dus dan kunnen we weer verder!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:30

Heftig Nynke, maar wat een topper van een paard heb je, het is goed dat je je dat beseft. :)
Het kan ook niet altijd goed gaan, helaas. Ik heb gisteravond even te paard zitten janken tijdens de les := Had al een rotdag op het werk en vervolgens deed Kathy extra schrikkerig tijdens het rijden wat ik even niet kon hebben. Even eruit janken en daarna ging het een stuk beter!
Ben jij er daarna nog opgestapt of heb je het erbij gelaten?