Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:45

Granoek schreef:
Haha Felien_Kyra ik wilde dat ook maar moest bij de eerste persoon die ik wou aanspreken al terug gaan zoeken naar de naam dus ik doe het ook gewoon zo :)

nannoukkie wellicht inderdaad terug wat gevoelig door lang stilstaan, die van mijn zusje heeft daar ook wel last van.

De dierenarts is geweest hier en mijn moeder is even voor me komen inspringen (familiebedrijf ;) ) dus ben wel nog naar stal kunnen gaan gelukkig.
DA vermoed dat hij met zijn been vast is komen te zitten in de draad en zich heeft proberen los te trekken, maar ik acht dit heel onwaarschijnlijk. De laagste draad zit op bijna 1m dus om daar in vast te geraken moet hij al heel gek doen, en dan is nog de vraag hoe hij in zijn eentje los is kunnen geraken.
Maarja, nu maar focussen op hoe het op te lossen en niet hoe het gebeurd is.
Heeft spuitjes gekregen met antibiotica en pijnstilling, hopelijk over 5 dagen beter en anders foto's maken en hopen dat er geen pezen zijn geraakt :(


Oh, 'fijn' dat je er zelf toch bij kon zijn met de DA, dat is toch altijd het fijnste he... Hoe ziet zijn been eruit? Ligt het open, of is het van binnenuit gekwetst?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:48

s_v schreef:



Oh, 'fijn' dat je er zelf toch bij kon zijn met de DA, dat is toch altijd het fijnste he... Hoe ziet zijn been eruit? Ligt het open, of is het van binnenuit gekwetst?[/quote]

Er zit een klein wondje aan de buitenkant van zijn been.
Nouja, klein. Het zal zo'n 8cm lang zijn maar niet diep. Soort schaafwonde. Maar op dezelfde hoogte loopt precies een deuk volledig rond het been, dus alsof het is afgebonden met een touw (zoals zo'n gebraadje bij de slager). En omdat hij zijn knie volledig laat hangen, hij steunt ook met stappen enkel op het tipje van zijn hoef, denkt de DA dat hij zich heeft willen los trekken en dat er iets in de knie of heup is geschoten. Maar alles was nu nog te gezwollen om echt iets te kunn zien

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:53

Granoek schreef:
Er zit een klein wondje aan de buitenkant van zijn been.
Nouja, klein. Het zal zo'n 8cm lang zijn maar niet diep. Soort schaafwonde. Maar op dezelfde hoogte loopt precies een deuk volledig rond het been, dus alsof het is afgebonden met een touw (zoals zo'n gebraadje bij de slager). En omdat hij zijn knie volledig laat hangen, hij steunt ook met stappen enkel op het tipje van zijn hoef, denkt de DA dat hij zich heeft willen los trekken en dat er iets in de knie of heup is geschoten. Maar alles was nu nog te gezwollen om echt iets te kunn zien


Oei, dat klinkt niet al te best! Hopelijk trekt de zwelling weg en komt er zo meer duidelijkheid... Hoe doet hij het nu op de pijnstilling?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:56

Goh ik moest gelijk weer terug aan het werk, DA is pas een uurtje weg. Zag zo het eerste half uur weinig verschil. Hij at wel gewoon zijn hooi goed op gelukkig, maar hij zet altijd zijn rug zo vast als hij pijn heeft, stond helemaal bol

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:48

Ik kom even lekker laat in dit topic vallen zeg, goh :+ . Ik vind dit een heel interessant concept! Heel leuk ook om te gaan volgen hoe anderen het doen.

Ik zal mezelf dan ook maar even voorstellen en die 3 brummeltjes die ik in de achtertuin heb staan. Mijn naam is Lisanne, ik ben 19 jaar en sinds mijn 5,5de zit ik al mijn decadente billen op een paard. Ik ben aan het studeren op het MBO en daar doe ik de opleiding Juridisch Administratief Dienstverlener. Inmiddels ben ik bijna in het tweede half jaar van het tweede leerjaar beland.

Sinds mijn 9de heb ik ook daadwerkelijk eigen paarden. Het begon met Beauty, een kleine shet van rond de 1 meter van toen 15. Op haar heb ik het echte rijden geleerd, hoewel ik er aan het begin meer naast lag dan erop zat 8)7 . Maar al met al is het een paardje met een echt gouden hart. Ze zeggen wel is shets zijn eigenwijs.. nou die van mij ook maar je leert er mee omgaan. Na een half jaartje vonden we haar toch wel erg dik. En toen op 20 augustus 2008 stond daar ineens een kleine frummel naast. Lady hebben we haar genoemd. Lady is inmiddels ook alweer 9 en ook zij is nog altijd aan mijn zijde. Lady is nog kleiner dan mama, namelijk zo'n 85 cm hoog.

Ik heb haar zien opgroeien en ik heb haar opgevoed. Wat een klein, eigenwijs mormel maar wat een schat. Ik kan me geen andere paarden wensen, echt. Ze kroop elke dag zo'n beetje onder draad door, en nu het stroom eindelijk perfect staat en de draad laag genoeg is(plus ze krijgt genoeg voer :P) kruipt ze niet meer onder draad door. Ik klop het wel even af, want hoewel ze een schat is blijft ze onheilspellend :+ .

En dan hebben we onze grote lompe man, Winner. Of eigenlijk Windsor, maar ik vind dat een knoop en geen paardennaam :') . Dus Winner it is! Winner is een BWP ruin van 1.73 m hoog en hij is 14 jaar. 6 september 2015 kwam Winner na een aantal jaren rot tijd (waaronder een paardje moeten verkopen na 4 jaar omdat je er uit gegroeid bent) in mijn leven. Ik ging naar de stal onder het mum 'Koudbloed, liefst haflinger, niet al te groot en zeker niet breed' en kwam thuis met een joekel van een vent maar wel de allerliefste. Winner is een groot paard maar van binnen is hij een shet.

Lady is de baas over hem ook al probeert hij het nog zo erg te zijn. En vechten gaat helaas niet altijd zachtjes. Dit is helaas voor hem een probleem geworden want het is waarschijnlijk de grootste reden dat Winner nu al sinds juni met een peesblessure staat. Een gat in de tussenpees, en dankzij die kleine werd het niet beter. Voorheen deed ik van alles met Win en nu kan je ineens niks meer.

Dat is best een klap in je gezicht en is iets waar ik nog steeds moeite mee heb. Hij is nog zo jong, en waarschijnlijk is het niet te genezen. In februari komt de dierenarts om te checken of het verbeterd is. Eind november bleek het verergerd en toen hebben we de shets en Win uit elkaar moeten halen om te kijken of dat verbetering zou geven.

Ik ben enorm benieuwd. De grootste reden dat ik Winner wil blijven volgen(en het bijhouden in zo'n topic) is omdat ik gedetailleerd wil bijhouden wat ik zie en of ik verbetering merk, en ik dat niet simpel via notities wil doen maar echt zo dat ik het later terug kan vinden en bijv. van 3 maanden terug(ik zeg maar wat) kan zien hoe zag het er toen uit? Want dat mis ik wel een beetje. En de eventuele behandelingen wil ik kunnen afvinken. (behandelingen die ik niet kan laten doen omdat de dierenarts dat afraad, of behandelingen die hij al gehad heeft en wat dat dan is enzovoort)

Mijn goal is om eind van dit jaar een oordeel te hebben over wat er gaat gebeuren met hem. En dat is een beslissing waar ik nu met heel veel moeite al tegenaan hik..

Afbeelding
(Een mooie foto van de 25-jarige Beauty <3)

Afbeelding
(Mijn kleine prinsesje Lady <3)


Afbeelding
En dan, last but not least, het paard waar dit topic over gaat(edit: deze posten ipv dit topic). Een doldwaas, mafklapperig kneusjes paard. En ja dat mag ik zeggen, maar alleen ik hoor :+ .

Nog een paspoortje(voor het paard waarover het in deze situatie vooral zal gaan) :

Naam: Winner
Ras: BWP
Geslacht: Ruin
Karakter: Rustig, vriendelijk, tikkeltje onhandig, binnenvetter, fotogeniek

Ik hoop dat dit zo goed is qua kennismaking en als het veranderd moet worden hoor ik dat erg graag!

~~~~

Deze week is Winner mega druk door de wind. Hierdoor maakt hij gekke sprongen en dat komt zijn blessure niet ten goeden ben ik bang. Ik ben vorige week gestopt met paardenbalsem want die van de op=op voordeelshop is te heavy voor hem. Vorige week trapte hij me echt bijna vol in mijn gezicht(want ja, zo'n achterbeen daar kom je niet zo makkelijk bij) en toen ben ik ermee gestopt. Die van Action was pérféct maar helaas, nergens meer te koop. Zijn been is toen er uit kwam dat het verergerd was enorm ingeslonken door die paardenbalsem van de Action en daar was hij ook totaal niet gevoelig op(ja de eerste 2 dagen maar ik heb het toch wel een maand ofzo gebruikt) maarja.. Het zij zo helaas. Verder valt het mee met zijn been. Niet dik, wel het gat is nog voelbaar. En hij heeft nog steeds opvallend gevulde holtes. De dierenarts ga ik begin februari weer bellen voor een scan.

Qua behandelingen heb ik inmiddels langs gehad:

- Chiropractor(hij is behandeld)
-Quantum Touch therapeute (hij is behandeld 2x)
- Osteopaat(niet behandeld, zij zag gelijk dat het om een pees ging)
- Dierenarts(3x) 2x visite en 1 x peesscan
- Wat nog op de planning staat is high lasertherapie(dit wil ik na de scan van februari gaan inzetten als het nog zin heeft)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:51

Oh heftig zeg voor Winner, hopelijk knapt hij snel op :(

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:55

Granoek schreef:
Oh heftig zeg voor Winner, hopelijk knapt hij snel op :(


Ik hoop het ook met heel mijn hart. Ben alleen bang voor de waarheid. Maar we blijven hopen en duimpje draaien. Ik las iets over jouw paard, gaat alles goed nu?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:06

Nee nog niet maar ik kan weinig doen op dit moment. Ben net klaar met werken dus ga er nog eens naartoe nu, maar kan toch alleen afwachten of de antibiotica zijn werk doet en hopen dat hij over 5 dagen beter loopt.
Het zou iig morgen al een pak beter moeten gaan.
Dus ik hoop en draai mee duimpjes :D

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:49

@Granoek Wat vervelend! Hopen dat het niets ergs is en het sn weer beter gaat

@Lisanne Wat een pech met Winner. Maar blijf goede moed houden, ken wel een paard die er wel nog bovenop is gekomen en die was ook al bijna opgegeven.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:01

Jeetje wat een pech met je paardje Lisanne.. hoop voor je dat ie opknapt!

Granoek, hoe was het net toen je nog even ging? Hopelijk knapt die snel op.

Ik heb net een super fijn springlesje gereden, en ondanks dat ik hierover geen doel heb vastgesteld van tevoren voelt t toch wel als een doel behaald hebben :') we moesten zoveel mogelijk galopssprongen rijden tussen de hindernissen en dat ging me een potje goed. Normaal heb ik daar echt veel moeite mee, een langzaam galopje tussen twee hindernissen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:42

Ik kom er net van en hij lag te slapen. Wou hem ook niet recht jagen en laten lopen dus heb hem maar fijn laten liggen. Dat hij rust kon vinden leen me een goed teken. Morgenvroeg gelijk weer terug

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:00

Jeetje Nanoukie, wat rot.. Doet hij het ook als je met hem aan t werk gaat zonder zadel?
Anders ben ik toch bang dat het daaraan ligt.. En een paard kan heel snel veranderen in bespiering hoor.. Zo hebben wij dit jaar onze tinker laten beleren onder het zadel.. In augustus een zadel laten aanmeten.. En vorige maand liep hij voor geen meter meer.. Zadelpasser weer gebeld.. Paste t hele zadel al niet meer.. Dus het kan wel.. En je hebt paarden die heel hard zijn voor zichzelf en zeker nog wissels springen, terwijl ze eigenlijk erg last hebben van het zadel.. :j

Granouk, jij treft t ook al niet.. Beterschap met je paardje..

Hier niet bepaald een doel gehaald, maar afgelopen weekend wel weer de eerste grote buitenritten van het jaar gemaakt met de koets.. Was wel weer genieten..
Vorige week nog ff lekker in de bak gedressuurd.. Was ook wel weer ff fijn.. :)

Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:05

Dit gaat best lekker zo :D Dat is wel fijn aan kleine, makkelijke doelen. Ze zijn makkelijk te halen en dat motiveert enorm!
Nissima schreef:
Nieuwe lijst doelen voor januari:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice
  • Kunnen longeren
  • Galopexamen 1 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Galopexamen 2 alle theorie van kennen
  • Galopexamen 2 oefeningen opzoeken en oefenen
  • Oefenen met aanspringen vanuit stap
  • Proefje opnieuw opnemen Global Showing



Beterschap Granouk, hopelijk valt het mee.
Welkom OneAndOnlyx, hopelijk valt het voor jou aan het eind van het jaar ook mee met Winner.
Nannoukie, kan me voorstellen dat je er flink van geschrokken bent, en jeetje wat balen dat je zadel zo beschadigd is! Mijn merrie is ook niet gelukkig tijdens het opzadelen, maar daar hoef je op een slechte dag alleen wat benen zien te ontwijken := Bij haar hielp het om heel rustig aan te doen, veel te belonen als ze het goed doet, veel tussentijds ook even "bij laten komen", even weer terug ontspannen en dan de volgende stap. Geen idee of dit voor jouw paard ook zou kunnen werken, maar wie weet heb je er wat aan!

Leuk Felien_Kyra, klinkt als een goede les en gaaf dat het gelukt is!

Wat een boel ellende komt hier voorbij zeg, sterkte voor iedereen -O- :(:)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:53

Super Nissima, schiet al lekker op met je doelen! ik ga ook voor februari meer doelen zoals jij hebt opstellen. Want nu ik erover nadenk heb ik wel meer kleine doelen, maar heb ik daar gewoon niet aangedacht omdat ik dan weer naar een "te"groot doel streef. Moet zeggen dat de doelen van deze maand deels gaan lukken: alleen op buitenrit ga ik zondag als het weer mee zit proberen (wel met fietser erbij). Alleen de mok volledig wegkrijgen gaat me niet lukken binnen januari, ben er hard mee bezig maar is zo naar iets....

@Granoek, heb je goed dat je hem even hebt gelaten.

@nine1987 wat een leuk paardje! Ach had ik gisteren ook, geen doel gehaald maar toch wel iets heel leuks gedaan, waar ik heel tevreden over was.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:54

Goed idee Felien_Kyara! Die kleine doelen maken het juist zo leuk, omdat het makkelijk te halen is en dat motiveert weer. En elk klein doel zorgt ervoor dat je ook dichterbij je grote doel komt :D

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:59

Granoek: Heel veel sterkte. Ik draai ook duimpjes voor jouw paard!
LisaFalco: Ik hoop dat dat voor mijn mannetje ook zo mag zijn! Doet me goed zo'n bericht
Felien_Kyra: Ik hoop het ook :D. Klinkt goed wat je noemt wb jouw paardje!
Nissima: Mooi lijstje zo, en al bijna helemaal afgestreept! Ik hoop ook dat die scan van februari ons meer blijheid biedt.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:02

nine1987 schreef:
Jeetje Nanoukie, wat rot.. Doet hij het ook als je met hem aan t werk gaat zonder zadel?
Anders ben ik toch bang dat het daaraan ligt.. En een paard kan heel snel veranderen in bespiering hoor.. Zo hebben wij dit jaar onze tinker laten beleren onder het zadel.. In augustus een zadel laten aanmeten.. En vorige maand liep hij voor geen meter meer.. Zadelpasser weer gebeld.. Paste t hele zadel al niet meer.. Dus het kan wel.. En je hebt paarden die heel hard zijn voor zichzelf en zeker nog wissels springen, terwijl ze eigenlijk erg last hebben van het zadel.. :j


Neen, in de rest van de omgang is hij wel redelijk braaft. Wel heeft hij erge verlatingsangst en is er de laatse tijd enorm veel wind op stal,waardoor hij natuurlijk altijd wel meer geprikkeld is. Tijdens het longeren reageert hij goed op stemhulpen. Hij zal mij ook nooit omver lopen, en hij bijt naar mij gericht maar eerder 'happen' tijdens het opzadelen. Want hij heeft me daarbij nog nooit aangeraakt. Hij is inderdaad enorm verandert. Ik ga na mijn blok een zadelpasser laten komen. Nu kost een consult 75 euro en dat vind ik enorm veel geld... Gewoon om te zeggen of mijn zadel goed ligt of niet, dan zijn er nog geen aanpassingen aan gedaan... Ik heb een nieuw zadel (1 jaar) van Stubben, ik heb geen geld om een ander zadel aan te schaffen!
Gisteren op stal was er iemand die raindrop techniek aan het uitoefenen was bij paarden, ik vond het erg interessant en wil ook graag zo een cursus volgen!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:38

jeetje, dit weer hier.. :roll: :roll: :roll:

Niet normaal hoe hard het waait... paarden blijven vandaag een dagje binnen in ieder geval. Ben wel echt een paniekzaaier, door alle plaatjes van omgewaaide bomen zit ik hier thuis zo van: stel je voor dat er ook zo'n boom op de stallen waait....

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:25

Bedankt iedereen voor de duimpjes! Voorlopig weinig verbetering maar hij eet, drinkt en slaapt.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:37

Ik ben onderweg naar stal. Ik ben van plan te rijden en het gewoon heel erg rustig aan te doen tijdens het opzadelen om terug wat vertrouwen te winnen tijdens het opzadelen en de omgang. Voor het rijden wil ik gewoon ontspanning en gehoorzaming bereiken! Ik laat straks weten hoe het ging. (Duimen!! :) )

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:06

Ik ben vandaag begonnen aan mijn eerste doel met Sjors, balkjestraining aan de lange lijnen! In zowel stap, draf en galop (dit was nog een uitdaging met de lange lijnen :') ) zijn we eroverheen gegaan. Best lekker getraind zo!
Ook nog iets anders van mn lijstje af kunnen strepen, het stond er hier in het topic weliswaar niet bij, maar ik wilde het al langere tijd doen, ik heb de manen van Sjors bijgewerkt! Het was heel ongelijk omdat ze in de zomer een deel eraf geschuurd had, en ik had eindelijk de moed om de schaar erin te zetten, en ik moet zeggen, het deed pijn om dr mooie lange manen eraf te halen -O- . Maar het is nu in ieder geval weer (bijna, ik ga nog een keer door maar ze was er een beetje klaar mee) gelijk!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:47

Zo eindelijk bijgelezen, wat gaan jullie hard! +:)+

Hoe is het met Duke Granoek? Echt zo naar als je machteloos bent en gewoon moet afwachten... :(:)
Welkom oneandonlyx! Leuke paardjes heb je daar! Hopelijk gaat het een positief jaar worden voor jou en Winner.
Hoe is het rijden gegaan Nanoukkie? Doe je ook grondwerk? Want misschien is dat iets dat tijdens het rijden erg kan helpen!

Vadaag ga ik weer even Joy knuffelen. Morgen komt de smid, alleen kan ik daar niet bij zijn. Gelukkig kan er iemand op stal Joy even vasthouden. Ze kan wel al vaststaan, maar als er dan ook nog flink aan haar benen getrokken gaat worden denk ik dat dat een nare ervaring wordt. Ik hoop dat de smid een beetje het resultaat merkt van wat we hebben geoefend tijdens de boxrust: voetjes vasthouden zoals de smid dat doet. Dat is natuurlijk wel iets anders als hoefjes krabben, dus daar zijn we mee bezig geweest.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:00

Nanoukkie, ben benieuwd hoe het gister is gegaan?

Gimme_Spurs, lijkt me zo leuk om echt alles zelf te moeten leren. Heb je goed dat je dr even laat vasthouden door iemand :j

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:11

Gisteren heb ik rustiger opgezadeld en het ging veel beter. Ik heb hem tussen 2 stallen langs 2 kanten vastgemaakt. Hij liep ook niet naar achter toen ik het hoofdstel wilde aandoen. Opstappen is toch wel nog een dingetje... Maar toen hij even afgeleid was kon ik zonder probleem opstapen. Na mijn examens ga ik hier meer tijd aan besteden.
De bak ligt heel erg nat, dus ik heb maar 20 minuutjes gereden. Losstappen, paar rondjes draven, losgaloperen, oppakken in draf en afgesloten met een beetje meer draf- en galopwerk. Ik heb vooral geoefend op verzameling en overgangen. Ging goed, hij dacht goed mee en wilde werken! :D
@Gimme_spurs: ik doe geen grondwerk. Als ik hem aan de hand ga stappen vraag ik hem wel regelmatig om halt te houden, achterwaarts te gaan,...

Ik ga deze avond ook naar stal. Het heeft enorm geregend dus heb een beetje schrik voor de bak... Ik ga sowieso longeren (met longeerhulp) maar misschien meer stap-en drafwerk en een korte galop.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:29

Gaat nog niet zo goed met Duke. Wel ietsje beter maar had toch gehoopt dat de pijnstillers wat langer zouden werken. Hij krijgt ze rond 17u en 's morgens heeft hij gewoon alweer pijn, mag ze ook maar 1x per dag geven. Ga vandaag bellen of ik dan niet wat anders er bij kan geven voor de pijn.
Hij loopt nu alleszins wel op zijn volledige hoef en niet meer op dat teentje, dus zijn been slaat niet meer zo raar naar buiten als het eerst deed.
Zo vond ik hem woensdag op de wei
http://www.youtube.com/v/jKX8SqO7MIM

Ik duim iig dat Joy super braaf is bij de hoefsmid! Heb ondertussen een tiental duimen gekweekt met die kleine van mij dus duimen zat :P

Fijn dat het beter ging nanoukkie, rust doet veel!