Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:57

Vandaag gelongeerd, was echt koud! Gisteren heeft paardje rust gehad zodat zijn spieren zouden bekomen van de springles eergisteren :D . Zijn hoofdwonde begint eeeindelijk dicht te groeien, ik blij!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:26

Citaat:
Enya
* Conditie opbouwen voor evt 31 maart endurance wedstrijd te starten.
* Hoefsmid laten komen (sept voor het laatst, maar ze staan nu veel op stenen en rijden veel op asfalt waardoor het wel slijt, maar toch voor je problemem krijgt)
* actiever aan het been krijgen
* Meer dressuurmatiger in de bak rijden, als het kan en niet de bak bevroren is.

Betsy
* Ik krijg volgende week een nieuw zadel, dus even de zadelpasser laten komen.
* Hoefsmid laten komen
* 17 maart met vd les bezig met de buiging en jambette.

Eigen doelen
Ik heb dus een youtube kanaal die ik wil gaan verbeteren door,
* 1x in de week wat te uploaden.
* Banner te veranderen
* Als video over Betsy voornamelijk gaat een paarse thumbnail en over Enya een Rode thumbnail random dingen kleur wat erbij past.


Ik heb van de week mijn thumbnail met moeite veranderend, vind hem echt heel mooi geworden.
Afbeelding

Super dat de wond dichtgroeit.
En super vet les van een bondscoach, veel plezier

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:54

Ik voeg nog even wat toe.. Afgelopen week was een vriendin bij me en zij wist het longeerknopje te vinden van Kathy *\o/* dus nog even twee longeerdoelen erbij :D

Nissima schreef:
Maart:
  • Eens per week met bithoofdstel rijden
  • Oefenen mijn been minder op te trekken voor galophulp
  • Oefenen mijn handen meer te ontspannen
  • Eén keer een sprongetje neer zetten
  • Stap-galop oefenen
  • Galop-stap oefenen
  • Draf-halt oefenen
  • Minstens eens per week longeren
  • ..waarvan twee keer met de bblastic

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:00

@Joycexenya zit nu even je filmpjes te kijken :D leuk!

Moest van de osteopaat de eerste dagen na de behandeling aan de hand wandelen, vandaag lekker even gedaan, was hier zooo ontzettend lekker weer en echt gewoon warm in het zonnetje :D Volgens mij vond ze het wandelen zelf niet zo nodig, uiteindelijk liep ze lekker door maar net weg van stal was ze echt heel sloom en een paar keer heel koppig stil staan en niet meer verder willen :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:35

Iedereen gaat lekker :D

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:30

Iedereen gaat idd lekker!
Heeft ook vast met het mooie weer te maken.

Kan mijn doelen voor februari niet meer terug vinden dus ga er maar gewoon van uit dat ik alles gehaald heb :P

Doelen voor maart;
Kliek:
-cavalletiles (is al afgesproken)
-dressuur weer wat serieuzer oppakken m n ruggebruik en losgelatenheid aan de linkerkant
-als het weer een beetje meewerkt 1 buitenrit van 20 km

Twix:
-alle 7 games spelen met de emmertjes
-1x les
-3x een sprongetje maken (gisteren al een keer gedaan *\o/* )
-l achterwaarts leren
-verder gaan met basis we
-elke week naar het bos en kijken of het tempo opgebouwd kan worden zonder controle te verliezen-Endomondo gebruiken!-

Esra:
-heel voorzichtig weer op gaan pakken

Alle paarden:
-hoefsmid moet komen
-nieuwe fysio regelen en laten komen
-zandkuren
-mestonderzoek

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:25

Nou doelen voor februari redelijk gehaald. Ik had alleen na de uitspatting met paardlief in galop op zondag tot en met donderdag spierpijn }:0 :Y) Kwestie van tijdje niet gebruikt denk ik haha. Volgens fysio kon t gelukkig geen kwaad. En moet ik doen wat goed voelt. In die kou van vorige week echter niet te paard gezeten. Dat was mij ook afgeraden door de fysio.

Doelen voor maart:
* het rijden weer oppakken met 2 keer per week.
* een keer rijden met zadel (doe nu nml alleen nog beugelloos op de christ bareback)
* doorgaan met eigen ruimte bewaren bij wandelen

Voor dochter zijn er ook doelen bij. Ze had gisteren weer eens springles maar nu van andere instructeur. Dit beviel erg goed. Hij kijkt veel meer ook naar techniek, dus stelling vragen, etc.
Haar doel is in maart het rijden weer op te pakken met aandacht voor
* stelling vragen
* over de hoefslag blijven lopen ook als er voor pony erg interessante hindernissen staan :+

en ik heb als doel
* pony soepel houden
* pony aan peeskapjes leren wennen omdat dat bij deze instr een must is bij springen.
* zwarte gouden of glitter peeskapjes kopen in opdracht van dochter :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 11:34

Felien_Kyra schreef:
@Joycexenya zit nu even je filmpjes te kijken :D leuk!

Moest van de osteopaat de eerste dagen na de behandeling aan de hand wandelen, vandaag lekker even gedaan, was hier zooo ontzettend lekker weer en echt gewoon warm in het zonnetje :D Volgens mij vond ze het wandelen zelf niet zo nodig, uiteindelijk liep ze lekker door maar net weg van stal was ze echt heel sloom en een paar keer heel koppig stil staan en niet meer verder willen :')



Dankje.
hier ook heerlijk weer, i love it <3

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:22

Zo, na een weekje vakantie eindelijk weer tijd om te reageren.

Voor m'n vakantie was Fes op maandagavond stokkreupel... Dinsdagochtend nog steeds niet goed, en 's avonds bleek dat de hoefsmid was langs geweest. Het was me wel opgevallen al dat er een nagel niet helemaal lekker zat, maar hij leek kreupel op het andere been. Maar na de smid scheen dat hij dus zijn hele ijzer scheef getrapt had! Volgens de smid moet hij daar flink last van hebben gehad, en hij liep ook wel iets minder beroerd dan die ochtend en dag ervoor. Met de dag ging het weer beter dus op woensdag avond nog een rondje kunnen hobbelen voor we donderdags op vakantie gingen :D

De doelen van februari helaas niet gehaald, geen winst gereden en geen springzadel. Dus die doelen schuiven we lekker op naar maart :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:03

@Natalie36: veel succes met je doelen te behalen voor 'zoveel' paarden, haha!
@Cindy; goed dat hij niets erg had!

Ik heb vandaag een halfuurtje gereden. Ik had de voorbije 3 dagen gelongeerd, kwestie van te lui om op te zadelen? Oeps... Paardje was een beetje sterk, maar braaf om 4 dagen niet gereden te zijn geweest! Ook een paar sprongetjes genomen.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:19

Ow Cindy dat is echt ontzettend balen zeg, als ze zo kreupel lopen. Gelukkig wer goed gekomen dus?

Ik heb vandaag pony gelongeerd. Oa om haar te wennen aan peeskappen maar dat is dus gewoon kwestie van omdoen en ze vind t verder prima. Verder aan de longe aan stelling gewerkt (of beter gezegd dat ze niet naar buiten gaat kijken)

Paard ook aan de longe gehad. Hij was wat euhmm log maar dat komt oa door het weer. Hele bak beetje stap en draf en daarna ben ik er heel stout opgeklommen... zonder zadel, zonder bit want zonder hoofdstel maar met halster, zonder teugels maar met longeerlijn als teugels eraan en.. zonder cap (oeps). Was wel even gedoe om erop te komen. Tsja ben de jongste niet meer, en mijn rug natuurlijk. Had wel opstapje hoor, maar zo "even" erop hupsen gaat niet meer zo eenvoudig. Meneer bleef echter super geduldig staan terwijl ik op zijn rug aan het klooien was en aan zijn manen trok etc. Braaf peerd... en toen gewoon effe lekker uitgestapt, de bak paar keer rond. Lekker hoor op zijn warme ruggetje...

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:28

Wat een leuk topic, ik doe ook mee.

naam paard Leon ( stamboekloos )
ras vader tuiger, niet geregistreerd / moeder KWPN springpaard (vader Elmero B )
leeftijd in mei wordt hij 5
discipline geen tuiger, geen springer maar dressuurgericht
in mijn bezit sinds 12 september 2017
puntjes op de i i.v.m. zadelmak / basis doorrijden vanaf 1 december 2017 tot 1 maart 2018

En nu gaan we beginnen:

Afbeelding
Dit is Leon, mijn schatje. Eerste dag dat ik hem opgehaald heb. Ik heb lang moeten wachten omdat er steeds wat tussendoor kwam waardoor de verkoop even op zich liet wachten. Maar vanaf het eerste moment dat ik hem had gezien via Facebook eind mei 2017, was ik verkocht! Dat wordt mijn paard!
Leon is zadelmak gemaakt in maart 2017. In tussenpozen heb ik heb daar gereden om te kijken of er een klik was.
Eindelijk nadat ik hem had gezien in mei 2017 en een paar keer gereden heb, een extra bijbaan genomen heb ik hem eindelijk gekocht in september. In tussen is hij een x aantal maanden het land op geweest waardoor hij niet echt doorgereden kon worden ( zijn ruiter had een auto ongeluk gehad ). Maar dan nam ik voor lief.
September laten keuren en "goedgekeurd"
Nadat ik hem op stal had fijn gereden met hem maar het werk liet het even niet toe om hem lekker te kunnen doorrijden. Dus heb ik de beslissing gemaakt om hem naar een bekende te sturen in december 2017 ( HVB te ijsselmuiden) Daar is hij super begeleid op een rustige en paardvriendelijke manier. En wat is hij opgeknapt zeg! Mooiste is dat ik zijn hele leerproces heb meegemaakt omdat ik ook 1 moest worden met hem. Ik heb hem 2x per week nagereden nadat hij gereden is door de eigenaar van HVB. Dus ik werd super begeleid in het rijden en hoe te rijden op hem. Ook longeerlessen met dubbele longe gekregen om dat thuis verder te kunnen doen.

Afbeelding
Leon aan de dubbelel Longe

Ook hebben we daar gekeken naar een instructrice welke ons verder kan helpen voor ontwikkeling, en gevonden! Daar een paar lessen gehad wat voort gezet wordt als Leon weer thuis komt.

1 maart 2018 heb ik hem weer opgehaald en staat hij weer bij mij op stal. Ik heb hem een paar keer zelf gewoon gereden. Wat fijn zeg. En ook zo top op stemhulp: stap - draf - galop en Hooooo. Dit is ook aangeleerd i.v.m. longeren.
Mijn eerste les heb ik vandaag gehad en wat ging hij fijn!
T is een Tuigertje dus een nekkie kan hij er goed opzetten. Daarom rij ik hem wel met een slof. Slof hangt over het algemeen los. Maar in geval dat hij denkt dat hij tuigermoves moet uithalen kan ik hem iets erbij nemen en weer los laten.

Afbeelding
Leon weer in zijn eigen stal, 1 maart 2018

En vanaf nu gaan we doelen stellen:

Doel maart 2018 Mijn doel voor deze maand is:
* Buiten in de paddock longeren ( hij trekt steeds naar de deur toe, is spontaan vergeten hoe het moet. Morgen komt degene die hem bereden heeft van HVB om te kijken wat ik verkeerd doe zodat ik dat zelf weer kan oplossen.
* Focussen op het rijden met buiten been en buiten hand i.p.v mijn binnenhand. In de lessen gaan we hier extra mee bezig. Ook omdat Leon dan natuurlijk rechter wordt.
* Overgangen beter rijden van draf naar stap en dan galop naar draf.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:38

Wat een leukerd is Leon! Welkom in dit topic :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:40

Nog maar weer een wijziging in mijn doelen, ik kan nog niks afstrepen maar het sprongetje neerzetten verander ik even naar een springles rijden, want dat ga ik zaterdagochtend doen. Eindelijk weer *\o/*
En gisteren is mijn barebackpad binnen gekomen dus die wil ik natuurlijk ook uitproberen!

Nissima schreef:
Maart:
  • Eens per week met bithoofdstel rijden
  • Oefenen mijn been minder op te trekken voor galophulp
  • Oefenen mijn handen meer te ontspannen
  • Een springles rijden
  • Stap-galop oefenen
  • Galop-stap oefenen
  • Draf-halt oefenen
  • Minstens eens per week longeren
  • ..waarvan twee keer met de bblastic
  • Barebackpad uitproberen

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:19

Welkom hillebill (als ik t goed gezien heb)

Nissima klinkt goed met springles! Wat voor Barebackpad heb je? Ik zweer bij mijn Christ...

Vandaag had pony even vrij. Maar heb ik paard gelongeerd en moet altijd lachen als ik hem aanspoor tot iets uitgestrektere draf dat hij dan zijn oren naar achteren doet en "maait" met zijn voorbeen omdat hij he er niet mee eens is. Beetje stampvoetend kleutertje-idee. na t longeren er toch maar weer op gekropen zonder zadel en hoofdstel... en lekker uitgestapt op zijn blote ruggetje. Ik kom er steeds soepeler op! LOL

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:23

Ach wat een knapperd die Leon!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:59

Wat fijn Zilfstar, dat het zo goed gaat! *zwaait met vinger* maar volgende keer wel met cap he? :D

Ik heb een Barefoot Ride-on-pad.

Afbeelding
Paard staat hier niet zo charmant op zie ik nu _O-
Heb hem nog niet geprobeerd, ik twijfelde of ik met zadel zou of met de barebackpad, maar voor de pad heb ik nog niet eens een singel. Het was ook maar goed dat ik het zadel had want mevrouw was ontzettend nerveus (de andere paarden stonden nog op de paddock en dat betekent volgens haar het einde van de wereld). Toen ze uiteindelijk zag dat de andere paarden gehaald werden was ze weer rustig in d'r koppie maar wel lekker energiek :+ dus ik heb heerlijk gereden! Ze deed enorm haar best <3

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:30

Ik doe ook mee!

Naam: Titus. Ook wel gekscherend fritus of spek!
Ras:fries
Geslacht:hengst
Afstamming :Bartele x tinka S.R
(z'n opa's zijn onne en folkert)
Leeftijd: 4
Discipline: dressuur



Dit is dus titus! Hij is afgelopen zomer zadelmak gemaakt en in oktober ben ik begonnen met beleren. Ik kon er op zitten en dan bleef die heel braaf maar het gaspedaal was nog niet eens bevestigd. Hij heeft de nodige tegenslag gehad hij is altijd al te mager voor een Fries geweest maat in december was het de vraag of ik er überhaupt nog wel wat mee moest doen.
Afbeelding

Ik rijd titus voor een man die hem al gezelschap voor zijn arabier gekocht had. Hij vind friezen schitterend om te zien maar meer ook niet. Hij rijd zelden op titus en is ook helemaal niet zo handig met dressuur. Hij rijd dan ook endurence met die arabier, dus ik heb titus eigenlijk voor mezelf!
Afbeelding

Hij staat aan huis bij die man dus ik heb alle rust voor m'n beestje.

Mijn doelen voor de komende tijd zijn :

1:Titus vetmesten want hij heeft nog veel te weinig reserves.
2:de galop bevestigen onder het zadel.
3:veel meer afwisselen tussen lang en laag en in de oprichting rijden (lang en laag houd ie onder het zadel niet zo lang vol nog dan valt ie op de voorhand van vermoeidheid)
4: meer op de binnenhoefslag rijden zodat hij op eigen benen gaat lopen en mijn been niet plet steeds tussen het hek.
5:hem meer voorwaarts maken(hij is liever lui dan moe zeker in de draf)

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:58

Welkom Gwen1992!

Hier is ook weer een doel (bijna) bereikt! Namelijk het beginnen met het oppakken van Prince, want we willen toch echt binnenkort buitenritten gaan maken met hem en Lord :D
Vandaag hebben we eventjes gereden, zowel met als zonder zadel, braaf dat hij was! En dat terwijl hij al ruim een half jaar niet echt bereden is.

Afbeelding
Ja, deze singel past niet goed. We reden met een andere maar daar heb ik geen foto van.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:16

Citaat:
doelen maart
- op buitenrit ( met mij of bijrijder )
- zadelmaker langs ( 16 maart )
- springlesje rijden
- oefenen met grondwerk
- vd: spaanse pas uitbreiden


2 doelen in 1 weekend behaald!
Zaterdag is Gigi met mijn bijrijder op buitenrit geweest met haar vaste groepje. Ze hebben stoplichten geoefend maar ook een wedstrijdje gereden ( inhalen, voorop rijden etc ) en dit ging erg goed!

Gister springlesje gereden, eerst een laag parcours, maar echt laag springen vinden we beiden niet zo fijn, en daarna zo’n 50/60 cm.
Ik heb zo veel moeite met mijn houding, heb echt onvoldoende grip met mijn dressuurzadel en schiet ook vaak door mn beugel heen na de sprong


Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:10

nanoukkie schreef:
nanoukkie schreef:
DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- min 1 keer een training met balkjes
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen

Opstappen gaat goed, die balkjes moeten we nog een paar keer overdoen!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:57

Maart:
  • Eens per week met bithoofdstel rijden
  • Oefenen mijn been minder op te trekken voor galophulp
  • Oefenen mijn handen meer te ontspannen
  • Een springles rijden
  • Stap-galop oefenen
  • Galop-stap oefenen
  • Draf-halt oefenen
  • Minstens eens per week longeren
  • ..waarvan twee keer met de bblastic
  • Barebackpad uitproberen

Springles had ik afgelopen zaterdag, niet in de hoogte maar wel heel technisch en allemaal erg krap gezet voor mijn "grote" paard (1.68m maar grootste paard van stal :+ ). Wel heel leuk!
Barebackpad een paar dagen ervoor uitgeprobeerd wat nog niet zo'n succes was :') Paardlief schrok, bokte, galoppeerde aan en dat kon ik met het pad niet uit zitten. Best hard gevallen maar ik kan nog lopen dus het zal wel goed zijn.

Het longeren ging ook heel goed, tot gisteren. Het begon goed, maar toen ik haar stopte om mijn telefoon te pakken (had een stukje gefilmd) was ze ineens weer volledig vergeten hoe het ook alweer ging. Heel frustrerend en ik hoop echt dat het door de wind kwam. -O-

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:08

Deze ochtend zijn mijn freejumps aangekomen, ben heel benieuwd naar wat ik er van ga vinden. Woensdag tijdens de springles test ik ze uit :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:12

Straks springles, ben stiekem al aan het stressen :+

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:38

Blijven ademhalen! En niet vergeten te genieten :D